نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ یک کراس اوور کامپکت و برجسته است. این خودرو قطعاً در برابر رقبایی همچون فورد اسکیپ و هوندا CR-V بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد. نسل جدید توسان به لطف خطوط متفاوت بدنه و نمای جلوی برجسته و سرراست محصولی لوکستر و سطح بالاتر به نظر میرسد. قطعاً هیوندای روی طراحی این خودرو حساب ویژهای باز کرده اما خب باید دید بازخورد بازار چه خواهد بود. فکر میکنیم که قمار هیوندای روی طراحی توسان جدید جواب خواهد داد. بههرحال هیوندای طی سالیان اخیر محصولاتی با طراحیهای خاص و البته متمایز را روانه بازار کرده است.
اما اگر چیزی وجود داشته باشد که هیوندای با صراحت درباره توسان جدید اعلام کند این است: توسان جدید محصولی لوکس برای رقابت با برندهای تاپ دنیا نیست.
مدیر تولید هیوندای در مصاحبه با اتوکار گفته است:
ما هیوندای را در بازی لوکسها نمیبینیم اما شاسی بلندهای کلاس C بیشتر و رقابتیتر شدهاند بنابراین باید با زبان طراحی جدید خود بسیار برجسته و متمایز ظاهر شویم. ما میخواهیم مشتریان خود را وفادار نگه داریم اما درعینحال به مشتریان جدیدی را نیز به خود جذب کنیم.
لوکس سازانی همچون آئودی و بامو باید درباره جنسیس نگران باشند که به زودی دومین شاسیبلند لوکس خود یعنی GV70 را عرضه خواهد کرد. مدل بزرگتر GV80 وارد بازار شده و ارزانتر از رقبایی همچون بامو X5 و آئودی Q5 بوده و در این حال از تجهیزات زیادی سود میبرد. البته مدیر هیوندای میگوید هیوندای باید از نظر طراحی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.
فقط اینکه برخی خودروها به عنوان محصولاتی لوکس دستهبندی میشوند به این معنی نیست که نباید مرزهای طراحی را پشت سر بگذارند. برای مثال برخی افراد معتقدند جدیدترین نسل فورد اسکیپ ظاهری پیش پا افتاده داشته و استایل آن بیشتر شبیه استیشنها میباشد. اگرچه این امر به خاطر تمایز اسکیپ از برادر خود یعنی برانکو اسپورت جدید (با پلتفرمی مشابه) صورت گرفته اما توسان نشان میدهد که فورد میتوانست از نظر طراحی ریسکهای بزرگتری بکند.
توسان ۲۰۲۲ هنوز بهصورت رسمی وارد بازار نشده اما انتظار میرود نیمه اول سال ۲۰۲۱ در دسترس مشتریان قرار گیرد.
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹مدیر هیوندای میگوید هیوندای باید از نظر طراحی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.
اخه چرا چرت میگی گند زدی به توسان تازه حرف مفت هم میزنی
NAVID۰۰۹۸
۲۱ مهر ۱۳۹۹اتفاقاً برعکس نظر شما ، به نظرم توسان جدید خیلی متمایز و خوب از کار طراحی بَر اومده و در طراحی داخلی هم شیک و تمیز کار کرده و خوبیش اینه که این سبک طراحی حالا حالاها قدیمی نمیشه .
کیان
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحی متمایز هست اما بعلت خطوط شکسته زیاد با شما مخالفم ک زود کهنه نشه، این طراحی شلوغ ذهن و خسته میکنه
در شرایطی ک کارشناسهای عکس خودمون هیوندای رو بهترین میدونن مدیر شرکت به صراحت اعلام کرده ک در چ جایگاهی قرار دارند و چه هدفی دارند
گفته تو بازار رقابتی ما هدفمون حفظ مشتریای قبلی و جذب مشتری بیشتر هست، برنامه ریزی برای هدفی مشخص و خاص
حالا اینجا کاسه داغ تر از اش اینقدر زیاد هست ک نگو و …
در هر صورت تو کلاس قیمتی ک هست محصول متمایزی و ارائه داده، این محصول و فرهنگ مردم و قطعا میپسندند هرچند متاسفانه بازار ما اهمیتی نداره، باید دید بازارهای ازاد آمریکای شمالی چ عکس العملی دارند
جواد خطر
۲۱ مهر ۱۳۹۹نَوید داش خُودتی!؟!؟آفتابَز کُدوم طَرَف دَرومَدِ مِهرَبُون شُدی؟؟!! داری اَز هیوندای خوب میگی!!!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ مهر ۱۳۹۹جواد خطر عزیز
بحث من طراحی هست و نه کیفیتی !
Alireza
۲۱ مهر ۱۳۹۹پس برای متفاوت بودن یه ماشین باید گند بزنی به طراحیش؟؟گند زدن تو طراحی حالا میگن برای متمایز بودن بوده?
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹نه تو رو خدا بیا با اون قیافه با لوکس ها رقابت کن!
والا……
MehdiTurbo
۲۱ مهر ۱۳۹۹زمانی میشه فهمید این خودرو لوکس تر هست که از نزدیک ببینیم ما چون تو عکس میبینیم و چشممان به نسل قبلش چون تو ایران بوده عادت داریم عقبگرد میبینیم در صورتیکه وقتی از نزدیک دیدید و گفتید نسل قبلش انتخاب منه اون موقع میشه فهمید به هر حال حتمن از نظر کیفیتی بهتر شده که میگه بازار به یه چشم دیگه بهش نگاه میکنه فقط طراحی که نیست
مهم اینکه وقتی امار فروش هیوندای و کیا رو بررسی میکنیم میبینیم امار فروشش صعودی بوده همون جنسیس یه عده میگفتند یه دونم نمیتونه بفروشه ولی جدولش که چند وقت پیش پدال منتشر کرد دیدید که ۴ تا مونده به اخر بود با اینکه نو پا تر از همست فکر کنم و این نشان میده کره ای کارشون بلدند تو بازار جا باز کنند فروش تو شاخه لوکس واقعن کار سختیه
MehdiTurbo
۲۱ مهر ۱۳۹۹فکر کنم از الفارومئو بود فروشش بیشتر بود
به هر حال طراحیاش خیلی شکسته تر شده و شاید جالب نباشه البته از رو عکس نمیشه فهمید ولی کیفیتش حتمن بهتر شده که خود مصاحبه گر اینطوری ازش میپرسه.
به نسبت نو پا بودنش و اینکه اینقدر این اختلاف کم کرده قابل ستایشه هر خودرویی خوبی و بدیا خودشو داره ولی الان اگه از چین فاکتور بگیریم کره نوپا تر از همست و از پس رقابت براومد و کره ایهاتلاششون و طرز تفکر و عملکردشون قابل ستایش و تامل مهم اینه تا ۵۰ سال پیش هیچ ورودی اقتصادی از خودرو نداشتند ولی الان با ژاپنیا مقایسه میشند و تو امار فروش رقابت میکنند موندن تو صحنه رقابت کار هر شرکت و ملتی نیست اونم با ژاپن و …
زیزیگولو
۲۱ مهر ۱۳۹۹از انصاف نباید گذشت که ماشینای برند هیوندای ماشینای کم استهلاکو اقتصادیو مقرون به صرفه ای هستن ولی تو دسته ماشینای لوکس قرار نمیگیرن
msh_ferrari
۲۱ مهر ۱۳۹۹فضای داخلیش عالیه.
Ho3in
۲۱ مهر ۱۳۹۹زیبا شده نسبت به نسل قبل
تو برند هیوندایی فقط آزرا مدل 2013 رو دوست دارم (نسل قبلش)
چرا هیوندا دم به دم فیس لیفت میزنه چه خبرشه چه خبرشههههه
حسن
۲۱ مهر ۱۳۹۹الان بیاد ایران براش سرو دست می شکنند همونهایی که پیس پیس میکنند ازهمه به داشتنش هلاک ترند شک نکنید اکثرشان پرایدم بزور سوارند ولی غمپز درمیکنند درحدتیم ملی جلل خالق الابرکت الله
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۹فضای مجازیه دیگه کنتور نمی اندازه
Audi s8
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحی جلوش خوب نیست باز عقبش و داخلش بهتره
پارسا عشق ماشین
۲۱ مهر ۱۳۹۹قشنگه
Hl>i
۲۱ مهر ۱۳۹۹بیچاره اون صافکاری که بخواد درهای تصادفی این خودرو را تعمیرکنه. خطوط کناری این خودرو دیگه خیلی فضایی شده از محصولات لامبورگینی هم جلوتر رفته
به نظر من تو دنیای امروزی تنها چیزی که باعث میشه ادم حس لوکس بودن را از یه محصولی کسب کنه فقط ان نشان تجاری و ارم ان شرکت سازنده روی ان محصول است که انهم طی سالیان دراز به بدست می اید نه خطوط انچنانی بدنه و نمای برجسته ان
توسان بجز ان خطوط کناری اغراق امیز خود در کل خودروی متفاوتی از اب درامده، و یکی از ایراد های اینجور طراحی ها این است که خیلی زود از چشم بیننده میفته به قول معروف زودی دمده میشن
به قول طراح معروف دنیا و فولکس واگن والتر داسیلوا، هرچی طراحی خودرو ساده تر باشه ماندکاریش در اذهان بیشتر است، همان کاریکه سالهای سال است که خودروسازان بزرگی مثل تویوتا و فولکس دارن انجامش میدن
البته هیوندا به همران برادر ناتنیش کیا راه منطقی را در پیش گرفته وان این است که اگر میخواد تو این بازار رقابتی بفروشه باید متفاوت باشه وگرنه زیاد هستند برندهای رقیب ابرقدرت
+|<i
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۹طرف حرفه ای ترین طراحی که کرده دو تا کوه با خورشید پشتش بوده اونم تو پنجم دبستان بعد میاد به طراحی این توسان که نظر تمام رسانه ها و کارشناس هارو به خودش جلب کرده گیر میده!! اون طراح ها حداقل یک سال وقت گذاشتن واس طراحیش و هزار قضیه رو برای نظر مشتری بررسی کردن و در نظر گرفتن بعد طرف تو دو ثانیه با عکس میگه گند زدن! تمام طراحی های نسل جدید هیوندا سر قضیه فروش جواب داده حالًا امار هست میتونین ببینین! بعد اصلا بازار هدف اون ها ایران نیست داداش حرص نخور!
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مهر ۱۳۹۹” نسل جدید توسان به لطف خطوط متفاوت بدنه و نمای جلوی برجسته و سرراست محصولی لوکستر و سطح بالاتر به نظر میرسد”
من که نشانه ای از لوکس بودن توش نمیبینم فقط
یه کراس اوور رده پایین که برای جلب توجه دست به دامن اضافه کاری تو خطوط تیز و برجستگی شده!
MaF
۲۱ مهر ۱۳۹۹ماشین فوق العاده خوبیه
دوستان از قیافش ایراد میگیرن (اینکه اونم خوبه به کنار ) اما واقن هیشکی نیس که نخاد توش بشینه
داخلش فوق العاده اینده نگرانه لوکس و زیباست
و از اونجایی که داخل ماشین مهمتر از ظاهر اون هست….
پیشنهاد میکنم توسان بگیرید :)
سورنا
۲۱ مهر ۱۳۹۹نسل قبل خیلی زیباتر بود :(
رامتین
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحی چراغهای عقب افتضاح. خطوط شکسته جانبی بیش از حد زیاد. کابین بی روح اما متناسب. طراحی جلو قابل قبول. در کل مردود میشه!
javad
۲۲ مهر ۱۳۹۹بسیار زشته
افتضاح
جلوش با عقبش هیچ همخوانی نداره که هیچ
نه عقبش خوبه نه جلوش نه بغل
فقط داخلش خوبه
توسان۲۰۱۵ رو به این ماشین ترجیح میدم