واقعیت آن است که در جامعه ما خرید و نگهداری خودرو برای هر شخصی– البته بهجز آنانی که از پولهای بادآورده و ….. برخوردارند – با دردسرها و معضلات فراوانی توأم است که مهمترینش هم عبارتاند از: بی نظمی و بدقولی در هنگام تحویل خودرو، خدمات پس از فروش آشفته و ناکارآمد، جاده های پردستانداز و بسیار شلوغ و پرترافیک، رانندگی فوقالعاده خطرناک و شاید جنونآمیز برخی اشخاص و….. که همه این موارد دست در دست یکدیگر آب سردی را بر آتش اشتیاق آدمی میریزند و او را از هر آن چه که به خودرو ارتباط مییابد سخت دلزده میسازند چه برسد به خرید آن! اما چاره چیست و آیا اصلاً امروزه میتوان بدون خودرو امور روزمره و جاری خود را- آنهم در کلانشهرها و در غیاب یک سیستم کارآمد حمل و نقل عمومی- سامان داد و پیش برد؟ مسلم است که انجام این فعل حتی اگر هم شدنی باشد با دشواریهای فراوانی همراه است. پس فعلاً تنها راهحل باقی مانده همان خرید خودروست! حال فرض نماییم که پس از سالها توانستهاید به مقدار متنابهی پول دست یابید، البته نه به آن اندازه که وارد قلمروی لوکسهای ژرمنی و ژاپنی شوید، بلکه تا آن حد که بتوانید به بخشی از آمال و خواسته های خویش جامه عمل بپوشانید. منظورم بازه قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که گرچه صاحبان این مبلغ را میتوان از قشرهای مرفه جامعه بهحساب آورد ولی نه آنقدر که به تمامی آنان را دولتمند و ثروتمند بهحساب آوریم، آنهم در زمانه ای که قیمت یک باب مغازه چند متری از مرز چند میلیارد نیز عبور نموده است!
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۳ از ۵
هیوندای الانترا یک سدان جمعوجور است که توسط یک سازنده کره ای ساخته میشود و هماکنون نیز در پنجمین نسل خودش ارائه میگردد. این خودرو در برخی از بازارها با نام آوانته عرضه میشود. هیوندای الانترا در دو نسخه سدان و کوپه در دسترس مشتریان خواهد بود.
نمای ظاهری
در گذر سالها، هیوندای الانترا به نحو شایسته ای تکامل یافته و در پنجمین نسل خودش، طراحی سیال گونهاش را به رخ بینندگان میکشد. در بخش جلو، چراغ های بزرگ، کنارههای بدنه را فرا گرفته که به همراه جلو پنجره شش ضلعی به آن کمک میکند تا به عنوان بخشی از خانواده هیوندای هویت یابد. بسته به مقدار مبلغی که تمایل به پرداختش دارید، هیوندای، رینگهای ۱۶،۱۷ و ۱۸ اینچی را در اختیارتان میگذارد. تا آنجایی که علم طراحی اجازه میدهد، هم نمونه کوپه و هم سدان از زوایای کمابیش یکسانی در بدنه خود بهره میبرند.
کابین
شباهتهایی که به لحاظ فرم بدنه بین نسخه سدان و کوپه هیوندای الانترا وجود دارد، به درون کابین آنها نیز سرایت نموده است. داشبورد به دو بخش مجزا تقسیم میشود که در بخش بالایی آن از مواد اسفنجی محکم اما در عین حال لطیف استفاده گشته و ناحیه زیرین آن نیز به حد بیرویه ای با پلاستیکهای سخت آراسته شده است. از بیشمار نوآوریهایی که در کابین این خودرو بکار رفته میتوان به دریچههای سیستم تهویه مطبوع آن اشاره نمود که به نحو عجیبی بالاتر از لبههای داشبورد و کمی پایین و همتراز با سینه راننده و سرنشین جلو قرار گرفته است. گرچه در صندلیهای عقب آن فضای مناسبی جهت استقرار پاهای سرنشینان وجود دارد، اما همین بخش، از فضای کافی برای سر مسافران برخوردار نیست.
تجهیزات
در بالاترین رده، هیوندای الانترا با میزان درخوری از لوازم رفاهی عرضه میشود. این تجهیزات عبارتاند از کروز کنترل، گرمکن فرمان به همراه کنترل سیستم صوتی بر روی آن، دکمه استارت و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای.
آنچه در این خودرو ارائه میشود
هم نمونه سدان هیوندای الانترا و هم نسخه کوپه آن، از پیشرانههای یکسانی بهره میبرند. نخستین آنها یک موتور ۱.۶ لیتری است که توانی معادل ۱۲۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۷ نیوتن متر را ارائه میدهد و دومی نیز یک پیشرانه ۱.۸ لیتری است که خروجی توان آن برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل ۱۷۸ نیوتن متر است. هر دو پیشرانه به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
جمعبندی نهایی
در محدوده قیمتی بین ۵۱/۰۰۰ الی ۷۳/۰۰۰ درهم، هیوندای الانترا چهره رقابتی سختی را از خود در برابر رقبایی همچون تویوتا یاریس و نیسان سانی نشان میدهد. با این وجود، تا آنجایی که ظاهر خودرو و تجهیزاتش دغدغه اصلیتان را تشکیل میدهد، هیوندای الانترا بهراحتی میتواند همتایانش را به چالش کشد.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»ویژگیهای به مراتب برتری نسبت به همتایانش در آن وجود دارد.
