هیوندای سانتافه فیس لیفت چند هفته پیش رونمایی شد و حالا جزئیات مربوط به قوای محرکه آن منتشر شده است.
این خودرو در اروپا بهصورت هیبریدی عرضه خواهد شد که این مجموعه شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی ۵۹ اسب و باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی میباشد. این کراس اوور قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد.
نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه سال آتی و با همان پیشرانه بنزینی عرضه خواهد شد. البته این مدل به باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی قویتر با خروجی ۹۰ اسبی تجهیز میشود. این مدل منحصراً بهصورت چهار چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. قدرت و گشتاور ترکیبی سانتافه پلاگین هیبریدی ۲۶۱ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر اعلام شده است.
در بحث مدلهای دیزلی پیشرانه اسمارت استریم ۲.۲ لیتری با بلوک آلومینیومی که ۱۹.۵ کیلوگرم سبکتر از پیشرانه پیشین است قابل انتخاب میباشد. این پیشرانه از میللنگ جدید و سیستم تزریق سوخت بهتر سود میبرد.
به لطف این تغییرات، پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۹ اسبی و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری تولید کرده و به خاطر همکاری با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید شتاب گیری بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
جدای از انتشار جزئیات قوای محرکه، هیوندای اطلاعات بیشتری از پلتفرم سانتافه را منتشر کرده است. اگرچه سانتافه شبیه مدلی فیس لیفت شده به نظر میرسد اما طبق گفته کرهایها از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده و در بحث پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی بهطور قابلتوجهی بهبود یافته است.
هیوندای میگوید نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو نزدیکتر شدهاند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد. این معماری دارای ساختار ویژهای است که باعث میشود ضربات بهتر جذب شده و تغییر شکل فضای سرنشینان در زمان تصادفات به حداقل برسد.
این پلتفرم مرکز ثقل پایینتر و وزن کمتری دارد. به همه این موارد باید تجربه رانندگی راحتتری را اشاره کرد به خاطر سیستمهای جاذب صدای تقویت شده به دست آمده است.
استفاده از معماری جدید به سانتافه اجازه داده تا کمی جادارتر باشد به گونهای که فضای پای ردیف دوم ۳ سانتیمتر و ردیف سوم ۴ سانتیمتر بیشتر شده است.
اگرچه سانتافه از سیستم چهار چرخ محرک آشنایی استفاده میکند اما انتخابگر مسیر حرکتی جدیدی وجود دارد که شامل حالتهای شن، برف، گلولای، اکو، اسپورت و کامفورت میباشد. حالت هوشمند سفارشی نیز وجود دارد که استایل رانندگی شما را تشخیص داده و بهصورت خودکار حالت مدنظر را انتخاب میکند.
هیوندای میگوید در حالت اسپرت با توزیع حداکثر ۵۰ درصد گشتاور در چرخ های عقب شتاب خودرو بهبود مییابد. در حالت اکو نیز سانتافه فقط بهصورت دیفرانسیل جلو عمل کرده و مصرف سوخت کاهش مییابد.
نهایتاً باید گفت این شاسیبلند با سیستمهای کمکراننده متنوع همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار خروج ایمن، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… عرضه میشود.
خبر مهم اینکه برای اولین بار دستیار رانندگی در بزرگراه روی سانتافه نصب شده است. این سیستم از دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند برای کنترل خودرو استفاده میکند.
دیگر سیستم جدید این خودرو دستیار پیشگیری از برخورد دندهعقب است که از دوربین عقب و حسگرهای اولتراسونیک برای تشخیص موانع در زمان حرکت به عقب استفاده میکند. زمانی که وجود مانع تشخیص داده شود راننده هشدارهای مربوط را دریافت کرده و در صورت نیاز خودرو خودش ترمز خواهد کرد.
سانتافه همچنین دارای دستیار پارک هوشمند از راه دور است که مالکان با استفاده از آن میتوانند خودرو را به عقب یا جلو حرکت دهند. این سیستم میتواند برای ورود یا خروج از فضاهای تنگ پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.
[دانلود ویدئو]
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۹فوق العاده عالی البته دوستان داخلی که تو قرعه کشی ساپیا قبول نشدن تا مفتخر به سواری تیبا شوند ظاهرا به دلشون نچسبیده اینم طنز روزگار
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۳۹۹سانتافه همیشه ماشین پر فروش و موفقی خواهد بود
یجورایی نقش محوریت داریت تو محصولات هیوندایی
من که خیلی دوسش دارم
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹سانتافه هم شما رو دوست داره ?
پیر شین به پای هم ?
Abbas.Lambo
۱۳ تیر ۱۳۹۹نوید جان شما که ده دوازده تا لکسس تو پارکینگتون دارین براتون کسر شان نی میاین خبر سانتافه رو میخونین؟!?
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹Abbas.Lambo جان
۱۰ تا لکسوس دیگه هم تو راهه از ژاپن واس پیوستن به مجموعه ۱۰تاییم تو پارکینگ تا بشه ۲۰ تا… .
خدا نکنه کسر شان بشه ، خبر از سانتافه خوندن داره ، چرا که نه ، همه سانتافه را دوست دارند ( من ، تو ، او ، همه ) و سانتافه بِِِِهترین ماشین دنیاست حتی از بوگاتی هم بهتر .
مدیرعامل
۱۳ تیر ۱۳۹۹آره دیگه ژانگولر بعضیا راست میگن چون مردم آمریکا اصلاً نمیدونن ماشین یعنی چی که میرن کیا و هیوندای میخرن و هممینطور اهل فن و کارشناسای خودرو اونم تو کشوری مثل آمریکا که در هر زمینه ای بقول معروف آخرشه و رو دست نداره احمق هستن و هیچی از ماشین نمیدونن و اصلاً از ماشین سر در نمیارنو فقط محض مسخره بازی و شوخی و خنده میان کیا و هیوندای رو به عنوان بهترین ماشین سال آمریکا انتخاب میکنن و بازار خودرو و صنعت خودرو و مردم آمریکا رو با این کارشون به طنز میگیرن و کیفیتو ایمنیو جون مردم آمریکا هم پشیزی واسشون ارزش نداره و باید بیان اینجا و از این آقای همه چیز دان مشاوره بگیرنو ازش چیز یاد بگیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
korean car
۱۳ تیر ۱۳۹۹برادر جان شما برو یه اداره از دست رئیس اداره شکایت کن برو بگو فلان مامور پلیس الکی به من گیر داده چی میشه هیچی برو کره بگو فلان وزیر اختلاص کرده نه بگو رئیس جمهور از شرکت من باج خواسته سریع برخورد میکنن بعد یه سری از دوستان میگن کره پرست کره واقعا جای زندگیه و قانون خیلی محکم و قدرتمندی داره تو ایران شما از دست کارمند شهرداری هم نمیتونی شکایت کنی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹ایشالاه که موتورهای جدید از شَرِ یاتاقان زدنهای مُکرر خلاص شده باشن .
کلاً هیوندای اسمش با یاتاقان اَجین شده
به نظرم باید یه محصول بزنن به نام یاتاقان تا بلکه یه تاثیری تو فروششون داشته باشه و اِدِعای شاخی نکنن اما فروششون در هر محصول حتی یک به ۱۰ محصولات ژاپنی مثل تویوتا نیست .
مثلاً فروش پالیسید را با هایلندر مقایسه کنید ببینید هیوندای به چی چیش مینازه با اینکه آخره جدول فروشه .
یا توسان و سانتافه در برابر راو۴ یا روگ? .
کلاً اعتماد به نفس خوبی دارند ، ترول عشق کرهایها ، با همین فرمون برید حتماً مجسمتونو میسازند .
ایمان جباری
۱۳ تیر ۱۳۹۹آقا نوید کوتاه بیا دوست عزیز
شاید کره ای ها هنوز به کیفیت ژاپنی ها نرسیده باشن ولی پیشرفت چشمگیری داشتن در صنعت خودرو ؛ این رو باید قبول کنیم
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹ایمان جباری عزیز
با شما کاملاً موافقم و هیچگاه منکر پیشرفت کرهایها نیستم .
فقط مشکل جوگیران کرهای پرسته که زیاد بزرگنمایی میکنند در معرفی محصولات کرهای که اتفاقاً تو همین مقاله هم کامنت گذاشتن ، جالبیش اینجاست خودشون میگن پراید و پژو سوارند و تا حالا هیچ تجربهای از هیوندای و کرهایها نداشتند اما اینجا نمکپاشی میکنند .
هر محصولی به اندازه خودش یه درجه اعتباری داره که در دنیای خودرو تعریف شده و نمیشه با بزرگنمایی بقیه را در شناخت اون محصول گول زد و این را فقط میشه از فروش جهانی یک محصول فهمید اما خیلیها خودشان را به کوچه علی چپ میزنند که گویی نمیفهمند .
فرهاد
۱۳ تیر ۱۳۹۹از نظر کیفیت ژاپنی و المانی که هیچ به پای امریکایی هم نمیریه حالا حالا باید راه بره
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹البته Reza جان این هم در نظر بگیر جنسیس و تلوراید از بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری ، بنز bmw لکسوس و…..هم بهتره ، چون جایزه گرفتن گذاشتن رو طاقچه اتاق مدریتشون و طرفداران را دلخوش به جوایز پوشالی و بودار میکنند .
فقط نمیدونم چرا اونایی که جایزه نگرفتن ، فروششون بالا و رتبه یک دنیان ، جداً جالبهها ، چرا ؟
البته یه چیز دیگه ، یه زمانی الانترا را میشد اون آخر جدول پرفروش های آمریکا پیدا کرد ولی خیلی ساله که دیگه پیداشون نیست ، چرا ؟ : چون دارن جایزههاشون را تمیز میکنن رو طاقچه جناب مدیرعامل هیوندای کیا
البته جالبترش اونهایی هستن که جایزه گرفتن ولی فروششون تَه جدول و البته هستن اَمثال استینگرهایی که به تاریخ میپیوندند یا کیا k900 که ۲۵۶ تا دونه در آمریکایِ دریای خودرو فروخته ، جداً جالبهها ، چرا ؟
به نظر من جایزههاشون را بگذارید جای عکس کاربریتون ، قشنگتره ، ما هم هروز شاد میکنید ? .
Abbas.Lambo
۱۳ تیر ۱۳۹۹نوید جان حالا سوال اصلیه ما ازت اینه،چرا انقد حرص میخوری؟جدا چرا؟به والله حرص خوردن زیادی پیرت میکنه(:
Reza
۱۳ تیر ۱۳۹۹هیوندا و کیا که ۴ سال پیاپی هست که افزایش فروش دارن،امسال هم تا اینجا هیوندا تونست رتبش رو توی لیست پرفروش های سال بالاتر ببره و از رتبه پنجم به رتبه چهارم پرفروش ترین برند سال برسه،بالاتر هوندا و نیسان
جوایز هم رابطه مستقیم با میزان فروش دارن، میدونی چرا؟ چونکه اونکه تو مثلا امریکا نشسته برای تصمیم گیری نمیاد به نظر کسی نگاه کنه که جایی هست که حتی کرولا ۲۰۱۹ تا حالًا ندیده از نزدیک،میاد نظر کارشناس هارو میبینه،نتیجش این میشه که کیا تلوراید بخاطر جوائزی که کسب کرد امسال،فروشش اینقدر رفت بالا که بهش لقب سلوراید رو دادن و کیا مجبور شد خط تولید رو بیشتر کنه مطلبش تو پدال هست،با توجه به اینکه یه طورایی گام جدیدی هست برای کیا این کلاس
یا مثلا جنسیس که امسال فروشش ۲ برایر شد (همونی که گفتی ورشکست میشه ?)و اگه بری فروش ماشین های این برند رو ببینی متوجه میشی این افزایش فروش بخش عمده ایش بخاطر جی ۷۰ بود که پارسال جوایز مختلفی رو کسب کرد،و ده ها مثال دیگه
حالًا اینکه تو رو چه حساب میگی برندی که از لحاظ فروش رتبه چهارم رو داره تو دنیا طبق امار رسمی،فروش نداره ?
اعصاب خودتو خراب نکن الکی جاش یا حقیقت کنار بیار!
محمد حسین مسراشمیت
۱۹ تیر ۱۳۹۹سلام نوید جون الهی قربونت برم چرا اینقدر حرص میخوری اون کیا استینگر که اسمشو بردی حتما راجع بهش خوندی که پلیس استرالیا به عنوان اتومبیل سطح بالا و به اصطلاح پرچمدارش داره از اون استفاده میکنه خوب قربونت برم لابد اونا قدرت تشخیصشون به اندازه شما قوی نیست که از ماشین های اسپرت و قدرتمند کره ای استفاده میکنند
ارین
۱۳ تیر ۱۳۹۹والا موتورای تویوتا بیشتر به یاتاقان زدن معروفن خواستی یه سر با بزن تا پرادو 6 سیلندر 11 بار یاتاق و بهت نشون بدم یا پرادوی 4 سیلندری که 3 بار یاتاق زده والا تا حالا هیچ ماشین کره ای زیر پای ما که یاتاقان نزده دیگه این جریان یاتاق از کجا اومده خدا میدونه!!!!!
amg 63
۱۳ تیر ۱۳۹۹داخلش خوب کار کردند
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۹آره منم خوشم اومده از داخلش
Dayan5775
۱۳ تیر ۱۳۹۹در عین حال که امروز پدال خبر از فروش همچنان موفق محصولات هیوندای از جمله همین سانتافه داد،یه عده هنوز هم میخوان بگن نه چنین چیزی نیست،امار جهانی،لیست های کیفی و ایمنی که هر سال منتشر میشن از جمله جی دی پاور که چند روز پیش لیستش منتشر شد (همه دیدیم جایگاه جنسیس و کیا رو) رو با کوچه علی چپ نمیشه انکار کرد،بعضی ها اصرار دارن بگن خوب نیستن در صورتی که در جایی مثل بریتانیا با اون همه بازار رقابتی و باز،سورنتو بیشترین درصد رضایت مندی رو کسب کرد بین مردم،بازار جهانی توجهی به کامنت ها در اینجا نمیکنه که بعضی ها اینقدر تلاش میکنن اینجا .ملاک انتخاب چیزهای دیگه هست ?
meysam
۱۳ تیر ۱۳۹۹برعکس سوناتا که هنوزم نمای جلوش حالمو بهم میزنه این سانتافه جدید کم کم داره به چشمم قشنگ میاد. البته مشکلم با این هم همون نمای جلوش بود.
AMIR-REZA
۱۳ تیر ۱۳۹۹طراحی های جلوی هیوندای افتضاح (این بهتر شده از قبلیش ولی سوناتا الانترا آزرا جدید …..)وعقب هاشون عالین (مثل این سوناتا ویا حتی آزرا جدید)در کل آدم فکر میکنه جلوی ماشیناشونو یه نفر و عقبشو یه نفر دیگه طراحی میکنه!!!!!
ولی داخلش خیلی خوبه ……
موتور هیبریدیشم قابل تحسینه ….
من کره ای پرست نیستم وکلا شاید برندی رو به برندی دیگه ترجیح بدم ولی تعصب خیلی خاصی ندارم بیایم عادل باشیم و یکم بدون تعصب نگاه کنیم بهتون پیشنهاد میکنم اینکارو بکنید شاید نظرتون در مورد یه ماشین کلا عوض بشه …..
و اینکه به نظر های هم احترام بذاریم آقا نوید چون سلیقه ی یه نفر با شما فرق میکنه نباید مسخره کرد…..