هوندا و هیوندای در حال همکاری مشترک برای توسعه خودروهای هیدروژنی و الکتریکی هستند و این امید را دارند که یکی از این دو قوای محرکهی جایگزین راهی برای آینده باشد.
اگرچه که بسیاری از خودروسازها متقاعد شدهاند که قوای محرکهی تمام الکتریکی راهی بهسوی آینده است اما این دو شرکت کاملاً متقاعد نشدهاند و در حال کار بر روی خودروهای هیدروژنی و الکتریکی هستند. برای مثال تا سال ۲۰۲۰ هیوندای ۵ مدل هیبریدی، ۴ مدل پلاگین هیبریدی، ۴ مدل کاملاً الکتریکی و یک خودروی سلول سوختی را عرضه خواهد کرد.
مدیر اجرایی هیوندای موتور آمریکا گفته است:
موقعیت این است که ما نمیدانیم تکنولوژی غالب آینده چه خواهد بود. ما باید موانع را از سر راه برداریم.
یکی از معاونان شرکت هوندا نیز اظهار داشته است:
در طولانیمدت بازار به ما خواهد گفت که چه چیزی را میخواهد؛ اما برای الآن برای هیچ اظهارنظر و پیشبینیای آماده نیستیم.
هوندا و هیوندای در میان خودروسازهایی هستند که مدلهای هیدروژنی مختلف از جمله توسان هیبرید و کلاریتی را به بازار میآورند.
منبع: autonews
AK_007
۱۴ آذر ۱۳۹۵دوستان فرق هیبرید و پلاگین هیبرید چیه?
شاهین
۱۴ آذر ۱۳۹۵سلام
توی خودروهای هیبرید منبع اصلی قدرت پیشرانه احتراق داخلیه و واحد الکتریکی واسه بهبود محدوده حرکتی و کاهش مصرف سوخت بکار میره درحالی که توی خودروی پلاگین هیبرید این موضوع برعکس هستش.
AK_007
۱۴ آذر ۱۳۹۵تشکر
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۴ آذر ۱۳۹۵ببین رفیق بحث هیبرید خیلی پیچیده و گسسته ست چون انواع مدل های هیبرید داریم
مثل هیبرید ملایم هیبرید سرد هیبرید موازی و….
اگه خیلی ساده خیلی ساده بگیم هیبرید از دو منبع انرژی الستفاده میکنه اما پیشرانه احتراقی به شارژ شدن باتری ها کمک میکنه ( حتی در هنگام ترمز گیری)
اما پلاگین هیبرید با داشتن باتریهای بزرگتر هم با پیشرانه شارژ میشه هم میشه به پریز وصل کرد
مثلا خودروی لافراری اصلا با پیشرانه الکتریکی حرکت هم نمیکنه و فقط موتور اکتریکی به پیشرانه احتراقی کمک میکنه و پیشرانه اون به شارژ شدن باتری ها کمک میکنه
اما خودرویی مثل 918 نه تنها ترمز ها و پیشرانه به شارژ شدن کمک میکنه بلکه میشه اون رو به برق وصل کرد ……
AK_007
۱۴ آذر ۱۳۹۵تشکر دوست عزیز
volvo fh
۱۵ آذر ۱۳۹۵معنی Plug in میشه.وصل کردن
یعنی همون وصل کردن دوشاخه به پریز
sunmartin
۱۴ آذر ۱۳۹۵نکته حائز اهمیتی که در این گزارش بهش اشاره نشده بود جدیدترین تکنولوژی جهان یعنی پیل هیدروژنی از شرکت “هیوندای” است که بلطف این تکنولوژی و اولین نمونه ساخته شده بصورت گسترده توسط هیوندای شاهد کاهش چشمگیرار استفاده از منابع انرژی حتی بصورت الکتریکی و نیز کاهش شدید آلودگی بتوسط باطری های پیل شیمیایی هستیم هیوندای معتقد است که باطری های درون هیدروژنب اگر زیر ساخت آنها و جایگاه های شارژ آنها در آمریکا وسعت پیدا کند در آینده بازار را بسوی خود جذب میکنند و یابر شرکت ها هم بسوی این تنکنولوژی گسیل میشوند در این مقاله از دوشرکت پیشرو ور حفظ محیط زیست نام برده شد
هوندا با بهترین و پاکترین خودروهای الکتریکی و هیوندا بعنوان اولین شرکتی در جهان که نظریه استفاده از پیل هیدروژنی را عملی کرد شراکت این دو شرکت در آینده میتواند اتفاق های خوبی برای محیط زیست جان انسانها و طبیعت رقم بزند
luis
۱۵ آذر ۱۳۹۵برادر تا جایی که من اطلاع دارم پیل هیدروژنی اختراع فورد بود و اولین کمپانی که به صورت کاربردی توسعش داد و تولید انبوهش کرد تویوتا بود با خودروی میرای شما تو گوگل هم که سرچ کنی اولین عکس و متن گوگل راجع به تویوتا میرای هست و همین توضیح بنده رو اونجا هم داده. در زمین خودرو هیبرید هم لطف کن به ارشیو پدال رجوع کن سیستم هیبرید تویوتا پیشتاز ترین سیستیم هیبرید جهانه و در مقاله پدال ذکر شده که حدود هشتاد درصد خودروساز های جهان سیستم تویوتا رو ارائه کردن یا سیستمی شبیه و کپی از تویوتا نسل جدید موتور های هیبرید هم مولتی لینک هیبرید هست که باز تویوتا اختراعش کرده و برای اولین بار قراره در سال دوهزارو هفده بر روی لکسس ال سی پانصد هیبرید پیاده و اجرا بشه به صورت جهانی و انبوه.
کلا هر وقت از هیبرید و هیدروژنی میخوای صحبت کنی یه وضو به نیت تویوتا موتور قبلش بگیر.