هیوندای

هیوندای توسان 2015، ظرافت توأم با ارزش

گرچه برخی از خودروها از مشهورترین و لوکس‌ترین برندهای روز دنیا نبوده و مدعی برتری تام و تمام نیز نیستند، ولی به آن اندازه رضایت خاطر مشتریانشان را فراهم می‌آورند که دگرباره به خریدشان بیندیشند. شاید مدل توسان هیوندای را بتوان از این زمره به‌حساب آورد؛ خودرویی که لوکس نیست و از توان آفرود چندانی هم برخوردار نیست و بالاتر اینکه، کیفیت و دوامش هم فروتر از همتایانی همچون تویوتا و هونداست، اما آنچه را که مشتری خواهان آن است در او به اعتدال می‌یابد؛ زیبایی نسبی، کیفیت نسبی و مهم‌تر از همه آپشن های رنگارنگ و بهایی درخور (البته به‌جز کشورمان!)، همه این‌ها حتی مشکل‌پسندترین سلایق را نیز راضی نگاه می‌دارد، چه برسد به خریدار معمولی که توقع چندانی از او نمی‌رود.

Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015
نسل اول هیوندای توسان در سال ۲۰۰۴ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. با آنکه این سری از توسان از چهره دل‌نشینی برخوردار نبود اما در عین حال، تا حدی توانست موقعیت خود را به‌عنوان یک کراس اوور اقتصادی و تااندازه‌ای باکیفیت، در اقصی دنیا، تثبیت نماید. نسل دوم و یا کنونی این خودرو در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار معرفی شد و نخستین بار هم در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد. کار طراحی آن نیز در استودیو طراحی هیوندای – که در روسلهایم آلمان واقع است – صورت پذیرفت. این مجسمه سیال به‌واسطه دستان هنرمند توماس بروکله، که از طراحان سابق ب ام و است، تراش خورده و بی‌تردید می‌توان آن را از یکی از زیباترین کراس اوورهای در حال حاضر دنیا برشمرد. این خودرو در کشور کره جنوبی با نام «توسان IX» عرضه می‌شود و در بازار اروپا به اسم IX35 و در آمریکا نیز با نام توسان. کل فرایند طراحی این خودرو نیز ۳۶ ماه به طول انجامیده و مجموع هزینه ای که هیوندای برای خلق و آفرینش آن متقبل شده در حدود ۲۲۵ میلیون دلار بوده است. این مدل علاوه بر کشور کره جنوبی در چین، برزیل، هندوستان، تایوان، مالزی، اسلوواکی وهمچنین مصر نیز تولید می‌شود.
Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015

خلاصه بررسی

امتیاز کلی این خودرو: ۴ از ۵
هیوندای توسان نیاز به معرفی چندانی ندارد، این خودرو یک کراس اوور کره ای است که نسبت به همتایانش از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015

نمای ظاهری

گرچه بیشتر بخش‌های بدنه هیوندای توسان بدون تغییر مانده است ولی چند اصلاح جزئی که در آن صورت پذیرفته به نحو قابل‌توجهی جاذبه‌های بصری را در آن بهبود بخشیده است. روی هم رفته، پروژکتورهای دوکاره چراغ‌های جلو که هم‌اکنون به ویژگی استانداردی برای تمامی مدل‌های آن درآمده و همچنین رینگ‌های آلومینیمی جدید، سیمای ظاهری آن را شیک تر نموده‌اند.

Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015

کابین

با گام نهادن به درون کابین این خودرو،پیشرفت‌های شایان توجهی را شاهد خواهیم بود. برای شروع می‌توان به سامانه جدید GPS و سیستم صوتی آن اشاره کرد که به همراه صفحه نمایشگر اطلاعات – ۴.۲ اینچی و دوباره طراحی شده آن – عرضه می‌گردد. علاوه بر این، برای خلق حسی از تجمل در کابین، این امکان نیز فراهم است که هیوندای توسان پوشش چرمی قهوه‌ای‌رنگی را هم دارا گردد. با این وجود، تجهیزاتی همچون اتصالات بلوتوث و نیز کنترل‌های سیستم صوتی بر روی فرمان در تمامی مدل‌های پایه این خودرو نیز ارائه می‌شود، که مطمئناً وجود همین تجهیزات، خریداران را شگفت‌زده خواهد نمود.

Hyundai Tuscon ix35 2015 Interior
Hyundai Tuscon ix35 2015 Interior

مهندسی

خریداران نسخه جدید هیوندای توسان ۲۰۱۵، از مزیت «سیستم هدایت انعطاف‌پذیر» هیوندای بهره خواهند برد. در این سامانه سه حالت برای رانندگی وجود دارد که به راننده این اجازه را می‌دهد که سطوح متفاوت و متنوعی از راندن را تجربه نموده و بهترین بازخورد را در تناسب با محیط اطرافش به دست آورد.

Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

در حال حاضر، هیوندای توسان ۲۰۱۵ با هر دو پیشرانه ۲ و ۲.۴ لیتری عرضه شود. زمانی که موتور ۲ لیتری آن تنها قادر است توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۲ نیوتن متر را از خود ارائه دهد، پیشرانه ۲.۴ لیتری آن توانی برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۷ نیوتن متر را عرضه می‌نماید. بهای تیپ‌های گوناگون نمونه ۲ لیتری از ۶۹,۹۰۰ درهم شروع شده و به ۷۷,۹۰۰ درهم، در بالاترین تیپ آن، ختم می‌گردد. در حالی که، بهای رده‌های متفاوت نمونه حجیم‌تر ۲.۴ لیتری، از ۷۵,۹۰۰ درهم برای مدل پایه تا ۹۷,۹۰۰ درهم برای مدل فول آن متغیر است.

Hyundai Tuscon ix35 2015
Hyundai Tuscon ix35 2015

جمع‌بندی

در کل، هیوندای توسان ۲۰۱۵، ارزش مناسبی را در قبال بهای پرداختی ارائه می‌دهد. با توجه به عرضه تجهیزات استانداردی همچون دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و نیز رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، روی هم رفته، این خودرو از ظاهری بهتر، بهایی مناسب‌تر و همچنین تجهیزات بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود، تویوتا RAV4 برخوردار است.

Hyundai Tuscon ix35 2015 Interior
Hyundai Tuscon ix35 2015 Interior
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»

LED چراغ‌های عقب به نحو مرتبی به آن ضمیمه شده است.

حجم فراوانی از تجهیزات استاندارد در آن وجود دارد.

دریچه‌های تهویه مطبوع به کار رفته در بخش پشتی آن به شما این اطمینان را می‌دهد که از گزند گرما در امان بمانید ( در متن اصلی: کباب نشوید).

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»

بیش از آنچه که انتظارش را دارید در کابین آن پلاستیک‌های سخت را خواهید یافت.

Hyundai Tuscon ix35 2015 Cargo
Hyundai Tuscon ix35 2015 Cargo

مشخصات فنی

پیشرانه ۲ لیتری:

توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

پیشرانه ۲.۴ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):

توان:۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

نوع جعبه‌دنده: گیربکس ۶ سرعته (تیپ ترونیک)

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: اتصالات چندگانه

ابعاد

طول / عرض /ارتفاع: ۴۴۱۰/۱۸۲۰/۱۶۵۵ میلی متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۴۰ میلی متر

وزن: ۱۴۵۶-۱۵۹۸ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۵۵ R 18

ایمنی

۴ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA امریکا

این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) نیز تست شد و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلی‌ها و همچنین برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود و تنها در تست هم‌پوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP) نمره ضعیف (POOR) را به دست آورد.

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

سیستم ضد لغزش TCS

سیستم کنترل سرعت در سراشیبی DBC

سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC

برخی از امکانات رفاهی این خودرو (نمونه فول آپشن)

سقف پاناروما به همراه سان روف

آینه جانبی مجهز به گرمکن با امکان تاشوندگی برقی

سیستم تهویه مطبوع دوگانه (DUAL) به همراه سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و IPOD به همراه ساب ووفر، آمپلی فایر،۲ عدد تیونر و ۴ عدد بلندگو

دارای کلید هوشمند (SMART KEY) و استارت دکمه ای

تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ حالت

برف‌پاک‌کن شیشه جلو مجهز به سیستم یخ‌زدا

سنسور پارک روی سپرهای عقب

مجهز به شیشه‌های سولار

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی

سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)

مجهز به سنسور باران برای عملکرد اتوماتیک برف پاک کن

گرم‌کن صندلی‌های جلو

مجهز به دوربین عقب با قابلیت نمایش روی آینه داخلی خودرو

آینه الکتروکرومیک (ECM)

کروز کنترل

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

قیمت

قیمت در ایران: ۱۶۲.۴ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در امارات: ۶۹,۹۰۰ الی ۷۹,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۲ لیتری)- ۷۵,۹۰۰ الی ۹۷,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۲.۴ لیتری)

[jwplayer mediaid=”۱۰۳۹۳۲″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    هرچند به زیبایی اسپورتیج نیست ولی بازم خیلی قشنگه،از لحاظ ایمنی و آپشن چیزی کم نداره،کیفیتش هم اونقدرا بد نیست که ارزش خریدن نداشته باشه،در کل خیلی خوبه

    1. milad5527

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اسپورتیج و سانتافه فوق العاده خز شدن مثل زانتیا
      این از اسپورتیج بهتره به نظر من

      1. سجاد013

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        من فکر میکردم. اسپورتج بهتره. قشنگترم هست
        اسپورتج لایک. توسان دیس لایک
        :-/

  2. Zora

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    هیوندای با این سیاستش نه تنها در بازارهای جهانی بلکه در ایران هم عالی عمل میکنه و فروش بالایی در ایران داره.
    هیوندای فروشش زیاده ولی خیلی عقب تر از رقیباشه با این حال پیشرفتش قابل تحسینه .

  3. Lord Cezar

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به نسبت قیمت جهانیش خیلی خوبه . ظاهری عالی و امکانت فراوانش تو این رده قیمت عالیه .

  4. AliZeus

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خسته نباشید! اینکه بررسی مدل 2013-2014 شه! اینو باس پارسال میزاشتین!
    مدل 2015 که تو بازار هم هست تغییراتی داشته.
    در هر صورت ممنون :)

    1. amin

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      داداش مون درست میگه تو مدل 2015 نمایشگر بخش کولر بزرگتر شده و به جای دکمه از دکمه های چرخشی مثل ولوم استفاده شده :)
      راو4 از همین مجله 4.5 گرفت پس در مجموع بالاتر …از نظر آپشن تو این رنج فوق العاده ی…ولی تو جهان با راو4 مقایسه میشه تقریبا به درهم حساب کنین به پول ایران تبدیل کنین در مدل فول 25 میلیون راو 4 گرونتر ….من تجربه جفتشو داشتم راو4 بهتر به نظرم :)

    2. sam

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز، در سایت مربوطه، تیتری را که برای مطلب مرتبط با این خودرو اعلام کرده بود اینطور بود : بررسی هیوندای توسان 2015

  5. مهران72

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.
    رقیب این راو فوره؟ پس سانتافه چی؟
    یه سوال دیگه، این و اسپورتیج باید تو یه کلاس باشن، درسته؟
    پس برادر خونده سانتافه تو کیا چیه؟

    1. امیرحسین (Lion26)

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      حیف راو4 نیست که با این کره ای مقایسه می کنی؟

      درسته تو یه کلاسند.

      Just France.

    2. hamid reza

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      سورنتو از خانواده کیا با سانتافه در یک کلاس قرار میگیرن

    3. SajadZB

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      رقیب توسان،اسپورتیج،راوفور،ومزداcx5 هستن.

    4. reza

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      رقیب توسان اسپورتیج هستش
      رقیب سانتافه هم سورنتو
      راو ۴ هم نه از نظر اندازه و قیمت با توسان قابل مقایسه نسیت ، ولی اگه بخوایم مقایسه کنیم همیشه جنس ژاپنی دوام بیشتری داره ولی طراحی توسان هم اتاق هم بیرونش خیلی بهتره و دلنشین تر ، از شکل هم نمیوفته بر عکس اسپورتیج .

  6. امیرحسین (Lion26)

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اصلا از خودروهای کره ای خوشم نمیاد.

    Just France.

  7. صادق

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود

    راستش توی نظر سنجی ها معمولا راو 4 با امتیاز هر چند جزئی بهتر شناخته میشه، ولی یه نکته ای راجع به توسان یا کلا کره ای ها
    با گاری تکنولوژی و امکانات اوردن ریختن تو این ماشین!!!!! (فک کنم تو مجله ماشین خوندمش، دقیق یادم نیست)
    ارادت

    1. RETOLEX

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      همینجا بود اقا صادق
      یکی از بچه ها اینو گفت
      البته گفت با فرغون نه گاری

      1. صادق

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        ارادت retolex جان
        حالا شاید یکی از بچه ها هم اینو گفته باشه، ولی من تقریبا مطمئنم جایی غیر از پدال این جمله رو خوندم،
        در کل فرقی نمکینه کجا، اصل جمله اس که واقعا درسته

        1. حسین

          ۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. صادق جان مطمئن باش جایی نخوندیش، یکی برات تعریف کرده (بماند) چشاتم ریز نکن :D

  8. حامد

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    همانطور که نویسنده مقاله در ابتدا گفته این خودرو هیچی واسه رو کردن نداره.بخوای با راو4 مقایسه ش کنی به تویوتا جفا کردی.فقط واسه این خوبه که بگن شاسی بلند سوار شدی.

  9. h112

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    دوستش ندارم…بیرونش که تعریف نداره…داخلش هم افتضاح از نظر من…با پول بیشتر میشه سانتافه خرید…که خیلی بهتره…
    پدال ….پوسته سایت جذاب نیست…یه شکل معمولی داره..

  10. saji

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    بابا چرا این ماشین رو با راو4 مقایسه میکنید . راو 4 20000 درهم گرونتره دیگه هرچقد پول بدی همونقدر آش میخوری

    1. RETOLEX

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      با asx مقایسه میکنیم
      از همه مهم تر asx کیفیت بسیار بالا تری نسبت به توسان داره
      (اول اینو بگم تکنولوژی اپشن نیست . اپشن فرق داره)
      تکنولوژی پیشرانه asx بالا تره (خروجی که از موتور asx گرفته میشه نسبت به حجمش واقعا خوبه )
      گیربکس cvt هم مصرف سوخت رو واقعا پایین اورده
      ولی توسان قیافه بهتری داره ( ولی این سلیقه ای هست)
      و همچنین دریایی از اپشن و امکانات
      حالا کدوم برای شما مهم هست
      Asx ++++
      Ix35 _ _ _ _

      1. armin

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        میتسو ایمن تره (۵ستاره) رخش خاص تره کیفیتو کلاسشم بالاتره
        صفر تا صدشم ۹.۵ ثانیس

  11. armin

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    آخه وقتی ۴ستاره ایمنی داره اپشن به چه دردی می خوره … ۴تا اپشن کمتر میذاشتن ایمنیشو میبردن بالا… میتسو asx از هر نظر بهتر از اینه

  12. سامان از تبریز

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    توسان +
    قشقایی جدید یا راو4 –

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    ممنون از مطلب عالی شما . سام عزیز جواب شمارا در پست تویوتا گذاشتم .

  14. احسان(احسان سابق)

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    هیوندای و کیا تبدیل به برندهایی بین المللی شدن.ماشین هایی که حتی توی بازار خیلی سختگیر امریکا هر سال افزایش فروش داره(به جز یکی دو مدل از این خودروها).با حرف ما کره ای ها نه ورشکست میشن نه سود میکنن اما چیزی که مسلمه اینه که این شرکت ها تونستن خودشون رو به رقبای ژاپنی و امریکاییشون تا حد زیادی نزدیک کنن و به معنای واقعی تبدیل به برند بشن

  15. احمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقا من دو سال این ماشینو داشتم و 45 هزار تاهم راه رفتم باهاش
    از صفریشم دست خودم بود
    لطفا دوستانی که 1بارم پشت این ماشین ننشستن نظر نذارن
    تعویض دنده هاش واقعا حالگیری بود کند و سنگین
    ماشین اصلا در حد و اندازه موتور خودشم راه نمیره
    تسلط راننده به محیط بیرون خوب نبود
    خیلی خشکه و تقریبا همه ضربات رو به سرنشین منتقل میکنه
    عقب ماشین خیلی زود به سر وصدا افتاد هر جا هم بردمش نتونسن صدا رو بگیرن
    قبلشم سوزوکی داشتم 2500 داشتم که عالی بود
    قطعات داخل هم بی کیفیت بود و صندلی هام تو سفر های طولانی مدت ……
    من نمیدونم چرا بعضی ها نظر الکی میزارن
    به نظر من بدترین ماشین هیوندای همین توسانه
    اون هایی همکه میگن موفقیت های بین المللی داشته چند نمومشو بگم مام بدونیم

    الانم که اسپورتیج دارم که از اونم راضی ام
    واقعا پول برااین ماشین دادن عین پول دور ریختنه

    1. alireza

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من 1 سال هست که توسان 2014 خریدم فقط میتونم بگم که عالیه اون دوست عزیزی هم میگه عقب ماشین زود به صدا می افته دلیلش اینه که اکسل ix35 حساسه باید 3 ماه یک بار تنظیمش کنین

  16. امیر

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جناب سر دبیر من هنوز با دسترسی به مطالب قبلی مشکل ارم این کلید صفحه ی قبل و بعد را درست کن البته در تلفن همراه

  17. 4MATIC

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اسپورتیج رو ترجیح می دم به این

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. sunmartin

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با تشکر از مطالب سام منم با احسان موافقم کاملا کیا هیوندای موفقیت زیادی دارن کسب میکنند البته منواز اسپرتیج بلحاظ طراحی بیشتر خوشم میاد آقای توماس بروکله چون یک آلمانی مانند شریر هست افکار مشابهی با شریر مشهور داره اما جناب پیتر شریر در سال 2014 بعنوان برترین طراح جهان شناخته شد و نامش در کنار جیورجیوتا و دکتر فردینان پورشه قرار گزفت این حقیقت پیشرفت آنی کره ها قابل چشم پوشی نیست

    1. سام

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم سان مارتین عزیز، انجام وظیفه بود.

  19. road

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    موتور 2400
    وزن 1500
    شتاب 11 ثانیه!!!
    حداکثر سرعت 180!!!
    عجب شاهکاری

  20. حامد

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    لطفا حرف بیخودی نزنید اخه تا کی دوست عزیزی که یه بار سوار این ماشین نشدی حرف الکی نزن ما حدود 1 ساله توسان داریم 2014 ماشین 70 هزارتا تا الان کار کرده مرتب تو راه تهران و شهرستان بودم این ماشین یه اخ هم نگفته بدون کوچکترین صدا و 0 تا 100 هم 9 ثانیه .

