پس از گزارشهایی از آتشسوزی باطریهای کُنا الکتریکی، هیوندای فراخوانی گسترده برای این خودرو صادر کرد. اکنون اما این شرکت کرهای با انتقاداتی نسبت به شیوهٔ انجام این فراخوان مواجه شده است. مالکینی که نخواستهاند نامشان بهطور کامل فاش شود در گفتگو با رویترز اظهار داشتهاند که هیوندای در مورد این فراخوان شفاف عمل نکرده و اطلاعات درستی نمیدهد. یک مالک کُنا EV با نام خانوادگی «کیم» دراینباره گفته است:
وقتی از مرکز تعمیرات هیوندای پرسیدم که دقیقاً چه زمانی باطریهای کُنا EV مرا تعویض میکنند آنها فقط گفتند که من را در اول صف قرار میدهند اما هنوز تاریخ دقیقی به من اعلام نکردهاند.
در همین حال، برخی از دارندگان کُنا EV نیز میگویند بهروزرسانی نرمافزار هیوندای ظرفیت شارژ باطری خودروی آنها را کاهش داده است. مالک دیگری با نام خانوادگی «لی» هم به رویترز گفته است:
این فراخوانها فقط وقت من را هدر داده و من مجبورم خودروی خود را با نگرانی آتشسوزی شارژ کنم. علاوه بر این، من باید به خاطر نظر دیگران دربارهٔ ماشینم هم نگران باشم
درواقع، «لی» گفته است که جایگاههای شارژ عمومی از پذیرش خودروی او خودداری کردهاند.
بنابراین، اگر هیوندای همچنان به ناامید کردن مشتریان خود ادامه دهد ممکن است در بازارهای بسیار مهم آینده خریداران را از دست بدهد. این در حالی است که این شرکت سرمایهگذاریهای زیادی برای توسعهٔ یک پلتفرم الکتریکی جدید انجام داده و بهتازگی کراساوور الکتریکی کاملاً جدید آیونیک ۵ را معرفی کرده است اما یک فراخوان الکتریکی با عملکرد ضعیف میتواند به موقعیت این خودروی الکتریکی جدید در بازار لطمه بزند. بهعنوانمثال، تجربهٔ ناخوشایند «لی» موجب شده که او دیگر هرگز خودرویی از هیوندای نخرد. همچنین برای «کیم» هم این تجربه موجب شده تا هنگام خرید خودروی جدید بهطورجدی فکر کند. وی دراینباره گفته است:
زمانی که من کُنا EV خود را در سال ۲۰۱۸ خریداری کردم فقط چند گزینهٔ الکتریکی در بازار وجود داشت اما اکنون مدلهای الکتریکی بیشتری وجود دارد و من فکر نمیکنم که دوباره سراغ هیوندای بروم.
مشکل آتشسوزی کُنا الکتریکی برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۲۰ گزارش شد. این مشکل از یک اتصال کوتاه ناشی میشود که ممکن است در برخی از سلولهای باطریهای الجی رخ دهد. هیوندای در ابتدا یک بهروزرسانی نرمافزاری را ارائه کرد اما به نظر میرسد از طریق نرمافزار نمیتوان بهطور کامل این مشکل را برطرف کرد. گزارشهای حاکی از آن است که باید باطری بسیاری از کُناهای تولید بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان تعویض شود که این هزینهای حدود ۹۰۰ میلیون دلاری برای هیوندای خواهد داشت.
سورنا
۷ فروردین ۱۴۰۰وجدانن نوع نارضایتی ما از خودرومون رو با اونا فقد مقایسه کنید
اونوخ تازه پی میبرید که چه افتخار بزرگی داریم 1400 سال …
رضا
۷ فروردین ۱۴۰۰تسلا همه این مشکلات رو سال های پیش پشت سر گذاشته.
دیگه کم تر کسی میتونه الان باهاش رقابت کنه.نمیدونم چرا همه میخان الکتریکی تولید کنند.
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۰بله ?
رستگار شوید !
اَل نِظافَتو مِن اَل ایمان !
محمد رستمی نژاد
۷ فروردین ۱۴۰۰نوید جان در یک کشور جهان سوم نارضایتی وجود ندارد
فقط باید دید و نگفت
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۰جالبیش اینجاست که هم تو برقیها آتیش میگیرن و هم تو بنزینیها !!!
کلاً کرهایها آتیش زیاد دوست دارند !
من که دیگه جرئت نمیکنم سوار محصولات کرهای بشم ، خطر مرگ بیشتر از حتی چینیها و ایرانیهاست و اصلاً ارزش نداره آدم جون خودش را اینچنین از دست بده !
میگن هیچ ارزانیای بیحکمت نیستا ، بیا این هم نتیجَش !
00BEHZAD00
۷ فروردین ۱۴۰۰آفرین بر هیوندای که این مشکل رو قبول کرده و داره تلاش می کنه تا حلش کنه.
مثل تویوتا اون دو میلیون رو که NHTSA گفت باید فراخان بده رو نپیچوند
REVO
۷ فروردین ۱۴۰۰سال جدید بیشتر روی توانایی در خواندن و فهمیدن کار کن تا مطلبو درست درک کنی!
Reza
۷ فروردین ۱۴۰۰نارضایتی شونو نگاه توروخدا
Ramin
۷ فروردین ۱۴۰۰” این مشکل از یک اتصال کوچک ناشی میشود که ممکن است در برخی سلول باتری های ال جی رخ دهد ”
باتری ال جی ؟؟؟؟ ? خب بگو چرا آتیش میگیره دیگه… // باتری فقط catl
.
” این هزنیه ای حدود 900 میلیون دلاری برای هیوندای خواهد داشت.”
فکر کنم هیوندای ورشکست بشه…. ?
.
” زمانی که من در سال 2018 کنا EV خریدم گزنیه های الکتریکی کمی در بازار وجود داشت اما الان گزنیه های الکتریکی بیشتری وجود دارد. من فکر نکنم دیگر سراغ هیوندای بروم. ”
بله اقای محترم.
هرگز نخواهی رفت. تازه چینی های برقی هم در آینده میان…. با برد هزاران کیلومتری…. ولی با قیمت کنا….
.
” این فراخوان وقت من را هدر داد و من مجبور شدم با ترس آتش سوزی خودرو خودم را شارژ کنم. علاوه بر این من باید نگران نظر دیگران در مورد ماشین خودم باشم”
اینو راست گفت بنده خدا ….
” همچنین دارندگان کنا EV میگویند بروز رسانی نرم افزار هیوندای ظرفیت باتری آن هارو کم کرده است ”
والا تا جایی که من میدونم بروز میکنن که خودرو بهتر بشه… ابنکه بدتر شد…
.
.
دوستان به خودرو های چینی برقی ( nio , byd , )میگن آشغالی بیش نیستن…
به نظرم دوستان در بحث آشغال بودن خودرو های چینی تجدید نظر کنید.
اون طور که بوش میاد فیلا بعضی برند ها آشغال هستن….
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
MOS
۷ فروردین ۱۴۰۰ببین این کنا چیه که بخاطر خطر آتش سوزی تو جایگاه شارژ راش نمیدن
تنها راهکار هیوندای برای این مشکل کند کردن سرعت شارژ بوده
اینم نتیجه جوگیر شدن….
کیان
۷ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه شرکتهای نوظهور کره ای همیشه همین طور بودن، دقیقا نوت 7 هم بخاطر اینکه گوشی رو سریع شارژ کنه و ناخواسته قابلیت انفجار رو هم به نوت 7 اضافه کرد، هرچند بارم ک تعویض رایگان انجام داد و الاح انجام داد و … باز هم مجبور به جمع آوری نوت 7 شد، اگر کسی نوت 7 داشت نمیتونست سوار هواپیما بشه و محدودیتهای دیگه ای داشت.
این کنا هم در نهایت جمع آوری میشه و … میره
این چیزی ک مهمه هیوندای کم میاره و میپذیره اما اینجا کاسه های داغتر از آش هنوز سنگ به سینه میزنن
مهدی
۷ فروردین ۱۴۰۰سامسونگ یکی از ابر شرکت های تکنولوژی محور در جهان هستش که بخش بزرگی از بازار موبایل جهان در دست گرفته حتی تو کشور ایران که اشغالدانی محصولات دست چندم جهان بوده و هست برمد هایی مثل هوایی سونی و اچ تی سی عملا از رده خارج شدند و رفتند پی کارشان یک محصول با تکنولوژی پیشرفته مثل نوت ۷ قطعا ریسک های استفاده از تکنولوژی های جدید رو داره و شرکت ها با قبول ریسک یک کار به این بزرگی کرده که قابل تقدیر هستش و دلیل اول ماندن در بازار تکنولوژی های جدید موبایل همین ریسک پذیری و تلاش هستش و بس
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۰کاربر مهدی
سنگ پا قزوین را از کجا میخری ، بگو ما هم بخریم بلکه مثل شما باشیم !
این نشون میده خرید محصولات کرهای یعنی سرتاسر ریسک به جان خریدن !
فعلاً که چین داره هم خودروسازیش را از کرهایها برتر میکنه و هم صنعت دیجیتالی و موبایلی را و فکر کنم سامسونگ باید یواش یواش فکر تغییر استراتژی بیزینسی بیوفته چون شرکتهای چینی نَفَس برایش نمیگذارند !
این رسم دنیاست و کاری هم به چین ، کره ، آمریکا و… نداره !!!
یه زمانی آلکاتل در دنیا حرف اول را میزد و سپس نوکیا و حالا سامسونگ و اپل و مطمئناً در آینده شرکتهای چینی !!!
Ramin
۷ فروردین ۱۴۰۰اقای مهدی سعی نکن به هواوی و شیائومی و ایسوز بگی آشغال.
.
بد نیست بدونی تو ژاپن همین هواوی آمار فروش رقابتی و برابر با سامسونگ داره.
بد نیست بدونی گوشی شیائومی بلک شارک 3 از سال 2018 تا 2020 بهترین گوشی گیمینگ جهان شد ! تمامی رقبا با فاصله کیلومتری ازش عقب موندن. حالا چه تو نرم افزار، چه تو سخت افزار.
بد نیست بدونی بهترین گوشی گیمینگ جهان ایسوز راگفون هست. ولی یه کم گرونه. ( نسخه 5 هم معرفی شد چندی پیش ?)
حالا که بحث ایسوز شد بد نیست بدونی قوی ترین تبلت ها و لپ تاپ های جهانو ایسوز میسازه .
سامسونگ بی نظیره. خودم قبولش دارم.
ولی اگه همینجوری بخواهد پیش بره قطعا برند های چینی ( شیائومی ، هواوی ، ایسوز ) ازش جلو میزنن.
.
نوکیا ، ال جی ، ماکروسافت ، گوگل ، آمازون ، که تو باقالی ها به سر میبرن.
اپل هم فقط پول برندشو میگره و الکی گرونه….
پس موندش سامسونگ. بزودی گوشی های چینی از سامسونگ هم جلو میزنن.
.
این اتفاقی که در صنعت گوشی افتاده. شک نکنید در صنعت خودرو می افته.
چینی ها تا 5 سال دیگه در هر صنعتی حرف اول را خواهند زد. اگه باهاشون کنار نیاید. یه جوری برکنارتون میکنن که اون سرش ناپیدا میشه!!!
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
کیان
۷ فروردین ۱۴۰۰تکنولوژی پیشرفته ؟ سامسونگ ؟
داداش یه چیزی بگو تو مقوله بگنجه
سامسونگ یه کپی کار محض هست و بس
الان هم پشت سر هواووی و شیا هستش
سامسونگ اگر اسنپدراگون و اندروید و ازش بگیرن به تاریخ میپیونده، هروقت گوگل اراده کنه نفسش و میبنده!!!
تنها چیزی ک خوب هست و داره صفحاتش و بس، داداش دست از تعصب بردار، سامسونگ هنوز ک هنوز هست داره غرامت کپی طراحی به اپل میپردازه و …
سری نوت ک دیگه از امسال تولید نمیشه نشان شکست سامسونگ هست، همین که تو آمریکا و چین اگزینوس و عرضه نمیکنه نشانی دیگر از اشغال بودن تکنولوژی سامسونگ هست.
هرکاری اپل میکنه کورکورانه تکرار میکنه
الان هم مثه اپل داره شارژر حذف میکنه.
پرفروشترین مدل گوشی هر سال هم همیشه متعلق به اپل هست، یعنی تک مدل گوشی، نه مجموع فروش برند.
اپل کمتر از همه میفروشه چندین برابر بیشتر سود میکنه، چون صاحب تکنولوژی هست، سردمدار هست، پیشرو به معنای واقعی هست. این میشه سهامش میره بالا همیشه، همیشه صف خرید داره و …
حقایق و با تعصب نمیشه دید.
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۰این نتیجه عجولانه عمل کردنه. وقتی یه برندی همراه با پاناسونیک چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری می کنه که با دانش اون شرکت باتری خوب بسازه واسه اینه که این مشکلات به وجود نیاد، وگرنه قبل از همه دستش تو کار بود.
RezaRs
۷ فروردین ۱۴۰۰چقدر معترض باوا خوبه جریان فراخوان ۴۰۵ سرشون بیاد چن نفرشون جزغاله شه مثل ایران خودرو رفتار بشه باهاشون ادم شند قدر عافیت بدوننن
میثم
۷ فروردین ۱۴۰۰چقدر هم ماشین زشتیه
samurai
۷ فروردین ۱۴۰۰خریداراشو
کیم
و
لی
:))))
وقتی میگم خارج از کرره خریدار این بنجل ساز یا کرره ایه یا کشور تحریم شده مثل روسیه اس
طرف تو امریکا تسلا رو ول کنه بره هی:))وندا بخره 101 درصد کرره ای هس