پس از معرفی نسخهٔ اسپرت توئین توربوی جنسیس G80 در تابستان گذشته در کرهٔ جنوبی، حالا سازندهٔ کرهای این نسخهٔ اسپرت سدان لوکس خود را در نمایشگاه لسآنجلس نیز معرفی کرده است. در حال حاضر جنسیس G80 با دو موتور مختلف عرضه میشود که عبارتاند از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۱ اسب بخار قدرت و یک واحد ۵ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت؛ اما حالا با معرفی نسخهٔ اسپرت، موتور سومی به این جمع اضافه شده است یعنی پیشرانهٔ جدید ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو گروه هیوندای.
این موتور ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نسخهٔ اسپرت جنسیس G80 برای انتقال نیرو از همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دیگر مدلها استفاده میکند. اینها تنها جزئیات و مشخصاتی هستند که تاکنون از عملکرد G80 اسپرت اعلام شدهاند.
با توجه به استفاده از پسوند اسپرت، جنسیس سیستم تعلیق مدل جدید را بهروزرسانی کرده و در حال حاضر به سیستم کنترل مداوم نوسانات مجهز شده است. ترمزهای عقب با دیسکهای تهویه شونده و رینگهای ۱۹ اینچی منحصربهفرد نیز از دیگر تجهیزات ویژهٔ جنسیس G80 اسپرت هستند.
اما علاوه بر این موارد، G80 اسپرت مجهز به تجهیزاتی سفارشی در داخل و خارج هم شده است ازجمله تریم تاریک بیرونی، جلوپنجرهٔ کرومی تیره، سپرهای منحصربهفرد جلو و عقب و رکابهای جانبی اسپرت. همچنین برای این خودرو در کنار رنگهای سفید کازابلانکا، مشکی کاسپین و خاکستری هیمالیایی، دو رنگ منحصربهفرد با نامهای سفید قطبی و قرمز سِویلیا هم ارائه شده است.
در داخل نیز شاهد ارائهٔ پدالهای اسپرت، فرمان ضخیمتر، صندلیهای اسپرت با چرم مشکی یا خاکستری و تریم فیبر کربنی هستیم. همچنین تمامی مدلهای جنسیس G80 برای مدل ۲۰۱۸ مجهز به جدیدترین سیستم چندرسانهای و تکنولوژی ارتباطی ازجمله پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل و شارژر بیسیم خواهند شد.
علاوه بر ارائهٔ این مدل جدید، نسخههای ۳.۸ لیتری و ۵ لیتری G80 هم شاهد تغییرات و بهروزرسانیهایی بودهاند که شامل سپرهای بازطراحیشدهٔ جلو و عقب، رینگهای آلیاژی جدید و استفاده از آلومینیوم واقعی و تریم چوبی مات برای داخل خودرو میشود.
تمامی نسخههای جنسیس G80 مدل ۲۰۱۸ با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل ارائه میگردند و در بهار سال آینده راهی نمایندگیهای فروش هیوندای در ایالاتمتحده و کانادا خواهند شد.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۷ آبان ۱۳۹۵وای وای وای لعنت بت جنسیس دیوانم کردی همه چی فوق العادس از رینگ های 19 اینچی گرفته تا کابین و چلو پنجره بزرگش و …همه همه عالی عالی
موتور 5 لیتری V8 با 420 اسب بخار قدرت و اون پدال گاز تحریک کننده رانندگی رویایی ارائه میده دمش گرم خدایی ///
Elemento
۲۷ آبان ۱۳۹۵کاملا درسته
مخصوصا دو جفت اگزوز عقبش منو دیوانه کرده.
خیلی خوشم میاد ازش.
حميد
۲۷ آبان ۱۳۹۵من تو دبی معمولیش رو تست درایو کردم خیلی خوشم اومد
خیلی امکان سریع رفتن موجود نبود ولی سیستم تعلیق نرمی داشت
کیفیت داشبورد هم خوب بود قیمّت هم به پول ما میشد حدود صد و هشتاد ملیون
احمد
۲۷ آبان ۱۳۹۵نگاش میکنم لذت میبرم اینقدر زیباست
sunmartin
۲۷ آبان ۱۳۹۵دیگه واقعا عالی شدن این دو شرکت کیا هیوندای با جنسیس دقیقا میشه ارتباط برقرار کرد بخصوص اون شتاب فوق العاده با موتور 365 اسبی و حجم 3300 سی سی و سیستم فوق پیشرفته نواسانات لحظه ای تعلیق که در گرانقیمت ترین خودروها شاهدش هستیم طراحی تریم داخلی هم که خود گویایی گیرایی و زیبایی چوب و فلز و چرم است
دانیال
۲۷ آبان ۱۳۹۵من قبلا فکر میکردم مصرف اکثر ماشینای کره هم در حدود بقیه جنوب شرق آسیایی هاست ولی از وقتی معلوم شده هیوندای تقلب میکرده دیگه چندان به چشمم نمیان چون پرفورمنسشون ظاهرا درازای مصرف سوخت بالاست نه مهندسی قوی، برعکس ژاپنیها و آلمانی ها. این مدل شبیه ماشینای بنز طراحی شده ولی به هر حال کره ای ها در حال حاضر طراحیشون قشنگه واقعا
ارمان
۲۷ آبان ۱۳۹۵هنوز هم میگم جلوش یه ماشینه پشتش یه چیز دیگه بهلش یه چیز دیگه کاملا عجیبه
تو جلو نمایی لوکس و سنگین رنگین داره پشتش کاملا اسپورته اما کلا جالبه
با این حال دو سه تا بدنه عوض کنه شاید یکم بتونه اصالت بگیره نمیدونم چرا سنتنیال رو ادامه ندادن
سیاوش
۲۷ آبان ۱۳۹۵کاملا باهات موافقم
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۵پیشرفت خیلی خوبی داشتن.