    1. احمد

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      عزیزم شما تا حالا ماشین دیگه ای سوار نشدی
      اگه فقط 1یکی از ماشین های همرده توسان را 1 ماه سوار شی چه سوزوکی باشه چه از کیا یا هر ماشین اسم و رسم دار دیگه 3 سوته توسانتو میفروشی
      باز هم میگم توسان یخود ترین ماشین هیوندای هست شما اگه مثلا 1 ماه ویتاراو یا اسپورتیج رو سوارمیشدی دیه نگاه توسانتم نمیتونستی بکنی

    2. احمد

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      بعد هم برادر من شما مشخصه هیچ چیز از ماشین نمیدونی
      معلومه با هر ماشینی بهت بدن حال میکنی
      خود شرگت سازنده توسان صفر تا صد ماشین رو اعلام کرده : شتاب صفر تا 100 : 11.5 ثانیه

      که تازه این صفرتا صد تو شرایط استاندارد هست از همهنظر چه جاده و اب و هوا و …..
      بعد شما تو ایران 2 ثانیه زیر زمان اعلامی خود شرکت سازنده صفر تا صد زدی اونم 9 ثانیه
      توسان تو شرایط عادی عمرانمیتونه صفر تا صد زیر 12.5 بزنه
      شما که هیچی حتی از ماشیی که زیر پای خودته نمیدونه اخه مگه مجبوری بیای نظر بدب که بعد ضایع شی
      خوب که من خودم این ماشینو داشتم وگر نه هر کی ندونه فکر میکنه ………

      1. reza

        ۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        ماشین کره ای همینه ! بیشتر از این نیست . در ضمن فکر کنم نسبت به اسپورتیج و حتی سوزوکی منتاژبه هر لحاظ سرتر باشه . اسپورتیج هم از این خشک تره هم سنگینتره هم قدرت به وزن هم گشتاور ، تازه دیدش به اطراف هم کمتره در مدل فول هم رینگ ۱۷ اینچی داره که نسبت به توسان فول لیمیتد یک اینچ کمتره . رینگای بزرگ توسان لیمیتد زیبایی خاصی رو بش داده ، توسان ۲۰۱۲ با توسان ۲۰۱۵ خیلی از لحاظ کیفیت فرق داره ، البته ماشین کره ایه و من همیشه توصیه میکنم هیچ وقت اس یو وی کره ای نخرید ولی خوب از رقباش خیلی بهتره و من اشنایی کاملی با توسان و اسپرتیج و ویتارا دارم ، راو ۴ هم که در بالا گفتم قابل قیاس نیست ،صدایی هم که از عقب ماشین میاد مربوط به کفیه زاپاسه ، سانروفه هم توسان هم اسپرتیج بعده مدت ها به صدا میوفته که میتونید ببرید سانروف سازی درست کن. اگه واقعا ۱۵۰ ملیون پول دارید یا سوناتا یا اپتیما بگیرید یا بیشترش کنید سورنتو بگیرید سانتافه رو پیشنهاد نمیکنم ،

  21. حامد

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    احمد جان تو میتونی بری سوزوکی بگیری کسی مجبورت نکرده بعدشم حرص نخور شیرت خشک میشه

    1. احمد

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      اگه کامنتامو میخوندی متوجه میشدی من سوزوکی قبلا داشتم و حالشم بردم توسانم داشتم الانم اسپورتیج دارم
      من حرفم سر ماشین نیست
      حرفن سر بعضی هاست که حتی نمیدونند صفر تا صد ماشین چیه میان اظهار نظر فنی هم میکنند
      حامد جان به نظر من این جور ادم ها نباید وقتی در مودر مطلبی هیچ اطلاعاتی ندارند اظهار فضل کنند
      والا ما که شیری نداریم نگران خشک شدنش باشیم شما اگه داری موتظب خودت باش

  22. mohsen

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برند لکسوس موفق شد برای سومین سال متوالی رتبه نخست را در فهرست«گزارش مصرف‌کنندگان» به دست آورد. به گزارش رویترز، «گزارش مصرف‌کنندگان» خودروها را براساس معیارهای کیفیت طراحی داخلی، ایمنی و قابلیت اطمینان، آزمایش و ارزیابی می‌کند. این رتبه‌بندی سالانه توسط مجله یانکرز منتشر می‌شود. رتبه‌بندی سال 2015 که روز سه‌شنبه منتشر شد بر خریداران خودرو تاثیرگذار خواهد بود. در این رتبه‌بندی برندهای ژاپنی از پنج رتبه نخست، 4 رتبه را به خود اختصاص داده‌اند. در این رتبه‌بندی مزدا در جایگاه دوم قرار گرفت و درمیان برندهای غیر لوکس بهترین عملکرد را ثبت کرد. تویوتا در رتبه سوم قرار گرفت و آئودی، سوبارو و پورشه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این رتبه‌بندی برای نخستین‌بار یک برند آمریکایی در میان 10 خودرو برتر قرار گرفت. در رتبه‌بندی 2015 برند بیوک توانست جایگاه هفتم را به دست آورد. رتبه‌های هشتم تا دهم هم به برندهای هوندا، کیا و بی‌ام‌و اختصاص یافته است. در «گزارش مصرف‌کنندگان» بیوک ریگال عنوان بهترین سدان اسپورت را به دست آورد. در این گزارش خودرو مدل اس شرکت تسلا بهترین خودرو نام گرفت. آئودی ای6 برای سومین سال متوالی عنوان بهترین خودرو لوکس را به دست آورد. شورولت ایمپالا نیز عنوان بهترین سدان بزرگ را به دست آورد

    Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/863388/#ixzz3SsPreVtR

  23. mohsen

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درسته خودروهای ژاپنی بهترن ولی میبینید که با نظرات تعصب گونه چند نفر از ماها کیا و هیوندای شکست نمیخورن.
    شما ببینید که کیا و هیوندای جزوه ده برند مطمین خودروی دنیا هستن و این کم چیزی نیست.
    پس خواهشن نظرات تعصبی ندید.
    شما خودروهای امریکایی را ببینید که اولین بار یک برندشون در این لیست ده تایی قرار کرفت.
    در ضمن ارزیابی مجله یانکرز بسیار معتبره.

  24. hamed

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    احمد جان درباره اون صدای عقب هم که گفتی توسان به بستن در صندوق خیلی حساسه در عقب باید به اهستگی بست من ماشین تازه گرفتم به این مشکل بر خوردم بردم نمایندگی محسنیان در صندوق ریگلاژ کردن که اونو خودم میتونستم انجام بدم که 2 تا واشر سیاه انتهای در صندوق هست از اونجا میشه تنظیم کرد . بعد دربارهه کوبیدن زیاد ماشین درست گفتی اون به خاطره رینگهای 18 اینچی هست .

    1. احمد

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      اقا شما عزیزی
      ممنون از راهنماییت حامد جان

  25. hamed

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    درباره شتاب هم من 0 تا 100 9 ثانیه زدم رو حالت دستی تیپ ترونیک

  26. بیژن

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، والا من اردیبهشت 93 یک توسان شرکتی 120 روزه سفارش دادم یک ماهی میشود آوردند تو نمایشگاه ولی هنوز نمره نشده تحویل بدهند یعنی بعد از 10 ماه تمام و پرداخت کامل پول هنوز بخاطر شماره و تبصره گیره . اینم از وضع آسان موتور خوش حساب .

  27. كسري

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لطفاً اگر کسی اطلاعاتی در خصوص چگونگی فعال سازی GPS توسان 2015 دارد راهنمایی نماید

  28. نصر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    می توانیراهنمایی کنید جی پی اس توسان 2015 راه اندازی کنم

  29. پرهام

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول از همه این که امکانات اسپورتیج و تیپش خیلی از این بهتره و دوما اینکه اسپورتیج بهترین کراس اور سال۲۰۱۴شناخته شد

  30. ﺷﻴﺮاﺯ

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺩﺭﺳﺘﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﻃﺮاﺣﻪ ﻫﻴﻮﻧﺪاﻱ ﺗﻮﺳﺎﻥ ﻳﻪ اﻗﺎﻱ اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ ﻫﻴﻮﻧﺪا ﺩﺭ اﻟﻤﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻪ. ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮﺑﺘﻮﻥ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا