هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ سال پیش در کشور کره جنوبی معرفی شده بود اما این خودروساز از فرصت برگزاری نمایشگاه شیکاگو برای رونمایی سدان جدید خود در آمریکای شمالی استفاده کرده است. این خودرو از بهار سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.
سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۸۹ نیوتون متری دارد عرضه میشود. کمک حال پیشرانه درونسوز این خودرو واحدی الکتریکی با خروجی ۵۱ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری است. در کل قدرت خودرو به ۱۹۲ اسب بخار رسیده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ ها منتقل میکند. گیربکس یاد شده از سیستم کنترل شیفت فعال هیوندای سود میبرد که با پیشرانه الکتریکی، درونسوز و خود گیربکس کار میکند تا زمان تعویض دنده را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
هیوندای میگوید این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۴.۷/۴.۳/۴.۵ لیتری در شهر/بزرگراه/ترکیبی خواهد داشت. همچنین سوناتا هیبریدی جدید شعاع حرکتی ۱۱۰۴ کیلومتری را در دسترس راننده خواهد گذاشت. البته مصرف سوخت مدلهای SEL و لیمیتد اندکی بیشتر است.
این خودرو به منظور بهبود هرچه بیشتر برد حرکتی از سقفی خورشیدی برخوردار است که باتریها را شارژ میکند. هیوندای میگوید این تکنولوژی پس از ۶ ساعت شارژ میتواند چند کیلومتری بر برد خودرو بیفزاید. این شرکت میگوید تکنولوژی یاد شده در طول سال میتواند تا ۱۱۲۷ کیلومتر بیشتر بر برد خودرو اضافه کند.
سوناتا هیبرید کاملاً شبیه نسخه استاندارد خود بوده اما عناصری در بدنه برای بهبود آئرودینامیک بکار رفتهاند. از جمله این موارد میتوان به فلاپ های فعال جلوپنجره، منحرفکننده باد در گلگیرهای جلو و عقب و پانلهای پوشاننده زیر خودرو اشاره کرد. پرههای رینگها نیز طراحی خاصی دارند تا در برابر جریان هوا عملکرد بهتری داشته باشند.
داخل کابین سوناتا هیبرید شاهد صفحهنمایش ۸ اینچی استاندارد خواهید بود. خریداران میتوانند صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را سفارش دهند. از جمله سیستمهای کمکراننده استاندارد این سدان کرهای نیز میتوان به دستیار پیشگیری از برخورد، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.
[دانلود ویدئو]
HR3
۱۸ بهمن ۱۳۹۸در مقابل کمری هیبردی و آکورد هیبردی شانسی نداره ولی بازارهای خاصی که این دوتا غول توش فعال نیستن رو به خوبی می تونه هدف قرار بده
البته تو ایران ماشین هیبردی یعنی هزینه ی سرویس دوره ایی سر سام آور و خدا نکنه نقص فنی پیدا کنه نه تخصصش هست و نه قطعه اش
کیومرث
۱۸ بهمن ۱۳۹۸اتفاقا سوناتا هیبرید هزینه سرویس دوره ای خیلی پایینی داره.مصرف لنت اش خیلی کمتر از ماشین معمولی هستش چون تا پاتو از رو گاز بر میداری میره روحالت شارژ و سرعت سریع ماشین رو بدون دخالت ترمز آهسته میکنه.
تسمه نداره که بخواهد عوض بشود.
روغن ماشین به علت کمتر روشن شدن پیشرانه بنزینی نسبت به ماشین معمولی خیلی دیر به دیر نیاز به تعویض پیدا میکنه.من خودم سوناتا هیبرید دیدم دوسال هستش روغن عوض نکرده با وجود کارکرد 25 هزار کیلومتری چون موتور بنزینی اش به اندازه 4 هزارتا کارکرده.
شمع هم که طبیعتا کمتر کار میکنه و هم چنین فیلتر هوای موتور.
ولی هزینه هاش تو ایران به خاطر فرهنگ رایج سرکیسه کردن که در پوست و گوشت ما ایرانیها نفوذ کرده خیلی بالاس.وقتی ماشین رو میبری نمایندگی یا تعمیرگاه به هزار و یک بهانه برات خرج تراشی میکنن و وقتی هم اعتراض میکنی بهت میگن چون این هیبریدیه برای همین هزینه هاش هم هیبریدیه.یه بار میگه فلان چیزش باید کالیره بشه اگه نزاری کالیبره کنم الان میری تو جاده موتور میسوزونی چپ میکنیی تیکه تیکه میشی خطرناکه.بذار دستگاه بزنم هزینه اش هم شش میلیونه ولی از جانت محافظ میکنه.
خلاصه با هزارتا دروغ و دغل 20 میلیون فاکتور میکنه تو پاچه ات بعد از پرداخت فاکتور هم کلی به شعورت میخنده و میگه عجب آدم خری بود و تا باشه از این خرا باشه.
net
۱۸ بهمن ۱۳۹۸سوناتا ۲۰۲۰ طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه . سوناتای ۲۰۲۰ طراحی بیرونی بدی داره و رینگ زیبایی نداره و چراغ متصل برعکس عقب خیلی بدهست و صندوق عقبش کشیده نیست و چراغ جلو و جلوپنجره بدفرم هست و خط سفید کنار کاپوت که از اینه متصل شده به چراغ جلو خیلییی بد هست و یکی از کاربران پدال در مورد سوناتا ۲۰۲۰ تشبیه جالب کرد و گفت از جلو شبیه (سوسکه)
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸به زودی چراغ های جلو هم تبدیل به جلو پنجره ماشین میشن
Khosrow
۱۸ بهمن ۱۳۹۸یک طراحی بی هدف و سردر گم رو شاهد هستیم / سوناتا هرچی رشته بود رو پودر کردن ایشون ..
MADJID
۱۸ بهمن ۱۳۹۸از ایده ی چراغ جلو و عقبش خوشم اومد … خوبه طراحیش
(Saeed(peugeot
۱۸ بهمن ۱۳۹۸در کنار این سدان تو بازار امریکا اگر ۵۰۸ هیبرید هم بود کنار کمری و آکورد رقابت جالبی میشد
شاهین
۱۸ بهمن ۱۳۹۸سوناتا یعنی بعد از 50 هزار تا کارکرد رنگ همه دکمه های داخلش میره
یه ظاهر نسبتا زیبا در عین حال بدون کیفیت … کاش یکم از تویوتا یاد میگرفت کیفیت رو
الان همه هیوندا باز ها حمله میکنن و بعدش تو اینترنت دنبال خرید و تعویض دکمه کی لس سوناتا میگردن
ماکان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸سلام . انشاالله که به همین زودی ها نسخه ی پلاگین هیبرید سوناتا را هم معرفی کنند .
MjM
۱۸ بهمن ۱۳۹۸هیوندا تا دیروز هر هفته یه سوناتا میداد بیرون حالا اینو میخواد نگه داره؟! هیبرید میبریدشو ول کن یکی دیگه معرفی کن حالمون بهم خورد ازین!