ASA
۲۷ آبان ۱۳۹۵داره بام حرف میزنه
تو دلش داره خداروشکر میکنه که نمیاد ایران به طور گسترده
میگه اینا رانندگیشون مثل gta هست
شوخی بود دوستان، خطاب با بعضیا
استون مارتین
۲۷ آبان ۱۳۹۵کپییییه کرایسل و استون مارتین رپید اس هست
ناصر
۲۹ آبان ۱۳۹۵جنیسیس به عنوان یکی از سه فینالیست جایزه بهترین خودروی سال امریکای شمالی انتخاب شده است.(روزنامه دنیای اقتصاد 27 ابان ماه 95)
واقعا جای خوشحالی داره که نظرات تعصب گونه راجب خودروهای کره ای بسیار کم شده و هر روز داره کمتر هم میشه.
واقعا باید جلوی سخت کوشی و تلاش یه ملت با این اراده سر تعظیم فرود بیاریم.
ای کاش من هم توی شغلم و کارم میتونستم برای مملکتم یه کاری بکنم که باعث غرور هموطنانم میشد.
sunmartin
۲۹ آبان ۱۳۹۵فکر کنم فرانسوی پرستان و چینی دوستان عزیز که از افتخارات mg چینی سخن پراکنی میکردن با دیدن رنکینگ های کیا موتورز در سال 2016 و سالهای قبل و یار همراه این برند هیوندای و جوایز تکنولوژیکی هیوندای بهمراه بی ام دبلیو در سال جاری کمی از موضع خصمانه خود عقب نشینی کردند واقعا برند های هیوندا و بخصوص کیا معنای واقعی کیفیت باز تعریف کردند بزرگترین افتخار این دوشرکت کره ای کسب مقام های اول تا پنجم بین سالهای 2013 تا 2016 در مبحث کیفیت و قابل اطمینان بودن هست
افرادی بودند که از کیا سراتو و اپتیما ایراد میگرفتن قابل توجه این افراد مغرض این دو خودرو در آلمان جوایز زیادی کسب کردند و در آمریکه جزو 5 خودروی پر فروش بودند از النترا بعنوان اسباب بازی یاد میکردند غافل ازینکه خودروی سال 2014 آمریکا هیوندای النترا شد و کیا سورنتو برترین suv مید سایز جهان در سال 2016 شناخته شد و امسال هیوندای g90 به احتمال زیاد خودروی سال آمریکه خواهد شد و این یعنی کره ای ها کمیت (آپشن ) را فدای کیفیت نمیکنند و استفاده از مواد درجه یک و با کارکرد طولانی در راس برنامه های این دوشرکت است
امین
۱۰ آذر ۱۳۹۵باید ببینی چه تسهیلاتی میدن که خریدار زیاد داره ؟
بیست سال پیش که تویوتا و نیسان بزرگان بازار جهانی بودند هیوندای یا هاندای بقول خودشون فتوکپی میزدن از بی ام و های نسل قدیمی
و تبلیغشون این بود که با پنج هزار دلار ارزونتر ماشین به روز سوار بشید
تسهیلات خیلی مهمه تخفیف واسه خرید ارائه ی خدمات مجانی پس از فروش و …
تو همین ایران ایرانخودرو یه تسهیلات کوچولو بده ملت صف میبندن واسه خرید.
امریکا هم به همین شکله. وگرنه دلیل نداره مردمی که تا هشت نه سال پیش پشت سر هم کمری یا فورد ویکتوریا و انواع شاسی بلند وطنی میخریدن حالا واسه هیوندای صف ببندن
hesan gh
۱ آذر ۱۳۹۵درود بر کره و خودروسازان کره واقعا گل کاشتن