هیوندای به دنبال افزایش قابلتوجه فروش خودروهای الکتریکی خود در اروپاست. برنامهی این شرکت شامل کاهش زمان تحویل کنای الکتریکی است که تولید آن از ماه مارس ۲۰۲۰ در جمهوری چک آغاز خواهد شد. کرهایها همچنین به دنبال افزایش تأمین خودروها از کارخانه اولسان کره جنوبی هستند.
تولید کنا الکتریک بیشتر برای بازارهای اروپایی تعجب چندانی ندارد زیرا تقاضا برای این کراس اوور الکتریکی از زمان معرفی در سال ۲۰۱۸ تاکنون بیشتر از حد انتظارات بوده است.
هیوندای امسال به دنبال عرضه بیش از ۸۰ هزار خودروی بدون آلایندگی در اروپا بوده و این خودروها شامل کنا الکتریک، آیونیک الکتریکی و نکسوی سلول سوختی خواهند بود.
این خودروساز آسیایی انتظار دارد با تحقق چنین اهدافی به بزرگترین عرضهکننده خودروهای الکتریکی در اروپا در عرض ۱۲ ماه آینده تبدیل شود.
دونگ وو چونی رئیس هیوندای موتور اروپا گفته است:
ما به درخواستهای مشتریان خود گوش میدهیم و این تصمیم هم به خاطر هماهنگی با تقاضای روز افزون برای خودروهای الکتریکی خودمان گرفته شده است. با افزایش تعداد افرادی که درباره تأثیر خود روی محیطزیست نگران هستند، ما پتانسیل زیادی را برای خودروهای الکتریکی در اروپا مشاهده میکنیم. این امر منعکس کننده پیشرفت ما و تقویت جایگاهمان به عنوان پیشرو در حملونقل آینده است.
مدیر هیوندای ادامه میدهد:
کنا الکتریک محبوبیت شاسی بلندها را با قوای محرکه الکتریکی که شعاع حرکتی بالایی دارد ترکیب کرده است.
این کراس اوور با دو نوع باتری که یکی از نوع ۳۹ کیلووات ساعتی و دیگری از نوع ۶۴ کیلووات ساعتی است عرضه شده و برد ۲۸۹ و ۴۴۹ کیلومتری را ارائه میکند.
کاوه
۱۲ بهمن ۱۳۹۸قبول دارم که ماشیناشون برای راننده هیچ حال و هوای خاصی ندارند اما در عوض همه چیز در حد استاندارد و بالاتر از استاندارد عرضه می شود. هیوندای ماشین مورد علاقه ماشین بازها نیست و نخواهد بود اما دو دهه است که کارشو به بهترین شکل انجام می دهد. آنها نیسان را پشت سر خواهند گذاشت و برای هوندا چنگ و دندان خواهند کشید هرچند هیچوقت نمی توانند چیزی به لذتبخشی سیویک عرضه کنند. به این کمپانی بدون اشتباه احترام بگذاریم.
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸خود هوندا زمانی میگفتن نمیتونه مقابل پونتیاک چنگ و دندان نشان بدهد ولی الان پونتیاک مرحوم شد و هندا جایش را گرفت
کیا
۱۲ بهمن ۱۳۹۸عزیز من کسی هم میخواد سیویک بخره میره سیویک میخره. کسی هیوندایی بخواد میره هیوندایی میخره.
بعدم هیوندایی یه بازوی اقتصادی داره و بیشترین فروشش تو امریکا و اروپا و کشورایی که تحریم نیست با طرح های مالیاتی این بازو هست. یکی از دلایلی که خیلی از این خودروسازای بزرگ به صورت شرکتهای اقماری اداره میشن و شرکت مادر یه بخش مالی داره برا همینه. فولکس واگن. فورد. تویوتا. میتسوبیشی. پژو. هیوندایی. و تقریبا تمام اتوموبیل سازایی که ۵۰۰ هزارتا تولید دارن بخش مالی هم دارن.
این بخش مالی میاد مثلا طرح های لیزینگ یا خرید قسطی و یا جدیدا کرایه ایی رو تامین مالی میکنن .
یادتون باشه هیوندایی سالها بود طرح های ۰ درصد سود رو ارایه میداد.
هیوندایی فروش داره و خواهد داشت. بهتر میشه و میشه. اونا کلا مثل ما نیستن به فکر پیشرفت نباشن. میدونن پیشرفت نکننن شکست میخورن. هیوندایی ارزش قیمتشو داره. اگه بخوان ماشینی با کیفیت مثلا پورشه بسازن قیمتشم بالا میره.
کاوه
۱۳ بهمن ۱۳۹۸چه توجیه عجیبی. سیویک همقیمت و هم رده بسیاری از محصولات کیا و هیونداست و اسم بردن از آن کاملا طبیعی و بدیهی. نفهمیدم یعنی چی کسی بخواد سیویک بخره می ره سیویک می خره!آره خب، اما احتمالن نمی دونید که سیویک مثل مثلا لنسر برای عشق ماشینا معنی و مفهوم خاصی دارند در حالیکه هیونداهنوز این طوری نیست. در مورد کیفیت خودروهای هیوندا اما تقریبا هم عقیده ایم