با آماده شدن فولکسواگن برای عرضهی T-Roc کانورتیبل در سال ۲۰۲۰ و تداوم فروش رنجروور اووک روباز، شاید برخی افراد با خود فکر کنند که شاسی بلندهای روباز آمدهاند که بمانند.
اگر شما در استرالیا زندگی کنید شاید باور کنید هیوندای نیز میخواهد وارد این بازی پیچیده شود زیرا یک دستگاه سانتافهی کابریولت در خیابانهای سیدنی مشاهده شده است. البته این خودرو یک کانسپت پیشتولیدی نیست بلکه مدلی تولیدی و نهایی محسوب میشود.
هیوندای استرالیا سقف این شاسیبلند چهار درب و هفتنفره را تنها به خاطر نیاز حضور در تبلیغاتی تلویزیونی حذف کرده است. موضوع مهم اینکه حذف سقف به آنها اجازه داده جزئیات کابین را از هر سه ردیف صندلیها تصویربرداری نماید.
زمانی که تصویربرداری تجاری این خودرو به پایان رسیده هیوندای اقدام به حفظ سانتافهی کابریولت در مقر استرالیایی خود کرده است.
نشریهی Car Advice از هیوندای استرالیا درخواست راندن این خودرو را کرده و پاسخ آنها نیز مثبت بوده است. سپس یک بررسی و ریویوی واقعی از خودرو در محلی کاملاً ممنوعه صورت گرفته است. دلیل این کار هم منع قانونی راندن سانتافهی روباز در جادههای عمومی بوده است.
خب راندن یک شاسیبلند چهار درب و هفتنفره چگونه است؟ خیلی نمیخواهیم قضیه را لو دهیم اما اگر هیوندای بخواهد این خودرو را روانهی خط تولید کند باید ساختار بدنه را مستحکم نموده و فکری هم به حال پیچیدن باد در کابین نماید. همچنین مهندسان شاید بخواهند یک سقف تاشونده برای خودرو تدارک ببینند هرچند این امر برای خودرویی با سه ردیف صندلی سخت خواهد بود.
حامد
۲۱ شهریور ۱۳۹۷انگار اتوبوسه ?
مزدا
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اصلا با خودروهای کابریوت استیشن حال نمیکنم حالا هر برندی میخواد باشه.
هیوندای کابریوت ادم حس میکنه اصلا شاسی بلند نیست??
NAVID۰۰۹۸
۲۱ شهریور ۱۳۹۷بنظر من که ایده بسیار جذابیه و برای کشورهای بی بارانی مثل خاورمیانه ، حرف نداره ، اما مطمعاً صرفه اقتصادی هم برای شرکت نداده و بیشتر جنبه قدرت نمایی شرکت را میرسونه ، البته اگر در تیراژ کارخانه تولید بشه .
اگر اشتباه نکم ، نیسان مورانو در سال ۲۰۱۲ این کار روش به صورت تولید کارخانه انجام داد ، اما به دلیل استقبال کم ، سُفرشو جمع کرد از بازار .
من که اگر یه پول زیادی داشتم ، بدم نمیومد یکیشو داشته باشم .
مزدا
۲۱ شهریور ۱۳۹۷یه ایرادی داره اینه که هوا طوفانی باشه یا از یه جای خاکی عبور کنی مطمینن گرد و خاک تمام کابین رو پر میکنه هر چقد هم تمییز کنی باز میمونه
emad1990
۲۲ شهریور ۱۳۹۷این اگه تو تصادف رو سقف نداشتش برگرده چیزی از سر سرنشیناش نمیمونه
saeed
۲۱ شهریور ۱۳۹۷با رشد فروش و درخواست زیاد کراس اوورها احتمالا در آینده شاهد این کلاس خودرویی هم باشیم.شاید اولش نامتعارف بیاد اما زمان بگذره احتمالا حضورش عادی و متعارف شه.
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷خدا نکنه
خیلی مزخرفه واقعا طراحیش آشغاله هیوندایی جو گیر شده خواسته نو آوری کنه کلاس جدید بسازه
اون عقبیا حس قالیچه سلیمان بهشون دست میده کلا تو هوای آزادن
saeed
۲۱ شهریور ۱۳۹۷منم کلا از شاسی بلندا خوشم نمیاد و عاشق سدانها هستم.اما خوب واقعیت اینه دیگه.
اما این طبیعت کمپانیهای بزرگه چون وضع مالیشون خوبه قدرت ریسکشون ناخوداگاه بالاست.واسه همین بخش تحقیق توسعشون اقدام به تولید مدلهای متفاوت و گاها عجیب که حتی گاهی به تولید انبوهم نمیرسه میکنن برای اینکه تو بازه های زمانی مختلف میزان درخواستها و سلایق مردمو بررسی کنن و استراژیهای آیندشونو با ریسک کمتری بر اون اساس بچینن.
رامتین
۲۱ شهریور ۱۳۹۷یک سقف فوق سبک هم روش بزارن، عالی میشه. خصوصا اگه ایران بیاد، خیلی ها صرفا برای خودنمایی میخرند!
Hossein gh
۲۱ شهریور ۱۳۹۷شبیه اتوبوسای شهربازی شده?
Alireza
۲۱ شهریور ۱۳۹۷آره واقعا مخصوص خاور میانست باد داغ و نور خورشید خب آدم پیکان میخره
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اگه مثل رنجرور ایووک کابریولت دو در بود خوب میشد
به نظر من اگه هیوندای بخواد اینو به همین شکل تولید کنه اشتباهه
باید این ماشین از اول طراحی و تولید کنه
مثل این میمونه یه فرز برداشتن سقف ماشینو بریدن
net
۲۲ شهریور ۱۳۹۷این مدل سانتافه ۷ نفره خیلی زشته
الهی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷انگار بچه ها تو لگن حموم نشستن…?
مانی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بحثِ ایمنی چی میشه؟اگه چپ کنه چی میخواد از سر نشینها محافظت کنه؟
هرچی طولِ سقفِ حذف شده بیشتر باشه حفظ ایمنی سخت تر میشه