هیوندای نسخه اروپایی فیسلیفت سانتافه را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد.مدل اروپایی سانتافه چند سالی است که، دستخوش تغییرات ظاهری و بهبود در طراحی میشود و بر ویژگیهای ایمنی فعال و امکانات رفاهی آن افزوده میشود.
این بار تغییرات شامل افزوده شدن یک ردیف صندلی تاشو در عقب که ظرفیت گنجایش دو مسافر یا فضای بار بیشتر، را فراهم میکند، میشود و برای دستیابی به این فضا، عرض این SUV با افزایش ۱۵ میلیمتری در حال حاضر به ۲۷۰ میلیمتر رسیده است. هیوندای مشتاق است تا سانتافه احساس ارزنده بودن را منتقل کند و همچنین امیدوار به بهبود محیط داخلی آن است. بنابراین امکاناتی مثل آخرین نسخه از سیستم سرگرمی هیوندای، همراه با ۱۲ بلندگو با صدای فراگیر، دوربینهای جدید با تصویر فراگیر و کروز کنترل هوشمند را به لیست امکانات آن افزوده است. ازجمله امکانات دیگر، سیستم رانندگی خودکار (AEB) همراه با هشدار ترافیک و نظارت بر نقاط کور به کمک رادار است. هیوندای به امید موفقیت در برابر رقبای خود تمام این امکانات را بهعنوان امکانات استاندارد ارائه کرده است. موتور و گیربکس بهبودیافتهاند، و همه مدلهای سانتافه در حال حاضر با مقررات یورو ۶ مطابقت دارند. هیوندای سه پیشرانه برای آن در نظر گرفته، که شامل دو موتور دیزلی و یک موتور بنزینی میشود. پیشرانههای دیزلی شامل: موتور ۲.۰ لیتری، با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر و موتور ۲.۲ لیتری با توان ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر میشوند. موتور بنزین هم با حجم ۲.۴ لیتر و چهار سیلندر توان ۱۸۵ اسب بخار تولید میکند. همهی این پیشرانهها بهصورت استاندارد با یک گیربکس شش دنده دستی عرضه میشوند و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هم برای دو موتور بزرگتر در اختیاری مشتریان خواهد بود. درنهایت، سانتافه با طراحی ظاهری جدید، ظاهری اسپورتتر پیداکرده و مطابق با دیگر محصولات جدید هیوندای شده است، اما در حقیقت با این بهبود ظاهر آن احساس زیبایی کمتری را منتقل میکند. نتیجه تغییرات در داخل کابین هم به همین شکل ادامه یافته، اما کیفیت ادوات داخلی بهتر از قبل شده است.منبع: carscoops
فواد
۲۸ شهریور ۱۳۹۴درنهایت، سانتافه با طراحی ظاهری جدید، ظاهری اسپورتتر پیداکرده!!
اینکه فرقی نکرده!!
4c
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان من با کیفیت و استحلاک و قدرت هیوندای کاری ندارم و خودم نیسان رو دوست دارم ولی انصافا طراحی سه خودروی هیوندای بی نقصه:سانتافه جدید،سوناتا ۲۰۱۵،جنسیس ۲۰۱۵،مخصوصا همین سانتافه واقعا خوشگل و بی نقصه.
Amino
۲۹ شهریور ۱۳۹۴آخه کپی فورده
road
۲۹ شهریور ۱۳۹۴واقعا صنعت نوپای کره ای های چشم بادامی همیشه در حال تقلید از خودروسازان دیگه بوده و هیچ چیز خاصی در تکنولوژی و موتورینگ این ها دیده نمیشه
Mehrbod
۲۹ شهریور ۱۳۹۴فورد ” ادج “
HELL CAT
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نوشته فاصله محور و موتور تغییر کرده صندلی تغییر کرده
یا این دروغ میگه یا واقعا یه تغییراتی داشته
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اقا همینی که تو ایران قشنگ تره. معلوم میشه سلیقه مردم ما با اهمیت تر از سلیقه مردم اروپا برای هیوندای هستش. خخخخخخخخخخ
سینا
۲۹ مهر ۱۳۹۵چرا فرق ندا ره خیلی تفاوت در ظاهر و هم چنین در داخل و نحوه چیدمان دکمه ها فرق زیادی دارد واگزوز های ماشین خیلی با سانتافه معمولی فرق دارد
نریمان
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام . هیوندای یکی از برند های خوبیه که محصولاتش تو کشور ما بازار خوبی داره . برخلاف نظرات دیگر دوستان در رابطه با کیفیت این خودروها باید محصولات این شرکتها رو در برابر محصولات داخلی مقایسه کنیم . همه دوستان اتفاق نظر دارن این شرکتها توان رقابت با خودرو سازان ژاپنی ، آلمانی.و آمریکایی رو ندارن ولی به این فکر کنیم که محصولات داخلی ما در هیچ رده خودرویی قابل قیاس با محصولات این شرکتهای کره ای نیستند . باید تبریک گفت به این شرکت های کره ای که با این محصولات خودرویی توانستن در بازارهای جهانی جایی رو برا خودشون باز کنن . لطفا نقدها منصفانه باشه .
M.R.K
۲۸ شهریور ۱۳۹۴اقا نریمان عزیز
ما اصلا محصولی نداریم که بخوایم با بقیه رقابت کنیم همه خودرو ها پلت فرم ۵۰ سال قبل رو یدک میکشن با دوتا سپر و چهارتا چراغ تغییر یافته .
بلعکس هیوندای و کیا خودشون رو با آلمانی ها و امریکایی ها مقایسه میکنن و توی یکی از مقالات همین سایت جناب سانتافه بود که حضورذهن ندارم کدوم رنجروور بود رو شکست داد .
این بی انصافیه که بخوایم شرکتی رو که سالی ۱۰ بار برای خودروهاش فیس و … جدید طراحی میکنه رو نادیده گرفت .
هرچند در کیفیت در حد بقیه نیستن اما برای استفاده شهری و حتی برون شهری عالی هستن چون نیاز یک خانواده رو فرهم میکنه .
سامان اذری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام شرمنده این کامنت رو اینجا میزارم
ولی همگی به این عکس نگاه کنید
اولین ماشینی که تو ایران توسط مهندسین ایرانی طراحی شده بود
http://s2.img7.ir/MGTms.jpg
کسی در بارش چیزی میدونه ????
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴منم دیده بودم هیچ جا هم اطلاعاتی پیدا نکردم ، ولی خودمونیم ها همچینم ایرانی ایرانی نیست ، جلوش شبیه ژیان. تعجبم اینکه همین یک عکسم اونم فقط از نمای عقب هستش.. اگه چیزی فهمیدی منم در جریان بزار. خیلی اقایی.
آرمااااان
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اگزوزش هم سبیه sls برابوس و وایپره،حالا موندم وایپر از رو این زده یا این از رو اونا خخخ
امیر سابق
۲۸ شهریور ۱۳۹۴واقعا پیشرفت کره رو بهشون تبریک میگم و نحسین می کنم.
روزی جلوش چشمامه که کره ژاپنو جلو زده و داره با اروپایی ها رقابت می کنه.
ولی در حال هم با ژاپن برابری میکنه اینو همه میدونن.
mohsen
۲۸ شهریور ۱۳۹۴الان این حرفه شما یعنی ژاپن از اروپا عقبه؟ فکر نمیکنم!
بعد الان کره با ژاپن برابره؟ کره کدوم ماشین مثل GT-R یا LF-A زده ما خبر نداریم حالا اینا به کنار اصلا تو ماشینای حریف ژاپنیش از کدوم جلوتره؟
تو امرکا میخرن چون قیمتش پایینه
تو ایرانم میخرن چون انتخاب دیگه ای در اون حد نیس و قیافشونو مردم فک میکنن خوشگله البته نمیگم نیستا ولی خوب اصالت تو طراحی نداره و هی ریتم عوض میکنه
fj
۲۸ شهریور ۱۳۹۴همون خودروی ژاپنی هم رو به علت قیمت پایین میخرن
Mohamad
۲۸ شهریور ۱۳۹۴فازت چیه دوست عزیز؟!
شما و اون دوستی که بحث را به راه انداخت در عالم دیگه ای سیر میکنید گمون کنم!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نمیخوام بحث رو ادامه بدم ولی باید گفت درسته که در کل کره در این عرصه به موفقیت ژاپن نرسیده ولی به تازگی در بالای لیست کیفی JD پاور جایگاه بهتری از ژاپن کسب کرده.یه بحث دیگه اینه که GTR یا LFA ساختن ربطی به برتری نداره کره در این کلاس اصلاً ماشین نمیزنه که بخواد براش ضعف محسوب بشه.جسارتا این طور که شما میفرمایید یعنی چون فرضا ب ام و ماشینی در حد بوگاتی ویرون نزده پس بوگاتی اصلاً یه چیز دیگس.ژاپن طیف محصولاتش گسترده تر از کیا و هیوندای هست ولی این دلیل نمیشه چون سوپر اسپورت زده برتر از کره باشه.
ولی در حالت کلی ژاپن موفقیت بیشتری داشته تو خود آمریکا هم طرفدار بیشتری داره.
فواد
۲۸ شهریور ۱۳۹۴باز بحث کره ژاپن داغ شده. این رده بندی از نظر منه
1- آلمان
2- ژاپن
3- ایتالیا و آمریکا و انگلیس
4- کره
5- چین
.
.
.
119- ایران
امیرسابق
۲۸ شهریور ۱۳۹۴mahmood
شما فکر کن ما تو عالم دیگه ای سیر می کنیم. شما همون آدمی هستید که میبرید به کرولایی که صندلی های عقبش مثل پرایده و یک زباله به تمام عیاره پول یه النترا یا بیشتر رو میدید
فکر میکنی چرا تو آمریکا پرفروشه؟ چون ارزونه ارزون
اگه ارزون نبود مطمئن باش کمترین فروش رو داشت. اینو همه میدونن که تویوتا هر چقدرم جلو بره باز تو کشور ما و خیلی جاها که تویوتا ارزون نیست کره ای ها پرفوش ترینند
mohsen
۲۸ شهریور ۱۳۹۴جناب باربد.فقط شورولت.فقط کامارو حرف شما رو قبول دارم منظورم بیشتر تکنولوژی هایی بود که تو اون ماشینا هستن
Mohamad
۲۸ شهریور ۱۳۹۴محسن جان شما چه انگیزه ای دارید برای پاسخ به این کامنت واقعا؟! خودتو خسته نکن داداش
طرف رسما 10 تا جوک کنار هم نوشته و کامنت کرده.
البته افسوس به حال اون 10 نفری هم که لایکش زدن! شمارش معکوس برای باز شدن مدارس…
امیرسابق
۲۸ شهریور ۱۳۹۴عزیز تو برو تویوتا یا ژاپنیتو بخر بعدم لطف کن تو پیج هیوندایی ها دیگه کامنت نده. چون با این کارات فقط طرفدارای تویوتا رو کم میکنی وسلام
خواهشا برو تو صفحه تویوتا هر آَشغال ژاپنیت نظر بده
امیرسابق
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نمیگم کره از ژاپن جلوعه
ولی خودت قضاوت کن کره همه چی رو ماشیناش نصب میکنه (آپشن) قیافه شون خیلی جلوعه – کیفیت هم که دارن. پسرداییم سوناتا 2008 داره فقط یبار تعمیرگاه نبرده.
به نظر م کره کم کم داره به ژاپن نزدیک میشه . البته تو خیلی زمینه ها ژاپن رو گذشته ولی تو کیفیت هم میگذره انشاا…
اونایی که موافق کره ایند لایک کنند.
mohsen
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ولی در حال هم با ژاپن برابری میکنه اینو همه میدونن. این حرف شما بود
دوستان گفتن کره تو اون سطح ماشین نداره که با GT-R مقایسه کردی ولی منظورم مقایسه نبود.
