هیوندای

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۴

وقتی کراس‌آور متوسط نسل سوم و محبوب هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی خود داشت. هیوندای به پرسش‌های زیادی در آن پاسخ داده بود؛ از جمله این که حداکثر اندازه این کلاس ماشین چقدر باید باشد. بر این اساس تولید سانتافه در دو مسیر اصلی قرار گرفت. سانتافه اسپورت که با اندازهٔ قبلی و با گنجایش ۵ سرنشین، و سانتافه که عنوانی برای خودروهایی بود که فاصله محور چرخ‌های طولانی‌تری داشتند و سه ردیف صندلی در صندلی در آن‌ها جای می‌گرفت که بسته به طراحی‌های داخلی، می‌توانستند ظرفیت ۶ یا ۷ نفر را داشته باشند. بنابراین، می‌توان گفت که سانتافه اسپرت، شکاف موجود در خط تولید هیوندای را پر کرد و خودروی سانتافه جایگزین مدل بزرگ‌تر و مشابه خود، یعنی وراکروز شد.

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T
۲۰۱۴ Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

سانتافه‌های اسپرت از یک موتور چهار سیلندر ۲/۴ لیتری استفاده می‌کنند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و این در حالی است که موتور ۲ لیتری توربو ۲۶۴ اسب‌بخاری را نیز می‌توان انتخاب کرد. همچنین اگر موتور V6 با گنجایش ۳/۳ لیتر بر روی آن نصب شود، با توجه به فاصله زیاد محور چرخ‌ها، قدرتی معادل ۲۹۰ اسب بخار تولید خواهد کرد. به عنوان یک مقایسه، می‌توان موتور ۳/۸ لیتری V6 را بر روی مدل وراکروز در نظر گرفت که ۲۶۳ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. دلیل این امر طراحی و ساخت جدید و استفاده از مواد سبک‌تر در سانتافه اسپرت است که آن را بیش از ۹۰ کیلوگرم از ورا کروز سبک‌تر می‌کند. شرایط اسپرتی این مدل هیوندای، از مدل‌های نسل قبل سانتافه بیشتر است و به راحتی می‌توان در پیچیدن‌ها، مانور داد.

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T
۲۰۱۴ Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

وزن کمتر، تنها به معنی عملکرد و کنترل بهتر نیست، بلکه مصرف بهینه سوخت را نیز سبب می‌شود. نیرومحرکه از سیستم انژکتور با پاشش مستقیم سوخت استفاده می‌کند که برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بسیار مفید است. همچنین می‌توان وضعیت را به Active ECO تغییر داد و با محیط زیست بیشتر منطبق شد و مصرف بهینه سوخت را افزایش داد.

سانتافه گرند و سانتافه اسپرت به دو صورت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شوند. سیستم پردازش اطلاعات بلو لینک هیوندای و ارتباط تلفنی با بلوتوث از موارد اشتراک همهٔ مدل‌هاست. رادیو موج متوسط و کوتاه و همچنین Sirius/XM به همراه ورودی سی‌دی و اتصال آی‌پد در دسترس است و همچنین سیستم راهبری که می‌توان در هنگام خرید آن را انتخاب کرد. اگر پکیج‌های «تکنولوژی» و «چرم و تجهیزات ویژه» را انتخاب کنید، قیمت نهایی خودرو، نزدیک به ۳۶ هزار دلار برایتان آب می‌خورد؛ چیزی که در خودروی تست این بررسی انجام شده است. امّا در همین حال، حس یک خودروی لوکس را در یک مدل از هیوندای تجربه خواهید کرد: یک کابین راحت و مطمئن. سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ نمادی از پیشرفت هیوندای بعد از ورودش به بازار در دهه ۸۰ میلادی است. البته اگر فکر می‌کنید که این خودرو کاملاً کره‌ای است، سخت در اشتباهید؛ ساخت نهایی هیوندای سانتافه اسپرت در وست‌پویینت ایالت جورجیا در امریکا انجام شده است. هیوندای از طراحی‌های خود با عنوان خاص «پیکره سیال» نام می‌برد که اتفاقاً، کاملاً در مورد سانتافه اسپرت صدق می‌کند. در طراحی، جزئیات با ظرافت اعمال شده‌اند و نمای کلی خودرو، قدرتمند و دینامیک نشان می‌دهد. جلوبندی کروم زیبا، نیاز به دقت بیشتر در نشانه H برای مطمئن شدن از کمپانی سازنده، هیوندای، دارد. همچنین چراغ‌های LED، نمای جالبی برای خودرو ایجاد می‌کنند. طراحی جدید هیوندای برای سانتافه، از فولاد کششی سبک‌تر استفاده کرده است و همین امر، باعث شده تا مقاومت در برابر پیچش افزایش یافته و بدنه ماشین، بهتر نیروهای وارده را جذب کند. ایمنی بیشتر در کابین، سری کامل کیسه‌های هواست که کیسه‌های هوای اضافی برای زانو و همچنین کنار سر راننده در نظر گرفته شده است. سیستم ترمز در چهار چرخ و ضد قفل استفاده شده و انتقال ترمز الکترونیکی (EBD) و همراه ترمز (BA) از بخش‌های فعال سیستم مدیریت وسیله نقلیه هستند. همچنین سیستم تشخیص جای پارک بر پایه امواج صوتی در سانتافه اسپرت وجود دارد. این خودرو توانسته بالاترین امتیاز ایمنی را از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS‌) دریافت کند. در مجموع، سانتافه اسپرت، راحتی را با عملکرد خوب و ایمنی درآمیخته است. مشخصات کامل و نتایج تست هیوندای سانتافه را در ادامه ببینید.

مشخصات فنی:

  • نوع خودرو: کراس‌آور شاسی‌بلند، دو دیفرانسیل
  • قیمت مدل تست: ۳۵۹۲۵ دلار (قیمت پایه: ۲۹۴۵۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  با توربو شارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۴/۷ نیوتن متر در ۱۷۵۰-۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به صورت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۸  متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۸۱ کیلوگرم.

تست‌ شتاب:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۶ ثانیه.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۹/۶۳ لیتر در شهر و ۷/۲۲ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۱۲ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فکر کنم یه مدت دیگه یه دوج رام می دن بیرون می گن اینم هیونداست. پیشرفت خوبی داشته و کم کم داره DNA امریکایی می گیره.

    1. مسعود

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      منم میخوام : (((

    2. Reza

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      2rod bar to
      Akse avalio az dodge Ram daghlid kardan

    3. slr722

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      خدایی خیلی این ماشین خوشگله…

      خوب تو طراحی کار کردن…

    4. Kurosh

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      تشکر. بعد این همه سما سما، این مقاله حال داد…

      1. LAMBORGHINI DIAM

        ۲۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        خدایی سانتافه رو خیلی دوست دارم!!!!

  2. amir.t.

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خیلی شیکه.واقعا ادمو محو خودش میکنه …

    1. امین

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      ماشین خوبیه! از لحاظ طراحی که حرف نداره. این از جمله طراحی هایی هست که بعد از مدتی خسته کننده نمیشه درست مثل وراکروز!!!!! . فقط دریچه کولرش تو ذوقم زد.
      .
      من یه چیزو نمیدونستم! یعنی این جایگزین وراکروز شده؟ ابن که اس یو وی متوسط هست.
      .
      مشخصات فنی خوبیه هم داره 260 اسب به نظر من کافیه واسه همچین سایزی.کیفیتش هم که بهتره نظری ندم چون فقط تا 2 3 سال اول خیلی نرم راحت هست.
      شاسی بلند های هیوندای بهتر از کیا هست. رقیب اصلی این هم کیا هست.
      پس لطفا اینو با تویوتا (هایلندر 2014 اس یو وی متوسط) مقایسه نکنین چون تویوتا بحثش جداست.

  3. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    کره ای ها بدون منم منم کردن به کجا رسیدن اون وقت ماها با این همه شعار و منم منم کردن هنوز توی دهه 70 و 80 میلادی سیر میکنیم و افتخار میکنیم که برای تولید 405 و پراید به خودکفایی(البته از نوع چینی)رسیدیم.
    با این روشی که ایران در پیش گرفته در 50 سال آینده هم هیچ تغییری ایجاد نمیشه

    1. amir.t.

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      علی جون ای کاش 50 سال دیگه ایران روبه راه بشه … / با بی عقلی و نداشتن تجربه اقایون ایران رو به 200 سال پیش بردن.و کاری کردن که پراید بشه اولین و اخرین ماشین ما ایرانی ها.وقتی که طرف کارمند شهرداریه و به رعیس جمهور ی کشور تبدیلش میکنن چه توقعی هست و معلومه که کشور کم کم نابود میشه.و وقتی که ازش سوال میپرسن هی با دلقک بازی و مسخره کردن جواب میده چه توقعی از این ادم هست که بتونه ی کشور که پر از اصالت.فرهنگ.تاریخ و …است رو روبه رشد ببره.حرف برا گفتن زیاده …

  4. کرمانشاه

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    انصافا سرعت کره تو رشد از سال 2006 به بعد عالیه. سانتافه تو بازار جهانی هم قیمت خوبی با توجه به سطح تجهیزاتش داره که به لطف گمرک و دلالی تو ایران بالای 200 تومنه

    1. tormoz dasti

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      175ملیونه الان تو اصفهان

  5. یه پسل باهوش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    علت پیشرفت هیوندا و کیا

    قیمت پایین اپشن بالا

    چیزی که چینی ها امروز توی بازار ایران دارن پیاده می کنن

    و مشتری رو می خورن

    به همین سادگی به همین خوشمزگی

    حالا یکی نیس با پوس خند به سایپا ایرانخودرو بگه

    : شما دنبال همون افزایش قیمتتات باش

  6. کورش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    از نظر طراحی واقعا زیباست …البته ذات کیا و هیوندائی آمریکائیه..از دلایل موفقیتشون هم همینه..جوینت با بزرگان!!!!

  7. masoud v12

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هیوندا پیشرفت خوبی طی چند ساله اخیر داشته ولی هنوز برای مثل تویوتا شدنش باید تلاش زیادی بکنه هرچند که از لحاظ طراحی بدنه از تویوتا سرتره برای مثال شما تویوتا کمری جدید رو با قدیم اریون جدید رو با قدیم و همچنین پرادو جدید رو با قدیم مقایسه کنید پی به عرض بنده میبرید که چقدر تویوتا در طراحی های جدیدش دچار افت شده خوب به چراغهای پشت کمری نگاه بکنین ببینین نسبت به کمری نسل پیش چقدر افت طراحی داشته ولی برعکس شما سانتافه جدید رو با قدیم مقایسه کنین که واقعا پیشرفت طراحی خوبی داشته ولی از لحاظ کیفیت هنوز تویوتا نشده.

  8. ویکی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به نسل قبلیش خیلی شیکترو جذاب تر شده……!!!

  9. فرامرز

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    ماشین های کره ای دارن به سرعت پیشرفت میکنن اما لزوماْ ارزشمندتر نمیشن چون قبلا میشد بهترین سانتافه رو با ۲۰ هزار دلار خرید اما الآن حداقل ۳۰ هزار تا لازمه. در حالی که ماشین های اروپا در نسل های بعدی چنین افزایش قیمتی ندارن.

  10. mehran911

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    انصافا ماشین خیلی خوبیه هم از لحاظ طراحیه داخلی و بدنه وهم از لحاظ فنی وقیمت این ماشین باداشتن 7 کیسه هوا سیستم کنترل کشش وکنترل ثبات الکترونیکی وکنترل باد تایر ها از رقبایی مثل جیپ پاتروت و مزدا cx-5و ford escape سرتره راستی سرعتش هم 124 مایل یعنی 199 کیلومتر بر ساعته

    1. زیگما

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      رقیبش در قورد اکسپلورر هست

  11. زیگما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    تویوتا هایلندر رو نابود کرد.آلمان ها هم که رقیبی برای این کلاس ندارن.البته دارنااا ولی فروش نمیره.جالبه بدونید فروش فولکس واگن در امریکا 9 درصد امسال کم شده. off شدی؟

  12. مهدي

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    از جمله سوالهایی که ذهن 75 میلیون نفر را در یک کشور به خود مشغول کرده این است که : « پس ایرانخودرو و سایپا دارند چه غلطی می کنند که بعداز 20 سال هنوز نتوانستند در تولید یک خودروی مونتاژی به خود کفایی برسند؟»

  13. km

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    من کلا از ماشین های کره ای بدم میاد ولی سانتافه نسل جدید خیلی زیباست کاش که حجم موتورش بیشتر بود

  14. ali

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    الان که دستمون بهش نمیزسه ان شاالله 30سال دیگه یدونش و میگیرم بازسازی میکنم سوار میشم

    1. tormoz dasti

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      البته با موتور پیکان!

    2. کیوان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بازسازی ش رو خوب اومدی ;-)

  15. اسی 2160

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    من از سانتافه 6 سیلنر خیلی خوشم می آید این اتاق جدید ها خیلی خوشگلن

  16. اسی 2160

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سیلندر

  17. محسن

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ما ها فقط یاد گرفتیم که از دیگران انتقاد کنیم و مثلا بیپرسیم که ایران خودرو و سایپا دارن چیکار میکنن؟
    ولی از خودمون چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من و شما چقدر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت میکنیم؟
    من و شما چقدر به کارمون متعهد هستیم؟
    من و شما ساعت کار مفیدمون در طول سال چقدره؟
    (کره با حدود 2000 ساعت کار مفید در سال بعد از ژاپن قرار داره که با برنامه ریزیهاشون طی چند سال اینده میخوان جای ژاپن را بگیرن)
    حالا کیفیت کار ما ها چیه که ایران خودرو و سایپامون باشه؟

    1. Pooya

      ۲۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      درود

  18. اسی 2160

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی ایران بر میگرده به هول هوش 50 سال که هیچ پیشرفتی نکرد درود بر کره جنوبی

  19. امير علي

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دوستان کسی می دونه نقشه های gps رو برای این خودرو از کجا میشه تهیه کرد ؟فقط نقشه امارات روشه.

  20. محسن.د

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    جلوپنجرش یکم از فوردهای جدید الگوبرداری شده ولی خب درکل باتوجه به قیمتش ماشین مناسبیه.

  21. ESI

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    بدک نیست

  22. حمید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ای کاش فیلم تستش هم بود

  23. Hooman

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سلام،من نمیدونم واقعاً چرا بعضیا عشق تویوتان؟؟؟و متنفر از کره ای ها. بحث اینکه کیفیت هیوندا از تویوتا کمتره خیلی مسخرس…من ۴ساله وراکوروز دارم تو این سال ها بجز ۲جفت لاستیک هیچ چیزی دیگه براش نگرفتمو آخ نگفته…حالا اگه میگید استثنا بوده و تویوتا بیشتر زمان میبره تا خراب بشه…آخه مگه آدم چند سال میخواد یه ماشینو داشته باشه درحالی که تویوتا یک صدم هیوندا امکانات نداره…

    1. صابر

      ۲۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      امکانات کیلویی چنده… پرواز که نمی کنه!!!

      مهم اینه که تویوتا خیلی راحت تره و کم استهلاک تره

    2. soroosh

      ۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوست عزیز و محترم ؛ شمـا کافیه شخصا تجربه سوار شدن پشت پرادو V6 رو داشته باشی بعد ببینیم دلتون راضی میشه جدا از کیفیت و راحتیش دست از اون سواری و قدرت موتورش برداری؟! مطمئن باش دیگه به هیچ عنوان خودروهای با موتور 2400 به دلتون نمیشینه.
      نسل جدید سانتافه بسیار پیشرفت خوبی داشته اما اون موتوری که انتظارش رو داریم :
      29,800$
      3.3 Liters
      290 horsepower
      این گزینه خوبی هست..
      البته طراحی داخلی سانتافه جای پیشرفت بسیار زیادی داره.

      1. مهرشاد

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزم شما هم زحمت بکش سانتافه ۶ سیلندر رو با پرادو ۶ سیلندر مقایسه کن نه سانتافه ۴ سیلندر رو با پرادو ۶ سیلندر . شما هم اگه پشت سانتافه 2014 شش سیلندر با اون همه اثشن بشینی عمرا یراغ پرادو نمیری

  24. اسی 2160

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    چرا بعضی ها میگن تویتا بهتر از هیونداست من خودم یک پرادو را دیدم 2 دره بود gx 2006 باور کنید 200 هزار تا کار کرده بود ولی انگار مثلم 80 هزار تا کار کرده میگم تویوتا دروسته آپشن کم داره ولی کیلو مترینا هالیش نیست ولی هیوندای سانتافه بعد 100 هزار تا به خرج می افته از رخ هم می افته محصولات کیا و هیندای صفرش خوبه یا 15 تا کار 20 کار

  25. omid

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سانتافه داریم. تنها عیب سانتافه مصرف سوخت بالا (تا 16 لیتر) ! ولی تو این مدل مصرف سوخت بین 7 تا 10 هست و قدرت 264 اسب بخار یعنی 70 اسب بخار بیشتر از مدل سانتافه قبلی و مصرف کمتر ! این عالیه

    1. عليرضا

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا قدرته ۱۹۰ اسب بخار.

  26. sami

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دقیقا مدل قبلی شو از دور خارج کرد… مثل بقیه مدل ها ی هیوندای

    این یعنی عدم تجربه و پختگی.. نتیجه راه به راه شکل عوض کردن

  27. حسن

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سانتافه ۲۴۰۰بهتره یا تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۳؟

    1. soroosh

      ۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سانتافه اسپرت 2400

  28. صابر

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    استیل کلی اش مثل توسان و ای ایکس 35 هست.. تمایزی بین مدلها وجود نداره که اصلا خوب نیست

  29. سيامك

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من خودم یه سونتا ۲۰۰۷ دارم ۶ سالم سوار میشم کیلومترشم ۳۵۰ هزارتا کار کرده فقط روغن بنزین ولاستیک عوض کردم موتورشم دست نزدم خدایش هیوندا عالیی

  30. پرهام زرگریان

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور سانتافه جدید با اینکه 2400 سی سی است ولی واقعا عالیه.
    من تا 220 کیلومتر با 4نفر تو جاده امتحان کردم، خوب جواب داد.
    تو کانادا بیشتر سانتافه ها 2000 سی سی است. یعنی چقدر ماشینه خوبیه
    طراحی و دیزاینش خیلی بهتر از سورنتو و کدنزا است. در صورتیکه مصرف سوختش بسیار پایین تر هست.
    به نظرم کسانیکه دو نفر بیشتر نیستن بهتره دوایربگشو سوار شن و با 170 میلیون راحت یه شاسی بلند بخرن و پول به سورنتو و کدنزا ندن.

    1. soroosh

      ۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      جناب زرگریان جسارتا کدنزا جز کلاس دیگری هست و باید با آزرا مقایسه شه نه شاسی بلند.
      در ضمن شک نکنید سورنتو 2013 با قدرت و حجم موتور بیشتر و شتاب فوق العاده ای که داره از سانتافه 2400 فول هم بهتره. یک کامپبر ساده بیانگر این موضوع هست..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا