هیوندای از کانسپت تایگر TIGER رونمایی کرد. این محصول مفهومی به عنوان حد نهایی وسیله نقلیه بدون سرنشین توصیف شده است.
TIGER مخفف کلمات Transforming Intelligent Ground Excursion Robot یا همان ربات زمینی هوشمند و تبدیل شونده است که توسط استودیو هوریزون هیوندای توسعه یافته و برای حمل محمولهها و وسایل متنوع در مسیرها و زمینهای چالشبرانگیز طراحی شده است.
این کانسپت بر پایه پلتفرمی ماژولار طراحی شده و دارای محفظه بار داخل بدنه میباشد. این ویژگی به تایگر اجازه میدهد تا همهچیز از وسایل اضطراری گرفته تا پکیجهای مختلف برای تحویل به گیرندگان را حمل کند.
آنچه تایگر را به وسیله ای جالب تبدیل کرده سیستم تحرک و جابجایی پا و چرخی است که به این وسیله اجازه میدهد تا بلند شده و از روی موانع عبور کند و درعینحال بار خود را در ارتفاعی بالاتر حفظ نماید.
این ویژگی قبلاً در کانسپت Elevate هیوندای که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد دیده شده است. البته تایگر محصول کوچکتری است.
این محصول مفهومی دارای هشت حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین، GPS و ارتباط 4G بوده و همچنین دو پانل راداری سوراخکن برای جستوجو دارد.
هیوندای خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که تایگر را میتوان به بدنههای مختلف مجهز کرد تا کاربریهای منحصربهفردی همچون تحویل محمولهها یا تردد در مسیرهایی که مناسب انسان نیست داشته باشد. این کانسپت همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک، کنترل ۳۶۰ درجه و ارتباط با خودروها و مکانها میباشد. هیوندای گفته حتی میتوان از این وسیله برای کاوش در ماه یا سیارههای دیگر استفاده کرد.
[دانلود ویدئو]
اشکان
۲۳ بهمن ۱۳۹۹این بازوهایی که به چرخهای خودرو متصل هستن از لحاظ کارایی خیلی جالب هستن
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹با سلام و احترام
دوست محترمی که مسئول تایید دیدگاه کاربران در پایین پست ها هستی، من دو تا کامنت در پست (معرفی خودروهایی که بالاترین هزینههای تعمیرات را دارند) نوشتم که حاصل تجربیات خودم از استفاده و نگهداری چندین مدل بنز، بی ام و، پورشه و لکسوس در سال های گذشته بوده و رفع اشکال نظر برخی دوستان است. از لحاظ متنی هم، حداقل 20 برابر متن پست اصلی است که شما آن را ترجمه کردین. مطمئنم که هیچ گونه توهینی هم در پست ها به کسی نشده، چون اصلا این سبک آدمی نیستم. منتها به جای تایید اون ها، کامنت هایی رو تایید کردین که از بیخ و بن اشتباهات تحلیلی دارن و هیچ تجربه عملی پشت شون نیست.
اگر سیاست کاری تون، تایید اون سبک کامنت ها نیست، خیلی راحت به من بگین که دیگه وقت برای کامنت گذاشتن نگذارم و صرفا نظرات دوستانی رو بخونم که بی ام و نداشتن، ولی از استهلاک بالای بی ام و خبر میدن، هیبرید نداشتن، ولی از روز اول ورودشون تاکید داشتن که کسی هیبرید نخره و …
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹داداش خوب معلومه که خودروهای آلمانی هزینه نگهداریش بالایه،یه سر برو اون قسمتی که اسب بخار بی ام و رو تست میکنه ببین(یادم نمیاد کدوم قسمت بود ولی خب بی ام و آبی بود)ببین در باره هزینه نگهداریش چی میگه،خودتونم فک کنم میدونید که هزینه نگهداری ماشین توربو زیاده،ببین چقدر باید هزینه لاستیکو،تعویض روغنو از این جور چیزا بدی
بعدشم ماشین برقی و امثال اینا واسه ایران به درد نمیخوره.دلیلشم واضحه
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز
من یه روزی نوکیا 6630 داشتم، امروز آیفون دارم. آیفون ماندگاری شارژ، مقاومت در برابر ضربه، دردسرهای اپل آیدی و آپدیت هاش، مشکلات آپدیت جدید و … خیلی بیشتری نسبت به نوکیا 6630 داره اما نه امروز کمپانی ها 6630 می سازن، نه کسی می خره و نه حتی کسی توصیه می کنه. هر وسیله ای، بسته به تکنولوژیش، یه هزینه خرید ابتدایی و یه هزینه نگهداری داره؛ منتها مهم تر از همه این ها دانش استفاده و نگهداری اون وسیله است.
