کیانیسانهفته نامههیوندای

چشم‌و‌هم‌چشمی چشم‌بادامی‌ها؛ مصاف توسان، قشقایی و اسپورتیج

هیوندای توسان خودرویی راحت، آرام و قابل‌اعتماد بوده و به یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار بدل شده است. رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند بنابراین ما این خودرو را در برابر دو رقیب نام‌آشنا یعنی نیسان قشقایی و کیا اسپورتیج قرار داده‌ایم تا خودروی برتر را انتخاب کنیم.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 02
بهای خودروها

هر سه برند قاعدتاً ارزش در برابر مبلغ پرداختی بالایی دارند بنابراین جای تعجبی ندارد که اختلاف کمی در بهای این سه رقیب وجود داشته باشد. بهای آغازی توسان ۱۸۶۹۵ پوند بوده و این رقم برای اسپورتیج و قشقایی به ترتیب ۱۸ هزار و ۱۸۵۴۵ پوند می‌باشد.

2016 Hyundai Tucson
کیا در این بین از همه ارزان‌تر است اما گارانتی درخور توجه ۷ ساله را ارائه می‌دهد درحالی‌که هیوندای از گارانتی ۵ ساله و نیسان از گارانتی ۳ ساله برخوردار هستند.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage
استایل و ظاهر خودرو

خریداران در این کلاس جذب خودروهایی با ظاهر برجسته و همه‌جارو می‌شوند. هیوندای به لطف جلوپنجره‌ی گیرایی که با چراغ‌ها احاطه شده شروعی قوی دارد. قوس‌های چرخ احاطه شده با پلاستیک نمای استحکام بیشتری را به خودرو می‌بخشند درحالی‌که پنجره‌های شیب‌دار عناصر اسپورت بودن را به خودرو دیکته می‌کنند. در مجموع تناسبات به خوبی در این خودرو رعایت شده و از جانب ما نمره‌ی خوبی را دریافت می‌کند.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage
ظاهر نیسان در مقام مقایسه کمی ساده است. قشقایی ظاهر بدی ندارد اما از آن دسته از خودروها نیست که پس از پارک کردنش نگاهی دوباره به آن بیندازید. هرچند برای برخی خریداران، این خودرو دقیقاً همانی است که می‌خواهند. از نمای بغل خودرو خطوط سنگینی داشته اما در کل زوایای شیکی دارد.

2016 Hyundai Tucson
کیا به جرئت درخشان‌ترین ستاره در این بخش است. نمای جلو با چراغ‌های اندکی متورم که نظراتی متفاوت را ایجاد می‌کنند کامل شده و از هر زاویه‌ای که به خودرو بنگرید، خیلی آسان به چشم می‌آید. نمای عقبی دارای چراغ‌های نازک بوده که به وسیله‌ی نواری خطی به همدیگر متصل شده و احتمالاً بهترین نمای خودرو هستند.

2016 KIA Sportage

2016-nissan-qashqai-11

کابین خودرو

طراحی کابین توسان به اندازه‌ی ظاهر بیرونی خودرو چشمگیر نیست و یا حداقل با کیفیت رقبای خود برابری نمی‌کند. پلاستیک‌های سخت در کابین دیده شده و طراحی پایه‌ی آن نیز در مقایسه با رقبا اندکی سالخورده به نظر می‌رسد. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی آسان است و صفحه‌نمایش آن شفاف بوده و اینترفیس آن نیز روان است.

2016 Hyundai Tucson
این صفحه‌نمایش بسیار بهتر از نمونه‌ی بکار رفته در نیسان است. البته داشبورد نیسان به خوبی به همدیگر چفت شده اما شاید برخی افراد تصور کنند که همانند توسان، داشبورد قشقایی نیز نمایی ساده دارد.

2016-nissan-qashqai-17
اسپورتیج خوش‌ترکیب‌ترین داشبورد را در این مقایسه دارد. احساس خوبی نسبت به سوئیچ‌ها وجود داشته و حس گران‌بها بودن بیشتری را نسبت به رقبای خود ایجاد می‌کند. صفحه‌نمایش اسپورتیج از نظر نرم‌افزاری با توسان یکسان بوده و به عنوان نتیجه استفاده‌ی آسانی دارد.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
کاربردی بودن

صندوق بار ۵۱۳ لیتری توسان در این کلاس پیشرو است. با در نظر گرفتن اینکه توسان تنها خودروی این مصاف است که از زاپاس فول سایز بهره می‌برد، بیشتر به چشمگیر بودن صندوق آن می‌شود پی برد. در بخش عقب کابین فضای سر و پای زیادی وجود دارد.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 04
از نظر اندازه بیرونی قشقایی اندکی کوچک‌تر از توسان است و همین مورد در کابین احساس می‌شود. فضای پا زیاد است اما سر افراد بلندقد ممکن است با سقف تماس پیدا کند. صندوق ۴۳۰ لیتری قشقایی در پسِ توسان قرار می‌گیرد اگرچه که این فضا از اکثر هاچبک های استاندارد خانوادگی بزرگتر است.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 03
کیا از نظر کاربردی بودن در سطحی برابر با توسان قرار می‌گیرد و صندلی‌های عقب آن فضایی مساوی با پسرعموی خود دارند. ورود و خروج به خودرو نیز به علت سطح وسیع باز شدن درب‌ها به آسانی صورت می‌پذیرد.

سواری

واضح است که در جاده اولویت نخست توسان راحتی بوده است. شاید لذت رانندگی زیادی با این خودرو ایجاد نشود اما با سواری نرم و بی حاشیه‌ی خودرو می‌توان این موارد را به فراموشی سپرد.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 05
نیسان احساس تندوتیز بودن بیشتری نسبت به هیوندای دارد و در این میان راحتی فدای اسپورت بودن نشده است. تکان‌های بدنه‌ی قشقایی کمتر از توسان بوده و ترمزهای نیز حس مثبت‌تری ایجاد می‌کنند. تنها نقطه‌ضعف خفیف این خودرو در بخش تجربه‌ی رانندگی آینه‌های جانبی بیش‌ازحد بزرگ خودرو هستند که در سرعت‌های بالا نویز ایجاد می‌کنند.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 06
اسپورتیج از همان شاسی بکار رفته در توسان بهره می‌برد. طبیعی است که در جاده حس دو خودرو کاملاً یکسان بوده اما کیا سیستم تعلیق را بر مبنای تعریف خود تنظیم کرده و بنابراین کمی سفت‌تر عمل می‌کند. شاید در مجموع اسپورتیج اندکی از راحتی خود را از دست داده باشد اما حرکات بدنه‌ی آن به خوبی کنترل شده است.

پیشرانه‌ها

تنها بخش مشترک توسان و اسپورتیج بخش شاسی نیست بلکه پیشرانه‌های بکار رفته در این دو خودرو نیز یکسان هستند. پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۷ و ۲ لیتری دیزل با خروجی‌های متفاوت در لیست انتخابی این دو خودرو دیده می‌شوند.

2016 Hyundai Tucson Eco engine
پیشرانه‌های دیزلی بزرگ‌تر با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند درحالی‌که دیگر گزینه‌ها قدرت را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری حاضر در تست مصرف سوخت ادعایی ۴.۶ لیتری دارد اما در آزمایش‌ها ما به مصرف ۶.۳ لیتری دست یافتیم. این پیشرانه کمی پر سروصدا نیز هست.

2016 KIA Sportage
قلب آهنین قشقایی در این تست نمونه‌ای دیزلی با حجم ۱.۵ لیتر است. تا زمانی که خواهان گشتاور بیشتر پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نباشید، همین پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری نرم‌تر و بهتر است. قشقایی با این پیشرانه سریع از دو رقیب خود بوده و در دنیای واقعی نیز کم‌مصرف‌تر از این دو است.

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage 01
قضاوت نهایی

همان‌طوری که حدس زده می‌شد مصاف این سه حریف نزدیک بوده است. هیوندای توسان راحت و کاربردی است اما داشبورد معمولی و تجربه رانندگی متوسط آن توسان را در رتبه‌ای پایین‌تر قرار می‌دهد.

نیسان رقیبی شناخته شده در این کلاس بوده و جوایز زیادی را از آن خود کرده است. این خودرو سرزنده بوده و رانندگی آسان و کیفیت ساخت خوبی دارد و پیشرانه‌ی دیزل آن نیز در این تست نرم‌تر و کم‌مصرف‌تر از بقیه است. البته کابین کمی سالخورده و سیستم اطلاعات سرگرمی متوسط این خودرو موفقیت‌های این خودرو را اندکی تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. در نهایت این کیا است که رتبه‌ی برتر را به دست می‌آورد. اسپورتیج نه تنها گیراترین طراحی را دارد بلکه بهای ارزان‌تر و گارانتی مثال‌زدنی این خودرو از جمله مواردی هستند که نمی‌شود چشم را روی آن‌ها بست. در کلاسی که خودرویی معقول در اولویت خریداران است، کیا به خوبی عمل می‌کند.
[دانلود ویدئو] [polldaddy poll=9484405]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مقاله خوب و کاملی بود

    1. سعید

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      هر سه خوبند اما من کیا رو بیشتر دوس دارم از این سه تا
      مخصوصا گارانتی بی نظیر هفت ساله خود گویای تضمین کیفیتش از سوی کارخونه هست، یعنی شش سال کارکرده شو بگیری هنوز یکسال دیگه گارانتی داری!!!!!!! و این چیز کمی نیست که بخوای نادیده ش بگیری!

      1. محسن

        ۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        البته باید در نظر گرفت که اگر نیسان سه سال بیشتر گارانتی نمیکنه در عوض اسم نیسان خودش به تنهایی ده سال گارانتی رو به مصرف کننده میده.

    2. shahryar

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      آقا سعید،به نظرم،کیا چ از لحاظ نمای خارجی و ظاهری،از نیسان خیلی پایین تر بود.به نظرم نیسان از همه بهتر بود،موتور قوی،مصرف کم،حس رانندگی بهتر،چهره خوب،کیفیت خوب.
      اینم بگم،دوستان،حس میکردم نویسنده میخواد با زور بگه اسپورتیج خوبه!!!
      نمیدونم شما هم همچین حسی داشین؟یا نه.

      1. behrad

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        طراحی نیسان یک طراحی پایدار هست،یعنی ده سال دیگه هم که به این مدل از نیسان قشقایی نگاه کنی، ازدطراخیش راضی هستی،اما طراحی کیا تاریخ مصرف دارد، طراحی این مدل از کیا اسپورتیج،فوقش تا ۲سال دیگه بتونه جواب بده،همین طور طراحی توسان که کپی برداری ازسانتافه هست،و یک طراحی تکراری حساب میشه

  2. B/M/P/J

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    من که کلا از کراس اوور ها خوشم نمیاد دلیل ( چون همون هاچبکن که شاسی بلند شدن و یه خورده کارایی بیشتری دارن. )
    ولی بخوام انتخاب کنم من Mazda CX3 یا CX5 رو انتخاب می کنم.

  3. امیرحسین

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    منم از کراس اوورها بیزارم.نه لذت رانندگی دارن و نه کاربردی تو طبیعت گردی

  4. sajjad

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    خیلی مقایسه ی کاملی بود دست آقای احمد زاده درد نکنه . جای مزدا CX-5 خالی بود تو این تست فقط

    1. شاهین

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      فدای همه ی دوستان

  5. REVENTоN ?

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اینقدری برا نظر سنجی اینجا فکر کردم که امتخاب کنم برا درسام میکردم، این ترم مشروط نمیشدم :|

  6. حميد

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من خودم سالهلست کراس آور دارم عالیه هم رانندگی بهتری داره هم زیباست هم بدنه سالمتر میمونه
    منتهی من خودم رافور یا سانتافه رو ترجیح میدم

  7. نخود آش

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود. ولی آیا اسپورتیج گیرا ترین طراحی رو داره؟؟؟
    به نظر من طراحی توسان خیلی قشنگتره و طراحی نیسان خشن.
    پناه بر خدا

    1. سجاد

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (188 ديدگاه)

      منم طراحی توسان و قشقایی رو تو این رده پخته تر و مناسب تر از اسپورتیج دیدم در حالیکه میشه گفت جلو اسپورتیج یه کپی ناشیانه از پورشه هست اما طراحی داخلی بهتر

    2. دانیال

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      نظر من کیا خیلی زشته

      1. احسان

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        چشمات زشت می بینه عزیزم

  8. سعید

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا شاهین دمت گرم داداش.زحمت کشیدی. ولی این مقاله بیشتر جنبه تبلیغاتی برای اسپورتج داشت به نظرم. خیلی نتیجه نهاییش درست نبود

  9. behzad power active

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چه عجب پای ماشین چینی تو این مقایسه نیست …

    1. iman

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (92 ديدگاه)

      عزیز اینجا انگلیس هست، تو کره ای ها هم جند تا خودور بیشتر اجازه ورود بع انگلیس و اروپا رو نداره، در ضمن ماشین های چینی هم دست کمی از کره ای ها ندارند و خیلی پیشرفت کردندو تفاوت چندانی تو مشخصه های مهندسیشون نمیشه پیدا کرد، اگه یک کره ای با ژاپنی مقایسه میشه چینی هم میتونه مقایسه بشه

  10. دانیال

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    به نظر من هم طراحی داخلی و هم خارجی کیا از همه بدتر بود. یعنی بقیه مثل من فکر میکنن یا فک می کنن کیا قشنگ تره؟(نظر شخصی من طراحی اسپورتیج خیلی افتضاحه و گندش بزنن سلیقه نویسنده رو)

    1. سعید

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      خود تو وقتی که اسپورتیج تو خیابون ها بیاد اولین نفری هستی که دهنت از تعجب باز می مونه
      لطفا با عکس قضاوت نکن
      توسان هم خوشکله البته اما کیا هم همینطور
      اما نیسان کلاسیک تره طراحیش

      1. دانیال

        ۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        حاجی من تو منطقه آزاد از نزدیک اسپورتیج رو دیدم. توسانهم دیدم قشقایی رو هم دیدم. این نظر باید بزاری وقتی خودت کیا رو دیدی

  11. mohsen

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    جای رقبا خالی بود باز هم

  12. uss zumwalt DDG-1000

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شاهین عزیز مرسی.مثل همیشه عالی کار میکنی

  13. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    فقط مزدا cx5

  14. کاوه آهنگر

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    کیا اسپرتیج جدید یکی از معدود کره ای هایی است که طراحیش را دوست دارم، اما انتخاب من در این لیست نیسان قشقایی است

  15. MjM

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    همیشه تو هر کلاس ماشینایی هستن که رقابت تنگاتنگی دارن..البته اینجا هم جای CX5… NSX… و RAV4 خالی بود

  16. Kasra

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    توی این کلاس همه جا صحبت از CX-5 هست و تقریبا تو اکثر مقایسه ها تا جایى که من خوندم و دیدم تو منابع خارجى نامبر وانه امیدوارم ایران هم بیاد.

  17. mehdi

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظر من خیلی نا عادلانه بود… خدایش طراحی کیا خیلی افتضاحه مخصوصا در جلو،، هر کسی نمی پسنده…طراحی قشقایی از همه بهتر…بی تعصب میگم…

  18. mehdi

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یعنی گند بزنه به سلیقه نویسنده…خدایش از هر کی بپرسی طراحی قشقایی میگه بهتر از اسپورتیج.اسپورتیج خیلی زشته.

  19. sunmartin

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    جالب اینجاست که یک مجله انگلیسی خودرو اذعان کرده که کیا اسپورتیج از هر لحاظ برنده است ولی کاربران ایرانی دم از مزدا cx5 و تویوتا rav4 میزنند??
    به نظر من کیا اسپورتیج با طراحی سه بعدی که پیش ازین تنها در آئودی r8 استفاده شده بود برگ برنده ای را رو کرد طراحی اینخودرو زیبایی خاصی دارد کابین تریم طوری چیدمان شده که
    به راننده احساس وسعت بیشتری را میدهد در
    یک محله سوئدی درباره کابین اسپورتیج نوشته
    شده بود که فراخ و دلباز و در دسترس که یک
    تعریف جامع در مورد فضای داخلی اسپورتیج
    است استفاده از درب ها با طول و عرض بیشتر
    جهت آسان شدن ورود و خروج هم میتواند به کاربردی تر بودن آن کمک کند
    برنده این تست همانطور که نویسنده عزیز برگردان کردند کیا اسپورتیج بود که نتنها قیمت کمتری دارد بلکه کیفیت و حس لاکچری بودم بیشتری را القا میکند

  20. road

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بدی اسپرتیج مصرف زیاد و بالای 14.5 تو شهر هست که با موتور 2.4 و این شتاب بد و قدرت موتور فاجعه هست
    مواد کاربردی داخل همه این ماشین ها پلاستیک خشک وهست ولی نیسان کمی بهتر هست
    سقف عقب کیا برای ادمهای قد بلند مناسب نیست و سرشون حتم برخورد میکنه با سقف
    و فضای پای اسپرتیج و توسان مثل هم هستنتد ولی کم هستند، نیسان وضعیتش بهتر هست
    در کل نیسان طراحی معقول تری داره و اینکه کره ای هم نیست و با کیفیت تر هست و هم اینکه سال بعد یک خودرو با قیافه کاملا جدید نمیدن بیرون که به مصرف کننده سالهای قبل آسیب برسه (تهیه قطعات، افت قیمت، ….)

  21. GT

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    قشقایی از اوناس که برا بار اول جالبه ولی بعدش کاملا از چش میفته.کسایی که دیده باشن میفهمن چی میگم.واقعا جذابیتی نداره بعد یه مدت.

  22. مک میسل

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    جک اس5 رو چرا نیاوردید؟
    :)

  23. Alirankhodro

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    طراحی بدنه اسپورتیج جدید اصلاً گیرایی نداره و همون ۱-۲ بار اول تکراری میشه. اونایی که از نزدیک دیدن میدونن . در ضمن این یک مقاله تبلیغاتی کیا بود. کاملاً مشخصه. حتی از صندوق بار کم حجمش هم صحبتی نکرده بود.

  24. حسن

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    میگم این حجم موتورهایی که نوشتین درسته.?1/6 و 1/7 لیتری برای شاسی بلندهای کره ای و زاپنی? ما چینی ها را برای این موتورهای ضعیف مسخره می کردیم. یه نگته دیگه به نظرم اسپرتیج جدید شبیه پورشه شده ولی سری قبلش قشنگتر بود.

  25. ََAREF

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    هر سه در برابر توانایی های فنی و دینامیکی و مهندسی برتر MG GS ، بیشتر شبیه SUV هستند تا یک خودرو با قابلیت پا گذاشتن به بیرون جاده آسفالت..
    من نمیدونم فلسفه این ماکت های شاسی بلند چیه؟؟ به چه درد میخوره؟؟!
    فدا کردن حس راحتی، سرعت و شتاب و هندلینگ نرم یک سدان GT ، برای دستیابی به هیچ!!
    یک نفر بگه با این خودروهای بدون قابلیت چی کار کرده که یک سدان هم قیمت نمی تواند انجام دهد.. ولی یک سدان دست کم 10 قابلیت دارد که یک شبه SUV ندارد..
    حداقل MG GS چند قابلیت نرمی و سرعت و شتاب به همراه توانایی عبور از شیب های آفرود را به سیستم پیشرفته تعلیق و دو دیفرنسیال ، حفظ کرده ولی این ها چی..!!؟
    یکی بگه اسپورتیج سوار چی کار میکنه که یک آپتیما سوار نمیتونه؟؟ ولی برعکس..!

    1. آرش

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      توانایی های فنی و دینامیکی و مهندسی برتر… بعد MG GS؟!!
      شرط 2 به 1 می بندم ام جی جی اس داری، یا ام جی داری کلا.

      1. ََAREF

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        پس فکر کردی مثل بعضی دوستان که ماشینی را سوار نشدند و ندارند ، روی هوا نظر مینویسم؟؟!!
        شما از تو عکس ها بیا بیرون برو در دنیای واقعی ، پشت ماشین ها بشین ، مقایسه کن تا مهندسی برتر MG را در بین تمامی رقبای هم کلاس و هم قیمتش لمس کنی و ببینی .. شاید روشن شی..!

  26. رافال M

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    قشقایی جدید کمی شبیه نیسان روگ یا x-trail شده البته کمی زشت تر
    کیفیت سواری، هندلینگ و پیشرانه بهتر سریع تر و کم مصرف تر برتری رو به قشقایی می ده
    نویسنده بیخودی از کابین این ماشین که شبیه کابین هواپیماست و هماهنگی خوبی داره ایراد گرفته
    در ان مقاله در مورد ضعف صندلی های عقب و خشکی اونا در اسپورتیج (مث نسل های قبل) اشاره ای نشد و خیلی هم زشته تنها حسنش وجو د 7 سال گارانتی هست که واقعن آدم رو وسوسه می کنهگتوسان هم شده مینی سانتافه و داخلبش خیلی قدیمی و بدون هیجان هست

  27. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    نیسان.

  28. جواد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کارشناس محترم
    خیلی واضح و آشکار مشخص بود از همون اول طرفدار اسپورتیج هستی وسعی داشتی به خوانندگان مطلب هم اینو القا کنی

  29. نظری بیشه دراز

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از هر نظر به خواهی ازاین 3تا خودرو فقط قشقایی مشکلی که داره برای افرود خیلی خیلی ضعیفه حالا2016 نمیدانم تغیرش دادن یانه

    1. کاوه آهنگر

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      مگه اسپورتیج و توسان برای آفرود مناسب هستند ؟!!!!! دوست گرامی این سه مدل کراس اوور هستند و برای آفرود مناسب نیستند و قابلیت آفرود اینها در حد و اندازه سدان های وطنی است که نسبت به سدانهای خارجی ارتفاع بیشتری دارند.

  30. sunmartin

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لطفا اسم mg gs چینی بین خودروهای کره ای و ژاپنی قرار ندید برای تبلیغ چینی ها با سردبیر پدال صحبت کنید که یه آگهی و بنر تبلیغاتی واستون بسازه با هزینه خودتون

    1. ehsan

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      فعلا کره ای ها از پس چینی ها بر نمیان چرا باید با اسطوره انگلیسی MG مقایسه بشه؟
      تو هیچ زمینه ای در حد گوشه ای از تکنولوژی رو کاغذ جی اس هم نیستند جه به رسه به واقعیت
      جوش نزن سان مارتین
      ***

      “”نوشته های من فقط خطاب به ایشون هست والا من هم از خودروهای کره ای خوشم میاد و قطعا هر کار با ارزشی از جمله خودرو ارزشمند هست””

    2. ََAREF

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      بین شون نیست ، خیلی بالاتره..
      در انگلستان با قشقایی مقایسه میشه نه با کره ای ها..

      1. آرش

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (163 ديدگاه)

        چرا دوستان به لیفان و چری میگن چینی به ام جی نمیگن؟ بابا چینیه دیگه. بعد اسطوره انگلیسی؟! جیپ یا استون مارتین به نظرتون بیشتر شایسته این لقب نیست؟

        1. ََAREF

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          برای اینکه چری و لیفان برند بریتانیایی نیستند و در انگلستان کارخانه تولید فعال 93 ساله چند هکتاری و دفتر طراحی و مهندسی با بیش از 300 نفر متخصص بریتانیایی ندارند.. و صفر تا صد خودروهاشون در بیرمنگام ، طراحی نمیشه..!
          ضمن اینکه اون برند های چینی که شما گفتی یک پنجم قدمت و یک هزارم افتخارات MG را ندارند و …!

          دوست من Jeep هم برند بریتانیایی نیست!!!!!

          شما اجالتا مطالعه کن..

        2. ََAREF

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          عجالتا..

        3. مهمان

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بریتانیایی …
          خخخخخخخخخخخخخ
          زیاد پروپاگاندا تماشا کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا