دلیل خوبی برای “سانتا-فست” خواندن این مدل از سانتافه توسط هیوندای و بیسیموتو Bisimoto وجود دارد! در واقع ۱۰۴۰ دلیل و یا بهتر بگوییم ۱۰۴۰ اسب وجود دارد! بله! این سانتافهی تا بن دندان تیون شده پاییز امسال در نمایشگاه سیما SEMA 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد. این نیروی عظیم به چرخهای عقب منتقل شده و قدرتمندتر از هایپرکار ایتالیایی یعنی فراری لافراری است.
سانتا-فست ۱۰۴۰ اسب بخاری از پیشرانهی شکل گرفته بر مبنای نسخهی ۶ سیلندر ۳.۹ لیتری لامبادای هیوندای بهره گرفته و همانطوری که گفتیم دیفرانسیل عقب است.
البته که تیم بیسیموتو با اینگونه اصلاحات بیگانه نبوده و هوندا اودیسه ۱۰۲۹ اسب بخاری تنها یکی از کارهای اخیر این شرکت بوده است.
مالک کمپانی آقای Bisi Ezerioha میگوید:بیسیموتو مفتخر است اعلام نماید تلاش زیادی برای ساخت خودروهای مختلف هیجانی حتی یک شاسیبلند بزرگ صورت میدهد. این سانتا-فست ما یک کانسپت اثبات شده با تواناییهای رانندگیای است که میتواند هیجان روزمرهای را به مشتریان ارائه نماید.
بیسموتو کاری جدی روی سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو انجام داده تا عملکرد بالایی را از خودرو شاهد باشیم. به منظور دادن اجازه به بهینه شدن کشش، نسبتهای گیربکس تغییرات عدیدهای را به خود دیدهاند.
در میان چشمگیرترین تغییرات سانتا-فست میتوان به کیت توئین توربو و اینترکولر، قطعات الکترونیکی AEM، ECU 708 اینفینیتی، سولنوئید کنترل بوست، اگزوز سفارشی، انژکتورهای مسابقهای و هستهی اینترکولر Spearco اشاره کرد. همچون تغییرات زیادی در قوای محرکه صورت گرفته که از آن جمله میتوان به دیفرانسیل عقب خودروی هیوندای اکوئوس، گیربکس جنسیس، اکسلهای سفارشی و سیستم تعلیق KW اشاره کرد.
اما در بحث ظاهری میتوان به طراحی اسپورت، جلوپنجرهی سفارشی و گلگیرهای خاص اشاره کرد.
داخل کابین شاهد شیفتر سفارشی واقع در کنسول، صندلیهای EVO، رول کیج ۴ نقطهای و… خواهیم بود.
نمایشگاه SEMA 2016 از اول تا چهارم نوامبر در لاسوگاس برگزار خواهد شد.
رضا
۱۱ مهر ۱۳۹۵یعنی شتابش باید زیر 3.5 ثانیه باشه؟؟؟؟؟یک چهارم مایل رو زیر 11 ثانیه طی کنه؟؟!!گشتاورش هم باید بالای 1250 نیوتن متر باشه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵خوبیش اینه با این ماشین همه دسته کمت میگیرن.
بعد با یک نیش گاز در افق محوشون میکنی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مهر ۱۳۹۵دوستان به نظر شما جنبه تبلیغاتی نداره این سانتافه؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه پارسال هم میگفتن هیوندای میخواد رکورد بوگاتی ویرون بزنه ولی خبری نشد.
البته درکل نگاه کنیم خودروسازان کره ای پیشرفت چشمگیری داشتن و دارن
GOD BLESS AMERICA
۱۱ مهر ۱۳۹۵کیفیت کار یک تیونر به مرور زمان ثابت میشه ولی هنوز هم هیچ چیز مثل تولید اصلی کارخونه نیست .
زیرا اگر در تهیه کیت های افتر مارکت تقویتی از تیونر بنامی و محبوب بازار استفاده نکنید ضمن از بین بردن اصالت خودرو در بازار دست دوم هم شدیدا متضرر میشوید.
خودتون رو بگذارید جای خریدار میتسوبیشی لنسر دست دوم رو با کیت تقویتی HKS میخرید یا با یک پکیج گمنام.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵بیسیموتو در شرق آسیا تیونر خیلی پر اسم و آوازه ای هست. بخصوص کره ، ژاپن، چین.
چند سال اسپانسر مسابقات دریفت ژاپن بوده.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵کلا ماشین تیون شده دوست ندارم.
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۵همون قدر که اسب بخار مهمه تکنولوژی استفاده از اون قدرت مهم تر که ماشین های تیون اکثرا ندارند اینو ?
Sajjad Ahmadi
۱۱ مهر ۱۳۹۵کاملا موافقم
سجاد
۱۱ مهر ۱۳۹۵آشغال های کره ای اگه بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار داشته باشن پیچ و مهرشون از هم باز میشه چه برسه به ۱۰۴۰ اسب??
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵آره. دنا و پراید که شما داری خوبن. هیوندای و کیا آشغالن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵پول نداریم میگیم ماشین های کره ای اشغال
parham
۱۱ مهر ۱۳۹۵بیسیمتو برای کدوم کشوره؟
Mahmood
۱۱ مهر ۱۳۹۵دیگه واقعا خیلی خنده داره و این خبر به شدت جنبه ی تبلیغات داره آخه چطوری می خواد در مقابل اعجوبه ای با عظمت همچون لافراری در بیاد اونم با مهندسی که پشت لافراری قرار داره عمرا اگر بتونه یک تیونر از پس مهندسی صورت گرفته ی روی لافراری بر بیاد اینم مثل هایپر کارهای چینی و عربی میمونه همه چیز که به اسب بخار نیست خیلی تکنولوژی های دیگه هم هست که باید روی هایپر کارها در نظر گرفته بشه که اصلا این تیونرها به این تکنولوژی ها هیچ توجهی ندارند و فقط هدفشون اسب بخاره.
آریا
۱۴ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز این سانتافه(سانتا-فست) اصلا رقیبی برای لافراری و یا هیچ ماشین دیگه ای نیست و قرار نیست روی خط تولید بره و تولید انبوه داشته باشه
این سانتافه یا هوندا اودیسه ای که نشون داده واسه نمایشگاه sema آماده میشن و بیشتر جنبه ی فان داره