نمای ظاهری بهتر نسبت به رقبا.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت AUTO MIDDLEEAST
الانترا کوپه به هیچ وجه خودرویی اسپرتی نیست و فاقد پدالهای تعویض دنده است.
میزان فضای سر برای سرنشینان عقب، به حد کافی نمیباشد(در هر دو نسخه کوپه و سدان).
مشخصات فنی
نمونه ۱.۶ لیتری:
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
توان:۱۲۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۱۱.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نمونه ۱.۸ لیتری (عرضه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۷۹۸ سی سی
توان: ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۸ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون مجهز به فنرهای لول و ضربهگیر گازی
سیستم تعلیق عقب: مستقل، محور پیچشی
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۳۰/۱۷۷۵/۱۴۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن: ۱۲۱۰ الی ۱۳۲۰ کیلوگرم
حجم باک: ۵۰ لیتر
ایمنی
کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) نیز تست شد و در اکثر آزمونها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلیها و نیز برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود و تنها در تست همپوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلویی خودرو) نمره قابل قبول (ACCEPTABLE) را کسب کرد.
دارای ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (ترمزها چهار چرخ دیسکی میباشد)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری خودرو ESP
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
پشتسری فعال و هوشمند
برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو
سانروف دو حالته به همراه سیستم ایمنی (در برخی از منابع ۴ حالته نیز ذکر شده است)
سیستم مدیریت پیمایش (TRIP COMPUTER)
کنترل اتوماتیک چراغها (AUTO LIGHT)
مجهز به کلید هوشمند و استارت دکمه ای و سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
کروز کنترل بر روی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان با قابلیت پاسخگویی به تماسهای تلفنی از روی فرمان، پورت USB،IPOD،AUXILIARY
مجهز به قفل بالابر شیشهها
مجهز به سیستم ECO DRIVING
دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه مرکزی
مجهز به پانل نمایشگر اطلاعات (سوپر ویژن)
تنظیمات برقی صندلی راننده
روکش چرمی صندلیها
گرمکن صندلیهای جلو و عقب
گرمکن فرمان
خروجی برق (جلو) مستقل از فندک
مجهز به سنسور باران
سیستم راهنمای پارک به همراه سنسورهای پارک جلو و عقب
سیستم ضد یخ برفپاککن و ضد بخار اتوماتیک شیشهها
قیمت
قیمت در ایران: ۱۲۳.۶ میلیون تومان (نمونه ۱.۸ لیتری – ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: نمونه ۱.۶ لیتری (۵۱,۰۰۰ درهم) – نمونه ۱.۸ لیتری (۷۳,۰۰۰ درهم)
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴یکی از ایرادتی که تو تست خودرو بانک ازش گرفتند این بود که بعد از مدتی اتاقش به صدا می افته
(((RETOLEX(((REZA
۲۲ فروردین ۱۳۹۴از طرف بعضی دوستان :
چی میگی هر کی اینو میخره دو سال بعد عوضش میکنه و تو این دو سال هیچ مشکلی پیش نمیاد
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۴برادر من،درسته که انتخاب ها محدوده ولی خب علتی داره که اکثر مردم این خودرو و کیا سراتو رو ترجیح میدن به بعضیای دیگه.
طراحیش از کرولا سرتر نیست که هست،آپشن هاش از کرولا بیشتر نیست که هست.حالا شما هی بیا از کیفیت کرولا بگو و بگو که مرگ نداره و فلان و بیسار…
من ماشینو میخرم که ازش استفاده کنم نه اینکه پول اضافی بدم و امکانات کمتری هم دریافت کنم!بعدشم هی بیام بگم بابا این جاپونیه(ژاپنی!)،مرگ نداره!یه جوری میگین به سر و صدا میفته و کیفیت نداره انگار راجع به اون خودروی اسمشو نبر که خودم هم یکیشو دارم میحرفین! بله،قبول دارم که کیفیتش از ژاپنی ها کمی کمتره ولی دلیلی وجود نداره که اینجوری بهشون نیش و کنایه بزنیم! من نمیدونم پس این سانتافه آزرا سوناتا مدل پایین هایی که میبینیم چرا هنوز روپان پس؟! این تفکرات منسوختونو بزارید کنار و واقع بین باشید.امروز بازار،بازارِ سود و منفعت هستش.ترجیح میدم الانترا بخرم و از آپشن هاش لذت ببرم و هر موقع هم خواستم فوری بفروشمش.
اولویت اول من تو انتخاب خودرو مساله ی زیبا شناسی و طراحی هستش و تو این زمینه بی تعارف میگم هیوندای و کیا از تویوتا رد شدن.
بحث زیاده اما حوصله ای دیگه نمونده.
ارادت
alireza
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ام جی ۶ بهتر از این ماشین هستش آقا شاهین
از لحاظ آپشن با هم برابرن و از لحاظ قیمت و قدرت موتور ام جی بهتره
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۴علیرضا جان بازار فروششون رو هم در نظر بگیر دوست خوبم.
کدومش زودتر فروخته میشه؟ خدمات پس از فروش کدوم بهتره؟ وسایل کدوم یکی فراوون تره؟ اینا هم مهم هستن بالاخره.
ali
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ماشین خوبیه اگرچه طراحیش البته از نظرم زیبا نیست و، مخصوصا پشتش(خیلی شلوغ و زیادی شرقی و کره ای) ولی خوب آپشن و موتور خوبی داره، بدیش محور یک تکه عقبش، شتاب بالاش (که بیشتر کره ای ها اینطورین)، و سر وصدا داخل، امکانات ایمینی پایداری، ترمز دیسکی عقبو../ ولی به هیج وجه قابل مقایسه با ام جی 6 نیست نه تو برند نه تو محصول و تکنولوژی
ام جی ,و النترا گرچه تو ایران قیمتشون یکی هست (به خاطر سود دلالان کره ای ها) والا تقریبا به دلار یا درهم امارات قیمتش حدودا دوبرابر النترا هست
شاسی دینامیک یا شاسی هوشمند ام جی تقریبا تو هیج خودرویی جز خودروهای گرون قیمت آلمانی وجود نداره که سواری لدت بخش و هندلینگ فوق العاده همراه نرمی رو به ارمغان میاره_که اصلا جای برای ادامه مقایسه نمیزاره ولی…
تکنولوژی بکار رفته تو ام جی که در کل خودروی کلاس ِD با وزن 1500 کیلو رو تو 8 ثانیه به 100 میرسونه
شتاب اولیه و ثانویه فوق العاده به لحاظ آیرودینامیک، توان و خصوصا گشتاور بالای موتور
سیستم TC ضد لغزش همراه با پایداری VSCیا DSC با قابلیت خاموش و روشن کردن مجزا
گیربکس مجهز به اور درایو
سیستم ترمز پیشرفته 9 در 1!!
طراحی زیبا و با وقار خودروی انگلیسی
آپشن های مختلف از قبیل یونیره کننده هوا و…
amir
۳۰ فروردین ۱۳۹۴هیوندای الانترا اول و با کیفیت ترین خودرو در رده ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون!
کسب رتبه آخر جدول ام جی ۶ در نظرسنجی رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودرو:
ام جی ۶ بی کیفیت ترین خودرو در رده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون(گروه E)!
خبر خود سایت ام جی و دلیلی بر گمراه کردن مردم توسط چینی سواران به خصوص ام جی!
http://iran-mg.com/news/show/55/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84-MG-350
رضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با این چاله چوله های خیابون ژاپنی هاش به سرو صدا می افته
یه پسر
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به هر حال الانترا یه خودرو ارزان قیمت تو سطح جهانی محسوب میشه
AlirezaF12
۲۲ فروردین ۱۳۹۴لنسر از این بهتره
نیما ناصری
۲۲ فروردین ۱۳۹۴هم لنسر هم تیانا و هم فلوئنس احتمالا از این بهتر باشند.
نیما ناصری
۲۲ فروردین ۱۳۹۴منظورم اینه که نسبت به پولی که میدی احساس می کنی ماشین بیشتری نصیبت شده
Frankenstein
۲۲ فروردین ۱۳۹۴بنده mazda 3new رو ترجیح میدم
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۴نظر…مدل کوپه و هاچبکش وارد ایران نشده؟
حمید رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴هاچ بکش میشه i30 جدید که وارد نشد
احمد باقری
۲۲ فروردین ۱۳۹۴خودروی نسبتا خوبی است.
سامان از تبریز
۲۲ فروردین ۱۳۹۴به نظر من هوندا سویک و مزدا3 جدید 2015 از این خیلی بهتره
مجتبی(ساروی)
۲۲ فروردین ۱۳۹۴اقا ماشین با این همه امکانات 3از 5؟؟؟؟واقعا عربا خوشی زده زیر دلشون
سامورایی
۲۲ فروردین ۱۳۹۴بله اونا بیشتر آلمانی یا ژاپنی سوار میشن
HILUX
۲۲ فروردین ۱۳۹۴النترا++++++++++++++++++++++++++++++
سراتو—————————–
البته انتخاب خودم سیویکه!!!!!!
(((RETOLEX(((REZA
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود بر تو با این انتخابت
سیویک عالیه امکانتش هم در حد همونا هست
انتخاب من اول سیویک و بعد کرولا ، مزدا 3 و لنسر هست
amir
۲۲ فروردین ۱۳۹۴فارغ از کلاس خودرو به نظر شما
النترا +
ام جی 6 –
یه پسر
۲۲ فروردین ۱۳۹۴خیلی متشکر از جناب مهندس کاویانی
خیلی خوبه که کنار اطلاعات فنی و آشنایی با تکنولوژی و خودرو های روز با خودرو های بازار خودمون هم آشنا بشیم
بابت مقدمه عالی تون هم خیلی ممنون مخصوصا با اون مثالی که درباره یه مغازه کوچیک زدین
بله واقعا امروز 100 میلیون یا شاید 200 میلیون تومن پول دادن به ماشین برای بعضی ها از خرید پراید با حقوق کارمندی راحت تره
البته متاسفانه
یه جایی نوشته بود اقتصاد ایران مثل تاب بازی می مونه یعنی یه نفر تاب می خوره بقیه با حسرت نگاهش می کنن
اما اقتصاد توی کشور هایی که اقتصاد مولد داره مثلا کشور … مث سرسره بازی می مونه
یعنی به هر حال همه یه بار تجربه سُر خوردن رو امتحان می کنن :)
باور کنید تو پارکینگ اساتید دانشگاه ما که رشته های هنر رو تدریس می کنه ماشینی مدل بالا تر از لیفان ایکس 60 نمیشه دید :/
بیخیال می گن تو وجود هر کسی یه راننده تاکسی خوابیده که اگه بیدار بشه دائم از وضع دور برش برای مسافرهای اطرافش گله و شکایت می کنه ؛ خلاصه شرمنده اگه راننده تاکسی وجودم حوصله تون رو سر آورد
در مورد الانترا هم بگم که من اگه قدرت خریدشو داشتم سراتو رو انتخاب می کردم
هیچ دلیل فنی هم براش ندارم فقط از ظاهر سراتو بیشتر خوشم می آد
البته امکان داشت قبل فکر کردن به هر دوشون یه ام جی 6 بگیرم :)
سام
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست گرامی، انجام وظیفه بود.
شاید باورتان نشود که قیمت و نیز اجاره یک باب مغازه در برخی شهرهای متوسط ما نیز از برخی از شهرهای نسبتا بزرگ کشورهای همسایه – که اقتصاد بمراتب پررونق تری از کشور ما دارند- بیشتر است و این نشانگر یک اقتصاد شدیدا بیمار است که در آن دلالی و…حرف اول را می زند.در مورد خودروهای موجود در پارکینگ هم این را خدمت تان عرض کنم که شاید ایران از معدود کشورها در کره زمین باشد که در آن می توان در هر پارکینگ، محل و یا شهر و…. خودروهای به کل متفاوتی را رویت کرد! و دلیل آن هم چیزی نیست جز اختلاف شدید طبقاتی.
مهران
۲۳ فروردین ۱۳۹۴منم از سام عزیز متشکرم و خصوصا با مقدمه ی بسیار بجاشون .
همچنین با یه پسر هم بسیار موافقم که خیلی متین و کوتاه نظر داده اند.و ای کاش همهی نظر دهندگان نیز اینگونه رعایت میکردن جوانب و دلایل نیاز به اظهار نظر رو.
جدای از موضوع اصلی مطلب که بررسی الانترا هستش بعد فرهنگی مقوله ی خودرو در کشورمون موضوعی است که به شدت نیازمند بررسی و نقد کارشناسان هستش.از اینجا تقاضا دارم از پدالی های عزیز که در این مورد بسیار بنویسند و بیاورند.
در کشاکش سفرهای نوروزی امسال گاهی نحوه ی رانندگی هموطنان عزیزمون آنچنان با ریسک و خطر همراه بود که وجود خودرو های ایمن در حد تانک و در کنارش اموزش و توسعه ی فرهنگ رانندگی رو از نون شب برای خودمون واجب حس کردم.بماند سرعت گیر های متعدد که مایه ی شرمساریست برای مسئولین و مردم ایران.
سام
۲۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم مهران عزیز، لطف داری شما
حجت
۲۲ فروردین ۱۳۹۴امان از سر وصدای اتاق من گرفتم پشیمان شدم رفتم فروختم و رنو فلوعنس گرفتم آلی هست. بدون کوچکترین صدا و خیلی نرم و روان .
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۴والا دوستانی که میگن اتاقش سر و صدا داره میفروشیم این حرفا،با این اوضاع من برم سرمو بکوبم دیوار واسه سر و صدایی که تو ماشینم هست! البته من پنبه میکنم تو گوشم!
رسول
۲۳ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز بجای اینکه پنبه استفاده کنید و به سلامتی خودتون آسیب بزنید میتونی بری نمد بخری ماشینتو صدا گیری کنی و از رانندگی باهاش لذت ببری خیلی کار راحتیه و هزینه چندانی هم نداره فقط کمی حوصله و سلیقه لازم داره موفق باشید
4MATIC
۲۳ فروردین ۱۳۹۴حجت جان دقت کردی خیلی شبیه هم هستیم ولی من اول فلوعنس گرفتم بعد که دیر تحویل دادن النتراگرفتم ولی اتاقشتو17000کیلومتر صدانداد الانم ازش راضیم راستس فیلم شتابگیری تو هم تو اپارات دیدم ولی واقعا اشتباه کر دی داداش
حجت
۲۳ فروردین ۱۳۹۴متاسفم که فلوعنسو نگرفتی حتما یک دور برو بگیر سوار شو میدونی ماشین اروپایی یعنی چی. النترا که هیچ اپتیما و سوناتا هم 10 متر عقب افتادن بزودی فیلمشو میزارم. هدف من از ماشین کیفیت و شتاب و لذت راننده گی و خز نبودنشه که بهش رسیدم.
mm.gh
۲۳ فروردین ۱۳۹۴@حجت : تا اونجایی که من می دونم رنو فلوئنس هایی که میاد ایران هم تو کره ساخته میشه،توی کارخونه سامسونگ موتورز. اگه روی شیشه های رنو های وارداتی دقت کنید آرم سامسونگ رو میبینید البته نه اون سامسونگی که گوشی و تلویزیون میزنه ها…!!!!!
پس کیفیتشون نباید خیلی تفاوتی با هم داشته باشه…..
حجت
۲۳ فروردین ۱۳۹۴گوشی اپل هم توی چین ساخته میشه مگه چینی هست تو دیگه کی هستی ببین با کیا شدیم 75 میلیون . گیرم توی افغانستان ساخته بشه اگه آرم رنو روش باشه نگرانی نیست. اصل اصالت کارخانه رنو هست طراحی شاسی و سیستم کلی خودرو که رنو حداقل 50 سال از هیوندای جلوست و تجربه داره و نمیاد کم کاری کنه. همه جا کارخانه داره مگه حتما باید زیر برج ایفل ساخته بشه.
ممل
۲۵ فروردین ۱۳۹۴بعله با شما شدیم هفتاد و خورده ای میلیون که معیارت “خز” نبودنه!
سیستم کلی خودروهای رنو 50 سال که هیچ 5 سال که عمرا 5 ماه هم جلوتر از هیوندای نیست. سرتونو از زیر برف دربیارید. رنو ماشین خوبیه فقط همین. النترا هم خوبه فقط همین.
لذت رانندگی تو چاله چوله های تهران رو هم ما نفهمیدیم چیه. لابد منظورت جمع کردن گارد ریل هاست.
در مورد صدا دادن بدنه : من النترا ندارم اما دو تا سوناتا دارم یه 2009 فیس لیفت که 60000 تا رفته و یدونه 2012 YF که 85000 رفته. خیالتون راحت “هیچ” به صدا نیفتاده. مسئله نحوه رانندگیه. شما اگر روی سرعت گیرها پرواز کنی این کره ای ها که هیچ المانی ها هم به صدا می افتن. در انتها برای خرید خودرو در ایران خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و بازار دست دوم خیلی مهمتر از “خز” نبودنه.
در ضمن “خزتر” از طراحی فلئونس من کمتر دیدم. حالا سلیقه است دیگه.
mm.gh
۲۵ فروردین ۱۳۹۴@حجت : حالا چون شما رفتی رنو خریدی ، رنو شد بهترین ماشین دنیا.بهتره چشممونو رو واقعیت ها نبندیم .ماشین های فرانسوی کلا استهلاک و هزینه نگهداریشون بالاست. اگه رنو مالی بود توی بازار مهم آمریکا و کانادا خوب فروش می کرد.همین هیوندای محصولات اخیرش طراحی و مهندسیش توی آمریکا انجام شده و حتی اونجا سایت مونتاژ هم دارن وقتی یه ماشین تو بازار آزاد و مشکل پسند آمریکا بخوبی فروش میره نباید بهش شک کرد.
امیر
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با تشکر از مهندس کاویانی
امجی 6 هم خودرو خوبی به نظر میرسه واز امکانات خوبی بهرمند میباشد و گزینه خوبی نسبت به قیمت برای خرید میباشد نظر شما چیست
مهدی
۲۲ فروردین ۱۳۹۴سلام تقریبا همون مدل قبلی ولی تغییرات کوچی کرده است
رامتین
۲۲ فروردین ۱۳۹۴بنظرم بهترین گزینه بین 100 تا 150 تومن، رنو سفران است. دوستان نظرشون چیه؟
سعید
۲۲ فروردین ۱۳۹۴من از ظاهرش زیاد خوشم نمیاد،بیش از حد حجیم به نظر میاد،سراتو رو ترجیح میدم،البته تو این کلاس مزدا 3 بهترین انتخابه
mamad
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ماشین قشنگیه…من فقظ ظاهری دیدم..دیگه فنیو بقیه چیزارو باید کسانی که داشتن نظر بدن
محمدرضا ♥BMW♥
۲۳ فروردین ۱۳۹۴تو این رنج من ام جی 6 رو انتخاب میکنم و اگرم مثلا ام جی 6 نبود مزدا3 اگه اونم نبود سراتو…
محمدرضا ♥BMW♥
۲۳ فروردین ۱۳۹۴البته داشبورد النترا از سراتو خیلی قشنگ تره ینی کلا داشبوردش قشنگه مزدا3 که داشبوردش فوق العادس ام جی 6 هم که منو یاد داشبورد سری 5 میندازه… ولی داشبورد سراتو بنظرم قشنگ نیس…سیویک و کرولا هم از سراتو بدتر :)
شهریار
۲۳ فروردین ۱۳۹۴تو طراحی بیرونی اتومبیل زیادی با خطوط کار کردن کار دست طراح میده.یعنی ریسکی میشه ..تو این مدل همین اتفاق کمی مشهوده..خطوط میتونستن مسیر بهتری داشته باشند…
تو بازار هم رقبای قوی زیاد داره
GT-R'
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به نظرم با150تومن یه اپتیما خرید که هم طراحی داخل و هم بیرونش زیباست سایزش نسبتا بزرگه. وکیفیتش اونقدری خوب هست که چهار سال کار کنه آخ نگه.
amirali
۲۳ فروردین ۱۳۹۴دوستان منتظر دسیسه های جدید دو مونتاژ کار داخلی باشید . از همین الان بدلایل مختلف و بدون مجوز ( بهتر است بگویم برخلاف دستور صریح دولت) خودرو را گران کرده اند.
با توجه به استقبال از خودروی S5 شرکت جک و قیمت مناسب آن در مقایسه با محصولات داخل این مافیای خودرو برای افزایش قیمت این خودرو اقداماتی انجام داده تا قیمت آن از 73 به 95 میلیون افزایش یابد تا اختلاف قیمت زیادی با خودروهای وارداتی که مونتاژ کاران وارد می کنند نداشته باشد.
(یکی از این دسیسه ها خرید این خودرو و عرضه در بازار با قیمت 90 میلیون تومان بطور غیر مستقیم توسط این دو شرکت است.)
امیرحسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۴من با النترا صد درصد مخالفم.به علت نداشتن ESP که فرق اساسی ماشین های قرن 21 با قرن 20 هست.دوم به دلیل اکسل قدیمی عقب که واقعاً باعث شده سواری افتضاحی بشه.
دوستان ماشین یعنی سواری,آسایش و امنیت و نه روکش چرمی,گرمکن و مانیتور.بنابراین کرولا گرچه خنزر پنزر النترا رو نداره ولی ارزشمند هست و فروش جهانی کرولا این ارزشمندی رو ثابت کرده.اگرچه مردم دنیا هوش ایرانی رو ندارن!!!!
من خودم ام جی6 رو هزار بار به النترا ترجیح میدم
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴شما که اطلاعات نداری نظر نده! النترای فول ESP داره و سواری بسیار نرمی داره.
ahmad
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به نظر من در این رنج قیمت گزینه های خیلی خیلی بهتره نسبت به الانترا وجود دارن و خرید این خودرو خیلی انتخاب مناسبی نیست.
ضمنا فضای بسیار کمتری هم ارائه میده و البته طراحی بیرونی خاصی نداره.
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴واقعیت باید بپذیریم که الانترا با این قیمت اصلا ماشین ارزنده ای نیست و عدم وجود esp در اون مسئله ای نیست که بشه بسادگی ازش رد شد.به نظر من هم باید دیدمون از خودرو آسایش امنیت و راحتی باشه نه فقط آپشن.وقتی که با سرعت بالایی که این ماشینا میرن خدای نکرده تصادفی صورت می گیره این گرمکن صندلی و کیلومتر سوپر ویژن نیست که جونت رو نجات میده بلکه استحکام بدنه و سیستم های پایداری هست که میتونه جون آدم رو نجات بده.
به نظر من تو ماشین های رنج 120 تا 130 ارزنده ترین ماشین ها به ترتیب ام جی 6 ،سراتو نیو و بعد الانتراست البته به دلیل اینکه میتسوبیشی رو تست نکردم و از نزدیک ندیدم در موردش نظر نمیدم.ولی تو بررسی که من با هر سه تا کردم به نظرم ام جی از نظر هندلینگ،قدرت،نرمی،استحکام بدنه و شاسی داینامیک واقعا از بقیه ارزنده تره ولی سراتو هم انصافا ماشین خوبی هست و تو بعضی موارد مثله طراحی کابین و نرمی فرمان از ام جی6 بهتره ولی در هندلینگ و قدرت موتور و شتاب ام جی چون توربو هست بهتره و الانترا هم که کلا با 148 اسب چیزی برا گفتن نداره.ولی نرمی و هندلینگ ام جی 6 به مراتب از سراتو بهتره و طبیعی هست که با وزن بیشتر نرمی بیشتری هم داره و صحت اونو هم می تونید تو تست مجله ماشین ببینید که حتی از مگان هم بهتر شد.تو آپشن تقریبا برابرند و بعضی چیزا هم هست این داره ولی اون یکی نداره مثلا ام جی 6 آنتی تراپ شیشه داره ولی سراتو نداره و سراتو حافظه صندلی داره ام جی 6 نداره و اینجور چیزا ولی یه چیزه اصلی که برگه برنده ام جی 6 هست سیستم 9در 1 ایمنی و شاسی داینامیک هست که تو این رنج قیمت هیچ ماشینی نداره و بعد هم استحکام بالای بدنه که حتی با دیدن از نزدیک نیز می تونید متوجه اون بشید ولی سراتو استحکام ام جی 6 و شاسی داینامیک رو نداره .
به نظره من تنها بدی ام جی خدمات پس از فروشش هست که بغیر تهران تو بقیه شهرها هنوز ضعیفه و جای کار داره .
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴آقا رضا! شما اطلاعاتتان راجع به این ماشین خیلی کمه! جهت اطلاع شما و سایر دوستان، الانترای فول هم ESP داره هم 5 ستاره پلاس از موسسه معتبر ایمنی بزرگراه های امریکا داره. ضمناً خودروی سال 2012 امریکا در سگمنت خودش شده و این تو بازار رقابتی امریکا موفقیتی بسیار بزرگ است.
رضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا فکر می کنم شما اطلاعاتتون در مورد الانترا کمه و در حد شنیده هاست.بحث ما الانترای شرکتیه موجود در ایرانه.خوب بله بعضی الانترا های وارداتی esp دارند و حتی الانترا با موتور قویترهم داریم که به ایران وارد نمیشه!!بحث ما ارزش قیمتی هست و منظور بد بودن یک ماشین نیست به نظر بنده تا رنج 300 400 میلیون ماشین بی نقصی وجود نداره و بحث ما واسه انتخاب بهترین گزینه از چیزهای موجود است.
الانترا درسته 5 ستاره از موسسه ایمنی آمریکا گرفته ولی یک مشکل خیلی خیلی بد براش ثبت شده که تو عکس این تست هم موجوده و اون باز شدن در سمت راننده در تصادف هست.و در تست تصادفی که ضربه از جلو و از نیمه سمت راننده به ماشین وارد میشه در باز شده که اگه خواستید میتونید عکسش رو هم ببینید و این به نظر من ایمنی خیلی بالایی نیست و کلا ماشین های کره ایی امنیتشون بیشتر به خاطر تعدد ایربگ هست تا محکم بودن بدنه و نمونه اش هم تو تصادف لکسوس و اسپورتیج حتما دیدین که دو نفر تو اسپورتیج متاسفانه مردند.و یک آپشن دیگه هم که به نظرم جالب و کاربردی هست دنده پشت فرمان هست که ام جی و سراتو دارند ولی الانترا نداشت.
رضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴شما تست تصادف النترا رو توی سایت امریکایی دیدی که اظهار نظر می کنی؟! تمام گرافها و اطلاعات کامل با جزئیات آمده است. اگر اینی که شما میگی، که شاید موردی بوده، (اون هم بر حسب موقعیت تصادف) اون موسسه معتبر امریکایی بهش 5 ستاره پلاس نمی داد. اطلاعات بنده هم در خصوص الانترا در حد تخصصی و مهندسی است. ضمناً کجای نتیجه تست در این سایت نوشته این ستاره ها به خاطر ایربگ است؟!!!!! تستها در خصوص تست Front ،Overlap ، Side,، Roof با گرافهای نیرو و مقاومت ذکر شده و امتیاز دهی شده است. من خودم این ماشین را با اطلاعات گسترده در این سگمنت خریدم و کاملاً از انتخابم راضیم.
خواهش می کنم بجای احساساتی و عامیانه جواب دادن، یک کم اطلاعاتتان را زیادتر کنید.
رضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴بله تست تصادف رو دیدم و اظهار نظر کردم نه مثله شما که فقط رو یک تکه آهن پاره تعصب داشته باشم و با این لحن صحبت و ادبیات بکار رفته اتون بعید می دونم به قول خودتون در حد تخصصی و مهندسی تحقیق کرده باشید چون نحوه ادبیات شما بیشتر به دلالان شبیه هست نه مهندسان!!!
اگر بنده می دونستم شما به دلیل این که ماشین رو خریدید انقدر متعصبانه ازش دفاع می کنید همون دفعه ی اول هم جواب شما رو نمیدادم.چون تعصب فرصت تعقل رو از انسان می گیره و جای بحثی باقی نمیمونه!!
فک می کنم این بحث ها و اظهار نظرها برای روشن شدن واقعیت ها برای کسانی هست که می خوان در خرید خودرو نظرات بقیه رو بدونن و تصمیم درست تری بگیرن وگر نه اکثر ماها فکر می کنیم اگه چیزی داریم اون بی نقص ترین و بهترینه.
بنده دیگه با شما بحثی نمی کنم فقط بابت روشن شدن موضوع لینک عکس تست تصادف همون موسسه آمریکایی رو براتون میذارم تا هم قضیه براتون روشن بشه و هم تفاوت عامیانه صحبت کردن و مهندسی صحبت کردن رو متوجه بشید.
http://upload7.ir/uploads//6a79222e3e84bfd5de7332799de45f30bd4c93e8.jpg
در ضمن اگر عامیانه بیشتر متوجه میشید می تونید یه سری به صافکارها بزنید و در مورد استحکام بدنه الانترا و ام جی سوال کنید.
در ضمن دوستان الانترا سوار صحبت های من فقط در خصوص یک مقایسه بین این 3 ماشین بود و همونطور که گفتم هیچ کدام از این 3 ماشین کامل نیستن و معایب و محاسن خودشون رو دارند.امیدوارم هر کس هر ماشینی داره چرخش براش بچرخه و امیدوارم این تعصبات و تفکرات کورکورانه سر برندهای مختلف تو ایران که پولش فقط تو جیب از ما بهترون میره،از بین بره و واقعیات رو ببینیم نه اونچه رو که دوست داریم.
رضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۴جهالت شما در عکس ارسالی بیشتر نمایان می شود. این عکس تست کرش است که در سایت موسسه ایمنی بزرگراه های امریکا گذاشته شده و عکسی است که مشابه تمام کرش تستهای ناحیه front سایر خودرو هاست.
اگر چشمتو باز کنی من گفته بودم نتایج تستها را با گرافها دقیقاً نگاه کن بعد اظهار نظر کن آقای مودب!
تمام تستها رتیه کامل یعنی “good” را پاس کرده اند فقط “overlap” که تست جدید و بسیار سختی هم هست رتبه قابل قبول گرفته که این در خصوص خودروهای لوکسی چون بی ام و و بنز هم مشهود است.
امان از تعصب شما که بدون تحقیق اظهار نظر کرده و بیخودی عصبانی می شوی!!!!!!!
mm.gh
۲۳ فروردین ۱۳۹۴@رضا: حرف شما صحیح ولی با این اوصاف هنوز زوده که به ماشین ساخت چین اعتماد کرد.تفاوت تو هندلینگ و کیفیت طولانی مدت وقتی به چشم میاد که آدم پشت ماشین ژاپنی و آلمانی بشینه….
ali
۲۳ فروردین ۱۳۹۴تشریف ببرید سایت ام جی کامل توضیح داده که اسمبل نهایی توسط خود ام جی ،کلیه مراحل سخت، خط تولید مشخصات متریال خلاصه اول تا آخر برای شرکت ام جی هست و 100% انگلیسی با سرمایه گذار چینی مثل اپل ساخت چین، مثل ولو ساخت چین با سرمایه گذار(صاحب) چینی (جیلی)
ممنون
رضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴از ورود ام جی به ایران 5 سال و نیم میگذره و فک کنم برای اعتماد به ام جی دیگه زود نیست!!!!!
بحث ماشین های توی یک رنج قیمت هست وگرنه خوب معلومه که آلمانی ها و ژاپنی ها کیفیت بهتری دارند.
mm.gh
۲۵ فروردین ۱۳۹۴@رضا : توی همون رنج قیمت mg6 ، ژاپنی هایی مثل میتسوبیشی لنسر و تویوتا کرولا 2015 با آپشن پایین و مزدا 3 هم هستند. که شاید آپشن ها ی ام جی رو نداشته باشند ولی کیفیت ساخت و رانندگی بهتر و عمر مفید احتمالا بالاتری داره. ولی قبول دارم که ام جی داره ماشین های زیبا و قابل تاملی نسبت به سایر هموطنی های چینی خودش میزنه.یه سوال: اگر بازار ایران آزاد بود و همه برندها حضور داشتند شما اصلا اسم ام جی رو هم میاوردی؟
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۴تو صحبتام عرض کردم لنسر رو تست نکردم و چیزی راجع بهش نمیدونم و مزدا 3 هم واقعا ماشین خوبی هست و خیلی قبولش دارم و یکی از گزینه هام بود و فقط به علت پایین بودن بیش از حدش که تو رمپ گیر می کرد و یکم خشکیش که ناشی از اسپرت بودنش بود نخریدمش وگرنه مطمئنا کیفیت مزدا3 از ام جی بالاتر هست ولی خوب نرمی و قدرت ام جی بیشتره که تو تست مجله ماشین هم همین بود.
مطمئنا دوست عزیز اگه بازار ایران آزاد بود به دنبال گزینه های بهتری میرفتم!!!اینکه دیگه سوال نداره؟بحث ما سر الان هست و گزینه های پیش رو و موجود.مطمئنا اون موقع هیچکدام از ما اسم این ماشین ها رو نمی آوردیم…..
حامد
۲۳ فروردین ۱۳۹۴تو این بازه قیمت فقط ماکسیما دنده دستی.هر چقدرم پول بنزینشه نوش جونش..
محمد20
۲۳ فروردین ۱۳۹۴من کورولا رو ترجیح میدم!
امیرحسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۴دوستان به شرکت آسان موتور زنگ بزنن تا روشن بشه که النترا ESP نداره.
اکسل عقب النترا محور پیچشی هست یعنی چیزی تو مایه سمند خودمون
در مورد فروش آمریکا که اطلاعات من میگه فروش ناامید کننده ای داشته و حتی شرکت تصمیم به توقف فروش گرفته مگر اینکه مدل GT فروش خوبی داشته باشه که اساساً با النترا موجود در ایران متفاوت هست.اگر لینک فروش موجود باشه ممنون میشم
کرولا,ام جی و سراتو ماشین هایی به مراتب بهتر از النترا هستن
احسان
۴ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز محض اطلاع شما تمام تیپ های النترا ESP داره و می تونید از نمایندگی ستارخان با شماره تماس
۶۶۵۰۵۱۹۵
تماس بگیرید. و البته این سیستم به جز خودروهای ایرانی در حتی خودروهای چینی وجود داره و داستان شما دوستان ، قصه ی گربه ایه که دستش به گوشت نمیرسه.
یه عده از دوستان هستند که متاسفانه از سواد کافی برخوردار نیستن ، عالی رو آلی تایپ می کنند و سنسور رو سمسور تلفظ می کنن. همون هایی هستن که همیشه ماشین low option خریداری می کنن . برای این عزیزان تفاوت پراید و النترا فقط محل دکمه ی شیشه بالابر و دکمه ی روشن خاموش کولره. برای همین مسلما امثال فلوئنس رو به النترا ترجیح میدن ، چون فقط از ماشین میخوان که جای پدال گازو پیدا کنن و گاز بدن…
اما برای کسی که درک درستی از امکانات داره و خدمات پس از فروش براش مهمه و می دونه که کولر دوال چیه ، سردکن صندلی به چه درد می خوره ، اتو کروز رو چطور میشه ازش استفاده کرد و …. مسلما النترا انتخاب بهتریه.
در نظر داشته باشید که النترا low option با قیمتی حدودی 25 میلیون کمتر از لنسر و یا کرولا با همین امکانات که برای اونها این امکانات نیمه فول محسوب میشه به فروش میرسه و اگر در این قیمت خودرویی با این امکانات و از نظر خدماتی که در ایران در اختیار هست با قیمت قطعات مناسب و همچنین با کیفیت وجود داره بفرمایند. و در غیر این صورت افاضات فضل نفرمایند و النترا رو با خودروهای هم رده ی خودش مقایسه کنن.
milad
۲۳ فروردین ۱۳۹۴120000000پول خیلی زیادیه برای یه ماشین کره ای.مگه ما چه گناهی کردیم که اینقدر باید برای این ماشینها پول بدیم
4MATIC
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درکل من راضیم
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان:خودم چند ساله تو زمینه خودرو تحقیق می کنم خواهشا دوستان آمار الکی ندین.النترا در آمریکا هشتمین خودرو پر فروش و در کانادا دومین خودرو پر فروش در سال 2014بوده.کافی یه سرچی تو اینترنت با عنوان best selling cars 2014 بزنید.تو رده
بندی از شورلت کروز بالاتر بوده .تازه تو چین هم جزء ده خودرو پر فروش بوده.حالا این سایت عربی اومده به النترا نمره 3 داده در حالیکه بهx33 نمره3.5 داده.x33 که ایمنیش کلا زیر سواله.به لحاظ فنی هم این ماشین چینی حرفی برای گفتن نداره.حالا بر چه اساس نمره داده من نمی دونم.موفق باشید.
بنده خدا
۲۵ فروردین ۱۳۹۴فقط جک غول کش….