بیسیموتو تیونری است که معمولاً به خاطر ارائه نسخههای قدرتمند از خودروهای عجیب و مدلهایی که کمتر از آنها انتظار میرود، شناخته شده است؛ اگر در جریان اخبار این تیونر قرار داشته باشید، حتماً هوندا ادیسه ۱۰۲۹ اسببخاری را به یاد دارید. این تیونر در چهارمین سال فعالیتش با هیوندای همکاری داشته تا بتواند یک خودروی واقعاً عجیب و غریب را برای نمایشگاه SEMA آماده کند. امسال، هیوندای توسان کراساور تمام تجهیزات لازم برای شتاب بیشتر را دریافت کرده است اما دیگر یک کراساور نیست زیرا کاملا به زمین چسبیده است.
توسان با تیونینگ بیسیموتو توانسته از موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندرش به اندازه ۷۰۰ اسببخار قدرت بیرون بکشد. «بیسی» در این خودرو، همزمان با اصلاح در المانهای داخلی موتور، یک سیستم مدیریت جدید موتور، یک توروبوشارژر بزرگ و یک تنظیم ابتکاری سوخت ترکیبی (flex-fuel) اضافه کرده است. همه چیز در داخل این پیشرانه با عناصر دستساز به منظور دوام و ایجاد قدرت بیشتر، جایگزین شدهاند. همچنین این قدرت عضلانی از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی سفارشی منتقل میشود.«بروت-یوت» عنوانی است که برای این نسخه سفارشی از توسان انتخاب شده است. در این خودرو یک سیستم تعلیق گازی، چرخهای سفیدی fifteen52 فایو-استار در پوششی از لاستیک R-کامپوند تویو R888 و یک چارچوب محافظ سرنشین به صورت یکپارچه وجود دارد. با توجه به سرعت بالاتر ایجاد شده، بیسیموتو به منظور کنترل بیشتر در توسان از یک کیت ترمزهای بزرگ چهار پیستونه استفاده کرده است. ضمن اینکه سپر جلو برداشته شده و خنککننده بزرگ داخلی را به نمایش گذاشته است.
با اینکه این یک محصول کاملاً جدید از بیسیموتو است، ولی در سال گذشته نیز یک نسخه ۷۰۰ اسببخاری از هیوندای سوناتا را با موتور ۲/۴ لیتری و البته با تنظیمات متفاوت در پیشرانه، مشاهده کرده بودیم. در ماه نوامبر سال جاری میلادی، نمایشگاه SEMA 2015 جایی است که میتوان از نزدیک با بروت-یوت توسان ملاقات کرد. منبع: automobilemag
mds
۵ مهر ۱۳۹۴خیلی ماشین قشنگیه..، میزان آلودگی دیاکسید کربنش از فولکس واگن که خیلی بهتره… :)
mohsen
۵ مهر ۱۳۹۴خوبه دیگه یه بهونه پیدا کردین مقایسه جنسیس با سری 5 دوستان واینکه کره با زاپن برابره کافی نبود از این به بعدم کره هرچی بزنه میگید الایندگیش از المانی بهتره
ماکه تا حالا چیزی ندیدیم از کره ای
امیدوارم یه روزی درا باز بشه و ظلم نشه در حق این ملت که بین بدو بدتر یکی بدو انتخاب کنه
سامان اذری
۵ مهر ۱۳۹۴توسان جدید از اسپورتیج جدید خیلی خوشگلتر شده
البته تو عکس باس از نزدیک دید
احمد باقری
۵ مهر ۱۳۹۴البته خیلی بهتر بود که کلاس خودرویی عوض نشه و فقط از لحاظ ظاهری و قدرت موتور افزایش پیدا کنه، چون به اندازه کافی در بخش سدان و شاسی بلند ماشین هست که یک تیون کننده، بتونه کارهای مختلف انجام بده، نیاز نیست که یک شاسی بلند رو بگیره و بچسبونه به زمین.
vincent price
۵ مهر ۱۳۹۴هوندا odyssey را کاملا یادمه
خیلی زیبا و قوی بود و بادی کیت قشنگی داشت
یادش بخیر
با تشکر از آقای مسعود انیس حسینی