هیوندای سانتافه فیس لیفت در تابستان سال جاری میلادی معرفی شد و حالا نسخه مخصوص بازار آمریکای کراس اوور محبوب کرهایها نیز پدیدار شده است.
سانتافه ۲۰۲۱ بازار آمریکا تقریباً مشابه نسخه اروپایی آن بوده و بنابراین از طراحی برجسته با جلوپنجره پهنتر و چراغهای جدید سود میبرد. این کراس اوور همچنین به فلاپ های اسپورت تر، سپر اصلاح شده و دیلایت های LED با ظاهری جدید مجهز شده است.
در طرفین خودرو تغییرات زیادی رخ نداده اما میتوان به رینگهای جدید و آینههای برقی به همراه لامپهای روشنایی اشاره کرد. بهروزرسانیهای سانتافه ۲۰۲۱ در بخش عقب نیز ادامه داشته و طراحان هیوندای یک سپر جدید، چراغهای بهروز و اگزوز پنهان را برای آن تدارک دیدهاند.
اما تغییرات بزرگتر در داخل کابین رخ دادهاند جایی که سانتافه ۲۰۲۱ از کنسول مرکزی جدید، شیفتر دنده دکمهای و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی سود برده است.
دیگر موارد برجسته این خودرو عبارتاند از دکمههای جدید، صفحهنمایش ۸ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی و ناوبری جیپیاس.
تکمیل کننده تغییرات و ویژگیهای برجسته سانتافه ۲۰۲۱ تکنولوژی کلید دیجیتال، سیستم صوتی جدید هارمن کاردون و محفظه بار ارتقا یافته و ۱۴ لیتر فضای بیشتر است.
برای رانندگانی که خواهان حد نهایی اشرافیت در سانتافه هستند تریم جدید کالی گرافی معرفی شده که از صندلیهای چرم ناپا، پوشش سقف جیر، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، جلوپنجره خاص و رینگهای ۲۰ اینچی سود میبرد.
زیر کاپوت سانتافه ۲۰۲۱ بهصورت استاندارد پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسمارت استریم قرار میگیرد که جایگزین نمونه ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه قدرت تخمینی ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۲۴۷ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. پیشرانه یاد شده بهصورت استاندارد با سیستم استارت/استاپ عرضه شده و حدود ۸ درصد کممصرفتر از پیشرانه قبلی است.
مشتریانی که به دنبال نمونه قویتر هستند میتوانند نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی جدیدی را انتخاب کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۷۷ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس دوکلاچه هیوندای همکاری دارد گیربکسی که پاسخهای بهتر و تعویضهای سریعتری را ارائه میکند.
اما سانتافه ۲۰۲۱ با نسخه هیبریدی جدیدی نیز در دسترس است که این مجموعه شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و باتری لیتیوم-یون ۱.۵ کیلووات ساعتی میباشد. مدل یاد شده بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.
سانتافه فیس لیفت از ساختار ارتقا یافتهای برخوردار شده که برای استحکام بیشتر از فولاد با کشش بالا استفاده کرده و همین موضوع روی هندلینگ و سواری خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته است. مهندسان این خودروساز همچنین سیستم ترمز بهتری را تدارک دیدهاند که از روتورهای بزرگتر، بوستر بهتر و سیستمهای روز دنیا برخوردار است.
این کراس اوور از نظر سیستمهای ایمنی دارای مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، دستیار پارک پیشرفته، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند، دستیار پارک از راه دور و… میباشد.
نسخههای استاندارد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در آلاباما تولید شده و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو از سهماهه اول سال آینده و از کشور کره جنوبی به آمریکا صادر خواهند شد و نهایتاً اواخر همان سال نیز نسخه پلاگین هیبریدی وارد نمایندگیهای هیوندای خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹طراحیشو دوست دارم ازش خوشم میاد …. در کل ماشینای برند هیوندای ماشینای کم استهلاکو مقرون به صرفه ای هستن ((ولی من تحت هر شرایطی لکسوس رو ترجیح میدم))
Moein
۲۲ مهر ۱۳۹۹اگر مقایسه بین لکسوس و جنسیس بود ترجیح شما درست تر بود
در مقام مقایسه هیوندا با تویوتا
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۳۹۹با این کامنت شما …
پدال باید یه کلاس درس خودروشناسی و رده سنی بگذاره …
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹نوید بدون تعصب از نظر من ماشینای کره ای ماشینای کم مصرفو کم استهلاکو مقرون به صرفه ای هستن ولی ژاپنیا ((مخصوصاً تویوتا و لکسوس)) از لحاظ کم استهلاکیو مقرون به صرفه بودنو طول عمرو دوام بالا لِول بالاترو وضعیت بهتری دارن در ضمن لکسوس برند مورد علاقه من هستش حالا خودت بگو کجای نظر من ایراد داشت که ای حرفو زدی؟؟ …. با توجه به کامنتای نوید از گذشته تا به الآن نوید تو چه رده سنی قرار میگیره!!!؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیزیگولو
شما اومدی لکسوس را در برابر هیوندای قرار دادی ، در صورتی که جنسیس را باید قرار میدادی .
اینو گفتم ، چون از شما بعید بود با این همه سابقه .
این چیزی نیست که بشه گفت اشتباه لُپی بوده !
واقعاً چطور میشه آپشن را به سواری خوب ترجیح داد .
واقعاً کرهایها چه سواریای دارند که شما تعریف آپشن را میدهید .
کرهایها ، حداقل اونهایی که ما در ایران سوار شدیم بیروحترین سواری را دارند که فقط میشه گفت نسبت به پولی که اون قدیمها میدادیم خوب بود و نه امروزه که باید یه سانتافه را حدود ۳میلیارد خرید !!!
به قول برخیها من تعصبی هستم ، مشکلی نیست ، اما ، اما اونهایی که هم جنسیس سدان داشتن و هم تویوتا اوریون سوار شدند بپرسید سواری ناب مهم هست یا آپشن زیاد ؟
زیزیگولو ، من اصلاً قَصدم توهین نیست ، فقط تعجب میکنم شما چطور کلاسبندی خودروهارو اشتباه میکنید .
با اینکه خودم عاشق ژاپنیهام اما حتی لکسوس nx را قبول ندارم با اینکه واقعاً زیباست و دلفریب ، اما نه سواری خوبی داره و نه فضای مناسب برای افراد قد بالای ۱۸۰ سانت و این در صورتیه جالبه تویوتا راو۴ با قیمت کمتر و قدرت موتور کمتر هم سواریش بهتره و هم فضای داخلیش بیشتر (( البته این فقط برای مثال بود که همه خودروها و کشورها هم خوب دارند و هم بد )) .
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹نوید تو کامنت گفتی: اومدی لکسوس را در برابر هیوندای قرار دادی ، در صورتی که جنسیس را باید قرار میدادی!!!!!! خوب مگه جنسیس هیوندای نیستش!!؟؟!! من انقدر بی اطلاع نیستم که کلاس بندی ماشینا رو باهم قاطی کنم، من فقط گفتم از طراحی سانتافه ۲۰۲۱ خوشم اومده و اصلاً در مورد سواری این ماشین و آپشناش حرفی نزدم چون این ماشین هنوز نیومده تو ایران که من بخام همچین اظهار نظری بکنم؟؟؟ منم خودم عاشق لکسوس مخصوصاً لکسوس Rx هستم و هیچ اشکالی نمیبینم که بخام با کراسس اوورای دیگه مثل سانتافه یا کیا یا بقیه برندا مقایسه ش کنم ((هر چند که من تو کامنت اولم توی این خبر این کارو نکردم)) …. ماشینای برند کیا و هیوندای ماشینای خوبو کم استهلاکی هستن چون مردم سراسر دنیا دارن این دوتا برندو میخرن و نمیشه گفت همه اون مردمی که از همه جای دنیا برندای هیوندایو کیا رو میخرن نسبت به کیفیت این ماشینا بی اطلاع هستن، خوب حالا کاری به این ندارم که آمار فروش کدوم یکی از برندای ژاپنی یا کره ای بالاتر یا پایینتره، ولی من به شخصه بازم ژاپنیا ((مخصوصاً تویوتا و لکسوس)) بالاتر میبینم
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹نوید اینم بهت بگم که چه شما چه هر کس دیگه ای اگه بیاین از کامنت من و نظرای من ایراد بگیرین حتی اگه تندترین انتقادا رو هم زیر کامنتم بنویسین من اصلاً ناراحت نمیشم و بهم برنمیخوره …. اتفاقاً به نظر من خیلیم خوبه چون در مورد اون موضوع بحثو تبادل نظر میکنیم و از نظرای همدیگه استفاده میکنیم و نهایتش اینه که یا شما منو قانع میکنی یا من شمارو قانع میکنم
MEHDI
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیزیگولو
ولش کن حرف تو مشکلی نداره مشکل از جایی دیگس.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیزیگولو جان
من فقط نقد کردم ، همین که شما گفتید ناراحت نمیشید خوشحالم که جنبه نقد دارید .
اما من قانع نشدم .
خودم بارها پیش اومده که اشتباه کردم اما دوستان گوشزد کردند و بنده پذیرفتم .
مهرآیین
۲۲ مهر ۱۳۹۹@زیزیگولو
ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ اما ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﭘﺸﻦ بیشتر ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺮﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ البته کره ای ها نیز کم استهلاک هستند اما به پای ژاپنی ها نمی رسند
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹مهرآیین من که خودمم تو کامنتم گفتم ژاپنیا لِولشون بالاتر از کره ایاست
Hadi
۲۲ مهر ۱۳۹۹فیس جدیدش بهتر از قبلیه
ولی اگه چراغا عقبش به هم وصل نبود بهتر بود…
MASIHA
۲۲ مهر ۱۳۹۹۲۰۰۷ خودمونو ترجیح میدم
از لحاظ طراحی
بچه مشهد
۲۲ مهر ۱۳۹۹همه شاسی بلندهای داخل ایران سفید هستن!!!بابا برین رنگای دیگه بخرید حالمون بهم خورد از بس رنگ سفید دیدیم
MC20
۲۲ مهر ۱۳۹۹خودمون خواستیم ساندروی نقره ای بگیریم چند ماه طول میکشید دیدیم تو 1 ماه سه چهار تومن رفت روش همون موقع سفید خریدیم 57 میلیون
بچه مشهد
۲۲ مهر ۱۳۹۹نمیدونم چرا اکثر شاسی بلندای ایران سفیدن؟؟؟
حسین دهمرد
۲۲ مهر ۱۳۹۹پروسه ی رنگ سی درصد زمان تولید رو به خودش اختصاص میده و هر رنگی نیاز به اتاق رنگ جداگانه داره.. تو کل دنیا رنگهای خنثی مثه سفید و مشکی راحت تر خرید و فروش میشن.البته اگه تصادف کنی هم راحت تر رنگ میشه.
net
۲۲ مهر ۱۳۹۹فقط هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷
Ho3in
۲۲ مهر ۱۳۹۹این تا پارسال تو ایران ول میچرخید حالا که فیس لیفتش زدن دیگه غیب شد حالا خودشو میگیره واس ما
اینم شانس مایه?
مهدی
۲۲ مهر ۱۳۹۹همون پارسال هم کمتر کسی توان خریدش داشت حالا که هیچ
SS
۲۲ مهر ۱۳۹۹یعنی واقعا دلیل اینکه نسخه توربوی محصولات کیا و هیوندای رو وارد نکردن چی بود؟
اون از سانتافه و توسان های توربو که نیومد ، اونم از سوناتا های GDI که خیلی محدود وارد شدن ، اگه به خاطر بنزینه ، خب اون همه تلیسمان ها و جوک های توربو که نیومد
واقعا چرا؟!????
پارسا عشق ماشین
۲۲ مهر ۱۳۹۹تنها محصول 2020 هیوندای که ازش خوشم میاد
جمشید
۲۲ مهر ۱۳۹۹عزیزم این مدل ۲۰۲۱ هست
Abbas.Lambo
۲۲ مهر ۱۳۹۹برخلاف بعضی از دوستان که میگن زشته و فلان،من از طراحیش خیلی خوشم میاد،اگه برا اونوریا بد بود افزایش فروش نداشت
MC20
۲۲ مهر ۱۳۹۹کی میگه زشته این یکی خوشگله خیلی
کیان
۲۲ مهر ۱۳۹۹کارشناس عکس داشتیم حالا کارشناس آمار هم داریم !!!
“نسخههای استاندارد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در آلاباما تولید شده و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو از سهماهه اول سال آینده و از کشور کره جنوبی به آمریکا صادر خواهند شد و نهایتاً اواخر همان سال نیز نسخه پلاگین هیبریدی وارد نمایندگیهای هیوندای خواهد شد.”
ماشین هنوز به بازار نیومده چه جور شما از افزایش امارفروش خبر میدی ؟
مدل فعلی هم نسبت به 3 ماه سال پیش 6.1% کاهش فروش داشته، شما افزایش فروش و چه جور حساب کردی ؟
Abbas.Lambo
۲۲ مهر ۱۳۹۹کارشناس عکس که شما و اون دو ستا از رفقاتون بودین حاجی??
ali
۲۲ مهر ۱۳۹۹سورنتو و سانتافه واقعا دلبری میکنن…
MC20
۲۲ مهر ۱۳۹۹دو تا موتور اخری رو خوشم اومد ولی برای این هیکل بالای 300 اسب بخار خیلی خوب میشه
Aria
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیزیگولو جان میشه برای بنده توضیح بدید از چه دیدی ماشینای هیوندای رو کم اصطحلاک میبینید
من سانتافه ۲۰۱۵ دارم کارکرد ۸۰ هزار تا دارم از ترس خدا خدا میکنم نیفته به خرج
خداااایا به خرج نیفته
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۳۹۹Aria
اگر از همون اول که خریدی ، هر ۵ هزار کیلومتر روغن و فیلتر اصلی انداختی و عوض کردی و زیاد گازکِشِش نکنی ، نه یاتاقان میزنه و نه اتفاقی میوفته اما کرهایها وقتی بالای ۱۰۰هزار کیلومتر کار میکنند ، مشکلاتشون هم شروع میشه در انواع مختلف و عجیب .
اما شایعترینشون یاتاقان زدن هست که با خدمات و رسیدگی به موقع میشه جلوگیری کرد .
Ali
۲۳ مهر ۱۳۹۹Aria حرف زیاد زده میشه تو توجه نکن بالاشهر کلینیک خودرو هست تویوتای یاتاقان زده راوفور یاتاقان زده برو حقیقت رو ببین تفاوت ها جزئی هستن نه زیاد اونم به سلیقه افراد مربوطه فکرتو تغییر ندن
حسن
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیبای خوفته
M3csl
۲۲ مهر ۱۳۹۹چه نویسنده سر خوشی داره….
نمردیم و معنی نیروگاهم فهمیدیم…
نیروگاه چهار سیلندر ۲/۵ لیتری…..