پس از انتشار تصاویر جاسوسی و چند اسکچ طراحی از نسل جدید هیوندای یا گرنجور در کرهٔ جنوبی، هیوندای اولین تصاویر واقعی و رسمی نسل جدید این سدان میان سایز را منتشر کرده است. پس از جدا شدن برند جنسیس از هیوندای و عرضهٔ محصولات لوکس توسط این برند، حالا آزرا لوکسترین و بزرگترین سدان هیوندای محسوب میشود و بنابراین پرچمدار جدید این شرکت خواهد بود.
نسل جدید آزرا که نسل ششم آن محسوب میشود از طراحی جسورانه و مدرنی برخوردار است درحالیکه همچنان سنتهای خود را حفظ نموده است. کرهایها میگویند نسل جدید آزرا پیشتاز عصر جدید طراحی برای هیوندای است. البته شباهت فراوان آزرای جدید با محصولات برند لوکس جنسیس کاملاً مشهود است. شباهت آزرای جدید با جنسیس تا حدی است که برخی حدس میزنند که ممکن است هیوندای نسل جدید آزرا را بجای جایگزین کردن با نسل فعلی، بهعنوان مدلی مجزا تحت برند جنسیس در ایالاتمتحده عرضه کند. در این صورت آزرا همانند لکسوس ES، سدانی دیفرانسیل جلو در سبد محصولات جنسیس خواهد بود.
در قسمت جلوی آزرا ۲۰۱۷ جلوپنجرهای با فرمی کاملاً مشابه جلوپنجرهٔ جنسیس G70 و G90 به چشم میخورد که در طرفین آن چراغهای جلوی باریکی که بازهم به چراغهای G90 شباهت دارند قرار گرفتهاند. فرم سپر جلو هم شبیه به G90 طراحی شده است. در قسمت جانبی لچکی معروف آزرا همچنان وجود دارد و در قسمت عقب هم همچنان سنت چراغهای متصلبههم آزرا حفظ شده است که البته فرم بسیاری مدرنتری پیدا کردهاند.
آزرای جدید نهتنها در بیرون زیباتر و لوکستر از قبل شده بلکه در داخل هم لوکستر شده است بهگونهای که در تصویر منتشر شده از داخل آن، داشبورد، رودریها و صندلیها همگی با چرم پوشیده شدهاند. هیوندای دراینباره گفته است که فناوریهای جدید در آزرا سطح بالایی هنر طراحی داخلی را نشان میدهد که تجربهای مدرن از یک هیوندای پریمیوم ارائه میکند.
پیشرانههای نسل جدید آزرا هنوز مشخص نیست اما انتظار میرود هیوندای همان موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر سابق را برای آن ارائه کند که احتمالاً نسخهٔ توربوشارژ آنها هم ارائه خواهد شد. نیروی موتورها نیز توسط یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. فروش هیوندای آزرا/گرنجور ۲۰۱۷ ماه آینده در کرهٔ جنوبی آغاز خواهد شد اما باید همچنان جهت فهمیدن برنامههای هیوندای برای عرضهٔ آزرا در ایالاتمتحده صبر کنیم.
منصور
۷ آبان ۱۳۹۵کاشکی سایپا هم تیبا رو بعنوان
زیرمجموعه لوکس خودش معرفی میکرد…
تیبا G70 ساینا G90
corvette z06
۷ آبان ۱۳۹۵نسل قبل که از این خوشگل تر بود…شاید هم تو عکس بد جلوه میکنه و از نزدیک خوب باشه.به هر حال خدا کنه از نسل قبلش زشت تر نباشه.نسل قبلش فوق العاده بود.
Ashkan
۸ آبان ۱۳۹۵چراغ جلوهاش شبیه بنز E ـه
از پشتم شبیه داج چارجره
sunmartin
۷ آبان ۱۳۹۵چقدر زیبا و لاکچری این آزرا بنظر من بهترین مدل هیوندا همین آزراست
Noble
۷ آبان ۱۳۹۵آزرا ماشین بسیار خوبی هست.
حميد
۷ آبان ۱۳۹۵ابتدای درب موتورش چقدر انحناش شبیه بی ام دبلیو شده
طراحی داخلی هم عالی
bkh
۷ آبان ۱۳۹۵در یک کلام عالی.شیک و ساده .همین که نسل جدید ماشیناشونو طرحشو فضایی و اغراق امیز نمیکنن خوبه. طراحی ساده و شیک دیرتر از چشم میوفته
Mohammadreza
۷ آبان ۱۳۹۵هنوز هم خطوط زیادی استفاده میشه در طراحی که به اصطلاح شما فضایی هست اما از نظر بصری برای شما عادی شده بنابراین فکر میکنید طراحی ساده هست. البته من واقعا طراحی های هیوندارو دوست دارم
Automobili Lamborghini Official
۷ آبان ۱۳۹۵سلام
آزرا خودروی مناسب و خوبی محسوب میشه.
کیفیت بالا و قطعات در دسترس.
موتور قوی و قدرت مناسب.
چراغ های عقب متصل به هم برای من یادآور اتومبیل های زیبای دهه 90 محسوب میشه.
8
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۷ آبان ۱۳۹۵معذرت میخوام چراغ جلو ماله بی ام و نیست ؟؟؟؟
کابین خیلی زیباست ولی اون ساعت خرابش کرده یه جورایی تعادل رو زده به هم ….
ِDeveloper
۷ آبان ۱۳۹۵حالا اگه دوستان طرفدار کره منو نزنن باید بگم چراغ عقبشم خیلی شبیه مدل های Dodge شده ! یه نگاهی بهچراغ عقب های آخرین نسل Dodge Charger و Dodge Dart بندازین متوجه میشین.
aliqani
۷ آبان ۱۳۹۵در کل خیلی خوب شده ولی نمای جلو بیشتر به ولوو شباهت داره فکر کنم تا بی ام و البته نظر منه
Sardar
۷ آبان ۱۳۹۵بشدت مخالفم . هر ماشینی رو میشه کپی زده ولی این یکی رو نه. شاید یه خورده شبیه باشه ولی اصلا کپی نیست
Carbonado Aventador
۷ آبان ۱۳۹۵خب ما هم نمیگیم کپیه!!!
میگیم شباهت هایی داره که این شباهت ها هم خیلی زیباش کرده!
سينا
۷ آبان ۱۳۹۵آره از بیرون شبیه بی ام و شده
قشنگ طراحی کردن دیگه کم کم هیوندای هم داره از طرح های امریکایی فاصله میگیره و به اروپایی نزدیک میشه که این امر در النترا 2017 کاملا مشهوده
رضا
۷ آبان ۱۳۹۵کپی برداری. بعد میگن چینیا
سينا
۷ آبان ۱۳۹۵ببین دوست من ، بنده علاقه ای به برند های آسیایی ندارم و خودم هم ماشین آسیایی سوار نمیشم اما کپی برداری هیوندا مث چینی ها نیس که کل ماشینو کپی کنن بلکه یه قسمتهایی رو مشابه طراحی کرده اند نه اینکه کپی کرده باشند و من واقعا آزرا و النترا رو تحسین میکنم
Radison
۷ آبان ۱۳۹۵من نمیدونم چرا احساس میکنم نمای عقبش یه مقدار از دوج الگو برداری شده؟
ارمان
۸ آبان ۱۳۹۵منم احساس شمارو دارم هر جاییش ماله که کمپانیه در دیدگاه کلی هیچ اصالتی نداره چون نه یه طرح قبلیش شبیه نه به قبل ترش و نه به دیگر خودروهای کمپانی
در مورد پشتش کسی نمیتونه بزنه زیرش قشنگ دوج رو تدایی میکنه
Omid.BM
۷ آبان ۱۳۹۵یکم فرم کلیش مثل ب ام و سری 5 جدیده عقبش هم چارجره ولی در کل باید خوب باشه دیگه کم کم باید رو کره ایا حساب باز کرد
امیر
۷ آبان ۱۳۹۵ازنمای بیرون تداعی گره bmwهست اما بازم امضای آزرا رو داره واقعا زیباست داخل وخارجش
علي
۷ آبان ۱۳۹۵(((براوو )))هر روز بهتر از دیروز . فقط من با فرم شکل فرمونش مشکل دارم . ولی در کل هیوندایی مثل برندهای معتبر آلمانی داره شکل و سبک خودشو پیدا میکنه و بر اساس ی طراحی از قبل تعیین شده بدون بوجود آوردن شوکهای عجیب قریب به راهش ادامه میده.فقط باید در تست و آزمایش رانندگی هم ببینیم چجور از خودش واکنش نشون میده.
با تچکر فراوان
Bavaria
۷ آبان ۱۳۹۵جلوش به ب ام و میخوره،پشتش خیلی شبیه داج شده،از بغل با کمی اغراق به اینفینیتی!!!!!
مگه قرار نبود آزرا دیگه تولید نشه!!!!!!
نویدی
۷ آبان ۱۳۹۵جلو bmw
عقب دوج
نسل قبلی آزرا گرنجور که خیلی نچسب بود،بخصوص نمای جلوش…چراغای جلوش خیلی نا متناسب بود.
نت
۷ آبان ۱۳۹۵گرانجور قبلی خیلی زیباتر بود مخصوصا چراغ عقب و چراغ جلو و جلو پنجرش.گرانجور قبلی زیباترین ماشین جهان هست.با این گرانجور من نمیتونم ارتباط برقرار کنم
نت
۷ آبان ۱۳۹۵گرنجور قبلی ابرو و اعتبار هیوندای بود .هیوندای نباید این گرانجور اینجوری تولید میکرد
ارمان
۷ آبان ۱۳۹۵کیا پشت چارجر جدید رو دیدن؟ نامردا ?????
نت
۷ آبان ۱۳۹۵عاشق چراغ جلو و عقب و سقف سانروف گرانجور قبلی هستم.گرانجور قبلی من هر موقع تو خیابون میبینم بخدا یک ساعت نگاش میکنم از بس که زیباست.هیوندای برای طراحی قبلی گرنجور ملیاردها تومن هزینه کرد تا بهترین طراح بی ام و رو استخدام کرد از المان و نتیجش هم شد زیباترین ماشین جهان
امین
۷ آبان ۱۳۹۵جلوپنجره ی آئودی + چراغای بی ام و + طرح عقب دوج چارجر + کابین بی ام و مدلای مختلف سری 2 و 4
دیگه الان چینیا یه نفس راحت میکشن خخخخخخ
ولی جنبه ی مثبتش اینه که با پول آزرا بی ام و سوار میشیم
نت
۷ آبان ۱۳۹۵‘گرانجور قبلی نوار نازک سفید رنگ دور شیشه دربها خیلی زیبابود اما تو این گرانجور جدید نوار استیل کلفت شده مثل بی ام و که خیلی جالب نیست.تو رنگ مشکی این نوار مشخصه
احمد
۷ آبان ۱۳۹۵چراغ عقبش از دوج آخه دوج چیه که هیوندا بخدا الگو برداری کنه طراحی قبلی همین شکلی بود الان مقداری متفاوت تر شده
علیرضا
۷ آبان ۱۳۹۵طراحی خارجیش قشنگتر شده طراحی داخلی مدل قبلی رو بیشتر دوست داشتم
نت
۷ آبان ۱۳۹۵اینقدر گرنجور قبلی طراحی داخلی و طراحی بیرونی زیبایی داره که به نظر من تا 5 سال دیگه نیاز نبود که هیوندای بخواد طراحی جدید انجام بده.رنگ مشکی گرنجور قبلی خیلی قشنگه .فک ادمو میاره پایین از بس خوشکله.
نت
۷ آبان ۱۳۹۵داشبورد گرنجور جدید خیلی زشته .ساعت کنار مانیتور چقدر بد جاست
آرمان
۷ آبان ۱۳۹۵مدل قبلی آزرا هماهنگی بیشتری داشت….نمیشود هر روز یک طرح زیباتر داد همانطور که نمیشود یک شعر زیباتر از حافظ گفت … اما میشود تکنولوژی های استفاده شده در ماشین را ارتقا داد.
loRd
۷ آبان ۱۳۹۵ی نگاه به لینکلن کانتینانتال بزنین توروخدا
چراغای عقبو باهاش مقایسه کنین بعد بگین کپی نیست
احمد
۸ آبان ۱۳۹۵شما یه نگاه به آزرای سال 2005 هیوندا بزن با چراغ های عقب فورد لینکلن کانتینانتال مقایسه کن مفهمی کی از کی کپی کرده
ارمان
۸ آبان ۱۳۹۵احمد شما یه نگاه به میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۲ بنداز اول ???
امین
۹ آبان ۱۳۹۵Galant 94 نسخه آمریکاییش رو ببین مفهوم کپی رو متوجه میشی
احمد
۱۰ آبان ۱۳۹۵شما دو تا برید زمان هیتلرم چک کنین از قلم نندازین
فرزاد لاکچری
۷ آبان ۱۳۹۵قطعا ماشین خوبیه اما من کادنزای جدید رو به این ترجیح میدم چه از لحاظ ظاهر بیرونی چه داخلی
نت
۷ آبان ۱۳۹۵ای کاش هیوندای طراحی گرنجور قبلی رو تغییر نمیداد فقط امکاناتشو لوکس تر میکرد و این گرنجور جدید رو تولید نمیکرد
پدرام
۷ آبان ۱۳۹۵قسمت اتصال سپر به کاپوت شبیه فیات تیپو ست.
https://www.netcarshow.com/fiat/2016-tipo/1024×768/wallpaper_01.htm
وحید
۷ آبان ۱۳۹۵ماشاالله به این پیشرفت.