ممکن است برخی افراد این استدلال را داشته باشند که این یک آزمون بیمعنی است. در واقع آنها میگویند آتشی که در دل خریداران خودروی لوکس شعلهور است، آنها را مجذوب پرچمداران آلمانی میکند، ولی در اینجا برندی با لوگوی’H’ پا به میدان گذاشته است تا نظر خریداران را تحت تأثیر خود قرار دهد.
این خریداران از آن دسته افرادی هستند تا قبل از دهه ۹۰ باور نداشتند که یک خودروی ژاپنی بتواند لوکسهای آلمانی همانند آئودی،BMW و مرسدس بنز را به چالش بکشد؛ اما در سال ۱۹۸۹ در یک اتفاق غیرمنتظره، خودرویی با کیفیت ساخت قابلتوجه و در سطح خودروی مجلل این طرز فکر را نقض کرد که آن خودرویی نبود جز لکسس LS400.
در اینجا، ما بهجای ژاپن از کره جنوبی و خودروی هیوندای جنسیس جدید دعوت به عمل آوردیم. لکسس قادر به ارائه هر یک از مدلهای GS و یا ES در این زمان برای این مقایسه نبود، مرسدس بنز E250 هم کمی خجالتی به نظر میآمد و این شد که بهترین خودروی رقیب برای این مقایسه را BMW سری ۵ انتخاب کردیم.
BMW از زمان تأسیس کمپانی خود، اتومبیلهای سواری بسیار بهتری به نسبت هیوندای ارائه کرده است، و مدل سری ۵ هم فضایی تقریباً برابر سری ۷، پویایی و چابکی یک سری ۵ قدرتمند را دارد که مهمتر از آن، همهٔ اینها را با قیمتی مثل یک سری ۳ در اختیار شما میگذارد.
اندازهگیریها نشان میدهد که جنسیس تنها یک میلیمتر از پنج متر کوتاهتر است و ۹۱ میلیمتر بیش ازسری ۵ و ۸۹ میلیمتر کوتاهتر از سری ۷ میباشد، پس در واقع با خودرویی کشیده و تقریباً هماندازه یک سدان فول سایز روبرو هستیم که البته برچسب قیمت شروع از ۶۰.۰۰۰ دلار هم بر روی پیشانی خود دارد.
ما در اینجا، هم در این جنسیس، و هم در 528i از فول ترین تریم نسخهٔ موجود استفاده کردهایم. یعنی جنسیس نسخهٔ Ultimate Pack با قیمت گزاف ۸۲,۰۰۰ دلار استرالیا و 528i ما هم با قیمتی برابر با ۹۷,۹۰۰ دلار استرالیا در برابر آن ایستاده است.
ابتدا با ویژگیهای مشترک و استاندارد هر دو خودرو شروع میکنیم، هیوندای جنسیس Ultimate و BMW 528i هر دو به یک صفحه نمایش روی داشبورد، سنسور جلو و عقب، نمایشگر صدای فراگیر، تجهیزات داخلی چرمی، چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی، دوربین دید عقب، فرمان قابل تنظیم الکتریکی، سنسور باران، نوربالای اتوماتیک، چراغهای جلوی اتوماتیک با قابلیت گردش در پیچها، سیستم تهویه دو منطقهای و ناوبری ماهوارهای مجهز هستند. اما در نبرد سیستم صوتی، جنسیس، مدعی کرهای، سیستم صوتی LEXICON با ۱۷ بلندگو و مدعی آلمانی سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۶ بلندگو مجهز شدهاند.
از آنجا که جنسیس ۱۵,۹۰۰ دلار ارزانتر از BMW تمام میشود اما تجهیزات ارائه شده در آن بسیار قابل توجه است، تجهیزاتی مانند: رادار، کروز کنترل، ترمز مستقل اضطراری، تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، کنترل فشار باد تایر، صندلیهای جلو برقی و دارای حافظه در ۱۲ حالت مختلف، (در 528i تنها برای راننده است)، صندلیهای جلو و عقب گرمکن دار و دارای تهویه مناسب، سقف پانوراما، شیشههای عقب (برقی)، پرده برقی دربهای عقب و شیشه عقب، شیشههای عایق صدا، درب Soft-Close، درب صندوق خودکار، رنگ متالیک، و یک سنسور CO2 که به طور خودکار تنظیم هوای تازه را در کابین در گردش درمیآورد و کمک به جلوگیری خوابآلودگی راننده میکند.
حال شما میتوانید شروع به محاسبه قیمت BMW سری ۵ کنید که چگونه خیلی بیشتر از هیوندای جنسیس تمام شده است؟
با نگاه کردن به آپشن های اضافی که در خودروی تست ما نصب شدهاند درمییابید که برای رنگ فلزی ۲۰۰۰ دلار، درب صندوق خودکار ۱۳۰۰ دلار، پرده عقب ۱۵۰۰ دلار، گرمکنهای صندلی ۹۰۰ دلار، هشدار خروج از خط ۱۴۰۰ دلار، دربهای Soft-Close 900 دلار و ۳۲۰۰ دلار برای سانروف باید بپردازید.
گارانتی جنسیس بیش از پنج سال است که تحت پوشش خدمت جادهای هیوندای هم میباشد و تا ۷۵,۰۰۰ کیلومتر هم به شما کمکهای جادهای رایگان ارائه میدهد.
گارانتی بی ام و به طور متوسط سه سال است، و این در حالی است که خدمات فراگیر شرکت هم رایگان نیست و باید ۱۲۹۰ دلار برای پوشش دهندگی پنج ساله یا ۸۰,۰۰۰ کیلومتر بپردازید.
راهنماییهای کارشناسان فروش در واقع پیشبینی میکنند که جنسیس حتی کمی کمتر از 528i مستهلک خواهد بود، هرچند که نسل جدید جنسیس کمی به خاطر ورود تازهاش کمی ناشناختهتر از 528i است پس این پیشبینی راهنماهای فروش کمی خشن گبه نظر میرسد.
بااینوجود، BMW سری ۵ بهسادگی نمیتواند با هیوندای جنسیس ازنظر ارزش به رقابت بپردازند.
هیوندای هم بهعنوان بزرگترین خودروساز کرهای در حال فاصله گرفتن از رقباست و اهداف بلندپروازانهتر از این را در سر دارد. مدل جنسیس برای همین طراحی شده است که فراتر از شهرت و نشان هیوندای باشد و فروش قابلقبولی را تجربه کند.
در واقع جنسیس بهقصد جنگ با آلمانیها رشد یافته است که از دو نظر رانندگی و پالایش کابین، خود را با E250 و 528i قیاس میکند و ویژگیهای بارز این دو خودرو را با طراحی خاص خودش نشانه گرفته است.
همین امر ما را بر آن داشت تا برای اطمینان از صحت این ادعا، آزمون کاملی از حالات رانندگی این دو خودرو را انجام دهیم. به همین منظور از اطراف بندر خلیج فیلیپ مسیر را شروع کردیم و تا دفتر ملبورن تیم CarAdvice در Cremorne به پایان رساندیم.
یک سواری دوستداشتنی در جنسیس وجود دارد، بهخصوص باید از کامپیوتر من در صندلی عقب ماشین که ما در به فرودگاه ملبورن رساند قدردانی کنیم.
و اما زندگی در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در BMW 528i کمی پر سر و صداست. در این خودرو شما کمی بیشتر از جنسیس نویز تایرها را در جاده میشنوید، و سیستم تعلیق M اسپرت که خودروی آزمون ما به آن مجهز است بخشی از ۴۷۰۰ دلار بسته M اسپرت 528i است که سفتوسخت بودن آن غیرقابلانکار است اما ناراحتکننده نیست.
هرچند که تعامل با رابط کاربری مربوطه در BMW یک تجربه فوقالعاده است.
متأسفانه جنسیس کنترلر ماوس دوار خود را در مدلهای راست فرمان از دست داده، و در پی جبران آن، از توابع نویگیشن در یک صفحه نمایش لمسی استفاده کرده است که همین عامل میتواند یک امر رنجآور و البته خطرساز باشد.
این در حالی است که BMW محل کنترلر ماوس و بقیهٔ دکمههای میانبر را بهدوراز صفحه نمایش، و طوری طراحی کرده است که راننده را وادار بهدقت در موقعیت، سرعت، و بقیهٔ امور رانندگی کرده است.
در واقع با پیشرانهٔ تنفس طبیعی V6 به حجم ۳.۸ لیتری جنسیس در ابتدای شتابگیری کمی تأخیر احساس میکنید، همچنین به نسبت 528i، برای افزایش سرعت هم باید فشار بیشتری بر پدال گاز وارد کنید. موتور V6 دوست دارد به عقب برگردد، هرچند که غرّش آن لذتبخش است که و شتابگیری را خیلی هدفمند انجام میدهد.
گیربکس هشت سرعته خودرو هیوندای شیفت دندهها را صاف و نرم انجام میدهد، هرچند شیفت دنده در گیربکس ZF هشت سرعتهٔ بامو شتابگیری بالاتری را به ارمغان میآورد، همچنین تعویض دنده تقریباً غیرقابل مشاهده است و فقط با زمانبندی و دور بیشتر بهصورت بصری، آنهم در مواقع موردنیاز از قبیل تغییر شیب جاده قابلفهم است.
حال با انداختن این کشتیهای لوکس به آب و سفر ۴۰ دقیقهای با آنها یک فرصت عالی برای مقایسه کابین با جزئیات بیشتری از این دو به دست آوردیم.
در همین ابتدای مسیر احساس برتری کابین BMW نسبت به هیوندای بهوضوح حس میشود. در واقع میتوان آن را رقیب آئودی A6 دانست که پس از لمس جزئیات کابین سری ۵، هزینههای اضافی آن شما را کمتر سرزنش میکند. برای مثال، تریم چوب در BMW، واقعی است، که در هیوندای جعلی و مصنوعی است. درمجموع کیفیت بالاتر و رضایتبخشتر کابین BMW از هر لحاظ بالاتر است.
بااینحال، طراحی و کیفیت کابین جنسیس هم بسیار تحسینبرانگیز است (خودرویی که با یک برند جدا از هیوندای عرضه خواهد شد). بله، طراحی و جزئیات این هیوندای بزرگ، متمایز است و عطر و طعم خودروهای لوکس را دارد، اما در برخی از جزئیات آن شیطنتهایی هم وجود دارد.
تکانها و نوسانات دکمههای داشبورد حداقل است و در تمام طول مسیر بسیار عالی بودند. همچنین محفظههای مختلف کنسول وسط سرپوشیده و یکپارچه هستند. شیشههای برقی هم مجهز به عملکرد ضدضربه دارند، یعنی در بخش نهایی فرآیند باز شدن، با کاهش سرعت، از ضربه زدن انتهای شیشه جلوگیری میکنند.
جنسیس یک فاصلهٔ سه متری را بین محور جلو و اکسل عقب در نظر گرفته است که باعث ایجاد راحتی هرچه بیشتر و مقدار زیادی فضا برای پای سرنشینان عقب شده است، که بیشتر شبیه خودروهایی نظیر هولدن Calais و یا شورولت کاپریس شده است.
زیردستی مرکز صندلی نیز همچنین دارای ویژگیهای کنترل پنل خود میباشد، برای مثال توابع صوتی، گرمکن صندلی و تنظیم صندلی سرنشین جلو از این دسته تنظیمات هستند.
فاصلهٔ دو محور سری ۵، تنها 42mm کوتاهتر است و تفاوت چندانی با فضای پای جنسیس احساس نمیشود. جنسیس نیز به دلیل شیبدار بودن سقف خود نیاز بررسی فضای عقب بیشتر برای کمک سرنشینان عقب دارد، هرچند که BMW هم در اینجا به همین امر منجر میشود.
بهطورکلی، هیوندای یک صندلی عقب راحتتر و مفتخر به امکانات تماس بر روی صندلی را میافزاید. با توجه به اینکه هردو خودرو از دو ویژگی صندلی عقب تاشو نیز بهره میبرند. همچنین هر دو دارای صندوقهای بزرگ، با فضای بیشتر BMW در طول و هیوندای عرض هستند.
شما میتوانید اشتیاق خودرو را با حرکت دادن فرمان و پاسخ بسیار سریع آن کاملاً احساس کنید. سری ۵ سست نیست و بدون لغزش، به زمین چنگ میزند. همین سیستم تعلیق حرفهای با چسبندگی بالا و وجود ترمزهای عالی، به راننده سری این اطمینان را میدهد که برای فشردن پدال گاز و افزایش سرعت هیچ هراسی نداشته باشد.
همچنین اگر در رانندگی کمتر احساس مهارت میکنید، بهتر است در مدل Mid-Spec مدل Sensory که بر روی چرخهای ۱۸ اینچی سوار است بنشینید تا اینکه در مدل Top-Spec Ultimate’s با چرخهای ۱۹ اینچی بنشینید.
در جادههای پر پیچوخم، این دو کشتی لوکس را به چالش میکشیم، جنسیس ارتعاش و لرزش کمتری را از طریق سیستم تعلیق نسبت به سری ۵ بر روی همان چرخهای ۱۹ اینچی به سرنشینان منتقل میکند. همچنین جلوی هیوندای در ابتدای ورود به پیچهای پردستانداز بیشتر عجله دارد ولی برای بازگردانی خودرو به حالت عادی تلاش بیشتری نسبت به BMW نیاز است.
با بازگشت به آزادراه جنسیس دوباره ما را در فضای واقعاً راحتی قرار میدهد. همچنین اثبات کرده است که ازنظر مسافرت و راحتی سرنشینان استادانه بر روی آن کار شده است، جنسیس بسیار آرامشبخش است و همین امر میتواند انتخاب ما را از بین این دو اتومبیل سختتر کند.
در خیابانهای برونشهری و درونشهری ملبورن، نیز به این نتیجه رسیدیم که سیستم تعلیق 528i در مقایسه با جنسیس بیشتر بهصورتی پایدار و محکمتر است، و این در حالی است که بسیار راحت است و آزاردهنده نیست. در پایان این تور خلیج گردی، محاسبات ما نشان داد که جنسیس با ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در مقایسه با ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر BMW، حدود ۴۰ درصد سوخت بیشتری از 528i مصرف کرده است. و این میزان بدون استفاده بهاندازه کافی از سیستم توقف/شروع آن است.
درمجموع بااینکه اقدامات انجام شده و بهبود یافته شده در جنسیس جدید کاملاً ملموس است و میتواند در مسیر با BMW به رقابت بپردازد، اما در مسابقهٔ حرفهایها نمیتواند چیزی را جبران کند. و اگر شما از آن دسته رانندگانی هستید که “رانندگی” بهعنوان یکی از سرگرمیهای لذتبخش شماست، بیشتر به سمت مهندسی BMW سوق پیدا میکنید، چراکه 528i یک سدان اسپرت و یک لوکس چهار درب است.
در حالی کهتریم های پایینتر با چرخهای کوچکتر سواری بهتری را ارائه میدهند. اما تریم Ultimate’s با وجود قیمت بالا، هنوز هم ویژگیهای بینظیری را در اختیار ما میگذارد. هرچند که تفاوت قیمت پیشرانهٔ V8 نسبت به V6 توجیه اقتصادی ۲۲,۰۰۰ دلاری را دارد اما این شرمآور است که از پیشرانهٔ V8 موجود نمیتوان در بازار چپدستها استفاده کرد.
بااینحال، جنسیس در تمام اشکال، چه راست فرمان و چه چپ فرمان (برای اولین بار راست فرمان شده است) تا به امروز یک ماشین تصفیهشده و آرام بوده است، و امروزه بهراحتی توانسته است خود را بهعنوان یک جایگزین واقعی برای ردهٔ لوکس خودروهای هیوندای قرار دهد.
BMW سری ۵
رتبه کل: ۸.۵
- عملکرد و اقتصاد:۹
- فضای کابین و آسایش: ۸.۵
- تکنولوژی و قابلیت اتصال:۸.۵
- قیمت و ویژگیها: ۷
- سواری و هندلینگ: ۸.۵
امتیاز کل: ۷.۵
- عملکرد و اقتصاد: ۷
- کابین فضایی و آسایش: ۸.۵
- تکنولوژی و قابلیت اتصال: ۸
- قیمت و ویژگیهای: ۹
- سواری و هندلینگ: ۷
منبع: caradvice
Bimmer
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درود.سری پنج همه اپشن هایی که برای جنسیس گفته شد رو داره و چه بسا بیشتر(نایت ویژن و سیستم سرگرمی عقب،کولر چهار کاناله و…)اما اینجا چون بی ام و مورد تستشون این اپشن هارو نداشته نمره پنج گرفته و از جنسیس عقب افتاده.مثلا کروز کنترل اداپتیو یا درهای صافت کلوز درسته که قیمت اپشن های بی ام و بیشتره ولی به هر حال داره و نویسنده حق نداره بگه که خب چون ماشین ما نداره پس سری پنج اپشن هاش کمتره.
بهنام طیبی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کره شاخ شده اومده با المانی ها مقایسه میشه
AliZeus
۱ خرداد ۱۳۹۵ضمن تشکر از ترجمه مقاله، گویا منبع رو اشتباه اعلام کردین…کار اند درایور مال آمریکاس..کار ادوایس درسته که مال استرالیاست… :)
Sina
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵《 ممکن است برخی افراد این استدلال را داشته باشند که این یک آزمون بیمعنی است》
منم دقیقا وقتی عنوان مطلبو دیدم همین نظرو داشتم….
ولمون کن بابا ب ام و سری 5 با هیوندای!!!!
50درصد کل فروش ب ام و از ماشینش مال سری 5 هستش بعد تو میای….ای بابا
Nima
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این بازه قیمت فکر نکنم بهتر از CT6 کادیلاک وجود داشته باشه.
ولى BMW هم عالیه دوس دارم مقایسه بین کادیلاک CT6 و بنز E و بى ام دبلیو سرى ۵ رو ببینم.
حتما عالى میشه
کیان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط جسارت به بی ام و هستش این مقایسه و بس !!!
این مقایسه خیلی خوب بود ، اگر با کیا کی 900 هم مقایسه میشد عالی تر میشد ، چرا خوب بود ؟!
خیلی عکس ها از مکانهای مابه هم کنار هم قرار گرفته ، اگر کی 900 هم بود و حتی سونتا ال اف یا اپتیما جدید شباهت زیاد و انصافا قبول کنیم کپی کاری از اتاق بی ام و مشهود میشد .
اما یه نکته مهم هستش ، تو مقالات همیشه اعداد مطرح هستن و حتی مسائل کیفی رو هر چقدر هم باز کنن بازم ملموس نخواهد شد ، حتی اعداد کمی هم در عمل ممکنه متفاوت نشون بدن خودشون !!!
مثلا سواری و هندلینگه این 2 تا ماشین واقعا 1.5 واحد فرق داره ،اما تو عمل بین زمین و آسمونه ، کلاس دو خودرو ، حس متفاوت بودن ، کیفیت ، پشتیبانی ، اعتبار و اصالت محصول و … چیزای این چنینی کجا معلوم میشن ؟! تو مقاله ؟!
من سوالم از اونهایی که میگن هیوندایی خیلی خفنه و چند سال دیگه بهترینه و ….
هیوندایی اصالت و حس خاص بودن ، کیفیت واقعی رانندگی و اعتبار برند واقعا تو چند سال یا حتی دهه میتونه بدست بیاره ؟!
من بی ام و رو دوس دارم اما میدونم سری 7 در نهایت تو اشرافی گری از بنز اس کمتره نه بخاطر مشخصات بخاط بحث روانی !!
سری اس بنز واقعا لوکسه ولی بی شک رولزرویس باز هم از اون برتره ؟!
چند سال کار شده برای این موارد ، 1 سال 2 سال ، نزدیک 1 قرن فعالیت این کمپانیها اونارو اینجا قرار داده
نمیخوام برند پرستی کنم ولی واقعا این مقایسه فقط بدرد مقاله میخورد در عمل هیچه !!!
شاید شاید شاید اصلا هیندایی بهتر باشه تو همه چیز
اما به تک تک طرفدارای ماشین اگر بگیم یه بی ام و داریم با آپشن کمتر و یه هیوندایی داریم با کلی آپشن و همه رقمه از بی ام و بهتر ، انصافا چندتا هیوندای و میخوان چندتامون بی ام و ؟!
بحث روانی و حسی هیچ وقت تو مقاله و کاغذ معلوم نمیشه
ممنون اگر وقت گذاشتین و خوندین
H.S
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مقایسه MW با هیوندای خنده داره. هیوندای رو با کیا سوبارو بیوک اپل پژو اشکودا و… مقایسه کنین بابا
king 918
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان من خودم طرفدار دو اتیشه خودرو های المانی ام اما انصافا نگاه کنین هیوندا چقدر پیشرفت کرده شاید این مقایسه دوتا برند ( هیوندا و بی ام و ) واقعا درست نباشه اما هر گوشه از این هیوندا رو نگاه می کنم چیزی کمتر از بی ام و نداره واقعا افرین به هیوندا افرین به غیرت این کمپانی یه سوپراسپرت هم بزنه واقعا برند فوق العاده ایی میشه ……
علي
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم از طرفدارها و خریدارهای خودروی هیوندا هستم ولی این را هم باید بپذیریم که محصولات هیوندایی توسط مهندسین آلمانی طراحی و توسط سرمایه های کلان آمریکایی تغذیه میشه و در ضمن این رو هم باید بپذیریم حالا حالا جا داره تا با محصولات آلمانی شانه شانه مقایسه بشه و این احتیاج به گذشت زمان برای هیوندا داره .
peyman.german
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درست میگی،آخه اون کسایی که این مقایسه رو نوشتن حق تو رو خوردن
هرچه باشه یه عمریه bmw سوار میشی
ali
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جنابh.s
استاد اسم بیوک رو نیار که تو لوکس سازی 10 برابر سن بی ام و قدمت داره
mohsen
۲ خرداد ۱۳۹۵ایرانیا عادت دارن به گذشته 2500 ساله
بیوک الان چیه؟ همون جنسیسم واسه مقایسش زیاده
ali
۳ خرداد ۱۳۹۵راس میگییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو سایتش ببین چیه پارسال 1.500.000 ماشین
ساخته
ali
۴ خرداد ۱۳۹۵فعلا که بی ام و با جنسیس مقایسه شده اقا محسن
حبیب
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هیوندای به هیچ عنوان قابل مقایسه با bmw نیست تو خواب ببینن به المانیا برسن
amin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵همین که انقدر پیشرفت کردن که محصولاتشونو با محصولات تاپ اروپایی مقایسه میکنن برای من بسیار قابل احترام کما اینکه هنوز راه بسیار طولانی در پیش دارن
حبیب جان عمر صنعت خودرو ما و کره تقریبا برابر ولی ما کجا و اونا کجا
هیچ کس فکر نمیکرد یه روزی یه ماشین کره ای با یه ماشین آلمانی مقایسه بشه ولی دیدیم که شد(بدون توجه به نتیجه) و اینو بدون که اگه با همین سرعت پیشرفت کنن مثل ماشین های ژاپنی کره ای ها هم یه روزی (شاید نه به زودی )رقیب اروپایی ها میشن
سپاس
حبیب
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هنوز خیلی خیلی مونده که به المانیا نزدیک بشن نه برسن اره قبول دارم پیشرفت خوبی داشتن تو این چند سال اخیر ولی یادمون باشه المانیا هم دس رو دس نمیزارن
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جنا آقای نیشابوری از ترجمه زیبای شما لذت بردم. ممنون.
من پدرم تا حدود 2 سال پیش جنسیس داشت (مدل 2012 نه این مدل) و بعد از اون BMW سری 5 گرفتیم، باید بگم از لحاظ اسپورت بودن و لوکس بودن خیلی بهتر از جنسیس بود و موتور 4 سیلندرش خیلی عملکرد بهتری نسبت به جنسیس داره و حتی در سرعت 110 و 120 کیلومتر در ساعت هم به راحتی شتاب میگیره. البته صندلی های عقب جنسیس راحتتر از BMW بود (نظر من این هست) و بدلیل دیفرانسیل جلو بودن به راحتی 3 نفر میتونستن توی جنسیس بشینن ولی عقب BMW بهتره 2 نفر بشینن چون نفر سوم جای راحتی برای مسافت های طولانی حس نمیکنه. البته باید بگم که هزینه نگهداری و سرویس های BMW به مراتب بالاتر از جنسیس هست. مرسی از توجهتون.
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵راستی در مورد امتیاز بندی کل که توی متن هست ! آیا میانگین های BMW و جنسیس رو درست نوشتین؟؟!! آخه من که حساب کردم یه عددهای دیگه ای بدست اومد !!!!!!
Ahmada
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام،جنسیس دیفرانسیل عقب چه این نسل چه نسل قبل
کلا ابعاد جنسیس از سری پنج بزرگتره و عقبش هم کمی راحتتر ولی نرمی جنسیس نسل قبل فوق العادست و راحت سری پنج رو میگیره تو این مورد ،یه چیز دیگه هم هست که جنس چرم و رودری های بی ام و فوق العاده از جنسیس نسل قبل بهتره و به خاطر موتور توربو گشتاور بیشتری تو دورهای پایینتر داره
عادل
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام. جنسیس دیفرانسیل جلو نیست.
Ahmad..F12
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز
فقط جنسیس هیچوقت دیف جلو نبود که!
احتمالا آزرا مدنظر بوده اشتباه نوشتین جنسیس
Zonda R
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با سپاس از احمد عزیز
اینکه کدوم کجا هستند همه ی شما استادید
اما
نکته اینه وقتی یه خودروساز به جایی برسه که خودروش با bmw قیاس بشه
رتبش مهم نیست
همین قیاس رو باید بهش افتخار کنه
تصور کنید یه روز یه خودرو از ایران با bmw قیاس بشه
چه احساسی بهتون دست میده؟
عليرضا سي بي
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵الان شنیده شده استاد نعمت…. هم در رابطه با خودروی لوکس دنا احساس نگرانی کرده?
Ahmad..F12
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مخلصیم داداش گلم
خیلی میخوامت
امیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینی که شاسی و تعلیقشو بدن دست لوتوس.گیربکسشو بدن دست ژاپن .مگه میشه ماشین بدی باشه اا طراحیشم که نیاز به تعریف نداره .
حسين
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. آقای احمد نیشابوری عزیز خیلی خوشحالم که بعد از مدتها دوباره مطلبی از شما رو روی سایت میبینم. امیدوارم مطالب بیشتری را منتشر کنید.
Ahmad..F12
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵حسیییین …… 😄😄
continental
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا یه افرین باید به شرکت هیوندا گفت که با این که سابقه زیادی در عرصه اتومبیل سازی نداره نسبت به رقیباش ولی امروزه یک رقیب جدی برای بنز و بی ام و حساب میشه واقعا جنسیس یک ماشین عالیه و هیوندا رو باید تحسین کرد
محمد رضا
۴ خرداد ۱۳۹۵هنوز خیلی زوده تا رقیب بنز و ب ام و حساب بشه
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵از برند محبوب BMW ک بخصوص سری 5 و سری m که عاشقش هستم نمیشه گذشت براحتی اما تلاش هیوندای و کیفیت و طراحی راحتی و استابلیتی اون ستودنی هست بی شک بی ام دبلیو برنده میدان هست (البته بدون در نظر گرفتن آپشن های کمتر بی ام دبلیو و قیمت بالاتر آن) چون بهر روی دارای سابقه طولانی در ساخت انجین و موتورهای پر قدرت و درصدر جهان است(اشاره به ساخت بهترین موتورها در حجم های مختلف در جهان در کنار شرکت فورد) اما این از ارزش های برند روبه نو و پیشرفته هیوندای نمی کاهد همانطور که در مقاله خواندیم جنسیس همان لکسوس چند سال پیش است و در آینده شاهد عرضه 9 مدل از برند Gensis میباشیم
احمدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۵سلام بر دوستان عزیز من 6سال قبل برای اولی بار بی ام و خریدم ویکبار تو جاده /گردنده های شیراز در یک سبقت خیلی خطرناک که واقعا دیگه کنترل خودرو از دستم خارج شد ولب دره بودم -اپشنی خاصی توی خودرو فعال شد وجون منو نجات داد که اونو یک معجزه میدونم من قبلا ازرا داشتم سر پیچهای معمولی هم احساس امنیت نمیکردم -خلاصه بعداز اون عاشق بی ام و شدم یک سری اپشنهای مخفی تو خودروهای المانی هست که دیده نمیشه ولی به قیمت نجات جان سرنشینان تموم میشن ضمنا تو این مقایسه برتری بی ام و کاملا مشهوده چون یک خوردوی 6سیلندر کره ایی رو با خودروی 4سیلندر المانی قیاس کردن ولی بازهم المانی برنده است وبنظر من در قبال جنسیس که خودروی لوکس وباکلاس هیونداست باید همکلاس بی م او اونو میاوردن مثلا بی ام و740اون موقع اعداد وارقام زمین تا اسمون تفاوت میکرد .
علي كيوج
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جنسیس دیفرانسیل جلو نیست;دیفرانسیل عقبه
احسان(احسان سابق)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵شرکتی که تا 25سال پیش ماشین هایی میساخته که به سختی استاندارد ورود به بازارهای بین المللی رو بدست میاورد حالا در برابر یکی از برترین های دنیا قد علم کرده.
تا حالا نه سری 5 سوار شدم نه جنسیس اما به احتمال زیاد سری 5 بهتر باشه.
مدیریت اگاه،نیروی کار سخت کوش،فرهنگ بالای عمومی و اهمیت دادن به کار و دوری از فساد مالی و سیاسی باعث شده که کره جنوبی فقط در کمتر از 3 دهه به کشوری پیشرفته و ثروتمند تبدیل بشه در حالی که مهندسی پیشرفته و دانش محور پایه و اساس رشد این کشور بوده واسه همین کره جنوبی نه اقتصادی شکننده داره نه در خطر انزوای سیاسی و اقتصادی قرار داره که از این لحاظ در کنار ژاپن مهمترین کشور اسیایی در زمینه تولید دانش به حساب میاد
احمد باقری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵به هر حال، پیشرفتشون عالی بوده.
احسان ایودی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا من موندم این همه مفهوم و فلسفه و معنا و ظرافت و …چی جوری تو کامنتای شما جا میشه
mohsen
۲ خرداد ۱۳۹۵منم تو این مورد گیر کردم دمت گرم
بنتلی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این نسل بی ام و سری 5 تقریبا قدیمی تره نسبت ب جنسیس ولی با این حال باز جذابه،نسل جدیدش هم ک ب زودی معرفی میشه و احتمالا همه رو شگفت زده میکنه،جنسیس هم قراره تنوع محصولاتشو افزایش بده،درضمن فک کنم امتیازارو اشتباه نوشتین چون با میانگینش جوردرنمیاد!
امین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵یه ماشین اصلاح دارم مارک موزر آلمانی. اونو با جنسیس عوض نمیکنم
جمع کنین بابا. اینقدر BMW بد بخت شده که بخواد با هیوندا رقابت کنه
رقابت جنسیس با تویوتا آوالون هم درست نیست
تازه جنسیس تو رده ی سری ۵ نیست
با سری ۷ هم رده میشه
مثل این که سری ۵ رو با S کلاس مقایسه کنیم
اگه بخوایم برای سری ۵ از هیوندا رقیبی انتخاب کنیم باید آزرا باشه که در حد و اندازه این حرفا نیست
در کل هیوندا انگور نشده مویز گشته. حالا حالا ها باید خاک بخوره
ولی تلاش و پیشرفتشو واقعا قدر دانی میکنم. جاداره مونتاژکارای داخلی یاد بگیرن
Ahmad..F12
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خیر امین جان
جنسیس هم مث سری پنج سگمنت E هستش و هم کلاسن
اگه جنسیس با سری هفت هم کلاس باشه، سنتنیال با چی هم کلاسه پس؟?
شاهین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این امین آیا امین خودمونه؟
ام وی؟
Ahmad..F12
۲ خرداد ۱۳۹۵نـــــــــه
امین سرش تو کنکوره فعلاً :)
احمدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۵بزرگوار این قیاس تقصیر ما نیست تقصیر خودهیونداست که چنان تبلیغاتی برای محصولاتش میکنه مثلا جنسیس رو برای رقابت با بنز اس ارایه دادن البته به گفته خودشون وبنز اس هم همکلاس اتاق 7بی ام و است وطبق لاف زنی خود کره ایها احتمالا هنوز همکلاس سنتنیال تو المان ساخته نشده
احمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در اینکه کره ای ها پیشرفت عالی و غیر قابل انکاری دارن شکی نیست ولی یه مشکل اساسی دارن !!!
اینکه بعد 2 سال قشنگ حس قدیمی بهت میدن و بعد 5 سال دیگه واقعا قدیمی و غیر جذاب میشن
ولی همین BMW رو اگه 10 سال دیگه ببینی هنوز هم به چشم یه ماشین زیبا و خوب میبینیش (مثلا سری 5 مدل 2006 که الان هنوز هم ماشین زیباییه با اینکه 10 سال ازش گذشته)
m4
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درود بر اقا احمد گل !
اقا این مقایسه خیلی چیزا توش بود ک اطلاعات منو بالا برد اما جنسیس با BMW . رقابت. :/
Ahmad..F12
۲ خرداد ۱۳۹۵درود بر شما دوست عزیزم
خواهش میکنم
والا اینم یه مطلبه دیگه باید ترجمه میشد
امیرحسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من با اینکه دشمن کره ای ها هستم ولی مدل های میان قیمت (در سطح جهانی) کمپانی های کره ای اکثراً نقدهای خوبی گرفتن مثل جنسیس یا آزرا
جنسیس با توجه به قیمت منطقی اش و اینکه دیفرانسیل عقب هست برای عموم مردم انتخاب مناسبی ست ولی BMW مال کسانیست که به رانندگی بها میدن و دنبال لذت بردن از اون هستن.به همین خاطر هم به لحاظ گیربکس و هم چالاکی موتور جلوی اعجوبه آلمانی کم میاره
ایمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در تکمیل صحبت های این دوستمون باید بگم حتی مرسدس E250 هم به لحاظ گیربکس و هم چالاکی موتور جلوی ب ام و 528i کم میاره چه برسه به جنسیس!
ولی سرعت پیشرفت کره ای ها واقعا بالاست و به حق قابل تحسین هستن.
hashem
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵امین اقا ماشین داری یا نه؟
اگه داری ماشینت چیه؟
که ماشین صورت تراشیتو با این عوض نمیکنی.
حالا بیا با این جنیسیس عوضش کن بعد برو جنیسیس را بفروش با پولش هر چن تا که دلت خواست ماشین صورت تراشی موزر بخر.
hamed
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هیوندای و کیا رقیب بسیار خطرناکی برای کمپانیها یی هستن که خودروهای اقتصادی تولید میکنن ( خودروهای کارامد-کم استهلاک و ارزان قیمت}.
هفته قبل یه ازرا مدل 2008 دیدم با 150 هزار کیلومتر کارکردکه مالکش میخواست بفروشه قیمت را میگفت 90 تومن.
به قدری ماشین تمیز و رو پا بود که من باورم نمیشد که 150 هزار تا کارکرده باشه حتی چرم صندلی نشکسته بود و فرمونش هم پوسته نشده بود.
از نظر اینکه اتاقش به صدا افتاده یا نه نمیدونم.
از دوستان که خودروهای خارجی با کارکرد بالا دارن بیان تجربیاتشونو در اختیار بقیه بزارن.
علیرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من پشت جفتشون تو نسل قبل نشستم و توی بنز e نسل قبل هم نشستم البته نه پشت فرمون بنز به راحتی جفتشونو تو نرمی و بی صدایی کنار میزنه ولی پشت فرمون ننشستم ولی پشت بی ام و وقتی میشینی واقعا تو دسته اما جنسیس نه کیفیت داخل کابین هم اول بنز بعد بی ام و جنسیسم که هیچ
maha
۱ خرداد ۱۳۹۵خودت فهمیدی چی گفتی؟
اين جا كجاست ؟
۲ خرداد ۱۳۹۵هیوندای با bmw ؟؟؟ مقابسه ؟؟؟
ما کجاییم خدای من ؟ اینجا کجای دنیاس ؟؟؟؟!!!!!
محمد رضا
۴ خرداد ۱۳۹۵مقایسه ب ام و با جنسیس توهین به ب ام و است
مثه اینه که بخوای پرایدو با مگان مقایسه کنی
اصن مضحکانه اس
آخه اصالت و تکنولوژی و اعتبار برند ب ام و کجا و جنسیس کجا؟!
پیشرفت کره ایی ها قابل تحسینه اما هنوز از آلمانی ها خیلی عقبن
سپهر
۵ خرداد ۱۳۹۵کره ای ها حالا باید خیلی زور بزنن تا به المانیا برسن فعلا فقط میتونن درباره ژاپنیا اظهار نظر کنن البته از اونا هم خیلی عقب ترن
mohammad fm 480
۶ خرداد ۱۳۹۵کره کجا آلمان کجا…. .این چه مسخره بازی ایه . آخه هیوندای رو با بی ام و مقایسه میکنن .برا بی ام و افت داره
SssHamed
۲۲ آبان ۱۳۹۵در اینکه هیوندای در این سالهای اخیر رشد خوبی داشته شکی نیست،ولی وقتی شما جنسیس سوار میشی و بعدش پشت بی ام و سری ۵ میشینی اونوقت تفاوت بین این دو خدرو را میفهمی،بی شک اگر کسی یه مدت بی ام و سری ۵ داشته باشه به سختی میتونه پشت ماشین دیگه ای بشینه،من الان ۲ ساله که ۵۲۸ دارم،پشت هر ماشینی که میشینم احساس میکنم ماشین زیر پام وله،تنها ایرادش اینه که با بنزینای بی کیفیت ما سازگار نیست ،بطوری که اکثر موتورهای ۲۰۰۰ تویین توربوی بی ام و های جدید بعد از یه مدتی ایراد پیدا میکنن و پیستون ترک میخوره،ولی با این حال انقدر سواریه خوبی دارن که بازم کسی که داره هر چقدر هم که خرج کنه بازم ازین ماشین سیر نمیشه.
SssHamed
۲۲ آبان ۱۳۹۵من بنز e250 هم داشتم،اونم باز شتابو گیربکس بی ام و ۵۲۸ رونداره،کمی هم خشکه
سینا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷به خدا ۹۰ درصد اونایی که اومدن نظر دادن دستشون به دستگیره در این ۲ تا نخورده تو پراید پیکان موندن ایرانیا میان اظهارنظر میکنن چه با قاطعیت هم نظر میدن ..هیچی نمیگم فقط میگم خدا نجاتتون بده
korei savar
۲ خرداد ۱۳۹۷ایول کره یه چند وقت دیگه آلمان و ژاپن روبه روش زانو می زنن دمش گرم پرچم همیشه بالاست????????????????