جدال اخموی چهارفصل ژاپنی و نابغه نوبنیاد کرهای! مقایسه هیوندای کرهای و سوباروی ژاپنی حتماً مقایسه جالبی از آب درمیآید، مخصوصاً اینکه این دو برند هیچ شباهتی به هم ندارند و راهی که برای حل معضلاتشان مییابند کاملاً باهم متفاوت است. اگر شما مفصل رانتان در برود و بعد آن را باندپیچی کنید یا ببندید یا در آب جوش قرار دهید اینها بدترین ایدههای ممکن برای درمان شما هستند. همچنین اگر زمانی که وارد یک کسبوکار بزرگ میشوید باید از مسیر اصلی بروید، یعنی آنجایی که پول میرود. لازم است در این مسیر به درستی حرکت کنید تا به مقصودتان که پیشرفت است برسید.
هیوندای یک دهه است که پای در این جاده نهاده است برخلاف سوبارو که تنها به راهی که دوست دارد میرود. در دههٔ کنونی هیوندای با ساخت ماشینهای کرهای پیشرفتهای زیادی در همه ردههای خودرویی کرده است و تا جایی جلو رفته که به جرئت میتوان گفت امروز هیوندای با فورد، تویوتا و هوندا همرده است. داستان در مورد سوبارو فرق میکند. اگرچه سوبارو دارای استایلی دمدمی است اما برندی است متقارن که با تمام چرخها رانندگی میکند و دوام بالایی دارد. البته بهشخصه مخالف طراحیاش هستم و اعتقاد دارم سوبارو با یک طراحی گریهآور در سال ۲۰۱۵ ما را به سال ۲۰۰۰ میبرد. خودروهای سوبارو از قبیل باجا، وی ایکس و ترابیکا B9 آنقدر کشیده و عجیب هستند که به نظر نمیرسد توسط سازندگان ژاپنی تولید میشوند. در این مقایسه نکتهای جالب وجود دارد و آن فلسفه وجودی این دو خودرو است. هیوندای و سوبارو ریشههای خود را به یاد دارند و بر این مشی استوارند. هیوندای در تولید خودرو و بهخصوص در مورد النترا این ارزش در مقابل پول پرداختی است که حرف اول را میزند، درحالیکه برای سوبارو این رانندگی سازگار در هر آب و هوایی است که عامل تولید و تفاوت است. النترا از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با ۱۷۳ اسببخار و ۱۵۴ پاوند تورک استفاده میکند و این نشانی است بر قدرتمند بودن النترا. ایمپرزا اما برخلاف اسلاف قدرتمندش فقط فریاد میزند. همه مدلهای ایمپرزا چهارچرخ متحرک هستند که این به ایمپرزا در آب و هوای بارانی و برفی کمک میکند تا سربلند باشد. ایمپرزا قدرت خود را از موتوری دو لیتری و چهار سیلندر با ۱۴۸ اسببخار و ۱۴۵ پاوند تورک به دست میآورد. سوبارو در این مدل برای جبران کمبود قدرت کارهایی کرده است. مثلاً با حساس کردن پدال گاز سعی در تندوتیز نمودن ایمپرزا دارد اما این شیوه برای یک خودروی دیفرانسیل عقب چندان خوب نیست. البته به مدد گیربکس CVT که روی این مدل سوار شده اندکی کمبود قدرت موتور جبران شده اما این موتور واقعاً قدرت فراوانی تولید نمیکند و این یعنی نقطه ضعف. جای تأسف است که النترا در دنده یک دور شدن از ایمپرزا را شروع میکند. البته پیشرانه النترا آنقدر کامل نیست که احساس کنید موتورش یک مزیت است. همچنین جعبهدنده اتوماتیک و شش سرعته آن چندان بهیادماندنی نیست و بیشک میتوانست بسیار بهتر از این باشد اما مجموعه عملکرد فنی النترا بهتر از ایمپرزا است. البته چهارچرخ متحرک بودن سوبارو یک مزیت بزرگ است اما چندان بهصرفه و اقتصادی نیست و مصرف بالایی در این رده از بازار را نصیب ایمپرزا میکند. البته سوبارو خوب کار میکند و سختجان است و مزیتی که دارد این است که حتی باوجود استفاده از سیستم AWD به نسبت النترا مصرف سوخت متوسطی دارد. مصرف سوخت ایمپرزا در درون شهر ۹.۵ لیتر و در خارج از شهر ۸ لیتر است و این در تمام دنیا تست شده است. النترا ۹.۴ لیتر در شهر و ۷.۲ لیتر در اتوبان مصرف میکند. مصرف سوخت این دو خودرو ثابت میکند که این دو مدلهای چندان پاکی به لحاظ استانداردهای محیط زیست نیستند. راحتی آپشن دیگری که هیوندای را بالاتر از سوبارو قرار داده است. نرمی سیستم تعلیق النترا در مقایسه با سوبارو ایمپرزا بهتر است. بااینحال سوبارو صندلیهای بهتری دارد و سرنشینان را در خود حفظ میکند. از لحاظ ظاهر اما داستان دیگری است. در سالهای اخیر تریم های کرومی در غالب خودروها به کار میرود و زیبایی آنها را دوچندان کرده است. در همین راستا باید بگوییم قالب بدنه ایمپرزا گرچه زیبا و دلانگیز نیست اما سوبارو به استفاده از تریم کرومی و طراحی اسپرتش جذابتر از همیشه است. طراحی این خودرو را با اندکی اغماض میتوان ۴ گوش و مکعبی دانست. چراغهای جلو با خمی تیز از پهنا به تیزشدگی گرایش مییابند و به جلوپنجرهای ختم میشوند که ۴ گوش است و در پیشانیاش برندی دارد با انبوهی ستاره. ما در مدل ۲۰۱۶ النترا جیتی که نشاندهنده خط و خطوط جدید هیوندای در طراحی محصولات جدیدش است با یک جلوپنجره بزرگ با خطوط کرومی مواجهیم که در همراهی با دریچههای هوای بزرگتر و رینگهای ۱۷ اینچی پنج پر و رنگهای جدید بدنه یادآور یک طراحی جسورانه است. البته نمیتوان گفت که النترا جیتی در مقایسه با بزرگان بازار دست برتر را دارد. النترا در مدل ۲۰۱۶ بیشازپیش به مدلهای اروپایی هیوندای نزدیک شده و یادآور i30 و i40 است.
