بالاخره اطلاعات رسمی و صدالبته قیمت هیوندای توسان سال ۲۰۱۶ مشخص شد! قیمت این خودرو در ایالاتمتحده از ۲۲.۷۰۰ دلار (۷۵ میلیون تومان) شروع خواهد شد که البته مطمئناً پس از در نظر گرفتن نرخ گمرکی و زحمات دلالان عزیز، قیمت خودرو به چیزی حدود ۱۴۰ میلیون تومان تبدیل خواهد شد!
هرچند خودروهای کرهای به «دریای امکانات» شناخته میشوند و در حقیقت هم اگر یک کلاس مشخص از خودروها را در نظر بگیریم، بیشترین امکانات -چه کارآمد و چه تنها زینتی- متعلق به هیوندای خواهد بود، اما مدل پایهٔ توسان سال ۲۰۱۶ که با نام توسان SE شناخته میشود از امکانات کمی چون: تهویهٔ مطبوع، فرمان چندمنظوره (تعبیه شدن کنترلهای سیستم صوتی و غیره)، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین پشتی برای پارک کردن، پنجرههای رنگی (دودی) و همینطور پشتیبانی از iPod، USB، Aux و Bluetooth بهره خواهد برد؛ در ضمن شاید اشاره به چرخها و صفحهنمایش لمسی ۱۷ و ۵ اینچی نیز چندان بیربط نباشد. در زیر کاپوت این SUV کوچکاندام نیز موتور ۲ لیتری و ۴ سیلندریاش توانایی حیات بخشیدن به ۱۶۴ اسببخار را دارد که نسبت به نسل قبلی هیچ تغیری نداشته است. مدل Eco توسان ۲۰۱۶ نیز علاوه بر تمام امکانات ذکر شده برای توسان SE، از چراغ مهشکن، چراغ روز، باربند، صندلی رانندهٔ برقی و آینههای آفتابگیر بهره خواهد برد؛ قلب تپندهٔ هیوندای توسان ۲۰۱۶ اکو یک موتور توربوشارژ ۱/۶ لیتری است که با بهرهگیری از ۴ سیلندر خود قدرتی برابر ۱۷۵ اسببخار خواهد داشت. در ضمن، این مدل از توسان ۲۰۱۶ دقیقاً ۲۴.۱۵۰ دلار اتیکت خواهد خورد. خب، نوبت به مدل Sport توسان سال ۲۰۱۶ میرسد که با پیشرفت در امکاناتش از گرمکن برای صندلیهای ردیف جلو، درِ عقب برقی و چرخهای ۱۹ اینچی بهره خواهد برد؛ همچنین این مدل با بهره از چند سیستم امنیتی مهم مانند سیستم اخطار نقاط کور، سیستم اخطار برای عوض کردن لاین و سیستم اخطار هنگام خارج شدن از پارک (که شعاع خاصی در پشت خودرو را چک میکند)، امنیت سرنشینان را بیشتر از مدلهای قبلی تضمین خواهد کرد. راستی، برچسب قیمتی این مدل ۲۶.۱۵۰ دلار اعلام شده است. و در آخر میرسیم به فولترین نسخهٔ توسان سال ۲۰۱۶ که با قیمت ۲۹.۹۰۰ دلاریاش نزدیک به ۷۰۰۰ دلار از مدل پایهٔ توسان گرانقیمتتر است و در عوض این ۷۰۰۰ دلار امکاناتی چون حاشیههای پنجره و در از جنس کروم، چراغهای LED جلو و عقب ماشین، پوشش صندلی چرم، صندلی برقی برای کمکراننده و طراحی مخصوص داخل اتاق در دسترس خریداران این خودرو قرار خواهد گرفت. همچنین سیستم تهویهٔ مطبوع خودکار جدا برای هر دو مسافر جلو، دریچههای هوا برای صندلیهای ردیف دوم و آینههای الکتروکرومیک از دیگر امکانات این مدل به شمار میآیند. نام این مدل، «محدود» و یا همان «Limited» است که از یک سیستم صوتی مخصوص این مدل و همینطور صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی بهره خواهد برد. البته لطفاً در نظر داشته باشید که معمولاً مدلهای وارداتی آسانموتور «فول شرکتی» هستند، یعنی همان مدل «نیمهفول» بینالمللی! معمولاً این مدلها از تمام امکانات راحتی و «جلوی چشمی» بهره میبرند، اما از سیستمهای امنیتی خودرو در آنها خبری نیست! در ضمن، همانطور که آسانموتور بهتازگی در حال تحویل سانتافههای ثبتنامی سال پیش میباشد، بهتر است که حتی برای تعطیلات عید نوروز سال دیگر نیز نقشهای برای خودرویتان نداشته باشید! نظر شما چیست؟ آیا توسان در برابر رقبایی مانند کیا اسپورتیج حرفی برای گفتن دارد؟ حتماً تجربههای خود را با پدال در میان بگذارید! منبع: WorldCarFans۵۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
نوید جهرمی
۲۹ تیر ۱۳۹۴از نظر کیفیت با ژاپنی ها مقایسش نمیکنم . اما هم ظاهرش ب پختگی و جذابیت لازم رسیده و هم موتورش با وجود حجم کم قدرت مناسبی داره.
امکاناتش هم که چی میخوای که نداشته باشه.
اسپورتیج بیشتر از رقیلب خواهرخواندشه . اما رندرهایی که از سری جدیدش منتشر شده به نظرم زشت شده قیافش.
پس میگم نسل جدید توسان یه سروگردن ازش بهتره .
کیان
۳۰ تیر ۱۳۹۴جالبه طرفدارای ظاهر پشند ماشینهای کره ای قبلا از برندهای معتبر ایراد میگرفتن که همشون شبیه همن و … ، حالا هیوندای یه طرح بسیار مشابه داره ابعادش کم و زیاد میکنه
صرفا خواستم بگم داره از بزرگای صنعت به نحوی مثه همیشه تقلید میکنه !!!
سگمنت بالاتر این خودرو سانتافه هیچ قدرت آفرودی نداره ، حالا مدل 2016 سانتافه با چه قیمت یا امکاناتی باید به بازار عرضه شه که توسان با این همه امکانات و البته قیمتش و برای خریدارای هر دو مدل ماشین توجیه داشته باشه !!!
الان دقیقا مثه وقتی شده که سوناتا yf اومد به بازار و آزرا فقط تغییرات بسیار جزیی کرد و باعث شد که آزرا تو سایه سوناتا yf قرار بگیره
هیوندای نتونه سانتافه رو به همین نسبت توسان آپدیت کنه ، سانتافه رو هم مثه آزرا خراب میکنه .
این برند و مدیریت ظاهرسازش هیچ وقت نمیتونن برند لوکسی برای خودشون بسازن چون حتی اگر بتونه با کیفیت تولید کنه از لحاظ اعتبار و اتیکیت قیمتی توانایی رقابتی نداره و محصولات برند هیوندای هم یا باید ازشون بزنن یا معلوم نیس روی برند لوکس چه آپشنهایی میخوان اضافه کنن و چه کیفیت و …. داشته باشه .
هیوندای = ظاهر =عوام فریبی = عروسک سازی = دل خوشی 2 روزه
نوید جهرمی
۳۰ تیر ۱۳۹۴من نه طرفدار ماشینای کره ای هستم نه ژاپنی
نظر خودمو گفتم که ژاپنیا از نظرظاهری از کره ای ها نسبت ب بازه زمانی که حساب کنیم عقب افتادن. زمانی بود که وضعیت کره از الان چین خنده دارتربود اما ب چ سرعتی متحول شدن.
ژاپنیا اگه چهرشون هم مثل کیفیت و دوامشون بود که کسی ب گرد پاشون نمیرسید.
از نظر شخص خودم کیفیت رانندگی اولویت اول داره نه ظاهر دلفریب و نه آپشنای رنگ و وارنگ.
