خبرنامه صنعت آلمان از مونیخ گزارش داد، معاون رئیس شرکت هیوندای، چانگ ایو سونگ، با یک گروه کوچک از مدیران ب ام و در دفتر این شرکت دیدار کرده است. محور مذاکرات توسعه مشترک موتورهای جدید بوده است. برآورد شده که این همکاری مشترک بین ۱.۳ تا ۲.۶ میلیارد دلار از هزینه های سنگین مهندسی برای ساخت یک گروه از موتورهای جدید را جبران می کند.
البته هنوز مذاکرات در مراحل ابتدایی قرار دارند. در حال حاضر ب ام و با گروه پژو-سیتروئن PSA فرانسه در ساخت سیستم های هایبریدی و با تویوتای ژاپن در ساخت موتورهای دیزلی و باتری های لیتیوم-یون همکاری و مشارکت دارد.
چنین همکاری های گسترده ای بین رقبای تراز اول جهانی ما را به یاد داستانهای مشارکت سایپا با پروتون می اندازد که با سوء مدیریت به جایی نرسید! یا داستان ساخت خودروی مشترک اسلامی! یا ادغام ایران خودرو و سایپا …
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ما فقط حرف میزنیم..جدیدن حرفامونم بدرد نمیخوره.
ali
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ما با اونا اصلا قابل مقایسه نیستیم آینده در دستان ب ام و و شرکتهای بزرگ خارجیست…..
من
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱“خودروی مشترک اسلامی” رو خوب اومدی …
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱خوبه البته ازین همکاری فقط خبرش به ما می ماسه و نه محصولاتش ..ما باید تولیدات ابدی رو مصرف کنیم همه سال ها نسل در نسل …واقعا خسته شدیم البته اون آرم جالب انگیز ایران خودرو خودش به چندین صفحه بحث و گفتگو نیاز داره …
علیرضا
۲۴ آذر ۱۳۹۱خودرو سازای ما بجای استفاده از تجربه های شرکتهای خارجی. دارن دعوا میکنن که خودروی کدوماشون اولین خودروی تمام ایرانیه (سمند یا تیبا)
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴رانا