هیوندای نمایشگاه شانگهای را بهعنوان مکانی برای رونمایی از نسل کاملاً جدید کراساوور سابکامپکت کرتا انتخاب کرده است. این خودرو که در برخی بازارها با نام ix25 عرضه میشود، در نسل جدید از طراحی بهمراتب تهاجمیتری برخوردار شده است. در بخش جلویی این کراساوور کوچک، جلوپنجرهٔ آبشاری جدیدی جلبتوجه میکند که در دیگر محصولات جدید هیوندای مثل پالیسید هم مشابه آنرا دیدهایم. در طرفین این جلوپنجره، چراغهای دوقسمتی جای گرفتهاند که با الهام از چراغهای مدل کُنا طراحی شدهاند.
در بخش عقبی خودرو نیز چراغهای سهتکهای دیده میشود که احتمالاً بحثبرانگیزترین قسمت کرتا جدید خواهند بود. دیگر قسمتهای خودرو اما کاملاً معمولی به نظر میرسد. این کراساوور کوچک همچنین از ویژگیهای آفرودی مثل پوششهای پلاستیکی بدنه و محافظ نقرهایرنگ سپر جلو هم سود میبرد و به نظر میرسد فاصلهٔ مناسب و معقولی هم از سطح زمین داشته باشد.
طراحی داخلی نسل جدید کرتا نیز کاملاً با دیگر محصولات هیوندای متفاوت بوده و بسیار مدرن به نظر میرسد. در اینجا داشبورد طراحی کاملاً جدیدی دارد اما تریم دورنگ آن همچنان حفظ شده است. کنسول مرکزی خودرو نیز مشکی براق بوده و به صفحهنمایش بسیار بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده که نما و احساس لوکسی به داخل کرتا بخشیده است. نمایشگر لمسی خودرو اما یادآور محصولات تسلا است. انتظار میرود صفحه آمپر این کراساوور جدید کرهای نیز دیجیتالی باشد.
به گفتهٔ هیوندای، نسل جدید کرتا ۴.۳۰ متر طول، ۱.۷۹ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آنهم برابر با ۲.۶۱ متر است. این یعنی نسل جدید کراساوور سابکامپکت هیوندای ۳ سانتیمتر طول، ۱ سانتیمتر عرض و ۲ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما ارتفاع آن ۷ میلیمتر نسبت به قبل کاهش یافته است. هیوندای فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانههای نسل جدید کرتا منتشر نکرده است.
امین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خلاقیت هیوندای قابل تحسینه. همین که جرات ارائه همچین طرحهای انقلابی رو دارند و خودشون رو در بند کلیشه های دست و پا گیر نکردند.
مزدا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خدایش هیوندای داره چیکار میکنه!!هرچقد که طراحی داخل ماشین پیشرفت میکنه تو طراحی چراغ بد عمل میکنه??
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی داخلی عالی داره برند معتبر در کنار قیمت مناسب میتونه فروش موفقی داشته باشه
Iman67
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸سال سالِ کراس اوور هست.همه برندها به تکاپو افتادن برای ساخت کراس اوور از جمله همین هیوندا که ظاهرا خیلی تمرکز کرده سر این قضیه
بنظر بنده چیز جالی نیست اینطور،هنوز هم سدان رو بیشتر میپسندم امیدوارم این وضعیت موقتی باشه
کرتا هم فکر کنم دیدم تو ایران چندتا،نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت کرده اما داخل هم خارجش،این طراحی تو چین خوب فروش میکنه
sina
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ایول
این یکی رو دوست دارم
این طراحیش رو کاش ادامه بده
Abbas
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸کابینشو فوق العاده دوست دارم
عرفان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸کنسول وسط تویوتا آوالون
عقبش خیلی زشته
نوید جهرمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فرم جعبه ایش رو میپسندم. اما جلوش زمان میبره بهش عادت کنیم. پشتش خیلی زشته. داخلش هم انگار همون تصاویر جاسوسی بنز رو دیدن گفتن بزار یه کپی بزنیم و شبیه آوالونش کینم، بدشده.
در کل طراحی قبلیش بهتر بود.
فقط مونده طراحی توسان رو خراب کنن تا کالکشن هیوندای تکمیل شه.
овsкиكMас
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ولی جامعه اماری مشتری ها ظاهرا میپسندن طراحی های هیوندا رو،برندها هم واس همون افرادی که جزو جامعه اماری خریدار ها حساب میشن ماشین طراحی میکنن نه غیره ! دلیلش هم افزایش فروش بالا در سال ۲۰۱۸ و همچنین افزایش فروش (۲/۱ درصد) دوباره تا ماه مارس سال ۲۰۱۹ هست که نشون از راضی بودن افراد از طراحی های جدید هیوندا میده!
جمله بندی رو هم بیشتر دقت کن:از “بنز” کپی کنن شبیه “اولونش” کنن؟ :)))) اخر بنز با اولون؟! :))
طبق منطق تو کرتا از بنز،بنز از تویوتا اولون،اولون و تسلا و تالیسمان و تالیسمان هم از ولوو xc90 کپی کردن و این توهم کپی ادامه داره :))
رامین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸این حرفتونو با مدرک می زنین ؟؟؟ میشه بگین کجا دیدین این آمارو؟؟
رامین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸هیوندای خودشو انداخته تو یه باتلاقی که انگارم دوست نداره بیاد بیرون. اینا چیه طراحی می کنن. چی می زنن طراحاش ؟؟؟ فوق العاده زززززززششتت