بااینکه ایمپرزا ۱۱ سانتیمتر بلندتر از الانتراست و این مزیت بزرگی است اما ایمپرزا از این مزیت بهرهای نگرفته و در این بخش چندان از النترا بهتر نیست. مصداق بارز این مدعا فضای بار دو خودروست که تقریباً برابر است.
در بخش طراحی داخلی دو خودرو همچنان بر سنتهای دیرین خود استوارند و همچنان با داشبوردهای کهنسال خود تولید میشوند. سوبارو با اینکه پیشرفتهایی در بازطراحی داشبورد ایمپرزا داشته اما به دلیل استفاده بیشازحد از پلاستیک خشک در رویه بالایی داشبورد نمیتواند امتیاز بالایی از جانب منتقدان کسب کند. با اینکه امکانات ایمپرزا زیاد نیست اما تیم آزمایش از سیستم استارت لینک سوبارو و صفحه نمایشدهنده ضد نور این خودرو استقبال کردند. طراحی داخلی هیوندای النترا یادآور طراحی داخلی نسل گذشته سوناتا است با همان خطوط و همان آرایش. با آنکه تغییرات این داشبورد نسبت به گذشته و روزهای نخستین معرفی النترا بسیار زیاد است اما هنوز هم در سطحی بالاتر از ایمپرزا قرار دارد و مواد به کار رفته در آن احساس بهتری به خریداران منتقل میکند. هیوندای و سوبارو هر دو ایدههای متفاوت و جالبی درباره ارزش دارند. سوبارو دراینباره به مصرف سوخت اقتصادی، رانندگی چهارفصل و دینامیک سطح بالا معتقد است و آنها را در ایمپرزا تا حد توان رعایت کرده است. ایدهٔ اصلی هیوندای در مدل النترا بر تأمین راحتی استوار است و نه رانندگی دینامیک. صندلیهای خنکشونده، فرمان گرم شونده، صندلیهای عقب سرد شونده، کروز کنترل تطبیقی و سقف مجهز به سانروف پانورامیک است. ایمپرزا جزو ده خودرو برتر در تست تصادف به شمار میآید و ایمنی بالایی را به سرنشینان هدیه میدهد که از این خودرو کموبیش بعید بود. النترا هم با آنکه در ایمنی در سطحی پایینتر از ایمپرزا قرار دارد در تست IIHS در بالاترین رده ایمنی قرار گرفته و از این رو فضایی امن برای سرنشینانش فراهم میکند. تفاوت قیمتی این دو مدل حدود ۹۰۰ دلار است. ایمپرزای سوبارو ۱۸۹۹۰ دلار در مدل پایه قیمت دارد. بااینحال هیوندای در مدل پایه النترا بهخوبی دستودلباز است و با ۱۸۰۹۰ دلار خودرویی به شما تحویل میدهد که شما در برندهای دیگر برای آن دریافت آن، قیمت بالاتری را پرداخت کنید. این آزمایش نشان داد که سوبارو با همه ویژگیهای خوبش در رسیدن به یک مشی دقیق در این رده از بازار راهی طولانی پیش رو دارد. راهی که هیوندای بهخوبی آن را پیدا کرده است و بهجای تأکید صرف بر ایمنی، رانندگی چهارفصل و دینامیک، به طراحی، راحتی و ارزش توجه دارد. راه هیوندای راه پیروزی است، راهی که از ترکیب کیفیت و دقت و قیمت مناسب میگذرد و چندان سختگیر نیست.
ویژگیهای خوب هیوندای النترا جیتی ۲۰۱۶: ارزش، خدمات پس از فروش، فضای داخلی زیباتر و طراحی بدنه بهتر
ویژگیهای بد هیوندای النترا جیتی ۲۰۱۶: صندلیهای عقب تنگ، گیربکس نامناسب، نداشتن سیستم ۴ چرخ متحرک
ویژگیهای خوب سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۵: تسلط و دید بالا، سیستم ۴ چرخ متحرک، ایمنی، فضای مناسب صندلی عقب
ویژگیهای بد سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۵: ناکارآمدی، قدرت اندک، فضای داخلی، فضای بار
هر دو تا شون خوبن و هرکدوم خوبی های گوناگونی دارن النترا هاچ بکم داره ؟؟؟ شکل مزدا ۳ هست خیلی کم ولی نصل قبلیش قیافهی خشمگین تر و هماهنگ تر با کلاس بدنه داشت اخه جنسیس به النترا نمیاد پراید ۱۳۲ رو از نصل های قبلیه سوبارو ایمپازا کپی کردن
یک سوالی که دارم اگه این ها ماشینای چندان پاکی نیستن (دقت کنید نزدیک 180اسب از موتور دولیتری)اونوخ مثن پژوی ما که شهری تا 12هم میسوزونه و روی کاغذ 105اسب داره چیه؟سم هس واس محیط زیست؟بمب آلوده کنندس؟ خخخخخخ
پ.ن:یکی بود حواله رنو کپچر میفروخ و خیلی خوب هم فروخت.حدس بزنین چند؟130تومن.
ههه با وراکروز بری آفرود زرتش در میاد گرند سانتافه که دیگه بد تره در ضمن وراکروز دیگه تولید نمیشه جاش هم گرند سانتافه اومده به راستی که گرند سانتافه اصلا شبیه سانتافه نیست یه وقت فکر نکنید که شبیه ها اصلا
شما با وراکروز برو تور افرود اونجا شما وراکروز دارین و در مقابلتون= رنجرورر( مخصوصا دیفندر که تو ایران از همه بیشتر هست ) لندکروز . اف جی کروز . نیسان رونیز. پاترول و………… اونا باید وراکروز شما رو هم پشت سر خودشون بکشن
این دوتا اصلا به هم ربطی ندارن که بگی کدوم بهتره کدوم بدتر
الانترا یه ماشین معمولی هست
ولی سوبارو برای لذت بردن و راننده های حرفه ای سوبارو خودروهای فوق العاده ای تا به حال ساخته و تاریخ درخشانی رو داره و در ساخت ماشین های دو دیفرانسیل( awd) خیلی تجربه داره لطفا یه فیلم از عملکرد این خودرو در جاده خاکی و برف ببینید . اونوقت نظرتون عوض میشه .
ببخشید بی ربط امروز خبری رو خوندم در مورد به ثبت رسیدن رکوردشتاب 0 تا 60 مایل در زمان 1.779 ثانیه توسط خودوی الکتریکی GreanTeam دانشگاه اشتوتگارت که رکورد 1.785 تیم AMZ در سال 2014 رو شکست
شما هم کیفیت سوبارو را ول میکنی میری سراغ هیوندای؟ هیوندای باید امون ون و مینی بوس میساخت. الان هیوندای تو بازار ماشین (خارج البته. ایران که هیچ بازاریش درست نیست) مثله هواوی تو بازار موبایل. اگه بد گفتم بگو.
نویسنده عزیز خدا قوت ولی در مورد ظاهر فک کنم یه خورده تند رفتی . من خودم ظاهر الانترای قبلی رو بیشتر دوست داشتم چون این مدل اصلا خشم مدل قبلی رو نداره . به نظرم طراحی کره ای ها دیگه داره خسته کننده میشه مثلا توسان یا همین الانترا.
واقعا کسانی مثل اقای zippo با چه منطقی روی ماشین های کره ای تعصب دارن//??? تعصبی که فقط از روی یه طراحی که من اصلا اونو زیبا نمیدونم باشه یا از رو ی تعداد زیاد کره ای ها توی کشور باشه به چه دردی میخوره??? یه نگاه بندازید به طراحی های هیوندایی . چی میبینید ؟؟چه جور زیاده روی در متفاوت بودن طراحی که حاصلش پیشرفت موقتی و سریع . حالا من کاری ندارم چه طراح های بزرگی رو اوردن ولی وقتی یه خودرو ساز اصیل نباشه اگر تمام طراح های دنیا رو هم جمع کنن فایده نداره چون سبک خاصی مورد نظرش نیست فقط باید یه چیزی طراحی کنه که جلب توجه کنه.
حیف پول بدی یه ماشین با طراحیه وزغ رو بخری هیوندا طراحیشو از روی وزغ کرده وزغه هم خوشحال بوده طراحیه هیودا شبیه وزغ خندان شده والا سگ ماشین ژاپنی میارزه به کره ای شما به طراحی سوبارو نگاه میکنی کامل بودنو حس میکنی برعکس هیوندا که رو طراحیای فورد اسکی میره جلو پنجره محصولات فوردو کج و کوله کنی میشه جلو پنجره هیوندا چراغا رو هم شبیه چشمای وزغ کنی میشه طراحیه جلو هیوندا بقیه قسمتاشم که بد از بدتر
عجببببب توبررسی گفته که هیوندادرحدفورد.تویوتا.غیره ست… ااخه دوست عزیزix55کجاش به دردافرودمیخوره هیونداحالت عادی هم استهلاکش بالاس چه برسه واسه افرودکه دبگه افتضاحه…
سلام به همگی ما ایرانی ها یه خصلت بدی که داریم اینه که اگه یکی که یه زمانی از ماعقب بوده و الان از ما جلو زده فقط بهش گیر میدیم بعضی وقتها هم حسابی از خجالتش در میایم اقا چرا قبول نمیکنید ??? هیوندای یا کیا خیلی پیشرفت کردند کدومتون تا حالا سوار هیوندای سنتنیال یا. کیا k900 شدید ??? کدوم ماشین اروپایی با این قیمت این همه امکانات میده ???? من نمیگم. کره ای ها از اروپای ها یا ژاپنی ها بهتره ولی کیفیتشون اونقدر ها هم بد نیس که مثل اشغال باهاش رفتار کنیم الان کسایی که سوناتا یا جنسیس اپتیما یا هر ماشین کره ای که دارن اکثرا از خریدشون راضی اند و اون نواقصی که ماشینشون داره تو مدل بعدی همش اصلاح شده الان اگه مقایسه کمری و اپتیما رو بزارن همه میگیم : کمری رو با اپتیما مقایسه کردن اشتباهه کمری خیلی سرتر از اپتیماست از نظر کیفیت یه مقداری کمری بهتره ولی نه اونقد که بزنیم توسر اپتیما ولی هممون وقتی یه کمری میبینیم به سادگی از بغلش رد میشیم ولی وقتی یه اپتیما میبینیم چند ثانیه هم که باشه محو زیباییش میشیم خودمون از تهران برمیگشتیم تبریز اتوبان بستان اباد تبریز با جنسیس سدان مدل 2011 سرعت رو به 260 تا رسوندیم فیلمشم هست. هرکی خواست میزارم تو صفحه ام تو اپلرات لینکشم میدم که بره ببینه بخدا کوچکترین صدایی هم نمیاد به قول خودمون جیکشم درنمیاد خدمات پس از فروششم خیلی عالیه یه چیزی هم هست که همین جنسیس قیمت جهانیش حدود 30 هزار دلاره کدوم ماشین 30 هزار دلاری همچین امکاناتی با همچین قدرتی میده ??? باید از کره ای ها ممنون باشیم که اکثر ما ایرانی هارو صاحب یه ماشین به روز با کیفت قابل قبول و امکانات عالی قرار داده تمام .
“کدومتون تا حالا سوار هیوندای سنتنیال یا. کیا k900 شدید ???”
بنده هم سوار شدم هم روندم. هیوندای بد نیست، اما اینجوری هم نیست که برخی ها جوگیر میشن و با اتومبیل های آلمان و آمریکا مقایسه میکنند این کمپانی رو. فروشش خوبه چون به زور حراج و تخفیف و ۳ ماه پی منت رایگان و ۳ سال بدون سود و و و … ماشین میفروشه!
وگرنه از نظر من با یک امتیاز ارفاق، از گاری بهتر هستند. بهتره با پراید و پیکان و آر دی مقایسه بشند.
کیا هم فعلا از نظر طراحی داره پیشرفت میکنه…
================================
در ضمن، اونی که با 38 هزار دلار میره هیوندای جنسیس سدان میخره، حتما یک چیزیش میشه. خیلی انتخاب های بهتری وجود داره با این پول. به هر حال، خلایق هر چه لایق…
من کی سنتنیال رو با المانی ها مقایسه کردم ???? من فقط امکانات و کیفیت رو در مقابل مبلغ پولی که پرداخت میکنی رو میگم 10 ساله که کامارو rs و ماستنگ مدل پایه 305 اسب بخار از یه موتور 3.8 لیتری بیرون میکشیدند جنسیس کوپه 2012 هم دقیقا با همون حجم موتور 305 اسب بخار میکشید بیرون ولی جنسین تو مدل 2013 قدرت همون موتور رو 348 اسب بخار کرد ولی ماستنگ همون 305 تو درگ هم جن کوپ ماستگ رو زد من خودم سوار ماستنگ بودم دیدم
شما اکه سنتیننیال و کیا کوریس رو با هم کلاسای خودشون مقایسه کنی مثل بنز و ب ام و ائودی و لکسس میبینی که حرفی ندارن واسه گفتن در برابر اونا. هر ماشین هیوندایی رو اگر با هم کلاسای خودش مقایسه کنیم متوجه میشیم که هنوز راه بسیار است. اصل ماشین زیر کاپوتش هست . دقیقا برعکس ما ایرانی ها که ماشین برامون یعنی ظاهر و اپشن
من ک باهات موافقم سامان مشکل تو ایران قضاوت صفر و صدیه. یا مدح و تأیید صدر درصدی یا رد کردن کامل.میانه برای خیلی از مردم تعریف نشده. خودم طرفدار خودروهای آلمانی و امریکایی هستم . اما نمیتونم جایگاه بقیه خودروسازا رو نادیده بگیرم . کره ای ها خیلی پیشرفت کردن. بیشتر وقتی تو عراق ماششینای اونارو دیدم فهمیدم .از کپی کاری و گاری سازی رسیدن به جایی ک میتونن برای همه ابرقدرتا شاخ و شونه بکشن. این به معنی تمام و کمال بودن و بی نقص بودن نیست . اما خیلی بهتر از اونی شدن که ما هی بخوام کامل بکوبیمشون.
بنظر من شانس با کره ای ها یار بوده چون تو دوره ای وارد صنعت خودروسازی شدن که ماشین تبدیل به یک محصول مصرفی کوتاه مدت شده.البته همچنان به دلیل مشی این کمپانی در تولید محصولات اقتصادی همچنان در بخش خودروهای کاربردی(suv)، اسپرت و لوکس حرفی برای گفتن نداره
انصافا…از لحاظ خوشکلی و امکانات….هیوندا////////////از لحاظ کیفیت و عملکرد موتور …سوبارو……هیچ وقت ژاپنیو با یه کره ای مقاسیه نکنید……سوبارو با این که ضعیف ترین خودرو ساز ژاپنیه….ولی خدایش خیلی بهتر از هیوندای کره ای…….هیوندا که این همه دم از فروشش میزنه…..یه کم کیفیتشو بهتر کنه خیلی بهتر میشه…
حکایت این کیا و هیوندای با بقیه کمپانیا مثل فورد و تویوتا و ….. شده حکایت اپل با سامسونگ !! اولی کیفیت ناب و پرستیژ و اصیل و دومی میخواد که همه موردای اولی رو داشته باشه ولی نمیتونه میخواداااا ولی نمیتونه نمیشه ، هیوندای و کیا واقعا پیشرفتشون عالیه و قابل تحسین ولی در همون حد و اندازه های خودشون نه اینکه بیان با آلمانی یا ژاپنی یاا آمریکایی مقایسه بشن
با سلام اینکه کسایی مثله فرزام میگن آمار فروش هیوندا بجز ایران تو کشور های خارجی مثله گوشیه هواوی میمونه شما برو ببین آلمان تو 2013 چقدر i40 wagon فروخته یا تو آمریکا چقدر داره محصولات دیگش میفروشه مثله سانتافه
امیر 007
۱ مرداد ۱۳۹۴هر دو تا شون خوبن و هرکدوم خوبی های گوناگونی دارن النترا هاچ بکم داره ؟؟؟ شکل مزدا ۳ هست خیلی کم ولی نصل قبلیش قیافهی خشمگین تر و هماهنگ تر با کلاس بدنه داشت اخه جنسیس به النترا نمیاد پراید ۱۳۲ رو از نصل های قبلیه سوبارو ایمپازا کپی کردن
Hitler
۲ مرداد ۱۳۹۴یک سوالی که دارم اگه این ها ماشینای چندان پاکی نیستن (دقت کنید نزدیک 180اسب از موتور دولیتری)اونوخ مثن پژوی ما که شهری تا 12هم میسوزونه و روی کاغذ 105اسب داره چیه؟سم هس واس محیط زیست؟بمب آلوده کنندس؟
خخخخخخ
پ.ن:یکی بود حواله رنو کپچر میفروخ و خیلی خوب هم فروخت.حدس بزنین چند؟130تومن.
ZIPPO
۱ مرداد ۱۳۹۴قطعا برنده نهایی النترا هست
یک ماشین به روز و زیبا و کاربردی که در امریکا هم فروش بسیارخوبیو داشته
armin
۱ مرداد ۱۳۹۴نگفتی یروز بخوای بری آفرود چه ماشینیو انتخاب میکنیا …. :)))
"Amir"
۱ مرداد ۱۳۹۴مطمئنا النترا توی جاده و شهر بهتره ولی سوباره توی خارج از جاده هست که قابلیت های خودش رو به رخ میکشه ، بستگی به استفاده صاحب ماشین داره
Zippo
۱ مرداد ۱۳۹۴سلام
اگه بخوام برم افرود یا وراکروز یا ای ایکس ۵۵
البته لندکروز رو هم خیلی درست دارم
ارادت
ALiHidden
۱ مرداد ۱۳۹۴نه خدا رو شکر میبینم هنوز اونقدر ها هم از قافله عقب نیستی میدونی لندکرورز هم ماشین خوبیه:|
armin
۱ مرداد ۱۳۹۴پس قبلش فیلمای تست آفرود ماشینایی که گفتی و ببین … البته اگه وجود داشته باشه (وراکروز و ای ایکس ۵۵)
AHMADREZA
۱ مرداد ۱۳۹۴ههه با وراکروز بری آفرود زرتش در میاد
گرند سانتافه که دیگه بد تره
در ضمن وراکروز دیگه تولید نمیشه جاش هم گرند سانتافه اومده به راستی که گرند سانتافه اصلا شبیه سانتافه نیست یه وقت فکر نکنید که شبیه ها اصلا
Hitler
۲ مرداد ۱۳۹۴زیپو کاربرد تو دقیقا مث مسیح دو سال پیش هست.اونم یه مدت رفته بود رو اعصاب،الان تو نقش اونو داری به شکلی بدتر.
***
RETOLEX
۲ مرداد ۱۳۹۴وراکروز!!
ههههههههه
شما با وراکروز برو تور افرود
اونجا شما وراکروز دارین و در مقابلتون= رنجرورر( مخصوصا دیفندر که تو ایران از همه بیشتر هست ) لندکروز . اف جی کروز . نیسان رونیز. پاترول و…………
اونا باید وراکروز شما رو هم پشت سر خودشون بکشن
جای دیگه ای اینا رو نگو برات میخندن
RETOLEX
۲ مرداد ۱۳۹۴هیتلر جان
اون مسیح میخواست رو اعصاب ما راه بره خودش دیوونه شد . اون مافیا هم همینطور
ولی فک کنم ماجرای zippo متفاوت باشه !
نوید
۲ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا هر از گاهی همچین کسی لازمه
هم آدم روحیش باز میشه و هم بحث ژاپن یا با آلمان برای یه مدت هم که شده میخوابه و یکم با هم متحد میشن
نوید
۱ مرداد ۱۳۹۴آخر اصلا این دوتا ماشین قابل مقایسه اند
یکی در بالاترین سطح کیفیت و امنیت و کارایی قرار داره و دو دیفرانسیل هم هست
اون یکی دقیقا نقطه ی مقابل این
erfan
۱ مرداد ۱۳۹۴چقد افراط آخه
یکی مثل zippo از این ور بوم افتاده
یکیم مثل نوید از اون ور بوم افتاده
یعنی 4تا آدم میانه رو و حد وسط پیدا نمیشه نظر بده اینجا بدون تعصب
نوید
۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا ممنونم از شما دوست عزیز میانه رو
matin
۱ مرداد ۱۳۹۴النترا بهتره
RETOLEX
۲ مرداد ۱۳۹۴این مقایسه شد مث دوئل های المان و امریکا
این دوتا اصلا به هم ربطی ندارن که بگی کدوم بهتره کدوم بدتر
الانترا یه ماشین معمولی هست
ولی سوبارو برای لذت بردن و راننده های حرفه ای
سوبارو خودروهای فوق العاده ای تا به حال ساخته و تاریخ درخشانی رو داره
و در ساخت ماشین های دو دیفرانسیل( awd) خیلی تجربه داره
لطفا یه فیلم از عملکرد این خودرو در جاده خاکی و برف ببینید . اونوقت نظرتون عوض میشه .
