یکی از نمایندههای هیوندای در گردهمایی ژنو امسال، گونه اِستیشن یا همان تورِر (Tourer) نسل جدید i30 است که طبق برنامهریزیها بهزودی به جمع سایر اعضای خانوادهاش خواهد پیوست.
i30 تورر با طول ۴۵۸۵ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۶۵ میلیمتر، در مقایسه با مدل پنج درب طویلتر و قدبلندتر است، اما ازنظر عرض و فاصله محوری تفاوتی نمیکند.
این نسخه در بحث ویژگیهای کاربردی حرفهای زیادی برای گفتن دارد. حجم صندوق عقب در حالت عادی ۶۰۲ لیتر است که با خواباندن صندلیها به ۱۶۵۰ لیتر افزایش مییابد. طبق گفتههای خودِ کمپانی، این رقم یکی از بزرگترینها بین رقبا بوده و امید زیادی را به خود متوجه میسازد. همچنین زیر کف صندوق محفظهای وجود دارد که به چند قسمت تقسیم شده و برای حمل خردهریزهای مختلف ایده آل به نظر میرسد.
از طرفی آقای توماس برکِل (Thomas Burkle) مدیر طراحی کمپانی درباره آن میگوید: نسل جدید i30 تورِر بر اساس زبان طراحی کنونی خانواده i30 شکل گرفته و همزمان به نماد جدید محصولات هیوندای یعنی جلوپنجره آبشاری نیز مزین گردیده است. شیب نسبتاً تند خط سقف و نسبتهای پویا شخصیتی کوپه ماننده بدان بخشیدهاند. قاب کرومی پنجرهها نیز نقش بسزایی در پررنگتر کردن چهره شُستهرُفته و پرانرژی آن ایفا میکند.
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۵انصافا طراحی های هیوندای برعکس کیا داره پسرفت میکنه هی
فقط تویوتا و هوندا
۲۳ اسفند ۱۳۹۵به نظر من طراحی های کیا هم داره پسرفت میکنه. کلا کره ای ها با یه سری طراحی های پر زرق و برق انتظارات رو بردن بالا، حالا حتی یه ذره تغییر کوچیک هم ممکنه نظر مردم رو عوض کنه.
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم چقد حق باش ماست ولی خب حتما “اصالت” رمز موندگاری هستش.
من هنوزم وقتی بی ام و سری 3 طراحی کریس بنگل یا مثلا کمری 2009 رو می بینم کیف میکنم .
Amir.dp
۲۳ اسفند ۱۳۹۵اگر پسرفت اینه ،ای کاش خودرو سازهای ما هم توی این مملکت همین طوری پسرفت میکردند.اما اونا فقط به فکر چاپیدن هموطنانشون هستند .