در مراسم معرفی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کرهایها نسخهای پیشتولیدی از مدل داغتر سوناتا با پسوند N-Line را به نمایش گذاشتند. درست همانند الانترا N-Line، سوناتا هم پیشرانهای قویتر خواهد داشت و از طراحی گیراتر و بهبودهایی در شاسی سود خواهد برد. نسخه استاندارد این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۸۰ اسبی و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب بخاری در دسترس است اما پیشرانه مدل N-Line احتمالاً پرفورمنس بهتری خواهد داشت.
این خودرو در صورت تولید میتواند از نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده کند.
برخی منابع خبری میگویند هیوندای قبلاً برنامههای تولید انبوه این خودرو را نهایی کرده و فرایند اخذ تأییدیههای آن شروع شده است؛ به عبارت دیگر، سوناتا N-Line اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.
به نظر میرسد تولید انبوه این خودرو از ماه می ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. احتمال دارد مراسم رونمایی این خودروی کرهای در نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۰ معرفی شود اما به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، نمایشگاه دیترویت به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد. هیوندای بازخوردهای مثبتی از معرفی آنلاین الانترا ۲۰۲۰ به دست آورده و بنابراین احتمال دارد همین سناریو را برای سوناتا N-Line جدید هم تکرار کند.
البته تنها بهبود این خودرو به پیشرانهاش محدود نخواهد شد. نسخه اسپورت تر سوناتا میتواند به سیستم خنککنندگی بهتر و رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای پرفورمنس مجهز شود. احتمالاً امسال سال خودروهای پرفورمنس کرهای خواهد بود!
ممد ژانگولر
۶ فروردین ۱۳۹۹اونایی که قر میزنن تحویل بگیرن
روز به روز جذاب تر و خاص تر میشه
اخه دیگه چی میخوایین از یک ماشین ۲۰۰۰۰ دلاری
از اون تویوتای کرولای حوصله سر ببر که بهتره
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹شما مطمئنی که این مدل قیمت ۲۰هزار تاس؟
آخه بعیدها
با این که خاص شده موافقم اما جذاب بودنش رو اصلا
به هر صورت امار فروش مشخص میکنه که بهتره دوست عزیز
ممد ژانگولر
۶ فروردین ۱۳۹۹داداشی گلم احمد رضا
حدود رنج قیمتی یعنی چی ؟ با نوسان ۵۰۰۰ بالا و پایین
شما وقتی میگی قرن ۲۰ یعنی چی؟ تا ۱۰۰ سال جای بازی داره درسته؟
ضمنا یک نگاهی حرفه ایی به طراحی بیرونی بندازین متوجه میشین کاملا جسورانست نه محتاطانه که باعث افتخاره ، تو این همه ماشینهای شبیه به هم امده اینو انتخاب کرده حتی با ریسک بالا
از نظر طراحی داخلی هم نسبت به رنج قیمتی و سگمنت خودرو در حد عالی قرار داره و از نظر تجهیزات و بروز بودن هم نگم بهتره
اگر با تویوتا کرولا حوصله سر ببر معروف بخوای مقایسه کنی به نظر چیزی که کم نداره هیچ بیشتر هم هست
میمونه بحث فنی و گارانتی و بازار دسته دو که من نمیتونم نظری فعلا بدم
هر چند که از نظر من با انقلابی که تسلا در صنعت خودرو بوجود آورد همه این ماشینهای درون سوز اسباب بازی بیش نیستن و خریدشون یعنی پولتو دور ریختی و خیانت کردی به پاکیزگی هوا و طبیعت .
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹محمد جان
در رابطه با قیمت این ماشین تو نخسه عادی (نه N) از ۲۴ تا بالای ۳۳ هزارتا قیمت داره ( منکر نیستم که از از اکثر رقبا ارزون تره ) و خوب حتما این نخسه قوی تره گران تر هم میشه و در کل رنج این ماشین حدود ۳۰ هزار تاس
این که دیزاین خاصی داره رو قبول دارم اما این ممکنه برای عده ای جذاب باشه (مثل شما ) و برا من نه
تو اپصشن ها و طراحی کابین هم از حق نگذریم به ماشین های لوکس نزدیک شده
و اما مقایسه این با کمری منطقی تره تا کرولا
النترا رقیب کرولاس
تازه از نظر ابعاد این نخسه ۲۰۲۰ حتی از کمری هم بزرگ تره و یه جایی بین نسل قبل و آزرای قبل قرار گرفته
و اما بحث تسلا
دورن سوز ها بازار خودشان رو دارند و هیبریدی ها بازار خودشان و الکتریکی ها هم همین طور
و خب الکتریکی ها هم چندان پاک نشستند به خاطر باتری های لیتیوم یونی که دارند
ممد ژانگولر
۶ فروردین ۱۳۹۹احمد رضا جون
در مورد باطری که گفتی اگر فرض کنیم یک چیز خطرناکیه و آلودست ولی همش متمرکز شده در یک فضای مشخض و کنترل این چهارچوب که به اسم باطریه، خیلی سادست و شما با تعویض و انتقالش به مکانهای خاص که توسط خود شرکت انجام میگیره کاملا علمی و محاسبه شده انجام میشه
ولی سوخت فسیلی که تبدیل به گاز صمی در هوا میشه و تمام دنیا استنشاق میکنن و حالا حالاها آثارش میمونه رو انسانها چجوری میشه کنترل کرد . خواهشا در این مورد بی فایده بحث نکنیم چون حق با علمه و اگر پافشاری کنید احساس میکنم شما هم جز گروه مغزهای زنگ زده معافیای نفتی هستین و …
Farzad
۶ فروردین ۱۳۹۹چون رو تسلا تعصب داری دلیل نمیشه بگی درون سوزها اسباب بازی ان . چون اگه اینطور باشه نظر خیلیا هم برقیا اسباب بازی ان .
ممد ژانگولر
۶ فروردین ۱۳۹۹فرزاد جون داداش
آینده جواب جفتمونو خواهد داد
بلاخره روزی خواهد رسید که شما هم به جمع خریداران خودروهای برقی بپیوندی و تا اون روز لطفا جملاتو منو توی نوت گوشیت سیو داشته باش ضرر نخواهی کرد.
javad
۱۳ فروردین ۱۳۹۹از این طرفداری ها سودی بهت میرسه؟
هیوندای تو مسیرطراحی خارجی خیلی ضعیف عمل کرده تو محصولات جدیدش
برخلاف کیا ک خیلی بهتر شده
فقط طراحی الانترا یکم منطقیه
جنسیس هام ک همگی یه ترکیب پررو از مدلای مختلف اروپایی هستن
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۹هیوندای در این مدت ثابت کرده اول تِر میزنه به ماشینهاش بعد که میفهمه گند زده شروع میکنه به دستمالی کردنش تا شاید یه فرجی بشه .
به قول معروف که میگن (( اومد اَبروشو درست کنه زد چشمشم کور کرد )) .
یکم از شرکت کیا یاد بگیره .
مهدی
۷ فروردین ۱۳۹۹ممد این بنده خدا اگر جمله شما رو تو گوشی که هیچ در قاب عکس دیوار خونه هم بزاره خودش که هیچ نوه هاش هم باید برای ۱۴۰۰و خورده ای تیبا ثبت نام کنن اونم با قطعات بورکینافاسو
کیان
۶ فروردین ۱۳۹۹فرض کنیم ک حرف شما درست هست و کرولا حوصله سر بر سر هست !!!
میشه بگین چه جور این ماشین حوصله سر بر هر ساله داره پرفروشترین ماشین میشه ؟؟؟
یکم به این فکر کنیم ک دنیا مثه اکثریت ایرانیها عشق اپشن و ظاهر شلوغ و کیفیت پایین نیست !!!
datsun
۶ فروردین ۱۳۹۹خوب سوناتا چه ارتباطی به کرولا داره تو سگمنت کمری قرار میگیره
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹کره ای ها این چند ساله رو کیفیت خیلی کار کردند و سخت بشه بهشون گفت بی کیفیت
کرولا هم تو نسل جدید اصلا به عنوان یه ماشین حوصله سر بر شناخته نمیشه بنا به نظر اکثر مجلات
شهروند
۶ فروردین ۱۳۹۹اوناییکه از ماشین کره ای حمایت میکنن احتمالا سوار نشدن…با تجربه داشتن سورنتو سوناتا و سانتافه بهتون میگم اشغالی بیش نیستن .و فقط برای تجربه کردن اپشن های بی کیفیت خوبن .هرکی هم میگه کیا از هیوندای بهتره ن از این کمپانی ماشین خریده ن ب نمایندگی ها کیا مراجعه کرده.کره ای یعنی ماشین خشک و پر سر صدا .البته کمری هم همچین ماشین خوبی نیست کمری هم داشتم .اما میشه گفت کمی کم سر و صدا تر از هیونداس .
مهدی
۷ فروردین ۱۳۹۹والا اون چیزی که پولدارا شنیدم و یکی دو سه بار سوار کره ای و ژاپنی شدم به نظر میرسه که کره ای ها و ژاپنی تقریبا تو یک سطح حالا یکم ژاپنی بهتر هستن و قطعا با از نظر کیفیت سواری قابل مقایسه با بنز و بی ام نیستن ولی به هر حال کره ای و ژاپنی ها در رده خودروی اقتصادی هستن و نباید توقع سواری بی ام داشت اما هزینه ها واقعا کمتره
مزدا
۷ فروردین ۱۳۹۹دقیقا منظورش از اسپرت چیه!!
با این جلو پنچره و چراغ های عقب نه چندان جذاب هر چقد بَزک کنن اسپرت به نظر نمیاد
باید یه تغییر اساسی تو بدنه ماشینن بکنن
صدرحمت به نسل قبل
Farzad
۶ فروردین ۱۳۹۹مثل تیبا میمونه هر چقدر هم اسپورتش کنی آخرش زشته .
اما کابینش واقعا خوبه و همین طور بحث فنی …
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹تیبا رو خوب اومدی
با این موتور اگه وارد بشه خیلی از میلیارد های بازار مارو زخمی میکنه یحتمل ۲۹۰ اسب از خیلی از لوکساشون بازار بیشتره
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹لوکساشون: لوکس های
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۹احمدرضا عزیز
همون زمانش هم که واردات باز بود ، قانوناً میتوانستند مدل توربو کیا هیوندای هارو وارد کنند اما عملاً هیچ توربویی ای مگر تک توک و استثناً وارد شده باشه که من ندیدم به جزء اسپورتیج مدل ۲۰۱۴ که انگشت شمارن و بیشتر هم بخاطر حساسیت بالا به بنزین بوده که با بنزینهای ما جور در نمیومد و اکتان اصلی هم گرونه که طرف اگر بنز bmw لکسوس توربو داشته باشه یعنی پولداره و اهمیتی به پول اکتان نمیده اما کیا هیوندای چون برای قشر متوسط رو به بالا فروش میره در ایران ، هیچکس قبول نمیکنه با هر باک بنزین یه اکتان اصلی بالای ۲۰۰هزاری بریزه .
جداً که اگر بنزینمون مثل بیشتر جاهای دنیا درجه یک بود ، ارزش خرید توربو بسیار بالا بود .
البته که اگر توربویی هم میخرید ، باید از یه برند شناخته شده ای همچون ژاپنی بخرید و نه کره ای که همینطوریش پادشاه یاتاقان زدنهاست چه برسه توربو که رسیدگی بیستری نسبت به معمولیها داره .
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹صحیح اما اگر از بنزین سوپر استفاده بشه فکر نکنم مشکلات خاصی به وجود بیاد چون اکتان اونا حدودا ۹۵ یا ۶ هست که با انجین های روز کاملا سازگاری داره
از اکتان هر نگو که هر کدوم رو که ما دیدم یا اتانول بود (که بسیار بدتره برا ماشین) یا این که هیچ تاثیری نداشته رو اکتان بنزین
اما جدا از این ها ماشین قدرت مند واقعا حس بهتری داره حتی اگه نخای ازش استفاده غیرا معقول بکنی بازم تو سبقت ها بهت یه اعتماد بنفش خاصی میده
Saman
۶ فروردین ۱۳۹۹باور کردنی نیست که کره جنوبی تا این حد پیشرفت کرده و ماشینهائی در این سطح تولید میکنه که رقبائی واسه تولیدات مشابه ژاپنی و امریکائی و اروپائی هستن. بیچاره ما ایرانیها
Range Rover
۶ فروردین ۱۳۹۹داخل کابینش یه حس بی کیفیتی رو به آدم القا میکنه رنگ داشبورد و … البته شاید چون پراید و ال 90 و … داشبورد های پلاستیکی این رنگی داشتن و فاقد کیفیت بودن اینو حس میکنم
suan chwan
۶ فروردین ۱۳۹۹اگه تولید شه خیلی خوب میشه
پیمان
۱۲ فروردین ۱۳۹۹سلام من دوج دارم چلنجر واقعا راضی هستم اگه میخاین سواری بخورید حال کنید تک باشید یا کمارو یا دوج پونتیاک عالیه موستانگ هم خوبه نسبتا ولی من دوج رو میپسندم با پونتیاک ولی فقط خوزستان میشه استفاده کنید پلاک ملی هم BMWسری5 یا بنز سرS جنسیس که الان زده از بنز S 500 کپی برداری کرده به نظرم جالب نیس نسبت به مدل های که الان BMW میزنه یا چیزایی دیگه قدرتشم کمه ماشین زیر 350 اسب بخار حرومه.