معلومه که یه BMW 328/528/730/X3/X4 نسبت به تویوتا لندکروز GXR 2010 استهلاک بالاتری داره، چون تویوتا اصلا آپشنی نداره که بخواد خراب بشه. بی ام و 6 تا رادار داره، سیستم آی درایو، مانیتور و .. داره، لندکروز فقط کی لس داره، با دوال کلایمت کنترل! محض رضای خدا، یه صندلی برقی، یه گرم کن صندلی، لامصب حتی دو تا کلید تنظیم ولیوم صدا روی فرمون نداره … تکنولوژی و آپشن های فرمون بی ام و از کل لندکروز بیشتر هست!
موتور بی ام و با دو لیتر حجم، اندازه موتور 4 لیتری تویوتا داره توان و گشتاور میده. هندلینگ، پایداری، کنترل و لذت رانندگی شون اصلا قابل مقایسه نیست، لندکروز فقط دوام و خرج نگهداری پایین داره، چون چیزی نداره که مستهلک بشه.
حالا حرف من چیه، میگم این تکنولوژی، دانش نگهداری می خواد. انتخاب مکمل بنزین، روغن موتور، روغن گیربکس، انتخاب فیلترها، تنظیم کمبر، کستر، تو اکسل ها و … اطلاعات می خواد که تقریبا 99% دارنده های این ماشین ها ندارن. اون ها دارن کلی پول خرج می کنن، منتها به اشتباه! تمام بی ام و های من تا کارکرد 140.000، همیشه هم زیر فشار بودن، جز قطعات مصرفی خرج شون نکردم. چون رفتم و یاد گرفتم که کی روغن و فیلتر گیربکس باید عوض بشه (90% تعمیرکارهای بنز و بی ام و اصلا نمی دونم فیلتر گیربکس چی هست)، هر 40.000 تا زاویه چرخ ها رو با دستگاه لیزری تنظیم کردم، مناسب ترین (نه گرون ترین) روغن موتور و فیلترها رو استفاده کردم و …
مطمئنم اگر تویوتا زیر پام بود، با این نگهداری تا 400.000 خرجی براش پیش نمیومد، اما تویوتا لذت رانندگی این رو داره؟ مطمئنا نه.
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اون ماشینایی که شما داشتید چون تو ایران ماشین دیگه وارد نمیشه قدیمی بوده زیاد از سیستم پورخوران استفاده نمیکردند ول الان اسب بخار ها رفته بالا واز سوی دیگر قوانین الایندگی سخت شده،شرکتای خودروسازی مجبورند حجم موتورهارو کم کنند از همون حجم کم اسب بخار زیادی بکشند بخاطر همین استهلاک زیاد شده،اون قدیما اسب بخار خیلی کمتر از الآن بود وهم۰نین حجم موتور ها بیشتر و سیستم پورخوران هم اکثرا نداشتند و تنفس طبیعی بودند
درضمن تو یکی از هنین مقالاتی که پدال گذاشته بود مخصوص همین قضیه که ماشینای الآن چون پیشرفته تر شدن بیشتر مشکل و پیجیدگی و به تعمیر نیاز دارند،ولی مثلا تویوتا نمیاد از توربو استفاده کنه بخاطر همین بیشتر آفرود سوار ها میرن سراغش بدلیل تعمیر راحت و کمتر خراب شدگی نسبت به پیشرانه های پورخوران و اینکه قدرتو تو دور موتور های یکنواخت تری وپایین تری ارائه میده
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹امیر حسین عزیز
اولا که شما از کجا می دونی من چی داشتم!
دوما حدود 15 سال پیش که موتورهای 335 روی بی ام و ای90، ای 92 و ای 93 توی ایران نصب بود، مگه یه عده ای مشکلات توربو نداشتن؟ مگه وقتی 10 سال پیش دایرکت فیول انجین روی بنز، بی ام و و پورشه اومد تو ایران یه عده به مشکل نخوردن؟ وقتی 10 سال پیش آلفارومئو جولیتا با گیربکس خشک اومد، مگه بعضی ها با گیربکس اش مشکل نداشتن؟ 10 سال پیش موتورهای T5 ولوو مگه تو ایران مشکل دما نداشتن؟ پس اینکه فکر می کنی قدیم خوب بود، الان بد شده، اشتباهه.
سوما مگه موتور 2 لیتری کد 28 بی ام و (N20B20) معرفی شده تو سال 2011 مگه چقدر از موتور 2 لیتری کد 30 جدید بی ام و (N20B48) ضعیف تر هست؟ 4 اسب بخار و گشتاور یکسان!
چهارما با پیشرفت تکنولوژی موتور، سنسورها و برنامه نظارتی موتورها هم پیشرفته شدن و بهتر از موتورها نگهداری می کنن.
بهزاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹2646 شرمنده پابرهنه اومدیم تو بحث.
بسیاری هستند که مالک چندین خودرو در یک دوره ی مثلا 15 ساله بودن و خیلی از کاربران از این دوستان دور و برشون کم نداشتن و اتفاقا بیشترشون زیاد تو نخ برخی قضایا اصلا نبودن.
مثلا طرف آزرا 2010 خریده نزدیک 30 تا باهاش رونده فروخته و سانتافه 2015 با کارکرد 60 تا خریده بعد از دو سال و کارکرد 100 تا فروخته و همینطور ادامه داستان تا به اینجا.
زیاد نمیخوام بحثی راه بندازم و شما هم از یک زاویه به دنیای خودرو نگاه میکنید اما چیزی که میبینم اینه اگر یک خودرو با چند آپشن قراره یک روز در میان تعمیرگاه باشه یک جای کار مشکل داره.
کاربران اینجا اکثرا جوان هستند و خیلی هاشون پیگیر برخی مطالب نیستند و ممکنه در یک جمعی صحبت های شمارو به عنوان مرجع جایی مطرح کنن و بارها شده در جمعی عین جملات شما تکرار شده که گفتن فلان برند آپشن نداره که خراب بشه!
سیستم تعلیق دارای چندین قطعه میباشد
موتور و سیستم انتقال قدرت به چرخ ها
دارای ده ها و صدها قطعه بوده بعلاوه سیستم سوخت رسانی و انتقال مواد حاصل از اشتعال
سیستم ترمز و کنترل ترمز مثل abs و ebd
سیستم تهویه گرم و سرد
سیستم های الکترونیک مثل ecu و سرگرمی و صوتی و چراغ ها و برف پاک کن و شیشه بالابر و تنظیمات فرمان و صندلی و صندوق و…
ده ها بلبرینگ که از دینام بگیرید تا چرخ ها که همواره تحت فشار قرار دارند
سنسورها که حتی در یک خودری کم آپشن به صورت مشترک در تمامی خودروها وجود دارن مثل اکسیژن و دور موتور و میل بادامک و سرعت و…
سیستم خنک کننده موتور که اونهم داستان خودشو داره
و در آخر امکاناتی که در یک خودروی همه جا رو ممکنه تعبیه شده باشه.
و مواردی که از قلم افتاده و دوستان خودشون میتونن دنبالش باشن برای آگاهی و اطلاعات.
چکیده ای که قراره ذکر بشه اینجاست که بین این همه قطعات که همواره تحت فشار هستن اما در محاسبه استهلاک به کار نمیاد حتما یک مشکل شناختی در میان هست و از همه بدتر اونجایی که شما از مانیتور یا نرم افزار آی درایو مثالی زدید بود و واقعا صنعت خودرو به حال اینگونه برداشت ها الان خون گریه میکنه.
به عنوان یک دوست عرض میکنم استهلاک با قیمت قطعات متفاوته و اگر یک خودرو فلان قطعه اش 2 هزار دلاره و فلان خودرو 500 دلار به معنی استهلاک بیشتر نیست و فضای اینجا با این اطلاعات که باعث پخش یکسری توهمات میشه روز به روز بدتر میشه.
یک جفت کمک بیل اشتاین مثلا فلان مدل مرسدس اگر 1500 دلاره و یک جفت کمک کایابا برای کرولا 150 دلار باشه دلیلی برای استهلاک بیشتر نیست چون عملکرد دو کمک یا قطعه کاملا متفاوته و هیچوقت قیمت بالاتر به معنی طول عمر بیشتر نیست.
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بهزاد جان
اشتباها جواب این کامنت شما رو، در پست (مقایسه آئودی E-Tron GT جدید با رقبای مطرح) تایپ کردم.
چون در مورد سیستم تعلیق گفتی، سعی کردم خیلی خلاصه تفاوت های سیستم تعلیق بی ام و رو با تویوتا یا لکسوس را توضیح بدم و نظراتم رو در مورد استهلاک بگم. نگهداری و سرویس موتور، گیربکس، سیستم انتقال قدرت و … این ماشین ها چندین برابر سیستم تعلیق نکته و ریزه کاری داره که بعدا اگر عمری بود، توضیح میدم.
در نهایت اگر شما و دوستان فکر می کنید نظرات من این قدر افتضاح هست که صنعت خودرو خون گریه کنه یا دوستان رو به توهم میندازه، میشه ننوشت. ما که نمی خوایم همدیگر رو اذیت کنیم. منم به جای نوشتن، بیشتر مطالب رو می خونم و از تجربه دوستان استفاده می کنم.
fk
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اتفاقا من کامنت شما رو با دقت خوندم
همه حرفای شما درست بود
چن سال پیشم من گفته بودم استهلاک و نگهداری هر ماشینی اول به دانش راننده و بعد به نوع خودرو برمیگرده از قدیم هم همین بوده
لذت سواری یه بیمر دو دو دهه هفتاد با یه تویوتا کارینا متفاوت بود
هزینهاشم همین طور
الانم همونه
اینکه استهلاک ماشین ژاپنی کمه المانی زیاده چیز عجیبی نیست
چون لذتی که سوار شدن ماشین اروپایی بهت میده با ماشینای شرقی خیلی متفاوته
شما اگه از همون تویوتا هایلوکس موتور خالی هم مراقبت نکنی اذیت میشی
اما نگهداری و سواری از هر خودرویی رسیدگی خاص خودشو میخواد
شاهین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
کامنت های بسیار طولانی برای بازبینی میمونن و این دست من یا شما نیست بلکه خود سیستم اینطور تعریف شده. ان شالله بعد از بازبینی تایید میشه مشکلی نیست. ارادت
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ادمین جان
وقتی بحث تموم میشه و پست از صفحه اصلی میره صفحه دوم، دیگه تایید یا عدم تایید اون کامنت ها ارزشی نداره. من اون کامنت رو ننوشتم که لایک و دیسلایک بگیرم، نوشتم که خواننده هاتون واقعیت داستان نگهداری و هزینه های جانبی خودروهای لوکس بازار رو بدونن.
حداقل برای من که این ماشین ها رو داشتم، عین روز روشنه که عمده کسانی که در مورد اون پست نظر دادن، 24 ساعت بی ام و، بنز، پورشه، ماشین هیبریدی و … دست شون نبوده، حالا چطور دارن در مورد استهلاک و خرج قطعات این ماشین ها تو ایران نظر میدن، الله و اعلم!
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹حاجی میگن که نخوردیم نونه گندیم دیدیم دسته مردم،ببین این که شما داشتی من اصلا حرفی ندارم یا اینکه نداشتی؛ببین نیازی نیست من بگم یا اینو اون بگه اینو همه میگن که ماشین که هزینه و استهلاک ماشین آلمانی زیاده،از تودم نمیگم برو یه سر تو سایت های خارجی بزن ببین چی میگن ببین خودروهایی رو که تست کردند
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹در جواب دوست گرامی ۲۶۴۶
ببین اون مشکل هایی که شما میگید همه ماشین ها از اول خودروسازی داشتند و در آینده هم خواهند داشت و خیلی دیدیم که فراخوان میزنند،پیش میاد دیگه
بعدشم درسته بهتر از موتور نگهداری میشه ولی خب این پیچیدگی موتورو زیاد میکنه و همچنین خرابی رو چرا؟چون اون موقع این سیستما نبودن که خراب بشن ولی الآن هستند که خراب بشند
متشین های فبلا کمتر خراب میشدند چرا چون چیز کمتری واسه خراب شدن داشتند ولی الآن اگر همین چیز هایی که شما میگین که واسه نگهداری بهتر از موتوره خب خوده همینا هم خراب میشند،موتورای قدیم چیزی واسه خراب شدن نداشتند شما برو هایلوکس های تک کابین تک دیفرانسیل قدیمی که تو ایران هستو ببین کاپوتشونو باز کن ببین اصلا داخلش خالیه،بعدشم این چیزایی که شما میگین واسه نگهداری بهتر از موتوره چین مگه؟این چیزا همون هایی هستتد که برای نگهداری از موتور بخاطر توربو بودنشه،یعنی اگه موتور توربو نبود این وسائل نیاز نبود بعدشم توربو که آمده موتور ها زود تر خراب میشن چون بهشون فشار میاد واصلا شما برو بخون هزینه موتور توربو داشتن چیه منظورم از هزینه قیمت نیست،منظورم کارهایی که باید بکنی و کارهایی که نباید بکنی
درود
mahan
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دقیقا منم تجربهم رو خواستم بنویسم بسیار دیر تائید کردند عزیزان دل.نمیدونم چرا پست های بعد من زودتر تائید شد.
شاهین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خب گاها دسترسی به اینترنت در اسرع وقت نیست و هزاران مشکل دیگه…
شما به بزرگواری خودتون ببخشین.
ارادت
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹شاهین جان
فدای سرت، تنت سلامت باشه عزیز.
سایت خیلی خوبی دارین، مطالب عالی، بدون جهت گیری های خاص (که بوی پول میدن)، طراحی خوشگل و اخلاق عالی
انشاالله همیشه برقرار باشین و پدال تون تخته گاز رو به جلو
(استیکر گل و تشویق و بوس و …)
mahan
۲۳ بهمن ۱۳۹۹نه برادر این چه حرفیه میزند.پیش میاد ببخشید یه وقت منظور نشه ما که طلب نداریم شما لطف کردین با دوستان سایت خیلی عالی راه انداختید و ما سال هاست داریم رایگان ازش بهره میبریم بنظرم واقعا جای تشکر داره بسیاری از سایت ها در مقابل سرویسی که میدن پول میگیرند ولی دوستان با بزرگواری دارند سالهاست سایت رو به بهترین نحو اداره می کنند.در کل تنتون سلامت که این قدر زحمت می کشید و محیط جالبی رو پدید اوردین
شاهین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹سرور مایین
ارادتمندم دوستان
?Ali Hossein?
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خوشم نیومد
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹این به درده مریخ و ماه میخوره
حسین دهمرد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کار هم میکنه؟ ایده ی جالبیه ولی هنوز خام و زیادی پیچیده هست که تو شرایط دشوار از قابلیت اطمینانش کم میکنه.ولی واسه بالا بردن ارزش سهام راه خوبیه
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹عاشق این وسیله هستم.چند وقت پیش هم خواب یه چیزی مثل اینو دید که مال داییم بود بعد من و بابام ازش گرفتیمو باهاش راحت رفتیم نوک کوه سنگی-گلی شهر و روستا هارو نگاه میکردیم
Me
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بچه به اتحاد هیوندا و بوستون دینامیکز سلام کنید
T.C.B.K
۲۳ بهمن ۱۳۹۹همونطور که عکس آخر هست این وسیله به درد کاوش ماه میخوره
و یا کاوش مریخ.
تو زمین زیاد فکر نکنم کاربرد داشته باشه.
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹وویی این چیه دیگه ولی چیز جالبیه
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اینم یکی از نتیجه های خرید بوستون دینامیکس توسط هیوندا…