این روزها اولین خودرویی که با شنیدن نام هیوندای به ذهن میآید کراساوور است. مدلهای توسان و سانتافه از زمان عرضه در ایالاتمتحده به گاو شیرده برای این شرکت تبدیل شدهاند و به همین دلیل این شرکت کراساوورهای دیگری مثل کُنا و پالیسید را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است؛ بنابراین کسانی که خواهان یک خودروی پرفورمنس با نشان هیوندای هستند باید سراغ زیر برند N پرفورمنس بروند که مدل اسپرت ولوستر N را ارائه میکند؛ اما ولوستر حتی در نسخهٔ N هم ممکن است برای برخی از علاقهمندان به خودرو کافی نباشد و برخی ممکن است یک خودروی چهار سیلندر توربوشارژ دیفرانسیل جلو را چندان جذاب ندانند.
اما یک دهه پیش اوضاع کاملاً فرق داشت زیرا هیوندای در سال ۲۰۱۰ جنسیس کوپه را معرفی کرد. این خودرو نسخهٔ کوپهٔ سدان لوکس جنسیس بود که یک سال قبل از آن معرفی شده بود. جنسیس کوپه با پیشرانهٔ V6 و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، بشدت توجه علاقهمندان به رانندگی در طرفداران هیوندای را به خود جلب کرد؛ اما بعدازاینکه جنسیس به برندی مستقل تبدیل شد، این کوپهٔ جذاب هم به فراموشی سپرده شد. بااینحال این بدان معنا نیست که هیوندای علاقهای به یک کوپهٔ محرک عقب ندارد زیرا مدیر برنامهریزی محصولات این شرکت «اسکات مارگاسون» دوست دارد جانشین معنوی جنسیس کوپه را به سبد محصولات هیوندای اضافه کند.
مارگاسون در مصاحبهای با موتورترند گفته است اگر تصمیمگیری به عهدهٔ او باشد، یک جنسیس کوپهٔ جدید در قالب یک خودروی اسپرت بنزینی و نه تمام الکتریکی یکبار دیگر توسط هیوندای ارائه خواهد شد. البته فعلاً مشخص نیست این خودرو توسط خود هیوندای عرضه میشود یا توسط برند جنسیس راهی بازار خواهد شد. بااینحال احتمال دوم میتواند قویتر باشد زیرا هرچند این روزها جنسیس صرفاً روی توسعهٔ سدانها و کراساوورها تمرکز دارد اما این شرکت در سال ۲۰۱۵ نامهای تجاری GT60 و GT90 را به ثبت رساند که این میتواند طرفداران را امیدوار کند.
MAHDI
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چقدر توی تصاویر خودروها ساده دیده میشن. برای مثال همین جنسیس کوپه تو تصاویر خیلی ساده و معمولی دیده میشه اما در واقعیت انصافا طراحی خیلی جذابی داره حتی نسخه قبل فیس لیفت.
حالا باید حساب کرد خودروهایی که در تصاویر هم به شدت جذاب و دلفریب دیده میشن تو دنیایی واقعی دیگه چقدر زیبا و جذاب هستن!؟!؟!؟!؟!؟!
مهدی
۲۱ خرداد ۱۳۹۹نکته جالب اینجاست که اکثر این خودرو در ایرلن وجود ندارند و یک سری از دوستان از روی عکس حتی به کیفیت اونا پی میبرند واقعا فوق العادس نه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۹نکته جالب اینجاست که خود تو فقط تو خیابونا میبینبو عاشق کرهای شدی در صورتی که اتفاقاً در خودروهای وارداتی این چند ساله بدترین کیفیت و بیشترین استهلاک را داره و تنها مزیتش خدمات و قطعات فراوانش در ایرانه .
البته مشکلی هم نیست ، ایشالله کار میکنی ، پول در میاری ، چند سال دیگه که اوراقی به حساب اومد میخری حالشو میبری ، بلاخره عشق کره بودن و تعصب داشتن هزینه داره دیگه ، نه ?
فقط قبل از خریدنت ، یه ۱۰ دست قطعات جلوبندی و سیستم تعلیقشو بخر که زیاد باید تعویض بکنی ?
بهزاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹من هم تویوتارو دوس دارم هم هیوندا و هر برندی که به فکر جون آدم هاست ولی مثل تو توهین نمیکنم به نظر من خیلی ها آدمن و کارشون ارزش داره چه کره چه ژاپن
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۹بهزاد
برای کسی که فرق کرهای با ژاپنی را نمیفهمه ، جایی برای بحث کردن نمیمونه .
با این کامنتت فهمیدم خودرو برای شما فقط چهارتا چرخ داره هرچند ایمن ولی که از نقطه A میرسونه به B ، پس برای بهزاد یعنی ایتالیایی ، انگلیسی ، فرانسوی ژاپنی آلمانی آمریکایی هندی چینی کرهای اگر ۵ستاره بیاره مثل همه حتی اگر فرقون باشه (( اینو که دیگه خودت گفتی ، زیرشم نمیتونی بزنی? )) .
در ضمن ، بیاحترامی با بیجنبه بودنی که نقد خودروئیست یک دنیا تفاوته که شما نمیخواد از کلمه بیاحترامی بر علیهه من سواستفاده کنی و با سیاست رفتار کنی .
و در آخر مشکل دوتا دوتا کامنت گذاشتنم حل شد چون مشکل ذخیره کردن من حل شد ، همان طور که بقیه دوستان گاهاً دوتا دوتا کامنت میگذاشتند .
سینا BMW
۲۱ خرداد ۱۳۹۹شاید از قیافه ی نسل جدید ماشیناشون راضی نباشم ولی هرگز مشکل کیفیت و استهلاک خیلی بالا ازشون ندیدم.(قبول دارم با ژاپنی ها فاصله داره و هزینه اش نسبت به ماشین داخلی بیشتره)
شاید پلاستیک خشک و یا سواری ناراحت در بعضی مدل ها دید بشه ولی هرگز این همه مشکلی که شما گفتید نشنیدم.
تعصب به برند اینه که زیر خبر هیوندای انتقاد نادرست صورت بگیره و در مطلب بامو از استهلاکی که وجود نداره حرفی زده بشه.
حالا اگر از یه برند بدلیل چیزی که واضحه انتقاد بشه، مشکلی نیست، ولی کلی آدم میشناسم که ماشین کره ای دارن، ولی این مشکلات رو ندارن
♤ANGU_812♤
۲۲ خرداد ۱۳۹۹اقا نوید
۳۰۰۰ تایی شدنت مبارک
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ANGU 812 عزیز
ممنون
فقط فکر کنم بیش از نیمی از کامنتها بابت بحث با دوستان عشاق کرهای گذشت که هیچ ارزشی نداره از بس که فقط بحث کردیم بدونه فایده که نه من مجاب شدم و نه آنها .
البته قرار هم نیست کسی مجاب بشه اما لااَقل ای کاش اینقدر این محصولات را بزرگنمایی نمیکردند وقتی که فقط این محصولات به خاطر ظاهر و آپشن فریب میدهند و مردم ما هم هیچی از خودرو نمیدانند و بیشتر جنبه چشموهمچشمی و کلاس گذاشتن داره و دنبال ذات اصلی خودرو که فنی خوب و سواری خوب میشه نیستند که اون هم بخاطر بازار بسته کشور ماست ، متاسفانه .
محمد ژانگولر
۲۱ خرداد ۱۳۹۹هیوندای جزو روبه افول ترین هاست
همیشه یه محصول حذف میکنه بعدش دوباره یادش میفته ک برش گردونه
این ماشین اگر ماشین خوبی بود ک تولیدش تعطیلش نمیشد
ADAK
۲۱ خرداد ۱۳۹۹اما خیلی از برندها بعد از چند سال بعضی مدل هاشون را احیا میکنن!
حتی آلمان ها
حتی ژاپنی ها و امریکایی ها
چه ربطی داره پسرجون
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ADAK عزیز
درست میفرمائید
اما اگر یه محصولی موفق نباشه و ضرر دِه باشه ، از چرخه تولید میره بیرون .
اما درسته که پس از سالها دوباره احیاش میکنند ، ولی اگر دوباره احیاء شد و موفق نبود ، دیگر برای همیشه به تاریخ میپیونده تا نام برند را خدشهدار نکنه .
خودرو اگر برای ما فقط یک علاقست ، برای تولیدکنندگانشان عشق + بیزینس هست .
بیزینس هم با کسی شوخی نداره و احساسی تصمیم گرفتن مساویه با به تاریخ پیوستن .
ATa
۲۱ خرداد ۱۳۹۹این ماشین از نزدیک هم چیز خاصی نیست… بس که پراید و 206 دیدیم خاص دیده میشه (7 تا 10 هزار تا)
ارسلان
۲۱ خرداد ۱۳۹۹یه مدت اینجا نبودم ولی یه سری اتفاقاتی در جریانه که بعدا براتون خواهم گفت
بهزاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ژاپنی سوار لندکروز سوار بی خیال فن تویوتا
تویوتا فن ژاپن فن
فن ژاپن ول کن بیخیال
ارسلان
۲۱ خرداد ۱۳۹۹آقا یا خانم مدیر عامل
ادم خودش اهله هر چیزی باشه همون فکر رو راجب دیگران هم میکنه !! شاید شما 10 -15 تا نام کاربری فیک داشته باشی نمیدونم
ولی چیزی که واضح هست بنده یه ادم جدا از نوید هستم و حاضرم باهات شرط ببندم و هر سندی خواستی برات رو کنم ولی اگه اشتباه کردی چی به من میدی وقتی شرط رو ببازی ؟؟
من یه مدت توی پدال نبودم اما حالا که برگشتم با اینکه فقط دو تا پست رو مطالعه کردم فقط توهین دیدم و بسیار بسیار متعجبم که پدال چرا اجازه میده کامنت های توهین آمیز منتشر بشه در حالی که بنده رو شدیدا سانسور میکرد با اینکه چیزایی که من گفتم انگشت کوچیکه ی چیزایی که الان میبینم نمیشه …. مثله ::
“”پرت به پرم بگیره پر پرت میکنم””
“”تو نظر نده با …….آدم شدی واسه من”” —> مطمننا جای نقطه چین یه حرف رکیک بوده و با نقطه چین منظورش رو رسونده !! هرچند تمام جمله توهین آمیز هست مثلا میگه “” آدم شدی واسه من؟؟ “” خب مخالف آدم چیه ؟؟ همتون میدونید یعنی داره به طرف میگه حیوان و چارپا که اسم چارپای مورد نظر رو نمیارم
دیگه به بقیه توهین ها نمیپردازم که کامنت طولانی نشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ارسلان عزیز
بهترین کار بیتوجهی کردن به این انسانهاست که هیچ ارزشی برای بحث کردن ندارند .
بحث ما خودروئیست ، بگذار چرت بگویند ، شخصیتشان در همین حد هست که وقتی کم میاورند و حرفی برای گفتن ندارند ، صداشون را بلند میکنند و شروع به توهین میکنند .
من که از هیچ کسی ناراحت نمیشم چون سطح درک و فرهنگ بعضیها همین مقدار هست و توقعی نمیره .
اما مطمئناً هیچگاه با توهین نمیتوانند دلسردم کنند و نقد خودمان را میکنیم چه کسی خوشش بیاد چه نیاد ، هر کسی هم دوست داره دیس بزنه ، خداشاهده هیچ اهمیتی برام نداره ، چون اگر داشت ، میشدم یک انسان دو رو که برای جلب توجه در هر مقالهای بهبه چهچه دروغین میکردم یا روی موج کامنتها حرکت میکردم .
اما من نظر میدم نقد میکنم و اهمیتی به انسانهایی که هیچ ارزشی از نظر فرهنگی و معرفتی ندارند ، نمیدهم .
مهدی
۲۲ خرداد ۱۳۹۹افرین با همین فرمون ادامه بده ما هم ازت حمایت میکنیم تا ورشکستگی کامل هیوندا راهیی نمونده بتونی چند هزار کامنت دیگه بزاری مطمینا روح مرحوم جومونگ تو قبر به لرزه در میاری و بنیاد کشور کره جنوبی نابود میکنی منم پشتت هست مرررردددد فقط خواهشا یک دلیلی رو کن پراید کره ای هستش تا ایمانمون بهت کامل بشه
بهزاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹به قول عرب ها یاپن(ژاپن) یاپن سوار تویی بقیه از تو کپی میزنن
MjM
۲۲ خرداد ۱۳۹۹یا با برند هیوندای میخواد بده یا جنسیس دیگه
پس یا میخواد شبیه سوناتا و ازرای جدید و بقیه گند کاریاش بشه یا شبیه زبان طراحی جدید جنسیس با دو خط چراغ و جلو پنجره مثلثی بزرگ!
پس بهتر ک نسل جدیدش نیاد و اندک ابروی جنسیس کوپه حفظ بشه!