هیوندای

حضور نسل تازه هیوندای الانترا در نمایشگاه 2015 لس‌آنجلس

خودروساز کره‌ای هیوندای، به‌تازگی حضور نسل جدید سدان کوچک شهری خود را در نمایشگاه لس‌آنجلسِ امسال به‌طور رسمی تأیید کرد. اگر به خاطر داشته باشید همین ۲ سال پیش بود که فیس‌لیفت ۲۰۱۴ نسل پیشین آن نیز در نمایشگاه ۲۰۱۳ لس‌آنجلس معرفی شد.

Hyundai Elantra 2016 rendering
Hyundai Elantra 2016 rendering
باوجوداینکه هیچ جزئیاتی از این نسل جدید مشخص نیست می‌توان حدس زد که قرار است الانترا هم دچار تغییر و تحولاتی شده و زبان طراحی دیگر محصولات کنونی هیوندای مثل توسان جدید و سوناتا را به خود گیرد. انتظار می‌رود در این نسل از خطوط تیزتر و قوی‌تری در بدنه استفاده شود و با بهره‌گیری از چراغ‌های جدید جلو و جلوپنجره ۶ ضلعی در پیروی از دیگر اعضای خانواده‌اش چهره‌ی جسورتر و محکم‌تری نسبت به قبل داشته باشد. همانند نسل جدید توسان، احتمالاً الانترا هم کابین بهبودیافته‌تر و باکیفیت‌تری خواهد داشت و انواع بیشتری از سامانه‌های مختلف برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
2016 Hyundai Elantra leaked
۲۰۱۶ Hyundai Elantra leaked
در بحث قوای محرکه هم کمپانی سازنده هنوز هیچ اطلاعات موثقی ارائه نکرده اما بازهم بر طبق حدس و گمان‌ها دور از انتظار نیست که الانترای جدید از پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 موجود در توسان استفاده کند (شاید به‌عنوان یکی از پیشرانه‌های قابل انتخاب)؛ گفته می‌شود این پیشرانه‌ ۴ سیلندر در ترکیب با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه جدید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴.۳ نیوتن‌متر گشتاور را به خدمت راننده درمی‌آورد.
2016 Hyundai Elantra spy photo
۲۰۱۶ Hyundai Elantra spy photo
با نگاهی به گذشته و التفات به اینکه الانترا در آخرین به‌روزرسانیِ نسل پیشین خود جهش‌های خوب و قابل‌قبولی درزمینهٔ ارائه کابین بهتر و ساکت‌تر و پیشرانه پرقدرت‌تر داشته است، بعید نیست هیوندای با معرفی نسل جدید آن تمامی علاقه‌مندان خودرو و مخاطبان خود را بار دیگر تحت تأثیر قرار دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. حجت

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هیوندای تازه داره طراحی داخلی رو یاد میگیره که با اغراق و حجم بازی در طراحی شاید در نسل قبل در ایران بفروشه اما دیگه نمیتونه توی دنیا ادامه بده و یک طراحی اصالتی برای خودش بوجود بیاره که اون هم سالها طول میکشه که مثلا به طراحی رنو یا اشکودا برسه حالا دوستان میگن رنو طراحی بلد نیست ولی همون بلد نبودن و طراحی اصیل خودش شرافت و مانده گاری زیادی نسبت به طراحی این شاخه اون شاخه هیوندای داره .

  2. شاهین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    اون رندر اول رو که دیدم،یاد فورد موندئو و جگوار و ائودی افتادم! البت رندره ها…

    1. فریا

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      شباهت شدیدی به کمری آمریکایی 2015 هم داره :D

  3. احمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    با اینکه از نظر کیفی و کلا به عنوان یک خودروساز هیوندای رو قبول دارم
    اما هیوندای داره اشتبه میکنه در طراحی
    تمام فروش و جذابیت هیوندای به طرح های فضاییش بود و اکثر علاقه مندان هم به همین خاطر میرفتم سمت هیوندای
    حالا که به این سمت رفته و میخواد امضای خودش رو داشته باشه اشتباه بزرگی رو مرتکب شد وگرنه اگر بحث طراحی ساده باشه مشتری میره تویوتا و نیساو و مزدا میخره
    شکست فروش سوناتای جدید در امریکای شمالی که پدال هم خبرشوگذاشت کاملا این موضوع رو نشون میده

    1. omid

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (166 ديدگاه)

      بنظرم با وجود اینکه حرف شما درسته، اما قیمت و اقتصادی بودنخودروهای هیوندای باز هم مزیت رقابتی اون رو حفظ میکنه و به این راحتیا مشتریشو از دست نمیده. ضمن اینکه روز به روز درحال افزایش کیفیت و کمتر کردن فاصله با شرکت های دیگر هستند.

  4. صادق

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود
    گرچه اون رندر تو طراحیش اشاره هایی به جگوار و آئودی داره ولی طراحیش بهتره ، طرح اصلی هم اگه تو این مایه ها میبود به نظرم شاید بهتر بود

    مرسی داری داش امین

    ارادت

    1. Amin.

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      خواهش میکنم داداش.

  5. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    به نظر من جذابیتش کمتر شده باید دید چه مقدار کیفیت داره!

  6. ShoMpeT

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خیلی ماشین های چیپ و بیخودی هستند…

    1. DAIMLER

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خیلی باحالی بورات!!!

  7. مایکل جکسون - تریلر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا یا خانم ShoMpeT منظورت از (خیلی ماشین های چیپ و بیخودی هستند… ) چیه ؟ اگه منظورت هیوندایه که باید بگم اصلا ماشینای هیوندای بیخود نیستن .

    1. ShoMpeT

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      شاید در قیاس با ماشین های ایرانی حرف شما درست باشه.

      1. مایکل جکسون - تریلر

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        منظورت از ماشینای ایرانی پژو 405 و پراید و … است یا ماشینای روز وارداتی ؟

  8. رامتین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    واقعا 150 تا 180 تومن پرداخت برای اتومبیلهایی مثه سوناتا یا i40 کمی…..
    با این مقادیر آلفارومئو گزینه بهتری است. ضمن اینکه باعث خوشحالیست که مدلهای جدید آلفا مانند جولیا (نه جولیتا) با توان 200 اسب (و در بعضی مدلها تا 330 اسب که البته این مدل اگر مجوز ورود بگیره، بدلیل مشکل حجم بالای 2500 که البته قراره این محدودیت را ایران برداره) قراره در سال 2016 وارد بازار جهان و ایران بشه… که فوق العاده است، گرچه قیمت 180 به بالا دارند ولی موتورهای طراحی شده توسط فراری برای آلفا هیجان انگیزه…

    1. مهدی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      سوناتا یه کلاسه جولیتا یه کلاس دیگه اصلا اینا چه ربطی به هم دارند؟

  9. کافر مقدس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یذره دیگه همین اسکی بازیها رو ادامه بنده هیوندای یه مالیبو بره خودش میسازه:|

    از هر گوشه ی دنیا و از هر کمپانی ای (مخصوصا فورد و شوی ) یه تیکه اسکی رفته ک بهش میگن الگو گرفته!!! سورنتو جدیده رو شبکه خارجی داشت نشون میداد اینقدر شباهتش به gmc دنالی ـه زیاد بود که داشت با اون مقایسه ش میکرد! نمای پشتش هم کاملا جیپ srt ـه 2014بود اصن 1 وعضی

  10. Ghost

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    هی هرچی کیا طراحیشو پخته تر میکنه این هیوندا بعضی موقه ها یه کارایی میکنه ها !
    طراحی النترا اصلا به خاطر قوسهای منحصر به فرد بدنه و چراغها بود و هیوندا هم به همین مینازید , الان کلن عوض کرده همه چیشو عین اکسنت شده :|
    ولی کم کم کره ای ها دارن خطرناک میشن … پیشرفتشون واقعا با سرعته… بترس ازشون !

  11. Ahmad..F12

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    امین جان ممنون

    کاش شبیه رندر اولی نشه فقط

    خیلی شبیه فورد موندئو شده

    ولی در مجموع میتونم از الان بگم فضای داخلی خیلی زیباتر از نسل فعلیه

  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کاپوت کشیده و جلوپنجره ذوذنقه ای شکل و چراغای خشن و باریک جلو.کلا این مدل طراحی یه چور زبان بین المللی بین طراحا هست و وقتی سیستمی خوب جواب میده چرا هیوندای استفاده نکنه؟!