حالا میخوای مقایسه یه نمونه لند کروزه الان میگی موهاوی مثلا واقعا اون کجا این کجا
من خودم در اون حد ژاپنی باز نیستم ولی تویوتا خودرو سازیه که لکسوس ماله اونه RX350 کجا سانتافه کجا
یکی از زمینه هارو بگید الان که از ژاپن جلو هست؟
اینم که میگید یه بار نبره تعمیرگاه بده من یه جفت لاستیک دود کنم تا عمر داره بره بخوابه تعمیرگاه
اینکه نشد ماشینو هفته ای یه بار در بیاری با 80 برونی بعد بگی خرج نداره
RX350 من دست کسی دیدم که 2010 خرده الان 200 هزار تا رونده خودشم اسفالتو خاکی واسش فرق نداره ولی در اون حد تعمیرگاه نمیره
ماکسیما ببین چند ساله تو خیابونای ایرانه ولی ندیدم یه ماشین کره ای بتونه بگیره اونو
لندکروزم که دیگه واقعا بهش ایمان دارم چون تو برف توش بودم تو جاده های ناجور
لندکروز 1992 V8 دیدم تو مریوان مات بودم این ماشینو اون زمان چطوری درست کردن صاحبش کاپتشو زد بالا گفت موتور دست نخورده 90% قطعاتشم فابریک کمپانیه گفتم کم روندی گفت مرد حسابی سر وضع ماشینو ببین گل بود خالص گفت کار من یه جور از این ماشین کار میکشم
من پیشرفته کره رو تحسین میکنم ولی دیگه نمیشه گفت از ژاپن جلوتره
دفعه ی قبلم که به من توهین شد
خودمم نداشته باشم خلاصه ماله یکی دیگرو دیدم روندم
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴بازم قشنگه ایول.
احمد باقری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴داخل کابین قشنگ شده.
mehdi
۲۸ شهریور ۱۳۹۴این ماشینو مدل 2014 داشتم اصلا سواری خوبی نداره ولی خوشگله
sunmartin
۲۸ شهریور ۱۳۹۴بله ایشان درست میگن بلحاظ کیفیت( و نه مهندسی انجین و گیربکس) کره یکساله از ژاپن پیشی گرفته و همطراز و حتی بهتر از معتبرترین خودرهای اروپایی هست بلحاظ دوام و کیفیت و قیمت اما از نقطه نظر مهندسی های پیچیده انجین و گیربکس و ضرایب سازی و ایرودینامیک از ژاپن عقبتر و کره و ژاپن از آلمان عقبتر هستن در جاییکه بی ام دبلیو و فورد و بنز و پورشه و آئودی با انجین های کم حجم و قدرتمند با مهندسی پیچیده بسیاری از معادلات بهم میزنند خودروهای کره با چندین عامل پیش رفتن
مهندسی آلمانی و تفکر و نبوغ آلمانی پیتر شرایر و تیم محبوبش سرمایه گزاری قدرتمند ترین اقتصاد جهان آمریکا و بی باکی و بی پروایی کره ای ها..
بهزاد
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز شرایط پیشرفت صنایع در کره برخلاف نظر شما مختص یک یا دو مکان نبوده و نیست و این راه ده ها سال زمان برده تا به این جا رسیده.
اگر به گذشته نگاه کنید و حتی زمان کنونی یکی از کشورهایی که سهم عمده ای در پیشرفت کره ایفا کرده ژاپن بوده از جمله تربیت مهندسانی که از کره در دهه های 70 تا 90 میلادی به ژاپن فرستاده میشدند و دانشی که به اونها داده میشد.
در صنایع کشتی سازی نقش فرانسوی ها بسیار مهم بوده و همینطور خودروسازی که سالها کار طراحی و مهندسی با کمک ژاپنی ها انجام می گرفت.
در سال 2014 ژاپن صادراتی معادل 52 میلیارد دلار به کره داشته که بیشتر این صادرات تکنولوژی و مواد و… بوده و صادرات آلمان به این کشور حدود 20 میلیارد دلار میشده که در اینجا نقش ژاپن از دیگر کشورها در صادرات کالاهای صنعتی به این کشور اهمیت بیشتری داشته است.
مثالهای بسیاری با استناد میشه عنوان کرد ولی اینکه گفته بشه سرمایه آمریکا و مهندسی آلمان اونهارو به اینجا رسوند از واقعیت دور هست و عوامل موفقیت این کشور بسیار گسترده تر از این دو یا سه وجه است.
حميد
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام اخه ماشین به این بزرگی با این موتور و توان أصلا ذوق رانندگی رو از بین میبره
به نظر من خطوط طراحی چشم نواز نیست انگار یک جای کار مشکل داره
امیرحسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴من نمیدونم بر چه اساسی کیفیت کره ای برتر از ژاپنی شده؟؟
بر اساس مشاهداتی که از زیربندی ماشینهای کره ای و ژاپنی و اروپایی داشتم و درس مهندسی که خواندم اصلا نمیشه کره ای ها رو با رقیبان ژاپنی و اروپایی مقایسه کرد
ضمن اینکه ماشینی در این کلاس وقتی توانایی آفرود نداره ارزش خرید نداره.البته این نظر شخصی من هست.نسل قبلی سانتافه تو جایی گیر کرده بود که وانت مزدا به راحتی حرکت میکرد
mds
۲۹ شهریور ۱۳۹۴چقدر ماشین قشنگیه این سانتافه الانم که شکافای سپرش تغیر کرده خیلی بهتر شده از مورانو از هر لحاظ بهتره ،همیشه تیب بالاشو که تو شهر میبنم یه آه میکشم ، من که قدرت خرید یه پیچ یکی از چرخاشو هم ندارم
این ماشینا رو تو خوابو خیالم نمیتونم داشته باشم..
به هر حال دمتون گرم کره ای ها… درود بر غیرتتون
mohsen
۲۹ شهریور ۱۳۹۴این از مورانو جلوتره؟ پدال چند مدت پیش مقایسه کرده بود و مورانو اول بود
------
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اینجا یسری ادم هست که چنان تعصبی رو ژاپنی دارن که اگه پراید رو تویوتا درست کرده بود از مرسدس s500 بهتر میدونستنش . یسری دیگم همین تعصبو روی کره ای ها دارن!!!!!!!!
بنده پدر بزرگم یه تویوتا کرسیدای مدل 1990 داره که حدود 900000 تا کار کرده که تا الان موتور باز نشده و هیچ خرجی به جز روغن نداشته (فقط موتورشو میگم) خوده بنده یه سوناتا مدل ۲۰۰۸ دارم که حدود 300000 کار کرده که چند وقته پیش موتور دچار مشکل شد و ۵ میلیون خرج ورداشت
خب کاملا مشخصه که ژاپنی ها بهتر از کره ای ها از نظر کیفیت هستند ولی من کاملا از سوناتا راضی بودم و هستم و بعده ۷ سال توقع همچین خرجیو داشتم و تعجب نکردم ولی ماشین بابا بزرگ من هنوز مشکلی نداره و سره پاس مثل قبل
امید وارم کمکتون کرده باشم در مورد کیفیت این دو کشور. در ضمن نگهداریه ماشین هم خیلی مهمه دوست بنده یک کمری داشتند که بعد از یه کل کل پر فشار با بنده مجبور به تعویض گیرباس شدن چون ماشین از زیر ضربه محکمی خورده بود و بعد از این کل کل که حدود نیم ساعت طول کشید، وقتی ایستادیم و ماشین هارا خاموش کردیم بعد از یک ربعی که استراحت کردیم می خواستیم که حرکت کنیم ولی ماشین ایشان قادر به حرکت نبود و چون ضربه خورده بود شاکل گارانتی نشد و مجبور به فروش ماشین شد
Hooman
۶ مهر ۱۳۹۴لعنت به هرچی خودروساز چینیه………..چینیا با ماشین ساختنشون حال آدمو از هرچی ماشینه بهم میزنن…….ی مدل از جک شاسی بلند هست عقبش شبیه این مدل سانتافست…….