هیوندای

هیوندای سنتینیال – اِکوئوس 2014

نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: از سال ۲۰۱۱ که هیوندای برای رقابت با لوکس های آلمانی و ژاپنی، برند اِکوئوس/سنتینیال را ایجاد کرد، تا کنون باید به دشواری این ماموریت پی برده باشد. زیرا هنوز این خودروها نتوانسته اند در برابر لکسس، اینفینیتی، ب ام و، بنز و حتی جگوار به موفقیتی قابل ذکر دست یابند.

هیوندای اِکوئوس-سنتینیال 2014
هیوندای اِکوئوس-سنتینیال ۲۰۱۴

شاید این منصفانه نباشد که رقبایی با پیشینه قوی را در برابر این برند تازه کار قرار دهیم. در حالیکه اِکوئوس به سومین سالروز تولید خود نزدیک می شود، هنوز نتوانسته تهدیدی جدی برای این رقیبان لوکس و نامدار به شمار آید. اما آینده نیز چنین خواهد بود؟

در سال ۲۰۱۴ هیوندای دستی به سرو روی اِکوئوس کشیده و تغییراتی هرچند خفیف در آن داده از جمله در ایمنی، لوازم و بهبود کارایی موتور. در داخا اتاق با بهبودهایی در داشبور و بروزرسانی تجهیزات و ادوات روبرو خواهید شد. صفحه نمایش بزرگتر شده و صندلیها نیز برای پنج سرنشین بجای چهار نفر قبلی طراحی و تجهیز شده اند.

در بخش قوای محرکه موتور ۵ لیتری V8 که در سال ۲۰۱۲ روی خودرو قرار گرفت، با ۴۲۹ اسب بخار نیرو و ۵۰۹ نیوتن متر گشتاور به انجام وظیفه مشغول است. این نیرو توسط یک گیربکس ۸ سرعته شیفت ترونیک به چرخهای عقب منتقل می شود و البته هنوز انتظار یک سیستم AWD برای این خودرو بی نتیجه مانده است. مصرف سوخت این اتومبیل بزرگ و لوکس در شهر ۱۵.۷ لیتر و در جاده ۱۰ لیتر و بطور متوسط ۱۳ لیتر می باشد.

گزیده ای از تجهیزات سنتینیال

  • سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)
  • کروز کنترل هوشمند همراه با قابلیت استارت-استاپ
  • لامپ های مه شکن جدید LED
  • هشداردهنده ترافیک پشت
  • کارت جایگزین کلید (با فشار دکمه و نزدیک کردن کارت بدون تماس فعال می شود)
  • سیستم ناوبری با صفحه نمایش ۹.۲ اینچی (بجای ۸ اینچ سابق)
  • کنترل تهویه هوای مجزا در سه قسمت اتاق خودرو

ویژگیهای بارز و قابل توجه سنتینیال ۲۰۱۴

  • موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری با تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپها
  • گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک
  • فرمان الکتروهیدرولیک
  • سیستم تعلیق بادی با کنترل مداوم ضربات
  • چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژ آلومینیوم فورج شده P245/45R19(جلو)/P275/40R19(عقب)
  • ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و کمک ترمز
  • کنترل پایداری خودرو ESC و سیستم ضد لغزش TCS
  • سیستم مدیریت پایداری خودرو و سیستم هشدار برخورد
  • ۹ عدد کیسه ایمنی هوا
  • کیسه هوای زانوی راننده و کیسه های هوای پرده ای جانبی
  • کمربند الکترونیکی پیش کشنده و پشت سریهای فعال
  • نشان دهنده فشار باد تایرها
  • سیستم روشنایی تطبیقی و چراغهای اتوماتیک
  • سیستم کمک پارک با نشان دهنده موانع و دوربین جلو و عقب
  • روکش چرمی صندلی ها و تزئینات کرومی و چوبی
  • صندلیهای با ۱۲ حالت تنظیم برای راننده و ۱۰ حالت سرنشین
  • تهویه گرم و سرد داخل صندلیها
  • سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو و صدای فراگیر
  • سیستم سرگرمی و تفریحات الکترونیکی
  • امکان سفارش سیستم نمایش با اندازه ۱۲.۳ اینچی TFT LCD

هیوندای اطلاعات قیمت اِکوئوس ۲۰۱۴ را هنوز منتشر نکرده است اما پیش بینی می شود که قیمت آن نزدیک به قیمت مدلهای فعلی باشد یعنی حدود ۶۰ هزار دلار که البته در مقایسه با رقبایی چون بنز کلاس اس، بی ام دبلیو سری ۷ و لکسس LS و حتی آئودی A8 بسیار به صرفه تر به نظر می رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کلا ماشین داغونی. امکانات فوق العاده ولی چهره خیلی بد مخصوصا در جلو

    1. بهراد

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      نه سمند سریر خوبه مخصوصا جلوش یا پژو روا خیلی خوبه

      1. امیر

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        لطفا موقع نظر دادن هی بحث به ماشینای ایران خودرو و سایپا نکشونین .

        بین ماشینهای روز دنیا واقعا طراحی بدنه ضعیفه ولی داخل زیبایی داره .

    2. امین

      ۷ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اینو با سمند سریر مقایسه میکنن؟ :دی

  2. hamed

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خوبه

  3. سینا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کسایی که میگن ماشینای کره ای عروسکن و ازین حرفا یه سر به لینک زبر بزنن خواهشاً

    کمی تفکراتتون رو عوض کنید
    مثلا آمریکایا که گفتن نداره میدونین چقدر رو کیفیت ماشین اهمیت میدن پر فروش ترین برند تو امریکا اون طور که من دیدم هیوندا و کیا و لکسوس بود(منظورم تو خیابوناشونه)
    میدونم به اینجا ربطی نداره موضوعی که گفتم ولی میخواستم فقط گفته باشم سرعت پیشرفت کره ایا زیاده به گذشتشون نگاه نکنید که ماشینای بی کیفیتی میداد الان خیلی بهتر شده

  4. علی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده ست عاشقشم ولی حیف پول…

  5. sina

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    انگار بنز سری اس رو برداشتیو فقط یه کم قیافشو تغییر دادی که مثلا کسی نفهمه تازه بنز سری اس هزاران برابر کیفیت ساختش از این بهتره خوب با این اوضاع مشتری باید خیلی مخش تعطیل باشه بره سراغ این ماشین اونوقت انتظار داری مثل جگوار رفیب بشه!!!!! فقط اکه به خاطر قیمت کمترش بخرنش.جنسنیس هم همینطور طرح بنز اس رو کپی کردن با ابعاد کوچیکتر و کیفیت ضعیفتر دادن بیرون!

  6. amir

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تبدیل یک برند تولید کننده خودرو به صورت انبوه به یک برند تولید کننده خودرو های لوکس کار سختی هست و به همین دلیل هست که کارخانه های تولید کننده خودروهای انبوه به دنبال خریداری برندهای لوکس شناخته شده هستند مثل بوگاتی و پورشه و … که توسط فولکس واگن خریداری شد و کارخانه های تولید کننده خودرو های لوکس برای تولید خودرو های تولید انبوه به دنبال برنده های خودره های تولید انبوه شناخته شده هستند مثل BMW که برند MINI رو خریداری کرد;هیوندای راه درستی رو در پیش نگرفته اگر هیوندای این 3 سال رو صرف تولید خودرو لوکس با برند هیوندای میکرد و بعد از مثلا 10 سال شروع به معرفی یک برند مختص محصولات لوکس خودش میکرد به مراتب موفقتر بود همینطور که تویوتا و کمپانی های دیگه بعد از گذشت مدتی از تولید خودروهای لوکس تحت برند خودشون شروع به معرفی برند لوکس خودشون مثل لکسس و …. کردند

  7. سام*

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    جالبه هنوز نتونستن یه سیستم AWD روی این ماشین نصب کنن.الکی که نیست تکنولوژی میخواد تخصص میخواد.تا وقتی بنز s500 و BMW سری 7 و لکسوس 460 هستند این کره ای اسباب بازی هم نیست.

  8. mehrdad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط هیوندای. لکسوس. اخرشه این ماشین. خدا اگه این ماشین با قیمت واقعیش تو ایران بود. الان پوله خریدنش رو دارم

    60 هزار دلار کجا. 400 ملیون!!!!!!!

    1. armin

      ۱۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با 60000$ میشه Benz C200 c250 E200 A 45 AMG BMW series 3 4 5 lexus IS GS ES RX خرید که خیلی بهتر از هیونداس به نظر من . من حتی دست دوم بنز و بی ام و رو با هیوندا عوض نمی کنم.

  9. اشكان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    هیچ وقت نمیتونه رقیب بنز یا لکسس بشه نه در کیفیت نه در قیافه

  10. سینا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها
    این ماشین واقعاً ماشین محشریه و عالی نسبت به قیمتش در مقابل برند های قول و یا ماشین های کهشانی بنز اما باید توشون نشست بعد قضاوت کرد ولی عالی عالی
    اول لندکروز VXR 8 سیلندر توشاسی بلندا بعدسواری ها سنتنیال حرفنداره وسلام

  11. kourosh

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت کره قابل ستایشه !
    امکانات روز دنیا رو داره ، بعد ما باید ۲۰۶ مال ۱۵ سال پیشو ۴۰ تومن بخریم !!!!

  12. mohammad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    alaki harf nazanin aval beshinin tosh bad harf bezanin. hala age hamino benz midad biroona hamatoon barash mimordin.nesfetoonam arezzoye kharidesho dashtin .baba basedige ah.

  13. ۳۱

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالاشما امکانات پراید راندیده اید !!! ببینید ۳ماه خوابتوم نمی بره!!۱

  14. رضا

    ۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    بهتون قول میدم تا 10 سال دیگه هیوندای تمام دنیا رو تصرف می کنه و بنز و بی ام و و جگوار و لکسوس دیگه حریفش نمیشن.این مدل واقعا عالیه.خیلی زیباست

  15. حسین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید مدل 2014 خوب نباشه اما مدل 2013 خیلی بهتره.
    میتونید به سایتwww.HYUNDAIUSA.com برید وقسمت Equusروباز کنید تا مطالب بیشتری در موردش بتونید بخونید.میشه گفت بهترین ماشین مدل هیونداست.

  16. جلال

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    به هیوندای رو دادن پررو شده!!! فکر کرده میتونه با این چیزها جلوی لکسس قد علم کنه!!!!!!!!

  17. سینا طهماسبی

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ماشین های کره ای خوب هستند ولی هنوز تجربه آنچنانی تو بازار های جهانی کسب نکردند ولی اینجور که اینا پیش میرن تا سال های 2015 و2016 میتونند کوری تو گوش برند هایی همچون بنز . تویوتا. شورلت بخونند پیشرفتشون تو تاریخ واقعا بی نظیره

  18. esi

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای اومده قیافه جدی بهش داده نه بنز که ماشیناش شکل خول چلان پس این همه از قیافش بد نگید چو قیافه سنگین و متینه

  19. مجید

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان بهتر قبل از اینکه نظرات غیر کارشناسانه بدند و فقط ظواهر رو در نظر بگیرند و پیش داوری کنند سری هم به سایت های بزنند که کارشون تست و مقایسه ماشین های گوناگون هستش و نظرشون مطمنا به واقعیت بیشتر نزدیکه در مقایسه هیوندای با لکسوس ال اس 460 ای وی دی جایگاه اول به هیوندای و جایگاه دوم رو لکسوس بدست آورده و توی مقایسه کلی آئودی آ 8 اول و مرسدس اس دوم شده البته این جایگاه ها هم هزینه دو برابر رو به خریدار تحمیل میکنه که باید در نظر گرفته بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا