سام کاویانی: اگر شما قصد خرید یک خودروی هاچبک با بهایی زیر ۱۰۰ هزار درهم (۱۰۴ میلیون تومان) دارید و با پیشنهادهای متنوع و جورواجور گیج شدهاید، ما در اینجا هستیم تا در وقتتان صرفهجویی کنید! با در نظر گرفتن آیتمهای چون طراحی، تجهیزات، عملکرد و قابلیتهای کاربردی و ایمنی، سه هاچبک در این لیست هستند که شما باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی، آنها را چک و بررسی کنید.
آلفارومئو جولیتا
بیتردید آلفارومئو جولیتا یکی از پرجذبهترین هاچبکهای این کره خاکی است. برخلاف چند خودروی دیگر این لیست، واجد هویت و شخصیت بوده و تلفیقی از هنر ناب در یک خودرو با عملکردی چشمگیر و قابل احترام است.
در زیر کاپوت، جولیتا به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو شارژ مجهز شده است. پیشرانهای که توان ۱۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری را به این هاچبک رومی پیشکش میکند. این حجم از نیرو به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلوی آن منتقل میشود و شتاب صفر تا صدی معادل ۷.۷ ثانیه را برایش تضمین میکند. این در حالی است که ماکزیمم سرعت آن بر روی رقم ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت ثابت مانده است.
با پرداخت بهایی زیر ۱۰۰,۰۰۰ درهم (۱۰۴ میلیون تومان) دستان شما میتواند تریم “SUPER” جولیتا را لمس کند. از امکانات موجود در این تریم میتوان به مواردی چون رینگهای آلومینیمی ۱۶ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیهای، کروز کنترل و سنسورهای پارک عقب اشاره داشت. نکته جالبتر آنکه، این شیکترین خودروی این لیست، از بزرگترین صندوق عقب با گنجایشی معادل ۳۵۰ لیتر بهره میبرد.
- نوع پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری (توربو شارژ)
- توان: ۱۷۰ اسب بخار
- گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۷.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۹۰,۷۰۰ درهم (حدود ۹۴/۳ میلیون تومان)
هیوندای ولوستر
هیوندای ولوستر، مقرون بهصرفهترین خودروی این لیست است اما به دور از جوهر و شخصیت یک خودروی ریشهدار است. در واقع، در میان سه خودروی این لیست، هیوندای ولوستر بالاترین ارزش را در قبال بهای پرداختی خود عرضه میکند. طراحی رادیکال این خودرو موجب اختلاف نظر در بینندگان آن میشود اما در همان حال، این نکته را هم برایتان تضمین میکند که مورد توجه قرار خواهید گرفت.
در زیر پوسته کاپوت این هاچبک مد روز کرهای، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری جای خوش نموده است که توان خروجی آن معادل ۱۲۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۵۷ نیوتن متر است. نیروی حاصل از پیشرانه، از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلوی این خودرو منتقل میشود و ولوستر با تکیه بر این جعبه دنده قادر است شتاب صفر تا صد خمود و کسلکنندهای معادل ۱۱.۵ ثانیه را تجربه کند. با فشار بر پدال گاز و در امتداد یک جاده آسفالته، این خودرو به ماکزیمم سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست مییابد.
گرچه این خودرو مقرون بهصرفهتر از دیگر اعضای این لیست است اما در بالاترین تیپ خود عرضه میشود و از همین رو مملو و آکنده از تجهیزات رفاهی و ایمنی است. عمده این تجهیزات شامل مواردی چون کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS ENTRY&GO)، سانروف پانورامیک، پوشش چرمی و دوربین پارک عقب، میگردد. از جنبه ایمنی هم این خودرو از ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری بهره میبرد.
- نوع پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
- توان: ۱۲۷ اسب بخار
- گشتاور: ۱۵۷ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۸۲,۹۰۰ درهم (حدود ۸۶/۲ میلیون تومان)
فورد فوکوس
فورد فوکوس گرانترین گزینه این لیست است اما در عین حال بهترین خودروی مسافرتی بین این سه میباشد. این هاچبک برای اغلب اشخاص خودرویی مد روز به شمار میآید و لیست تجهیزات آن به همان اندازه رتبه ایمنی ۵ ستارهای که از موسسه یوروانکاپ کسب نموده، چشمگیر و شایان توجه است. این خودرو همچنین عملیترین وسیله نقلیه این لیست برای حمل و ترابری ۵ سرنشین بزرگسال بوده و از پیشرانه پرتوانی هم بهره میبرد.
در زیر پوزه تیز فورد فوکوس، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت، تعبیه شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۰۲ نیوتن متر است. نیروی منبعث از این پیشرانه به مدد یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلوی آن منتقل میشود. فورد فوکوس، شتاب صفر تا صد را در اندک زمانی بالاتر از ۹ ثانیه تجربه میکند و ماکزیمم سرعت نهایی آن معادل ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است.
صندوق عقب فورد فوکوس با گنجایش ۲۷۷ لیتر، از ظرفیت کمتری نسبت به آلفارومئو و هیوندای برخوردار است. تریم تیتانیوم این خودرو، تجهیزات رفاهیای چون چراغهای اتوماتیک جلو، آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغهای LED حساس به محیط، سامانه کمکی شروع حرکت از روی تپه، آینه داخلی وسط الکتروکرومیک و فنربندی اسپرتی را پیشکش سرنشینان خود میکند.
- نوع پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری
- توان: ۱۵۸ اسب بخار
- گشتاور: ۲۰۲ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۹.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۹۹,۵۰۰ درهم (حدود ۱۰۳/۵ میلیون تومان)
منبع:
YALLAHMOTOR.COM
TOYOTA
۵ تیر ۱۳۹۶جولیتا رو بیشتر می پسندم وبا ولوستر هم ارتباطی برقرار نمیکنم .
فورد فوکوس هم که عاشقان خودرو خوب میشناسند و قابل احترام
حامد
۵ تیر ۱۳۹۶خوشم میاد هیوندای و کیا تو اکثر لیستا هستن چیزی که ۱۰ سال پیش خبری ازش نبود و این براشون افتخاره
جواد
۵ تیر ۱۳۹۶ولوستر و جولیتا باحالترن ولی قیمتشون تو حلقم ایکاش ما هم صنعت خودرو نداشتیم اون موقع هیچوقت داستان تعرفه و حمایت از تولید ورانت به وجود نداشت
علی
۵ تیر ۱۳۹۶آلفا خیلی خوبه واقعا کیفیت خوبی داره و با اصالت ، کاش توی ایران هم نمایندگی های بیشتری داشت و خدماتش گستره بود واسه ماشینی با این قیمت باید این اتفاق میوفتاد
moein
۵ تیر ۱۳۹۶آلفا فوق العاده است??
aston martin
۵ تیر ۱۳۹۶بهترینشون آلفا هست و ولوستر هم بنظرم ناامید کننده ترین محصولیه که هیندای تاحالا زده چون ظاهر خشن و اسپرتش فریبندست و قدرت موتورش در حد سمند خودمونه
واقعا جای تاسف داره عرب باید ایتالیایی سوار شه ما باید برا زر زرای یه عده از آشغالای داخلی حمایت(!!!) کنیم
یه نفر
۶ تیر ۱۳۹۶ولوستر موتورش 1.6 هست عزیزم دنده اتوماتم هست. وقتی اینو با سمند ایرانی 30 سال پیش اونم بازم میگم ایرانی مقایسه میکنی داری نمایان میکنی هیچی از خودرو حالیت نیس. عرب از تو و من بیشتر از خودرو سرش میشه وقتی داره این و آلفا رو جولان میده ینی هیوندا با آلفا فرقی نداره.
در ضمن همین آلفا یکی از بی کیفیت ترین هاست. تو ایران هر کی خریده مونده رو دستشون . کولرشون از پرایدم ضعیف تره موندم چطور عرب ها رو خنک میکنه؟
ali
۶ تیر ۱۳۹۶الفا کیفیت بسیار بالایی داره من 2 سال داشتم ولذتش بردم مشکل این که فروشش خیلی کمه به خاطر کمبود نمایندگی بدردنخوری هست که تو ایران داره قطعات مصرفی بسیار گرون هست بنزین بی کیفیت باهاش سازگار نیست به خاطر توربو بودنش .
بهتون پیشنهاد میدم یه بار یه چرخ باهاش بزن متوجه میشی از نظر کیفیت هم تو این قیمت بیشتر از عالی هست کولرش هم من که تو جنوب زندگی می کنم خوب بود اما bmw که الان دارم هم به خاطر اروپایی بودنش خیلی سیستم خنک کنندگیش عالی نیست .
aston martin
۶ تیر ۱۳۹۶پسر خوب من قدرت موتورش رو مقایسه کردم
البته همون موقه هم هدس میزدم یه عده باز دچار کژ فهمی بشن
الان خودت با پراید مقایسش کردی حرف خودتو نقص کردی
بعدم تو کولر آلفا رو از کجا میدونی چطوریه؟
رو چه حساب راجب کیفیتش نظر میدی چند هزار کیلومتر داشتی باهاش رانندگی میکردی؟
من والا دیگه حرفی ندارم هرجور خودت صلاح میدونی
امیرسابق
۷ تیر ۱۳۹۶پدرم فیلم بررسیش تو اسب بخار هست. اونا میگن تو اردیبهشت که هوا خنکه جواب نمیده چه برسه به تیر و مرداد.
شتابشم که تو سربالایی افتضاحه
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۶اینو جدی میگم فقط یه بی سواد از ولستر به عنوان هاچبک برتر یاد میکنه. سواری این ماشین چیزی فراتر از فرقون نیست. واقعا این کره ای ها انگار هیچ تعریف دقیق و درستی از خودروی اسپرت ندارن. تعلیق بسیار خشک و عجیب که من تو اسپرتهای شاااخ هم ندیدم در مقابل که پایداری خیلی خوبی هم نداره با توجه به تعلیقش و توانایی های حرکتی که خیلی بهتر از پراید نیست
h
۵ تیر ۱۳۹۶فکر نکنم عرب های امارات زیاد اهل این چیز ها باشند….باید بری بالا ////خیلی بالا…
حداقل ولوستر توربو رو با یکم افزایش قیمت می گذاشتید. 0 تا 100–8ثانیه
جهانگير رومى
۵ تیر ۱۳۹۶هاچ بک رومى ???فامیلى مون یکیه
علیرضا
۵ تیر ۱۳۹۶آلفا خیلی طراحی قشنگی داره فقط محل نصب پلاک جلو زده توی ذوقش
TUNING
۵ تیر ۱۳۹۶هر وقت عقب جولیتا رو میبینم از لیفان بدم میاد.
اخه چرا اعتبار جولیتا رو خراب میکنی
بهترین لیست آلفا جولیتا بود.
فوکوس RS عالیه ولی این مدل برای من جالب نیست.
ولستر هم یکم کنده.
#ali.m#
۵ تیر ۱۳۹۶ولوستر واقعا طراحی خوبی داره .
بین این سه تا هم بیشتر از همه عاشق الفا هستم .
با اینکه تو شهر هم زیاد دیدمش.
فيصل
۶ تیر ۱۳۹۶باید ولوستر توربو رو میورد تو مقایسه
ARA
۷ تیر ۱۳۹۶علتش قیمتشونه وگرنه فوکوس RS میومد دیگه هیچ حرفی باقی نمی گذاشت
حمیدرضا
۶ تیر ۱۳۹۶از فورد بیشتر از همه خوشم اومد بدون توربو خیلی قدرتمنده و پیچیدگی الفا روهم نداره ولی احتمالا منم با بودجه پایین میرفتم ولوستر میگرفتم هم اپشن دارم هم ارزون تره
شهاب
۷ تیر ۱۳۹۶من در دبی زندگی میکنم این سه مدل ماشینی که در گزارش بعنوان هاچ بک مد روز برتر نامشان آمده به هیچ عنوان در بازار خودرو امارات جایگاهی ندارند کسی اینجا اینها را نمیخرد اگر شما توانستید 10 دستگاه از اینها را در خیابانهای دبی پیدا کنید بیایید من به شما جایزه بدهم و البته وضعیت خودرو سازان فرانسوی مثل پژو و سیتروئن و رنو به بدی هیوندایی و آلفا هست در اینجا کسی محصولات اینها را نمیخرد بلکه تمایل بازار به خودرو های اس یو وی فول سایز آمریکایی و ژاپنی و انگلیسی و در خصوص خودروهای سواری فقط ژاپنی و آلمانی و خودرو های اسپرت در دست آمریکایی و آلمانی هست .