هیوندای از نسل جدید سدان کوچک ورنا/اکسنت خود برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو چین ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این خودرو ابتدا قبل از عرضه در بازارهای دیگر، برای فروش در چین عرضه خواهد شد و سپس به دنبال آن در سال ۲۰۱۷ در بازارهای دیگری مثل هند برای فروش ارائه خواهد شد.
هیوندای در طراحی نسل جدید اکسنت از زبان طراحی جدید خود که قبلاً شاهد استفادهٔ آن در خودروهایی چون نسل جدید سوناتا و الانترا بودهایم استفاده کرده است. این زبان طراحی متشکل از یک جلوپنجرهٔ بزرگ ششضلعی، چراغهای جلوی شفاف با LED و دیلایت، سپر اسپرت، پروژکتورهای زاویهدار، چراغهای عقب LED، ستون C بازطراحیشده و یک اسپویلر ادغامشده در بدنه است. نسل پنجم هیوندای ورنا/اکسنت ۴.۳۸ متر طول، ۱.۷۲ متر عرض و ۱.۷۲ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ بین دو محور آنهم ۲.۶ متر است.
همچنین در فضای داخلی اکسنت جدید هم نشانههای از طراحی خودروهایی مانند الانترای جدید دیده میشود. نسخهٔ چینی این خودرو در داخل دارای تریم تمام مشکی به همراه رنگ نقرهای در اطراف کنسول وسط، دریچههای تهویه، صفحهنمایش لمسی و روی غربیلک فرمان است. اکسنت جدید مجهز به امکاناتی چون نمایشگر ۸ اینچی، تهویهٔ اتوماتیک، چراغها و برفپاککنهای خودکار، دو ایربگ بهصورت استاندارد و شش ایربگ در نمونهٔ فول آپشن، ترمزهای ABS و EBD و… خواهد بود.
برای هیوندای ورنا ۲۰۱۷ در چین دو موتور بنزینی ۱.۴ و ۱.۶ لیتری ارائه شده است که به ترتیب ۱۰۰ و ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارند. نیروی هردوی این موتورها بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال میابد درحالیکه امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت آپشن هم وجود دارد. برای بازار هند نیز همان موتورهای دیزلی ۱.۴ و ۱.۶ لیتری CRDi نسل فعلی به همراه گیربکسهای دستی و اتوماتیک ارائه خواهد شد.
مدیرعامل هیوندای هند در مصاحبهای گفته است که هند یکی از مراکز تولید نسل جدید هیوندای ورنا خواهد بود. تولید ورنا در این کشور علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی هند، برای صادرات هم برنامهریزی شده است. البته میزان صادرات هنوز نهایی نشده ولی قطعاً صورت خواهد گرفت. هیوندای برنامه دارد همانند کراساوور کوچک کرتا که در هند تولید و صادر میشود، ورنا را هم از این کشور به بازارهای سراسر جهان صادر کند. بااینحال هنوز معلوم نیست چه کشورهایی ورناهای تولید هند را دریافت خواهند کرد. انتظار میرود فروش این خودرو با قیمت پایهٔ حدود ۱۱ هزار دلار از نیمهٔ دوم سال آینده در هند آغاز شود.
procshe
۱۹ آبان ۱۳۹۵از النترا قشنکترشده
فرزاد لاکچری
۱۹ آبان ۱۳۹۵این ماشین نهایت باید 30 تومن پولش باشه چون بالاخره یه ماشین ارزون قیمته اما ما اینجا….
تو ایران کلا مفهوم ماشین ارزان قیمت یه چیز کاملا بی معنیه واقعا حرصم میگیره
omid
۲۲ آبان ۱۳۹۵توی متن گفته شده قیمت مدل پایه – که خیلی از امکانات رو هم نداره – 11 هزار دلاره یعنی چیزی حدود 40 میلیون تومان. که البته با نظر شما در مورد ماشین ارزان قیمت موافقم.
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۳۹۵فضای داخلیش نسبت به مدل قبلی از نظر قیافه اصلا خوب نشده
ظاهرش هم زیاد چنگی به دل نمیزنه
بچه ها من اشتباه میکنم یا واقعا شبیه هم اند ؟؟؟؟مخصوصا عکس اول
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2016/03/chery_arrizo_5_چری-آریزو-5.jpg
و
http://dande6.com/wp-content/uploads/2016/04/چری-آریزو-5-2-500×305.jpg
احمد
۱۹ آبان ۱۳۹۵اومده سبک طراحی هیوندا رو کپی زده دزدی کرده شده صاحب سبک که هیوندا رفته باشه از کپی جماعت اونم از خودش کپی کنه ؟؟؟؟ از کی تا حالا یه کپی ساز به تمام معنا شده مرجع ؟!
https://www.netcarshow.com/hyundai/2013-elantra_gt/1024×768/wallpaper_09.htm
https://www.netcarshow.com/hyundai/2015-genesis/1024×768/wallpaper_29.htm
سامان اذری
۲۰ آبان ۱۳۹۵من گفتم فقط شبیه هم اند
من خودم هرکی اریزو5 گرفته به شدت سرزنش میکنم که چرا 70.تومن پول بی زبون رو دادی به یه ماشین چینی که 116 اسب بخار قدرت داره ضمنا اریزو 5 همین العان داره فروخته میشه ولی این ماشین قراره 2017 وارد بازار شه
ضمنا هر شباهتی کپی.برداری محسوب نمیشه
نمونشم چراغ عقب.کیا کادنزا با مازراتی گیبلی رو نگاه کن و تاریخ ساختشون رو هم یه مطالعه ای بکن
احمد
۲۰ آبان ۱۳۹۵موردی که میگی کیاکادانزا شبیه مازراتی گیبلی چراغ عقب زده لینکشو قرار بده و سال ساختشون
ASA
۱۹ آبان ۱۳۹۵هیوندای اکسنت
از خوبای کره!
ایشون بیاد ایران از نظر قیمت میشه رقیب جنسیس!!!!!!!
Sina
۱۹ آبان ۱۳۹۵با این چهره ای که من میبینم، دسته کم بیاد ایران 130 رو شاخشه ??
Matin
۱۹ آبان ۱۳۹۵داخل ایران بیشتر از ۸۰ نمی ارزه
ارمان
۱۹ آبان ۱۳۹۵توی ساخت ماشینای کوچولو در کره زنده یاد دوو خیلی خوب بود که الان تو شولت داره اسپارک میزنه
mohammadrr
۱۹ آبان ۱۳۹۵١١ هزار دلار!!!
شک دارم… :/
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵بسیار عالی هستش.
برای قشر جوان و تازه کار ( البته در خارح از ایران ) اتومبیل مناسب و بسیار خوبی محسوب میشه.
sunmartin
۱۹ آبان ۱۳۹۵چه طراحی زیبایی داره آفرین بر هیوندا کیا که کیفیت را را فدای کمیت و قیمت نمیکنند طراحی هیوندا اکسنت در یک کلام بسیار خوب است و همه چیز به یبایی کنار یکدیگر جای گرفته اند 11 هزار دلار یعنی 40 ملیون که هرگز در کشور ما به چنین بهایی فروخته نمیشوند
احمد باقری
۱۹ آبان ۱۳۹۵به ما که نمیرسه.
ASTON
۲۰ آبان ۱۳۹۵قیمت در ایران 110 میلیون تومان ناقابل خواهد شد
یک نفر بیاد واسه من دزدی رو تعریف کنه
رضا پ
۲۰ آبان ۱۳۹۵70 میلیون ببشتر نمی ارزه
یاسین
۲۰ آبان ۱۳۹۵قیمت گذاریش یکم نا عادلانه خواهد بود بدون شک من نمیدونم کی اینا میان تعرفه واردات این ماشینهای زیر 20 هزار و برمیدارن