مقاومت سوبارو خیلی زیاده عملکردش هم عالیه
mehran911
۱ مرداد ۱۳۹۴ببخشید بی ربط
امروز خبری رو خوندم در مورد به ثبت رسیدن رکوردشتاب 0 تا 60 مایل در زمان 1.779 ثانیه توسط خودوی الکتریکی GreanTeam دانشگاه اشتوتگارت که رکورد 1.785 تیم AMZ در سال 2014 رو شکست
Farzam
۲ مرداد ۱۳۹۴فیلمشو وبسایت زومیت هم گذاشته بود. لامصب سوت میشد یهو. ماشینه هم برقی بود
XxX
۱ مرداد ۱۳۹۴سوبارو یک ژاپنی جان سخت
RETOLEX
۲ مرداد ۱۳۹۴کلا ژاپنی یعنی جان سخت
یعنی سامورایی!!
Infinite
۱ مرداد ۱۳۹۴Elantra به حق شایسته برتری بود.
متاسفانه طراحان سوبارا در این مدل کمکاری کردند. این مدل طراحی به مراتب بهتری میتونست داشته باشه.
حتی از نظر طراحی خارجی خیلی عقب تر از نسل قبلی هست.
من به شخصه نسل قبلی رو خیلی دوست داشتم:
http://image.superstreetonline.com/f/features/modp-0909-ken-block-2009-subaru-impreza-sti/24512815/modp_0909_12_o+2009_subaru_impreza_sti+tire_smoke.jpg
محمد
۱ مرداد ۱۳۹۴دیگه فک کردن نداره معلومه النترا شما طراحی زیبا النترا ول میکنید میرید سراغ قیافه داغونه سوبارو؟
Farzam
۲ مرداد ۱۳۹۴شما هم کیفیت سوبارو را ول میکنی میری سراغ هیوندای؟ هیوندای باید امون ون و مینی بوس میساخت. الان هیوندای تو بازار ماشین (خارج البته. ایران که هیچ بازاریش درست نیست) مثله هواوی تو بازار موبایل. اگه بد گفتم بگو.
hamid reza
۱ مرداد ۱۳۹۴نویسنده یا خاطره بد از سوبارو داشته یا طرفدار دو اتیشه هیوندایی بوده :|
ALiHidden
۱ مرداد ۱۳۹۴پشت النترا منو نا خودآگاه یاد آلفا انداخت…
ali
۱ مرداد ۱۳۹۴نویسنده عزیز خدا قوت ولی در مورد ظاهر فک کنم یه خورده تند رفتی .
من خودم ظاهر الانترای قبلی رو بیشتر دوست داشتم چون این مدل اصلا خشم مدل قبلی رو نداره .
به نظرم طراحی کره ای ها دیگه داره خسته کننده میشه مثلا توسان یا همین الانترا.
Ali
۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا کسانی مثل اقای zippo با چه منطقی روی ماشین های کره ای تعصب دارن//???
تعصبی که فقط از روی یه طراحی که من اصلا اونو زیبا نمیدونم باشه یا از رو ی تعداد زیاد کره ای ها توی کشور باشه به چه دردی میخوره???
یه نگاه بندازید به طراحی های هیوندایی . چی میبینید ؟؟چه جور زیاده روی در متفاوت بودن طراحی که حاصلش پیشرفت موقتی و سریع .
حالا من کاری ندارم چه طراح های بزرگی رو اوردن ولی وقتی یه خودرو ساز اصیل نباشه اگر تمام طراح های دنیا رو هم جمع کنن فایده نداره چون سبک خاصی مورد نظرش نیست فقط باید یه چیزی طراحی کنه که جلب توجه کنه.
mds
۱ مرداد ۱۳۹۴ماشین فقط هیونداى
ژاپن چین و آلمان عددى نیستن
armin
۱ مرداد ۱۳۹۴عجب … واقعا خوب شد گفتی … منو از جهلی که این همه سال توش بودم آوردی بیرون … فقط با یه جمله ساده … مرسی
ALiHidden
۱ مرداد ۱۳۹۴حالا چین قبول
ولی انصافا این دیگه اشتباه محضه که آلمان و ژاپن و با اون همه عظمت با هیوندا مقایسه کنی..
امیدوارم یه روزی از خواب بیدار شی….
ali
۱ مرداد ۱۳۹۴تو رو خدا جواب اینا رو ندید .
۲ حالت داره یا واقعا تفکرشون اینه
یا اینکه داره مارو مسخره میکنه .
luis
۲ مرداد ۱۳۹۴وقتی سه چار تا پیرمرد 80 تا 120 ساله دارن از خاطرات جوانیشون میگن)خودرو سازی ژاپن امریکا اروپا) یه جوون 40 ساله نمیپره وسط منم منم کنه برادر جان.
نوید جهرمی
۱ مرداد ۱۳۹۴امریکا رو یادت رفت بگی
امریکا هم عددی نیست.
کلن همه برن کنار که کره مثل جومونگ وارد میشود.
ali
۱ مرداد ۱۳۹۴اصلا نمیدونم چرا بعضیا جوابتو میدن مثل خود من.
فرهاد کرمستجی
۱ مرداد ۱۳۹۴آقا ایتالیا هم عددی نیست خداییش، چیه ماشین میزنه خداتا قدرت داره ولی دو نفر توش جا نمیشه:)) فقط کره:)))
ASTON
۱ مرداد ۱۳۹۴اولش خیال کردم داری شوخی میکنی ولی نماد هیوندای و کیا میگه مث اینکه دانش و سلیقه شما بر این اعتقاده
والا چی بگم …
mahdi
۲ مرداد ۱۳۹۴درود
جناب mds من بهت لایک دادم
حرفت باحال بود و با نمک
اینم خودش یه نظره
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
samurai
۱ مرداد ۱۳۹۴حیف پول بدی یه ماشین با طراحیه وزغ رو بخری هیوندا طراحیشو از روی وزغ کرده وزغه هم خوشحال بوده طراحیه هیودا شبیه وزغ خندان شده
والا سگ ماشین ژاپنی میارزه به کره ای شما به طراحی سوبارو نگاه میکنی کامل بودنو حس میکنی برعکس هیوندا که رو طراحیای فورد اسکی میره جلو پنجره محصولات فوردو کج و کوله کنی میشه جلو پنجره هیوندا چراغا رو هم شبیه چشمای وزغ کنی میشه طراحیه جلو هیوندا بقیه قسمتاشم که بد از بدتر
حامد MASERATI GT
۱ مرداد ۱۳۹۴یه مقایسه نا بجا انجام شده . سوبارو باید با فورد فوکاس یا … مقایسه بشه نه الانترا
کیفیت خودروهای
ژاپنی از اروپا و امریکا هم بهتره
kasra fj
۱ مرداد ۱۳۹۴عجببببب توبررسی گفته که هیوندادرحدفورد.تویوتا.غیره ست… ااخه دوست عزیزix55کجاش به دردافرودمیخوره هیونداحالت عادی هم استهلاکش بالاس چه برسه واسه افرودکه دبگه افتضاحه…
ali
۱ مرداد ۱۳۹۴خودرو های کره ای چیزی نیستن به جزافراط در طراحی فضایی که فقط باعث پیشرفت سریع و موقتی میشه.
ShoMpeT
۱ مرداد ۱۳۹۴بیچاره سوبارو که با این لگن مقایسه شده…
سامان از تبریز
۱ مرداد ۱۳۹۴سلام به همگی
ما ایرانی ها یه خصلت بدی که داریم اینه که اگه یکی که یه زمانی از ماعقب بوده و الان از ما جلو زده فقط بهش گیر میدیم بعضی وقتها هم حسابی از خجالتش در میایم
اقا چرا قبول نمیکنید ???
هیوندای یا کیا خیلی پیشرفت کردند
کدومتون تا حالا سوار هیوندای سنتنیال یا. کیا k900 شدید ???
کدوم ماشین اروپایی با این قیمت این همه امکانات میده ????
من نمیگم. کره ای ها از اروپای ها یا ژاپنی ها بهتره ولی کیفیتشون اونقدر ها هم بد نیس که مثل اشغال باهاش رفتار کنیم
الان کسایی که سوناتا یا جنسیس اپتیما یا هر ماشین کره ای که دارن اکثرا از خریدشون راضی اند و اون نواقصی که ماشینشون داره تو مدل بعدی همش اصلاح شده
الان اگه مقایسه کمری و اپتیما رو بزارن همه میگیم : کمری رو با اپتیما مقایسه کردن اشتباهه کمری خیلی سرتر از اپتیماست از نظر کیفیت یه مقداری کمری بهتره ولی نه اونقد که بزنیم توسر اپتیما
ولی هممون وقتی یه کمری میبینیم به سادگی از بغلش رد میشیم ولی وقتی یه اپتیما میبینیم چند ثانیه هم که باشه محو زیباییش میشیم
خودمون از تهران برمیگشتیم تبریز اتوبان بستان اباد تبریز با جنسیس سدان مدل 2011 سرعت رو به 260 تا رسوندیم فیلمشم هست. هرکی خواست میزارم تو صفحه ام تو اپلرات لینکشم میدم که بره ببینه
بخدا کوچکترین صدایی هم نمیاد به قول خودمون جیکشم درنمیاد
خدمات پس از فروششم خیلی عالیه
یه چیزی هم هست که همین جنسیس قیمت جهانیش حدود 30 هزار دلاره
کدوم ماشین 30 هزار دلاری همچین امکاناتی با همچین قدرتی میده ???
باید از کره ای ها ممنون باشیم
که اکثر ما ایرانی هارو صاحب یه ماشین به روز با کیفت قابل قبول و امکانات عالی قرار داده
تمام .
ShoMpeT
۱ مرداد ۱۳۹۴“کدومتون تا حالا سوار هیوندای سنتنیال یا. کیا k900 شدید ???”
بنده هم سوار شدم هم روندم. هیوندای بد نیست، اما اینجوری هم نیست که برخی ها جوگیر میشن و با اتومبیل های آلمان و آمریکا مقایسه میکنند این کمپانی رو. فروشش خوبه چون به زور حراج و تخفیف و ۳ ماه پی منت رایگان و ۳ سال بدون سود و و و … ماشین میفروشه!
وگرنه از نظر من با یک امتیاز ارفاق، از گاری بهتر هستند. بهتره با پراید و پیکان و آر دی مقایسه بشند.
کیا هم فعلا از نظر طراحی داره پیشرفت میکنه…
================================
در ضمن، اونی که با 38 هزار دلار میره هیوندای جنسیس سدان میخره، حتما یک چیزیش میشه. خیلی انتخاب های بهتری وجود داره با این پول. به هر حال، خلایق هر چه لایق…
سامان از تبریز
۱ مرداد ۱۳۹۴من نمیگم کره ای ها خیلی بهترن ولی باید باهم قیمت رو در نظر داشته باشیم
سامان از تبریز
۲ مرداد ۱۳۹۴من کی سنتنیال رو با المانی ها مقایسه کردم ????
من فقط امکانات و کیفیت رو در مقابل مبلغ پولی که پرداخت میکنی رو میگم
10 ساله که کامارو rs و ماستنگ مدل پایه 305 اسب بخار از یه موتور 3.8 لیتری
بیرون میکشیدند
جنسیس کوپه 2012 هم دقیقا با همون حجم موتور 305 اسب بخار میکشید بیرون
ولی جنسین تو مدل 2013 قدرت همون موتور رو 348 اسب بخار کرد
ولی ماستنگ همون 305
تو درگ هم جن کوپ ماستگ رو زد
من خودم سوار ماستنگ بودم
دیدم
luis
۲ مرداد ۱۳۹۴خدایش من سراتو رو نشستم زیر بند کریسیدا 1990 نرم تر سراتو 80 میلیونیه بمیرم اگه دروغ بگم.
hamid reza
۱ مرداد ۱۳۹۴شما اکه سنتیننیال و کیا کوریس رو با هم کلاسای خودشون مقایسه کنی مثل بنز و ب ام و ائودی و لکسس میبینی که حرفی ندارن واسه گفتن در برابر اونا. هر ماشین هیوندایی رو اگر با هم کلاسای خودش مقایسه کنیم متوجه میشیم که هنوز راه بسیار است. اصل ماشین زیر کاپوتش هست . دقیقا برعکس ما ایرانی ها که ماشین برامون یعنی ظاهر و اپشن
Kasra.AMG
۲ مرداد ۱۳۹۴تنها حرف منطقی و درست تو این پست.
Kasra.AMG
۲ مرداد ۱۳۹۴منظورم حرف سامانه :)
erfan
۲ مرداد ۱۳۹۴موافقم باهات
تنها نظر منطقی بوده تا حالا
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴من ک باهات موافقم سامان
مشکل تو ایران قضاوت صفر و صدیه. یا مدح و تأیید صدر درصدی یا رد کردن کامل.میانه برای خیلی از مردم تعریف نشده.
خودم طرفدار خودروهای آلمانی و امریکایی هستم . اما نمیتونم جایگاه بقیه خودروسازا رو نادیده بگیرم . کره ای ها خیلی پیشرفت کردن. بیشتر وقتی تو عراق ماششینای اونارو دیدم فهمیدم .از کپی کاری و گاری سازی رسیدن به جایی ک میتونن برای همه ابرقدرتا شاخ و شونه بکشن. این به معنی تمام و کمال بودن و بی نقص بودن نیست . اما خیلی بهتر از اونی شدن که ما هی بخوام کامل بکوبیمشون.
سامان از تبریز
۲ مرداد ۱۳۹۴دقیقا
امیرحسین
۱ مرداد ۱۳۹۴بنظر من شانس با کره ای ها یار بوده چون تو دوره ای وارد صنعت خودروسازی شدن که ماشین تبدیل به یک محصول مصرفی کوتاه مدت شده.البته همچنان به دلیل مشی این کمپانی در تولید محصولات اقتصادی همچنان در بخش خودروهای کاربردی(suv)، اسپرت و لوکس حرفی برای گفتن نداره
AHMADREZA
۱ مرداد ۱۳۹۴سوبارو
نوید جهرمی
۱ مرداد ۱۳۹۴پلتفرم الانترا با i30 و i40 یکیه؟
رضا
۱ مرداد ۱۳۹۴من باشم بدون شک سوبارو رو انتخاب میکنم
النترا رو که از نزدیک میبینم احساس میکنم خیلی ظریف و فانتزیه و بیشتر مناسب خانم هاست.
امیر
۲ مرداد ۱۳۹۴بدخواه ژاپنی کیه؟
اگه جرئت داری بیا دروازه غار؟!
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴آاااااااااای نفس کشششششش
A M I R
۲ مرداد ۱۳۹۴انصافا…از لحاظ خوشکلی و امکانات….هیوندا////////////از لحاظ کیفیت و عملکرد موتور …سوبارو……هیچ وقت ژاپنیو با یه کره ای مقاسیه نکنید……سوبارو با این که ضعیف ترین خودرو ساز ژاپنیه….ولی خدایش خیلی بهتر از هیوندای کره ای…….هیوندا که این همه دم از فروشش میزنه…..یه کم کیفیتشو بهتر کنه خیلی بهتر میشه…
sina458
۲ مرداد ۱۳۹۴حکایت این کیا و هیوندای با بقیه کمپانیا مثل فورد و تویوتا و ….. شده حکایت اپل با سامسونگ !!
اولی کیفیت ناب و پرستیژ و اصیل و دومی میخواد که همه موردای اولی رو داشته باشه ولی نمیتونه میخواداااا ولی نمیتونه نمیشه ،
هیوندای و کیا واقعا پیشرفتشون عالیه و قابل تحسین ولی در همون حد و اندازه های خودشون نه اینکه بیان با آلمانی یا ژاپنی یاا آمریکایی مقایسه بشن
RETOLEX
۲ مرداد ۱۳۹۴ایمپرزا نباید با الانترا مقایسه بشه
ایمپرزا ماشینی هست که باید بری جاده خاکی و تا ته پدال گاز رو فشار بدی و حالشو ببری ولی الانترا به درد پیرزنا میخوره
انتخاب من صد در صد سوبارو هست چون میخوام از ماشینم لذت ببرم
شنتیا فراریه
۲ مرداد ۱۳۹۴عجب ماشینایی من که فکم افتاد
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۴قطعا سوبارو چیزی دیگه هست…چون یک برند خاص زاپنی هست….
ماشین باز
۳ مرداد ۱۳۹۴با سلام
اینکه کسایی مثله فرزام میگن آمار فروش هیوندا بجز ایران تو کشور های خارجی مثله گوشیه هواوی میمونه
شما برو ببین آلمان تو 2013 چقدر i40 wagon فروخته یا تو آمریکا چقدر داره محصولات دیگش میفروشه مثله سانتافه
حميد
۴ مرداد ۱۳۹۴سلام پدال جان لطفا مطالب خنده دار نزار کی گفته ایمنی که جان ادم بهش بستگی داره فدای خوشگلی بشه ، واقعا خنده داره