  13. ارمان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    شبیه کارهای فورد , بکر نیست اما خوبه یه چیزی بیت فورد فوکوس و فیوژن هستش

  14. یه پسر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    طراحی کره ای ها ( منظورم هیوندا و کیا ست و سانگ یانگ بحثش جداس) داره روز به روز آروم تر میشه
    یعنی اون خشونت و هیجانات عجیب غریب طراحیشون داره کم میشه و کم کم دارن شبیه به اروپایی ها میشن
    البت کم کم

  15. احمد باقری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هیوندای ماشینهای زیبا و با امکاناتی می سازه ولی تویوتا یه چیز دیگه هست مخصوصا قدرت و استحکامش که حرف نداره.

  16. سعید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    هیچوقت از الانترا خوشم نیومده،یه ماشین خپل و قلمبه!!!یعنی کلا ماشینای این کلاس(به جز مزدا3 و سراتو) زیاد قشنگ نیستن مثل جتا،ایمپرزا،لنسر،سنترا،فوکوس،سیویک،کرولا،کروز

  17. sunmartin

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    هیوندای کیفیت خودش ارتقا داده اما بنظر من کیا موتورز از لحاظ طراحی خیلی جلوتر از هیوندای هست و جندین سال هست که کیا زبان طراحی و امضای خودش پیدا کرده در صورتیکه هیوندای از سال 2014 شروع به این روند کرد اما روی هم رفته خودروهای هبوندا بخصوص سانتافه نیو و النترا و خودروی جدید توسان که در آمریکا جنجالی بپا کرد و خیلی از منتقدین خودرویی توسان جدید تحسین و طراحیش فراتر از انتظار دونستن مضاف بر اینکه قابلیت عپهای زیادی هم داره پس نمیشه هیوندا نادیده گرفت دز حال حاضر کیا و هیوندلی پا به پای بزرگان جهان در مجلات و شو های خودرویی قیاس میشن و این مدل جدید بعد از ورود و عکس های واضح میشه در موردش بصورت نسبی نظر دادو در حال حاضر با قطعیت تنها صحبتی که میشه کرد اینه که خداقل از لحاظ قابلیت های حرکتی هیوندا گامی به جلو گذاشته امیدوارم النترای جدید از طرلحی سوناتای جدید پیروی نکنه که چراغ های عقب بجای حرکت به جلو به عقبگرد برگشت و طراحی سوناتای جدید به هیچ وجه یک حرکت رو به نو نبود

  18. milad

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    النترا نسل فعلی از نظر طراحی اغراق داشته و اغراق همراه با زیبایی و بدون اشکاله…

  19. S65 ///AMG Coupé

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغاش باریکتر شده بهتر شده

  20. ali

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    کره ای یا جینی؟
    به نظر فرقی تو تکنولوژی باهم ندارن
    هر دو بنزین مفت میخورن ولی راه نمیرن این از نشانه های تکنولوژی پایین هست…
    خودم تو کره ای ها به جنسیس علاقه داشتم که اونم ببنید از آریون با شتاب رسمی 2.5 تا 3 ثانیه بدتر میخوره؟ تازه اریونم هم بالاتر از شتاب کارخونه میره، الباقی به جز جتسیس که داغونن،
    زیاد سخت نگیرین فرقی ندارن
    تکنولوژی در اختیار آلمان امریکا انگلیس و ژاپن هست
    الباقی فعلا البته شکل ماشین دارن مثل همه کره ای ها و چینی ها با موتور 2 و 2.4 و شتاب سمند!!

    1. حامد قدسی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      هنوز نسل شما آدم های متعصب منقرض نشده؟؟؟
      آخه چرا مثل آدم های بیسودا یارکشی می کنید که تکنولوژی در اختیار فلان و فلان هست و بقیه نقش هویج دارند!!! باشه اصلا هیوندا یابو می سازه و شرکت های دیگه جت اما تو واقعیت اصلا این طور نیست دوست عزیز و این شرکت هم رقیب شرکت های دیگر محسوب می شه وی کآدم عاقل به رقیبش احترام میزاره و مسخره نمی کنه چرا که میشه ماجرای مسابقه ی خرگوش و لاک پشت!!!!

  21. BMW7

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نسل فعلی النترا تو شهر ما زیاد نی و زیاد ازش خوشم نمیاد چون انگار ماشین از چهار طرف زیادی باد کرده و سایز رینگ و لاستیکشم کوچیک بنظر می رسه،کیا سراتو جدیده ازش خوشکلتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا