پس از انتشار تعدادی از اسکچ های طراحی، هیوندای سوناتای فیس لیفت شده بهصورت رسمی در سئول پایتخت کره جنوبی معرفی شد.
سوناتای مخصوص بازار آمریکا در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد و انتظار میرود طراحی آن با خودرویی که در تصویر میبینید یکسان باشد. در کل این خودرو از ظاهر تیزتر و گیراتری برخوردار بوده و البته نسبت به نسخهی قبل از فیس لیفت سعی شده رفاه و آسایش، ایمنی و پیشرانه ها بهبود یابد.
در نمای جلو به وضوح میتوان تأثیرپذیری سوناتای فیس لیفت از زبان طراحی این روزهای هیوندای را دید. از شاخصههای این بخش میتوان به جلوپنجرهی گوشهدار، چراغهای LED روز روشن عمودی، چراغهای جلوی نازک و کاپوتی با خطوط زیاد اشاره نمود.
از دیگر تغییرات بصری خودرو میتوان به رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی بازطراحی شده، گرافیک منحصربهفرد چراغهای عقب و تغییر مکان قرارگیری پلاک عقب اشاره کرد.
کابین سوناتای فیس لیفت نیز دربردارندهی سیستم تهویهی بهروز شده، کنترلهای گرما و سیستم صوتی و همچنین صفحه لمسی ۷ اینچی رنگی میباشد. تمامی این تجهیزات بهصورت استاندارد سوناتای خاص بازار کره وجود خواهند داشت. البته صفحهنمایش ۸ اینچی را میتوان بهصورت سفارشی دریافت نمود.
غربیلک فرمان نیز بسته به تریم انتخابی تغییر کرده است. تمامی مدلها دارای فرمان سه پره بوده و فرمان مدل ۲ لیتری توربو از نوع D شکل میباشد. این سدان همچنین از پورت شارژ USB جدید در کنسول مرکزی، توانایی شارژ بیسیم اسمارت فون ها و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار است.
shahin
۲۱ اسفند ۱۳۹۵رقیب اصلی اپتیما میشه
hossein
۲۱ اسفند ۱۳۹۵الان رقیب فرعی اپتیماس؟
عایا؟
shahin
۲۱ اسفند ۱۳۹۵الان از گود رقابت با اپتیما افتاده بیرون.رنو تلیسمان اومده تو رقابت مستقیم.ولی فکر کنم این مدل تلیسمانو شکست میده و برمیگرده سر جایگاهش مثل مدل yf
Mehran
۲۱ اسفند ۱۳۹۵اینو اپتیما باهم رقیب نیستن.تو یه تیم توپ میزنن.
ASTON MARTIN
۲۱ اسفند ۱۳۹۵رغیب اوبتیما آزراس نه سوناتا
اونی که شما سعی داری بگی سراتو هست
Mohammadreza
۲۱ اسفند ۱۳۹۵جناب ASTON MARTIN برای اطلاعتون عرض کنم که این خودروها در یک کلاس قرار دارند:
آزرا = کادنزا
سوناتا = اپتیما
سانتافه = سورنتو
توسان = اسپورتیج
آی ۲۰ = پیکانتو
اکسنت = ریو
الانترا = سراتو
آی ایکس ۵۵ = موهاوی
و …
سروش شیرازی
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ببخشید پس رقیب کادنزا چیه؟
Hj
۲۱ اسفند ۱۳۹۵داداش دوباره تحقیق کن!!سوناتا و اوپتیما توی کلاس هستن ازرا و کادنزا توی کلاس و سراتو و النترا توی کلاس هستن
Mehdi
۲۱ اسفند ۱۳۹۵بخش عقبیش یه جورایی آدمو یاد کادنزا و اپتیمای جدید میندازه.من چراغ های عقبی نسخه ی فعلی رو بیشتر دوس دارم
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ای جانا ……….
خدایی کابینش خیلی خوب شده ……..
عالی عالی …………
خدا قسمتمون کن از دم قسط ماهی هزار تومن ……به قول یاس …
سامان اذری
۲۱ اسفند ۱۳۹۵امسال تو سدان های مید سایز تویوتا با کمری سنگ تموم گذاشته
خداییش کمری جدید حرف نداره
حسین وی
۲۱ اسفند ۱۳۹۵چهرش به دلم نشست … حس میکنم یه چیزه تکراری دارم میبینم تو این مدل سوناتا yf از همه زیبا تر بود به نظرم و پرستیژ بالاتری داشت
shelby_1969
۲۱ اسفند ۱۳۹۵نظر شخصیم اینه که نسخه قبل فیس لیفتش بهتر بود.
اما یه چیزی خیلی خوبه که کره ای ها تقریبا دارن به یه ثباتی تو زبان طراحیشون میرسن و این مشتری های ثابتشونو راضی نگه میداره. دیگه خبری ازون زیر و رو کردن اتاق ماشین نیست و بیشتر تغییرات کاربردی هست.
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۵پشتش تازه شده نسل قبل لنسر. بعد بگید میتسوبیشی قدیمیه
سیاوش
۲۱ اسفند ۱۳۹۵هیوندا به طور کل رشته کار از دستش در رفته هی ازین شاخه به اون شاخه
sunmartin
۲۱ اسفند ۱۳۹۵نمای زیباتری بخود گرفته بخصوص گرافیت سورئال چراغ های عقب هواکش بزرگ کیفیت هم که بالاتر رفته اما امسال بهترین سدان میدسایز اپتیما شد
سینا
۲۱ اسفند ۱۳۹۵پسرفت کرده متاسفانه…
Mehran
۲۱ اسفند ۱۳۹۵فک کنم نسل قبلی به سلیقه ما ایرانیا سازگارتر بود این یکم جلفه
TRX
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ماشین زیبایی هست ، اما خیلی کوچیکتر از سایز واقعیش دیده میشه!
خیلی عجیبه سوناتای سال ٢٠١١-٢٠١٣ به طرز جالبی عضلانی بود حتی با نگاه اول متوجه تفاوت سایز سوناتا و آزرا نسل قدیم نمیشدیم، اما برخلاف طراحی فوق العاده عضلانی آزرا نسل جدید ، سوناتا یه طراحی آرام و خنثی رو داره هرچند به نظر این نوع طراحی بدون سیاست نیست شاید میخواد کلاس خودشو با برادر ناتنیش جدا کنه!
ناشناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز. در واقع سیاست شرکت های هیوندای و کیا این هست که بین این دو تا، هیوندای به عنوان برند لوکس باشد و کیا به عنوان برند اسپرت. برای همین هست که سبک طراحیشون متمایزتر از همدیگه هست. در واقع می خوان که همه نوع مخاطبی چه لوکس پسند و چه اسپرت پسند رو از هر گروه سنی داشته باشن.
TRX
۲۲ اسفند ۱۳۹۵الته در مورد لوکس بودن هیوندایی نسبت به کیا با حرفتون موافق نیستم ولی در کل سعی کلی بر اینکه در دو جبه مختلف نیاز بازار رو تامین کنن دقیقا مانند النترا و سراتو.
النترا دارای اتاقی کوچکتر و موتور ضعیفتری هست اما چهره اسپرت و زیبا تری داره
در مقابل سراتو دارای موتور قوی تر و بدنه کمی بزرگتری هست .
مهیار
۴ خرداد ۱۳۹۶بنظرم این طراحی سوناتا خیلی شبیه النترا شده.حتی ابعاد ماشین هم کوچیکتر به چشم میخوره.اپتیما خیلی سریع داره فاصلشو با سوناتا زیاد میکنه.بنظر تو این کلاس کیا خیلی بهتر عمل کرد
احمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۵خوبه در کل طراحیش جدید تر شده آپشنای جدید اضافه شده ولی طراحی های هیوندا داره یکسان میشه این اصلا بنظرم خوب نیست مثلا این سوناتا با اکسنت جدید یا النترای جی تی خیلی شبیه به هم هستند یکی از مزیت نسبی های هیوندا تنوع در طراحی بود که داره از دست میده
فرزام
۲۱ اسفند ۱۳۹۵به نظر من (سلیقه ی من) یه ایراد خیلی اساسی داره : اینکه جای پلاک عقب روی سپر رفته و این طراحی دیگه منقرض شده .
مدل قبلی کاملا ظاهر سنگین تر و یکپارچه تر و پخته تری داشت . این یکی یه جوریه . به دل نمیشینه .
ناشناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز. طراحی پلاک روی سپر به هیچ عنوان منقرض شده نیست. پورشه که همچنان از همین استایل استفاده می کنه، و حتی یک سری از مدل های جدید بنز هم مثل کلاس S کوپه و GLE، هم از این استایل استفاده می کنن.
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۵پیشرفت خوبی داره هیوندای
majid
۲۱ اسفند ۱۳۹۵اسکی رفتن که….
ولی خشگل شده
ASTON MARTIN
۲۱ اسفند ۱۳۹۵واقعا باید بگم که زیباست.. سوناتای 18 رو به ازرای 2016 ترجیح میدم اینقدر که به روز شده این نسخه. هرچند که قطعا هیوندای برای آزرای جدید هم قطعا سورپرایزهای زیادی رو اماده کرده
روز به روز هیوندای داره بهتر میشه و باید بپذیریم که به زودی با بزرگان گلاویز خواهد شد
ناشناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۵یک سری عکس از آزرای نسل جدید خیلی وقت پیش تو اینترنت منتشر شد. انصافا اون هم خیلی خوب شده.
فيصل.
۲۱ اسفند ۱۳۹۵این رفیق کره ای مون هم مرتب جوایز سال خودرو رو به کره ایها میده تو پستهای ماشینهای کره ای.
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ اسفند ۱۳۹۵اشکال نداره. بذار دلش خوش باشه :)
جنوب
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دوست داشتنیه. منکه از هیوندای کلا لذت میبرم. کارش خوبه. هرچند که قبلا مخالفش بودم