Hadi
۳۰ تیر ۱۳۹۴نوید جان نظر منم درمورد اسپورتج جدید که هنوز رونمایی رسمی نشده همینطوره
ولی از نظر ظاهری چینی هاهم دارن پیشرفت میکنن منظورم چری یا همون ام وی ام نیس ، لیفان سری اولش که وارد ایران شد نه ولی سری جدید ماشین های لیفان تقریبا میشه گفت دارن از نظر ظاهری به کره ای ها میرسن
همین جَک که از روی پلتفرم توسان 2014 و آئودی یه دونه شاسی بلند جالب زده ازنظر ظاهری
من تو شهرمون یکیشونو از جلو دیدم طرف برند جک رو برداشته بود و برند هیوندا رو زده بود جاش که من تا عقبش رو ندیده بودم متوجه نشدم البته شک کردم ولی ن به اون صورت که سریع بفهمم
amin
۲۹ تیر ۱۳۹۴طراحی خارجی و داخلی زیبایی داره برای مقایسه با اسپورتیج باید منتظر نسل آیندش موند
ولی مثل نسل قبلشون انتخاب هرکدوم صرفا سلیقه ایه چون هردو خودرو تقریبا در یک سطح تجهیزات و موتور و ….. قرار دارند
آندرا آنیلی
۲۹ تیر ۱۳۹۴درست هم قیمت مزدا سی ایکس پنج و نیسان ایکس تریل.اگه اشتباه نکنم اندازه ی توسان از,دوتانوشم کوچیکتره.واقعا با وجود دو خودرویی که گفتم خرید توسان نوعی بی تجبرگیه.توسان کجا اونا کجا.البته منظور من مناطق آزاد هست.
دکتر داریوش
۲۹ تیر ۱۳۹۴ای بابا!! سی هزار تا بدی توسان!!
AHMADREZA
۲۹ تیر ۱۳۹۴به نظر من طراحی های کیا واقعا قابل قبول ترند از هیوندا نسل قبل کیا که بهتر بود مطمعن هستم نسل جدید اسپورتیج خوب میشه
Hadi
۳۰ تیر ۱۳۹۴من نسل 2011 تا الان اسپورتج رو از نظر ظاهری بیشتر از توسان 2015قبول دارم هرچند که من شنیدم قدرت موتوری توسان بیشتره
درضمن پشت فرمون هیچکدوم نشستم نمیدونم چجوریه قدرتشون، فقط سوار اسپورتج شدم که اونم خشک بود که باید نرم تر میبود حالا توسان رو نمیدونم
ولی عکس های مخفیانه اسپورتج جدید که هنوز بطور رسمی منتشر نشدن رو دیدم وقعا خوشم نیومد خیلی بد شده، پشتش فک کنم همون شکلیه ولی جلوش داغونه اصن و واقعا توسان جدید خیلی سرتر از اسپورتج جدیده که هنوز نیومده
h112
۲۹ تیر ۱۳۹۴الان خیلی خوب شده …مدل قبلیش خوب نبود …ولی الان با این فیس که شبیه سانتافه هم شده راحت کیا اسپرتیج رو شکست میده…یه چیزی یعنی خبری از موتور ۲۴۰۰ نیست؟؟
milad
۲۹ تیر ۱۳۹۴نسل قبلیش که خوب فروش کرد…احتمال زیاد این یکی هم موفق باشه..
amir
۲۹ تیر ۱۳۹۴کیا از طراحی پخته تری برخوردار است باید منتظر نسل بعد اسپورتیج موند
ahmad
۲۹ تیر ۱۳۹۴هر چی بیشتر پشتش نگاه می کنم بیشتر یاد تویوتا کرولا 2015 می افتم شما هم ؟
احمد باقری
۲۹ تیر ۱۳۹۴به هر حال، کیا هم مال هیوندای هست. مهم اینه که در کل، فروش خوبی داشته باشند، حتی بعضی وقتها شرکتها دو محصول از دو برند زیر مجموعه خودشون رو برای رقابت میذارند که بازارگرمی کنن. در هر صورت، این شرکت هیوندای هست که برنده خواهد بود.
Hadi
۳۰ تیر ۱۳۹۴میدونستی که ماشین های کره ای رو که صادرمیکنن به آمریکا واسه آمریکایی ها حکم ماشین چینی های که واسه ما میارن رو دارن
bahamin
۲۹ تیر ۱۳۹۴درودبرمردم دلیرایران خوبه ولی اون ۷۵ تومانی که داخل آمریکا از۱۴۰ تومانی بهتره بلطف دلالان عزیز . اگه لینک قیمت انواع خودرودر کره وژاپن بدیدممنون میشم.
مهدی
۲۹ تیر ۱۳۹۴هیوندای هم تو طراحی داره پیشرفت میکنه .
رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۴هیوندایی فهمیده که دوره طراحی های اغراق امیز و بقول خودشون سیال بسر اومده و همین 4-5 سال واسش کافی بوده.
طراحی داخلیش خیلی بهتر شده و پیشرفت خوبی داشته ولی دربرابر مزدا و نیسان هیچه
Behnam
۲۹ تیر ۱۳۹۴با توجه به بازار ایران ، توسان 2016 یکی از پرفروشترین های این بازار میشه .
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۴باچه موتوری میاد ایران
Behnam
۳۰ تیر ۱۳۹۴البته منظور من این نیست که توسان از بقیه رقباش سرتره ،با توجه به اینکه عامه مردم شناخت درستی ندارن و بیشتر به ظاهر خودرو توجه میکنن و همچنین محدودیت های واردات اینو گفتم.
در ضمن این ماشین یا دو موتور بنزینی (احتمالا 2 و 2.4 لیتری) و یک موتور دیزلی (احتمالا 2 لیتری ) عرضه میشه که به غیر از موتور دیزلی به احتمال زیاد هر دو موتور بنزینی وارد ایران بشه .
saeed
۲۹ تیر ۱۳۹۴اشتباه تایپی !!!! شایدم فنی!!!!
در زیر کاپوت این SUV کوچکاندام نیز موتور ۲ لیتری و ۴ سیلندریاش توانایی حیات بخشیدن به ۱۶۴ اسببخار را دارد که نسبت به نسل قبلی هیچ تغیری نداشته است.
نسل قبل که 2.4 بود!!!!!!!!!!!!!
armin
۲۹ تیر ۱۳۹۴نمونه وارده به ایران ۲،۴ هست ، اما اکثر تولیدش ، بویژه تو آمریکا ۲لیتریه ، البته یه تعدادی اسپورتیج با همین موتور۲ اومد ایران…
ALiHidden
۲۹ تیر ۱۳۹۴جلوش که سانتافس پشتش هم شبیه اسپورتیجه!
داخلشو دوس دارم.
در کل 130 تا نمی ارزه….
فوق فوقش 85 الی 90 ولی خب دلالان محترم هم باید سودشونو بگیرن دیگه نه؟
وقتی جک اس 5 75 ت ــه انصافا باید قیمتش(تو ایران!)همین قدر باشه دیگه….
حمیدرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۴جلوش به خشونت مدل های فورد اکسپلولر شده، البته نه اینکه کپی باشه، مثل اونا خشن شده
مطابق سلیقه آمریکایی
باید اونجا فروش کنه
kasra fj cruiser
۳۰ تیر ۱۳۹۴من کلاهیونداوکیارومثه سامسونگ میدونم *** ضمناماالان مجبوریم ماشینای کره ای وچینی رواستفاده کنیم… اکه متطقه ازاد اروندبرید خیلی کم هیوندا وکیامیببنین همه ماشین امریکایی ژاپنی المانی دارن….یه نکته ی دیگه هست من تودم سورنتوداشتم بعدیک سال قیافش واسم تکراری شد واتاقش به صداافتاد ولی الان خوشبختانه یه اف حی کروز داارم هم قبافه داره هم افرودبه هم بادوامه هم توچشه….یه مثال میزنما گه توجه کنیدپاترول بعداین همه سال هنوزطرفدارای خاصه خودشوداره چون هنوزازفرم نیفتاده چون ژاپنیه چون مهندسیش خداست…دوستان کره ای نیخوام باهاتون کل کل کنم…
Lambo
۳۰ تیر ۱۳۹۴کی گفته منطقه ازاد اروند همش المانی امریکاییه !!به جرائت میگم بیشتر از پنجاه درصد ماشینای اینجا (اروند) کره این
AHMADREZA
۳۰ تیر ۱۳۹۴توی اهواز که والا کره ای کم هست و ژاپنی و آلمانی زیاد
ALiHidden
۳۰ تیر ۱۳۹۴تو مناطق آزاد قشم و کیش هم هیوندای و کیا خیلی کمن کیا که اصن انگار نیست! ولی اکسنت خیلی زیاد بود(تاکسی هاشون بودن بیشتر)
بیشتر سوار آمریکایی میشن….
آلمانی هم خیلی کم هست یعنی هست منتها کمه
مثلا من 3 روز پیش رفته بودم قشم 2 روز که موندم فقط 3 الی 4 تا آلمانی دیدم.
ژاپنی هم بیشتر تاکسی هاشون بود.(مخصوصا میتسو)
خلاصه اینکه کلا مناطق آزاد آمریکایی خیلی بازارش خوبه….
alif
۳۰ تیر ۱۳۹۴تو منطقه ازاد ارس هم شاید 10 درصد واسه اشغال ایی کره ایی باشه بقیش که به ترتیب امریکایی المانی ژاپنی بیشتر هستند
m,j
۳۰ تیر ۱۳۹۴کلا بی شباهت با ماشینای تویوتا نیس
m.reza
۳۰ تیر ۱۳۹۴آخه چرا باید با پول ایم ماشیم ما سوار ماشینای چینی بشیم (حالا درجه یکش یا پایینتر).مگه ما دلمون امنیت و کیفیت نمیخواد.نمیدونم چرا دولت بیخیال این این صنعت داغون خودرو سازیمون نمیشه .ایران می تونه مرکز صادرات خودرو خاور میانه بشه ولی نمی خوان دیگه …..
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۴خب معلومه چرا سود و منفعت خودشون تو همین کارخونه هاست دیگه
armin
۳۰ تیر ۱۳۹۴حالا موقعشه که رقیباش مثل asx تغییر کنن وگرنه …
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۴یعنی دولت واقعا اینقدر تسلط نداره که یه ماشین 75 میلیونی 140 تا 150 قیمتش در نیاد ؟؟؟ من نمیدونم این قوانین رو کی تصویب میکنه …
الان من 80 میلیون پول دارم میخوام ماشین بخرم باید بتونم توسان بخرم یا جیلی امگرند ؟؟؟؟
امیرحسین
۳۰ تیر ۱۳۹۴با توجه به اینکه بازار زیر 200 میلیون در تسخیر *** بی شک این مدل هم پرفروش خواهد بود.چون در بازار زیر 200 میلیون تنها چیزی که اهمیت نداره کارایی و مشخصات فنی و مهندسی هست
در بررسی آلفا جولیتا نظرات بعضی کره ای سوارها روشنگر هست:
کسی میگفت که من با این پول میرم اسپورتیج میگیرم که شاسی هم هست!!!
کسی دیگری میگفت که چنانچه با آلفا جولیتا بره عروسی همه بهش میخندند که چرا با این پول سوناتا نگرفته!!!
میبینید؟؟؟در بازار زیر 200 میلیون اکثراً ماشین میخرند که *** کنند نه اینکه از سواری لذت ببرند.بنابراین چه ماشینی بهتر از اسباب بازی های کره ای!!!!
ALiHidden
۳۰ تیر ۱۳۹۴آره خداییش کره ای ها فقط قیافن
ولی از حق نگذریم انصافا خیلی پیشرفت کردن….
نوید جهرمی
۳۰ تیر ۱۳۹۴اولن که هر چیزی کلاس کاری خودش روداره و نیازهایی رو براورده میکنه.سلیقه هاهم بسیار متفاوته. یکی مثل پدر من صدسال جولیتا رو نمیتونه بگیره باهاش بره باغ.
ثانین کی گفته زیر 200 میلیون غیرتحصیلکرده ها و نوکیسه ها و تازه ب دوران رسیده هاس؟
تحصیلکرده ها که ب زحمت ب دسته بالای 100 میرسن( ب جز جراحان پزشک) بعدشم همین تحصیل کرده هایی که میگی بیشتر ب دنبال آپشن خودرو و بعدظاهر اونن.
بررسی یه بازار ب این شیوه ک ب عده زیادی هم توهین میشه درسته آخه؟
امیر007
۳۰ تیر ۱۳۹۴کره ای ها چینی نیستند نیستند کیفیت دارن. چرااااااا اون سخن رانی که در مورد پاچرو با نام امیر نوشتم چی گفتم۳۰ هزار دلار برای اون ور ابیا پولی نیس اونوقت برن همچین ماشینی بخرن این جلو پنجره ی۶ ضلعی هم اصالت هیوندایی میگید نمی دونم شبیح سانتافه شده قیمتشم اگه گمرک نمی کشید روش ۷۰ تا بود که خوب بود من می خریدم این کراس اوره ازش انتظار لند کروزر رو نداشته باشید پدالیا شما بعضیا تون اینو با لیفان x60 مقایسه می کنن چراااااااااااااااااااا با کره دشمنی دارید قیمت مناسب از اسپرتیجم بهتره چه طراهی چه غیره چرااااداااااااااااااااااااااا اخه شما بگید چرا بچه بچه حرف می زنید مگه داریم مگه میشه
kaveh
۳۰ تیر ۱۳۹۴داداش من ک نفهمیدم چی شد
یه پسر
۳۰ تیر ۱۳۹۴احساس می کنم هیوندا به بلوغ تو طراحیش رسیده
فری
۳۰ تیر ۱۳۹۴کنسول میانیش تفییرخوبی داشته ولی غریبلینگ فرمان هیوندای همیشه همین شکلهای تو همه ماشیناش
kaveh
۳۰ تیر ۱۳۹۴این امکانات ک چیزی نیست
ماشین های ساخت داخل
۱-چراغ های جلو و عقب,
۲-چراغ نقشه خوان و چراغ خطر سوم
۳-چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد
۴- شیشه بالابر درهای جلو و عقب
۵-قفل مرکزی
۶-کمربندهای ایمنی
۷-پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه
۸-بلندگوهای جلو و عقب
۹-چراغ داخل داشبورد
و…
اون گزینه ۳ منو کشته
نمیدونم سایت ایران خودرو چه فکری پیش خودش کرده اینارو جز امکانات و تجهیزاتش نوشته
ی دفعه میومدی پدالا و فرمونو میزاشتی و خلاص
جا صندلی ی موکت پهن میکردیم زیر پامون والا…
بعد ماشین خارجی امکانات کمشو ببین تروخدا
سامان از تبریز
۳۰ تیر ۱۳۹۴بهترین ماشین تو این رنج قیمت
اول
مزدا cx-3
دوم
هوندا cr-v
رامتین
۳۰ تیر ۱۳۹۴صرفا رقیبش اسپورتیجه اما برای یک شاسی بلند توان زیر 200 اسب کارایی لازمو نداره. برای سدان اتومبیل با حداقل قدرت 150 قابل قبوله (مثه کرولا-سراتو-مزدا3-کمری -سوناتا- آکورد و… که بالای 200 هم بشه که بهتر) اما برای شاسی بلند بهتره توان بالای 200 مدنظر باشه. بهرحال علاوه بر کیفیت و لذت رانندگی، شتاب خوب نیز مدنظر باید باشه. البته شاید دوستان این نظرو نداشته باشند اما من خودم هیچگاه سراغ شاسی بلند با این توان نمیرم. الان امجی شاسی بلند با توان 220 زده، پس هیوندا هم با همون موتور 2400 و توربوشارژ میتونست گزینه فوق العاده ای با توان حدود 240 ایجاد میکرد.
محمد
۳۰ تیر ۱۳۹۴من توی منطقه آزادم (اهواز) البته اینجا ماشینهای نیسان و مزدا و آمریکایی هم تقریبا فقط موستانگ دو کادیلاک دیده میشه اما تقریبا همه هیوندا هستندعلتش اینه که همه ترس از نبود قطعه خصوصا بدنه دارن و مشکل بزرگتر اینه که وقتی یه خودروی آمریکایی بخری فروشش بسیار مشکله مگر اینکه خیلی زیر قیمت بدی و خداییش هم کیفیت متریال آمریکایی پایینه صندلی چرم کادیلاک 2015و جلو پنجره شورلت به شدت بی کیفیت است البته نیسان مزدا و راو فور طرفدار داره ولی اونم سخت فروشه سانتافه به تعداد پراید دیده میشه و قطعا توسان 2016 به دلیل مناسب بودن قیمت اون نسبت به توسان فروش زیادی میکنه قیمت توسان 2015 با موتور 2.4 اینجا حدود 75 و با موتور 2 حدود 68 و قیمت سانتافه 2.4 حدود 90 و گرند اون با موتور 3.3 سال 2015 حدود 130 میلیون است
mahdi.
۳۰ تیر ۱۳۹۴ماشین باید اروپایی باشه…مثل کلیوس یا x1
چرا مردم برای خرید اسپرتیج یا توسان پول خرج میکنن
ارمان
۳۱ تیر ۱۳۹۴چون قیمتشون ارزون تره