جنسیسهیوندای

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

جنسیس GV80 مفهومی سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی تولیدی این شاسی‌بلند اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.


بنا به گزارش پدال و به نقل از رویترز، گروه هیوندای موتور ظاهراً در سال جدید میلادی ۱۳ خودروی جدید یا فیس لیفت شده را معرفی خواهد کرد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به شاسی‌بلند لوکس جنسیس و نسل جدید هیوندای سوناتا اشاره نمود.


جدای از تأیید برنامه‌ها برای معرفی چندین محصول جدید یا فیس لیفت شده در سال جدید، یکی از مسئولان کیا و هیوندای گفته تا سال ۲۰۲۱ شاهد اجرای برنامه‌ی آزمایشی تاکسی خودران هیوندای در کره جنوبی خواهیم بود. جزئیات این برنامه خیلی در دست نیست اما ظاهراً هیوندای به دنبال گسترش همکاری با بازیگران اصلی این بخش از بازار است.


خب به کراس اوور میان سایز جنسیس بازگردیم که نسخه‌ی مفهومی آن دارای جلوپنجره بزرگ احاطه شده توسط چراغ‌های چهارتایی بوده است. همین ویژگی طراحی را قبلاً در پروتوتایپ های نسل بعدی G80 دیده‌ایم.


وقتی به کابین مدل کانسپت پا بگذاریم شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش ۲۲ اینچی با دو بخش مجزا برای راننده و سرنشین جلویی خواهیم بود. از دیگر ویژگی‌های برجسته می‌توان به صندلی‌های چرمی، تریم چوبی و عناصر فلزی برس خورده اشاره کرد.


ما چیز زیادی درباره‌ی کراس اوور لوکس جنسیس نشنیده‌ایم اما خبرهای پیشین نشان داده‌اند این خودرو از همان پلتفرم نسل بعدی G80 سود خواهد برد. انتظار می‌رود این خودرو با چندین پیشرانه عرضه شود. چیزی دراین‌باره به گوش نرسیده اما احتمال استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسبی و ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری وجود دارد.


چیز زیادی هم درباره‌ی سوناتای جدید نمی‌دانیم اما پروتوتایپ احتمالی این خودرو در پیست نوربرگ رینگ دیده شده است. این خودرو از برخی ویژگی‌های طراحی کانسپت له فیل روگ برخوردار بوده و شیک‌تر از نسل فعلی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    با توجه به چیز هایی که دیدیم و شنیدیم
    احتمالا شاسی بلند جنسیس با ظاهر تپل ساخته میشه یه چیزی تو‌مایه های بنتلی بنتایگا
    ولی اندازش رو‌نمیدونم در چه سگمنتی قرار باشه
    به هر حال جنسیس تا اینجا در فروش و بازار یابی و راضی کردن مشتری ها نتونسته موفق باشه
    مثل کیا k900 یه ماشین خوب قرار بیاد ولی فعلا مردم به برند های قدیمی تر باسابقه تر بیشتر اعتماد دارن به نظرم بهتر بود کم کم جنسیس وارد بازار میکردن نه یهویی

    1. Mohammad

      ۱۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      ۱_من هیچوقت نگفتم زیر هر مطلبی کامنت نزار هر آزادی ولی هر چیزی ننویس چون باعث بگو مگوی الکی میشه
      ۲_ خالی شدن انبار اصلا معنی نداره یعنی مثلا کیا k900 مشتری بیشتری داشت ولی کیا توان تولیدش فقط ۳۰۰ دستگاه در ساله این بی معنی هست
      ۳ تازه انبار داری اصلا خارج از ایران معنی نداره
      اگه میسازن و میفروشن انبار داری یا پیش فروش اصلا وجود نداره
      ۴ تازه من همون موقع هم گفتم جایزه گرفتن یه ماشین دلیل قانع کننده ای نیست که مشتری رو راضی کنه که به جای ماشین دیگه اونو بخره
      ۵ همون موتور ترند شاسس بلند سال رو جیپ رانگلر انتخاب کرد پیکاپ سال رو هم رم ۱۵۰۰
      و ماشین عملکردی رو‌هم کوروت ما اینهمه تاکید نکردیم هی بگیم مگه داریم خاله بازی میکنیم که هی به روی هم بکشیم
      ۶ تاره میبینی خودرو های آمریکایی جایزه میگیرن ولی جایزه اصلی رو مردم با خریدشون و افزایش فروش فیات کرایسلر به کمپانی ها میدن

      1. حسن

        ۱۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        این ارمان ادم خاصی هستش
        اونجایی که کوروت ماشین عملکردی سال 2018 میشه میگه قبول نیست
        اونجایی که رم وانت سال موتور ترند میشه میگه قبول نیست
        بعدش اونجایی که جنسیس جایزه میگیره میگه قبوله
        ارمان
        ببین نمیشه از واقعیت فرار کرد
        همین دیشب خبر گذاری MarketWatch از افزایش فروش 14 درصدی کرایسلر گفت همون شرکتی که تو لیست قابل اعتمادها جای خوبی نداره
        ولی شرکتی مثل کیا که تو لیست قابل اعتمادها حضور داشت از مدل k900 خودش تو 10 ماه فقط 277 تا فروخته
        پس زیاد به مجلات اکتفا نکن
        در ضمن قبل از سایت MarketWatch هم سایت خودرویی اتوموتیو نیوز از افزایش 17 درصدی فروش دوج رم و جیپ رانگلر خبر گذاشت

    2. Mohammad

      ۱۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      و یه چیز دیگه هم بگم امیدوارم تایید شه
      اونم این که نمیدونم چطوریاست بعضی وقت ها به صورت فله ای دیسلایک میگیریم
      مثلا کامنت بالایی بنده ۲۰ تا لایک میگیره فقط
      من ۲۵ تا دیس و ۲۰ تا لایک ??

    3. کیان

      ۱۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      من سعی میکنم با عدد و رقم حرف بزنم هرچمد میدونم بازم بعضی دوستان کره ای دوست منکر همین اعداد هم میشن، اما بازم تلاش برای روشنگری فک کنم بهترین کار هستش :
      1- فروش فول سایزهای لوکس در امریکا:
      http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/large-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
      1-مدل جی 90 تا اینجای سال 2018 ، 2056 تا فروخنه که نسبت به زمان مشابه سال گذشته تا این لحظه مشابه افت 48.5% داره، و در رده 7 جدول هستش از 10!!!
      2- فروش مید سایزهای لوکس در امریکا:
      http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/small-and-midsize-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
      2- مدل جی 80 ، سال 2018 تا الان 7141 فروخته، که نسبت به زمان مشابه سال قبل افت 51.3% داره، در رده 12 جدول هست از 17!!!
      3- فروش کوچک سایزهای لوکس در امریکا:
      http://www.goodcarbadcar.net/2018/12/small-and-midsize-luxury-car-sales-in-america-november-2018/
      مدل جی 70، فروش تنها 129 عدد ، انتهای جدول رده بندی 19 تایی، خودروی برتر موتور ترند

      لطفا اگر کسی چیزی میخواد بگه با دلیل و مدرک بیاد صحبت کنه، اون چیزی که هست و گذاشتم امار دقیق سال 2018 و مقایسش با سال 2017 هست. و به وضوح نشان دهنده افت فاحش فروش محصولات جنسیس در دومین سال خودشون هست که احتمال نشنان دهنده بازخورد ضعیف محصولات د رسال دوم هست.

      اینکه دلیل افت فروش زیاد شدن تقاضا هست شاخص جدید هست که باید به علم امار و اقتصاد اضافه شه.
      البته باز هم پیشرفت جای انکار نداره و همین هم برای ما الگویی با ارزش هست.

      1. ونوم اف ۵

        ۱۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (89 ديدگاه)

        البته کیان عزیز به این امار یک عدد خرید ارمان رو اضافه بنما چون ایشون هم احتمالا مدلی از این کمپانی تهیه کردن

      2. سام

        ۱۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (753 ديدگاه)

        آقای کیان.دوست عزیز من!آمار ها و مستندات شما کاملا درست است ولی به شما توصیه می کنم وقت خودتان را با بحث کردن با ترول ها تلف نکنید.چون واقعا برخی ها اصلا طرفداری هیچ برندی نیستند و در اصل ترول اینترنتی هستند و الکی خودشان را طرفدار متعصب یک برند جا می زنند.این ها بیمار هستند و مرض آنها چاره ناپذیر است!

  2. Reza

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    انتقال قدرت و تکنولوژی از غرب به شرق

  3. Mohammad

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    و یه سوال دیگه ازت دارم به قول خودت بی بی سی گفته کره ای ها افزایش فروش داشتن ولی وقتی آمار های بازار های بزرگ مثل چین و آمریکارو برسی میکنیم میبینم کاهش فروش داشتن چطوریاست ؟
    یعنی بازار کره ای ها از چین و آمریکا داره به کشور های آفریقایی و روسیه تغیر پیدا میکنه ؟

    1. حسن

      ۱۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      بی بی سی کیه
      سایتهای تخصصی خودرویی گفتن از 10 سال گذشته هیوندا از 10 درصد بازار چین که در اختیارش بوده در سال 2018 کم تر از 4 درصدش رو داره
      کیا و هیوندا تو بازارهای چین و امریکا فروششون کم شده و این مربوط به امسال هم نمیشه فقط بلکه از حدود 5 سال پیش تا الان روند کاهش فروش رو داشتن ولی سال 2018 سیر نزولی داشته فروششون

  4. MjM

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    بابا یکم مهلت بدید چقدر سوناتا میدید بیرون، هی فیس لیفت هی نسل جدید!

  5. Khosrow

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    لینکلن گذاشته جلوش کپی کرده و به اسم خودش هم تموم میکنه ..

  6. ونوم اف ۵

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بیشترین موفقیتش تو بخش طراحی میتونه باشه که جلو پنجرش از ماشین داره بیرون میزنه و یکم بیشتر پیشرفت کنه جلو پنجره با ۴ تا لاستیک تحویلت میده

  7. ارتا

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طوفان آتیش نگیره صلوات ?

  8. بهنام

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    هیچوقت خودروهای کره ای و چینی رو دوست نداشتم و از نظر من این خودروسازها بیشتر بعنوان یک مزاحم در صنعت خودرو عمل میکنن تا بعنوان یک محرک و پیش برنده ی این صنعت. خودروسازهای این دو کشور همه ی پیشرفت آنها در بزرگ تر شدن شرکت خودشون و سرازیر شدن سود آن به کشورشون خلاصه شده و در این راه از هیچ تلاشی ولو تقلید، تقلب و حتی دزدی ایده یا طرحی دریغ نکردن. خودروسازهای اصیل در طول یکصد سال گذشته زحمات زیادی رو برای پیشرفت صنعت خودروسازی، افزایش ایمنی، راحتی، لذت رانندگی و غیره کشیده اند و نخبه ها ی زیادی رو به جهان معرفی کرده اند تا این صنعت و دانش پشت آن در حال حاضر فراگیر شده و دیگر هر کشوری با یک برنامه ریزی درست، سرمایه گذاری هدفمند، استخدام مهندسان و کارشناسان خبره و البته همکاری با خودروسازهای تراز اول و صاحب سبک می‌تواند صاحب صنعت خودروسازی شود. فقط سوال این است خودروسازی کره با فروش چند میلیونی در سال و خارج کردن رقبای قدیمی تر از چرخه ی رقابت، تا به اینجای دنیا چقدر نوآوری، اختراع، اکتشاف و یا ایده ای که باعث پیشرفت صنعتی خودرو شود به جهان معرفی کرد؟ سهم یک کشور با فروش شش هفت میلیونی در سال در رشد و توسعه ی دانش خودروسازی و پیشرفت آن جز برای خود چه بوده است؟ آیا می‌توان خدمات آنها به این صنعت را با شرکتی مثلأ پورشه با فروش چند صد هزارتایی مقایسه کرد؟ یا با ب ام و، شورولت، کرایسلر، حتی لکسوس، ولوو… وغیره؟ هنوز هم معتقدم این شرکت‌ها در دنیای خودروبازها نه تنها دوست داشتنی نیستن بلکه بعنوان یک مزاحم و مقلد ه خودخواه کاملا منفور هم هستن. میزان فروش تنها بخشی از میزان محبوبیت هست ولا غیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا