با نگاهی به سیر پیشرفت و تکامل برندهای کرهای، این نکته برایمان مسجل میشود که تنها قدمت و پیشینه یک خودروساز نیست که ضامن موفقیت اوست، بلکه مسئله مهم و اساسی در این بین، حضور و تجلی اراده معطوف به پیشرفت و توسعه، در تکتک کارکنان یک سیستم خودروسازی و نیز مدیران آن است؛ شاید بهواسطه وجود همین اراده است که سختترین موانع به کنار نهاده میشود و صعبترین راهها به سهلترینشان مبدل میگردد. تاریخ خودروسازی کره را میتوان کلاس درسی برای تمامی برندهای نوپا دانست، سازندگان این کشور با چنان سرعتی پلههای ترقی را طی نمودند که نمونهاش تا به حال کمتر در عالم دیده شده است؛ خودروسازان این کشور با ارائه محصولاتی ارزان و نیز نهچندان کیفی کارشان را آغاز نمودند و اکنون بدان جا رسیدهاند که پای ثابت اکثر نشریات و نیز سایتهای خودرویی در دنیا به شمار میآیند.
چندی پیش مقالهای از این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات انتشار یافت که در اینجا برگردان و ویرایش آن را تقدیمتان میکنم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۳ از ۵
پردهبرداری از این خودرو و نمایش عمومی آن، در ماه مارس سال گذشته در کره انجام پذیرفت. این خودرو با یک طراحی جدید و جسورانه و نیز به همراه یک کابین بهبود یافته از خریدارانش استقبال مینماید. سوناتا پلاکی را با خویش حمل مینماید که حاکی از ورود آن به خط تولید در سال ۱۹۸۵ میلادی است. این هفتمین نسل از این خودروست که در خط تولید جای گرفته است.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ دومین خودرو در خط تولید هیوندای است که با پیروی گامبهگام از برادر بزرگترش جنسیس و همچون او، با بهرهگیری از فلسفه طراحی مجسمه سیال ۲.۰ تکوین یافته است. هنگامی که زوایای چراغهای جلو، اجزای کرومی که پیرامون محفظه لامپهای مه شکن را احاطه نمودهاند و نیز جلوپنجره بزرگ این خودرو را به همراه یک رشته نوار کرومی که – منشأ آن از کلافهای چراغ جلوی این خودرو شروع شده و در امتداد خطوط پنجرهها امتداد مییابد – را از نظر میگذرانیم، شاهد پیکرهای هستیم که آمادگی و حضور پررنگ خویش را بهتمامی اعلام میدارد. کابین
نکته مهمی که این خودرو را در مقابل مدل پیشین آن جای میدهد این مسئله است، که هنگامی که در درون کابین آن قرار میگیرید، احساس میکنید که با فضایی متعلق به یک دهه گذشته سروکار دارید. برای حفظ رقابت با دیگر اعضای جدیدتر وارد شده به بازار، این خودرو از داشبوردی (هماهنگتر) و نیز دورنگ و از ویژگیهایی همچون ترکیب تریم نقرهای و نیز پلاستیک سیاه، بهره میبرد؛ وجود همین مسئله توانسته است رتبه آن را اندکی بالاتر از دیگر حاضرین موجود در بازار قرار دهد. مهندسی
ویژگی جذابی که در این خودرو مشاهده میشود، بهکارگیری و استفاده از فولاد فوق مستحکم (AHSS) در ۵۱ درصد از سطح بدنه آن است. این امر به نحو مؤثری افزایش سفتی بدنه و نیز حفاظت بیشتر سرنشینان را- با ساختاری که میزان سختی آن بهبود یافته است- با خود به همراه دارد. اما آنچه در این خودرو مایه شگفتی میباشد، کشف این نکته است، که مدلهای پایه و نیمهفول هیوندای سوناتا به ترتیب با یک و نیز دو عدد ایربگ در بازار عرضه میشوند. امری که در این دوره و زمانه، مطلقاً شرمآور است.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲.۴ لیتری و با تنفس طبیعی جای گرفته است که نیرویی معادل ۱۷۸ اسببخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۹ نیوتنمتر را، بهوسیله یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک، به چرخهای جلوی آن منتقل مینماید. این خودرو با سه حالت جهت رانندگی تجهیز شده است: اقتصادی، نرمال، اسپرت. سیستم تعلیق کاملاً جدیدی که در این خودرو نصب گردیده است، سواری بهمراتب نرمتر و نیز راحتتری را نسبت به مدل قبلی آن ارائه میدهد.
جمعبندی نهایی
انواع مختلف خودروی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ با بهای بهشدت رقابتی و مقرونبهصرفه ۷۳/۵۰۰ الی ۱۰۶/۰۰۰ درهمی عرضه میشوند (در بالاترین تیپ). در ازای یک پیشرانه درخور و مناسب و نیز برچسب قیمتی کاملاً مقرونبهصرفه، اینطور به نظر میرسد که هیوندای سوناتا یک معامله خالص و قطعی است؛ اما آیا واقعاً وضع به اینگونه است؟ خوب، اگر قصدتان بر این است که مبلغی معادل ۶/۵۰۰ درهم را صرفهجویی نمایید پس میتوانید سوناتا را بهجای فورد فیوژن برگزینید، اما من همچنان امیدوارم که پس از یک تصادف نیز بابت خریدتان خوشحال باقی بمانید، زمانی که تنها ۷ عدد ایربگ کمتر، از شما و خودرویتان محافظت میکنند (نسبت به فورد فیوژن).
طراحی خارجی این خودرو پیشرفت عظیمی نسبت به نسل پیشین خود نموده است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
علیرغم طبل زدنها و هیاهوی فزایندهای که در زمینه پیشرفت سوناتا – بابت بهکارگیری فولاد با مقاومت بالا در آن – صورت پذیرفته است، مشاهده این امر خجالتآور است که آنها کماکان محصولاتی را به بازار ارائه میدهند که تنها از یک ایربگ بهره میبرد.
مشخصات فنی
حجم موتور: ۲۳۵۹ سیسی
توان: ۱۷۸ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۳۲ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۰۶ کیلومتر ذکر شده است)
مصرف سوخت ترکیبی: ۸ لیتر
نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول /عرض/ارتفاع: ۴۸۵۵/۱۸۶۵/۱۴۷۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلیمتر
وزن: ۱۳۹۱ – ۱۴۱۱ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۷۰ لیتر
گنجایش صندوق عقب: ۵۱۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۴۵ R 18 (نمونه فول) ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) تحت تستهای متعدد قرار گرفت و در بیشتر بخشها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلیها، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد و تنها در تست همپوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلوی خودرو) امتیاز قابل قبول یا همان (ACCEPTABLE) را کسب نمود. ناگفته نماند که تمامی خودروهای هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ عرضه شده در بازار آمریکا، بهصورت استاندارد از ۷ کیسه هوا بهره میبرند.
در حال حاضر خودروهای هیوندای سوناتا که در بازار امارات عرضه میشوند با توجه به تیپ و تجهیزات بهکاررفته در آنها، از شرایط ایمنی متفاوتی بهره میجویند که در ذیل خدمتتان عرض میکنم.
مدل GL (پایه) – یک ایربگ
مدل GL (مجهزتر و یا بهاصطلاح نیمهفول) – ۲ ایربگ
مدل GLS (تمام فول) – ۶ ایربگ
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری (تنها در مدل GLS ارائه میشود) برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
این خودرو بهصورت عمده در سه تیپ متفاوت در بازار امارات عرضه میگردد که در سطور ذیل تجهیزات مربوط به هر یک از آنها تشریح میگردد.
مدل GL (پایه): رینگهای آلومینیمی ۱۶ اینچی- شیشهها و آینههای برقی- لامپهای مه شکن- سیستم ورود بدون کلید- دوربین دید عقب- کروز کنترل – ۶ عدد بلندگو + MP3 + CD + بلوتوث و سیستم استریو – ABS و یک ایربگ
مدل GL تجهیز یافته یا بهاصطلاح نیمهفول: علاوه بر تجهیزاتی که در تیپ پایه وجود دارد به اقلامی همچون رینگهای آلومینیمی ۱۷ اینچی – سنسور پارک عقب – سقف پانورامیک – فرمان چرمی – آینههای برقی جمع شونده و دو ایربگ مجهز است.
تیپ GLS (فول): علاوه بر موارد فوق به اقلامی همچون تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – سنسور پارک جلو – ساب ووفر – کلید هوشمند به اضافه دکمه استارت – دستگیرههای کرومی – سیستم هشداردهنده نقاط کور – سیستم ناوبری (NAVIGATION) – آفتابگیرهای کناری و عقب – ترمز پارک الکترونیکی – آینههای کاهنده تشعشع – تنظیمکننده خودکار نور چراغهای جلو و شیشهشور- شیشههای سولار (SOLAR GLASS) – صندلیهای چرمی – رینگهای آلومینیمی ۱۸ اینچی – گرمکن و سردکن صندلیهای جلو – لامپهای زنون – ۶ ایربگ و سیستم کنترل پایداری و.. مجهز است. قیمت
در ایران: ۱۷۹.۴ میلیون تومان (نمونه ۲.۴ لیتری، ثبتنام از نمایندگی)
در امارات: ۶۹,۹۰۰ الی ۸۰,۵۰۰ درهم (مدل GL و ۲.۴ لیتری) – ۱۰۶,۰۰۰ الی ۱۰۷,۰۰۰ درهم (مدل GLS و ۲.۴ لیتری)
saji
۱۸ تیر ۱۳۹۴امتیاز نهایی این خودرو واقعا نا عادلانس این ماشین حقش بیشتر از 3 بود
Mercedes-Benz
۱۹ تیر ۱۳۹۴این سوناتا با نسل قبلیش هیچ شباهت ظاهری ای ندارن. اصلا انگار دو تا برند متفاوت هستن. این مسئله تو جنسیس هم هست. به نظر من جلوش حرف نداره ولی پشتش و همین طور داخلش خیلی سادن و طراحی داخلی مدل قبلی خیلی بهتر بود. کیا خیلی از هیوندای پخته تر عمل می کنه!
کیان
۱۹ تیر ۱۳۹۴خوبه هیوندای فهمید طراحی های اغراق آمیز و پر هیاهوش نه ماندگاری داره نه زیبایی ، رسیدن به طراحی ساده و در عین حال مدرن و پخته کار ساده نیست که تو این مورد چه طراحی داخلی و چه خارجی کیا خیلی بهتر عمل کرده.
باید قبول کنیم هیوندای با 1000 و یک آپشن و بزک های ظاهری داره با بقیه رقابت میکنه .
هیوندای هیچ وقت نمیتونه برچسب قیمت بالا بزنه چون برندش اعتبار لازم و نداره که بخواد توجیه قیمتش باشه هرچند در حالت فرض محال با کیفیت باشه.
اونایی که خیلی میگن هیوندای و کیا بر بام دنیا و … انصافا تو چندتا از موارد جدید نکنولوژی خودرو واقعا پیشگام یا نوآور بودن ؟!
1 ایربگ و 2 تا ایربگ واقعا مضحکه !!!
یادمون باشه خوب یه چیز نسبیه ، قبول کنیم اسم برند ماشین تاثیر روانی داره بدون هیچ شکی پشت هیوندای نشستن کجا و پشت آلمانی کجا ؟! واقعا یکیه ؟!!
برندهای معتبر به غیر از کیفیت و ایمنی از لحاظ روانی هم تاثیر گذارترن .
مهندسی ماشینهای ژاپن آلمان و آمریکا واقعا پخته تر هستش ، ماشینها با کمترین ایراد و خطا تولید میشن و صحیح و خطا نمیشن .
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز ما چندین سال هست که یه مدل بنز و داشتیم و داریم اما
دوسال پیش یک سوناتا فیس لیفت گرفتیم با تجربه ای که از خودرو دارم فقط میگم هیوندایی تو استهلاک و راحتی بی نظیره من واقعا نظرم نسبت به هیوندایی عوض شده
پیرهن مشکی
۱۸ تیر ۱۳۹۴زیادیش هم هست.از نظر من باید امتیاز 2 بهش میداد.زشت بی خاصیت.
نوید
۱۸ تیر ۱۳۹۴من باشم ام جی 6 رو انتخاب میکنم
البته میدونم حالا یه عده میان میگن تو چینی رو با کره ای مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟ و …
ولی حتی اگه ام جی گرونتر هم بود بین این دوتا من ام جی رو انتخاب میکردم
جی تی ار
۱۸ تیر ۱۳۹۴برایبار هزارم. خودروی MG تماما انگلیسی است و صرفا تحت مالکیت چینی است. آیا جگوار یا لندروور هندی اند? یا ولوو آشغال چینیه?
سگMG 6 رو به کرولا و هم قطارانش ترجیح میدم. مگر وقتی پای مزدا 3 اونم مدل 2015 وسط باشه که باید مقایسه بشه تا معلوم بشه کدوم برتره…
saeed.shariati
۱۸ تیر ۱۳۹۴اقایونی که اینجور این ماشین رو میکوبین ایا تا حالا سوارش شدین؟
بنده هم تجربه کمری نیو و هم تجربه اینو داشتم بدون هیچ تعصبی میگم این ماشین از همه نظر از تویوتا سر بود جز دوام البته واسه من که نهایتا دوسال از یک ماشین استفاده میکنم واقعا مشکلی نداره و به صرفه اس این ماشین هم از نظر طراحی هم از نظر امکانات رفاهی از تویوتا بهتره
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۴کرولا و هم قطارانش ههههههههه
خداروشکر مثل شما تو دنیا کمه والا به خدا.
نوید جهرمی
۱۹ تیر ۱۳۹۴نسل جدیدش رو ن اما نسل قبلیش رو سوار شدم . به نظرم ماشین درخور و شایسته ایه.
Behnam
۱۹ تیر ۱۳۹۴بله دوست عزیز شما درست میگی جگوار لندرور هندی نیست و ولوو هم چینی نیست و صرفا مالکشون سرمایه داران هندی و چینی هستن اما MG یه تفاوت عمده با این دو شرکت داره و اینه که هم مالکش SAIC MOTOR چینه و هم در سایت تولید همین شرکت در چین ساخته میشه و فقط دفتر مرکزی این شرکت در بیرمنگام انگلستان هست.
همچنین خودروهایی که برای بازار بریتانیا باشه در انگلستان مونتاژ نهایی میشه.
پس به هیچ وجه نمیشه گفت MG تماما انگلیسیه !
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۹ تیر ۱۳۹۴MG انگلیسی هست ولی در چین هم به تعداد زیاد مونتاژ میشه
اما جگوار و لندروور خیر
جی تی ار
۱۹ تیر ۱۳۹۴MGتوی انگلیس طراحی بدنه میشه, موتورش طراحی میشه, قالبش در همین کشور ساخته میشه. ضمنا در همین کشور هم خط تولید داره. البته درچین هم به تعداد بالا مونتاژ میشه کمااینکه ولوو هم همین طور است…
Alireza
۱۹ تیر ۱۳۹۴شدیدا باهات موافقم!
ام جی ۶ جدید واقعا هیچی از این ماشین کمتر نداره نزدیک به ۵۰ تومانم قیمتش پایینتره! کسایی که ام جی سوار شدن میتونن شهادت بدن
ZIPPO
۱۹ تیر ۱۳۹۴این ماشین توی بازار های بین المللی و به خصوص در بازار امیریکای شمالی جزو پر فروشترین ها بوده و به خوبی داره با کمری و اکورد و پاسات رقابت میکنه
از لحاظ زیبایی بسیار زیباتر از کمری زشت و بی ریخت و زیباتر و باکلاس تر از اکورد هست
از رقبای المانی خودش هم چه از لحاظ زیبایی و چه از نظر کیفیت و به خصوص از نظر قیمت بسیار جلوتر و به صرفه تره
اون دوستایی هم که از تغییر ظاهر نسل و قبل و نسل جدید میگن به این فکر کنن که خوب بود مثل کمری و اکورد و مدل های فولکس و فورد ده سال ماشین رو با یک قیافه کسل کننده و پیر مردی بیرون میداد تا فروشش هر روز افت کنه
هیوندای یعنی کیفیت و امکانات منحصر به فرد با قیمت کمتر
کیا که دیگه عشقه
AHMADREZA
۱۸ تیر ۱۳۹۴فقط کمری و مزدا 6
جی تی ار
۱۸ تیر ۱۳۹۴واقعا خودروی عالی شده. با تمام وجود به کمری2015 ترجیحش میدم کمااینکه چندی ویش به عنوان برترین خودرو سدان خانوادگی 2015 شناخته شد با توجه به قیمت و کمری اصلا جایگاه خوبی در اون مقایسه کسب نکرد. ترجمش توی همین پدال به نمایش درآمد…
سینا
۱۸ تیر ۱۳۹۴اینجا بحث پیشرفت کره س…
که واقعا پیشرفتش تو این چند دهه عالیه …
داره پا به پای ژاپنی و آلمان و سایر کشور های خودرو سازی میاد…
بعد حالا بگید فق ام جی چی چی….!!!
بنتلی
۱۸ تیر ۱۳۹۴خیلی توش شیک و زیباست و من خیلی خوشم میاد از طراحی داخلیش،ولی از پشتش خوشم نمیاد،انگار خودرو سدان نیست اصن صندوقش ب چشم نمیاد و ستون c خیلی شیب داره و نزدیک چراغ عقبه
سام عزیز خسته نباشی،خواهشا اگه دوس داشتین یا وقت داشتین درمورد تولیدات شرکتای hymer وcanamهم مقاله بنویسید
سام
۱۸ تیر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما
در صورت کسب منابع معتبر، حتما به خواسته شما عمل خواهم نمود.
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۴کره سال47 با ما شروع کرد به مونتاژ ماشین که البته تا سال57 از ما عقب بود ولی الان کره در دنیا حرف برای گفتن داره ولی ما…..
ZIPPO
۱۹ تیر ۱۳۹۴مطمین باش کره تا چند سال دیگه بزرگترین خودروساز دنیا میشه
فقط کره
kia motors
۱۸ تیر ۱۳۹۴اپتیما خیلی شیک تره
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۴قیافش نسبت به نسل قبلیش خیلی بهتر شده و از اون حالت اغراق آمیز قبلی خارج شده
ولی من واقعا نمیدونستم این هفتمین نسل سوناتاست ماشینهای داخلی متاسفانه همشون تو نسل اولشون میمونن تا وقتی پیر بشن!
هیچوقت عاشق سوناتا نبودم
RAYAN
۱۸ تیر ۱۳۹۴من اگه بخام 180 میلیون پول بدم میرم کمری هیبرید 2015 میگیرم.. قدرتش 200 اسب بخار و مصرفش حدود 5 لیتر تو 100 کیلومتره… قیافش هم که واقعا خوب شده ….از همه مهمتر اینه که تو داری با 180 میلیون تویوتا میخری یک برند اصیل ژاپنی( با تمام احترام نسبت به هیوندایی ولی هنوز مونده تا با تویوتا رقابت کنه)
ZIPPO
۱۹ تیر ۱۳۹۴عزیزم هیوندای ژاپنی ها رو رد کرده که پدال هم گزارششو گذاشت
و الان داره پا به پای برند های المانی میره و شک نکن تا ۵ سال اینده اون ها رو هم پشت سر میزاره
احسان(احسان سابق)
۱۹ تیر ۱۳۹۴ماشین خوش ظاهری هست اما وقتی باید با مزدا 6 و کمری و فیوژن و اکورد رقابت کنه باید ویژگی های خاص خودش رو داشته باشه که ظاهرا خبری از این خاص بودن نیست
milad
۱۹ تیر ۱۳۹۴سمند از سالل81هنوز توی نسل اوله ….!هفت نسل زده سوناتا
احمد باقری
۱۹ تیر ۱۳۹۴شاید ماشین خوبی باشه، ولی نسبت به چیزهایی که ارائه میده، قیمتش بالاست. به نظرم تویوتا خیلی بهتره. همین که تویوتا باشه یعنی استحکام و دوامش یک سر و گردن از این بالاتره.
ارمان
۱۹ تیر ۱۳۹۴اقا یه زمانی تو همین مملکت با 115 ملیون میشد لندکروز خرید چی میگن اینا
خدایا انگار اینجا هر سال 30 سال میگزره که اینقدر تغییر رو ما جوونا حس میکنیم خدا به داد پدر مادرمون برسه :(
Archi KHAN
۱۹ تیر ۱۳۹۴علیرغم پیشرفت عالی هیوندای
من هوندا آکورد یا مزدا 6 را ترجیح میدم …
سامان از تبریز
۱۹ تیر ۱۳۹۴من این ماشین رو از نزدیک دیدم
من با همین پول مزدا 6 از این سرتره
نخود آش
۱۹ تیر ۱۳۹۴به نظرم پیشرفتش خوب بودهو ولی چرا با حدود 180 اسب شتاب 0 تا 100 رو زده 9.5 ثانیه.
به نظرتون یه کم زیاد نیست؟؟؟؟
نمیخوام ب ام و رو با این مقایسه کنم و میدونم که گرونتره. ولی 320i با وزن یکم بیشتر و 6 اسب قدرت بیشتر 0 تا 100 حدود 7.5 رو زده.
پناه بر خدا
نوید جهرمی
۱۹ تیر ۱۳۹۴طراحی این نسل از حجم های زیاد دوری کرده و از طرحی اغراقی به سمت طرحی چایدارتر و لوکس تر رفته. مخصوصاً در داخل ماشین نمود داره.
داشتن 1 اربگ برا این قشر ماشین خیلی بیخوده اما باید توجه کرد که هیوندای بازار گسترده ای داره و از امریکا تا افریقا رو میخواد در اختیار داشته باشه.برای همین تا تونسته صرفه جویی قیمتی رو برای بازارهای پایه انجام داده.
تلاششون ب واقع قابل تحسینه. خودرویی که روز ب روز روند روبه رشد داشته و از یک کپی کاری به رقیبی سرسخت برای هم کلاساش تبدیل شده.
تو این کلاس فورد فیوژن ، مزدا 6 و هوندا آکورد ب نظرم از بقیه سرند.
احسان
۱۹ تیر ۱۳۹۴من اینو از کمری بیشتر میپسندم ولی در برابر ماکسیما ۲۰۱۵ عددی نیست
mohsen
۱۹ تیر ۱۳۹۴اینو با نیسان آلتیما مقایسه میکنن نه ماکسیما آلتیمام از این خیلی سره .هر چه باشد او نیسان است یک دو پیرهن بیشتر پاره کرده است
RAYAN
۱۹ تیر ۱۳۹۴احسان نیسان ماکسیما به این چه ربطی داره آخه؟؟ اینو باید با نیسان آلتیما مقایسه کنی….ماکسیما تو سگمنت تویوتا آوالون و آزرا و بی ام و سری 5 و بنز E class قرار میگیره نه سوناتا!!! نا سلامتی سدان لوکس نیسان ماکسیماست
mds
۱۹ تیر ۱۳۹۴جنسیس با بهایی بهمراتب پایینتر، به لحاظ راحتی، آرامش و نیز بیصدایی کابین فراتر از بامو قرار گرفته بود، جنسیس توانست هندلینگ و پایداری بهتری را از خود ارائه دهد،
بفرمایید ، این است قدرت هیوندای، آلمان و ژاپن و چین کیلو چند
سوناتای جدیدم که تو آمریکا غوغا کرده، حالا باز یه عده کارشناس اومدن از این ماشین انتقاد کردن همه مجله ها ی خارجی گفتن این ماشین از چندین لحاظ از رقباش سرتره
ZIPPO
۱۹ تیر ۱۳۹۴در تکمیل فرمایشات دوستمون من هم اون گزارش رو خوندم
جنسیس تو خیلی اپشن های اساسی یک خودرو بسیار سر تر از بی ام و بود
طبیعی هم هست شما وقتی بی ام و میخره حداقل ۴۰ درصد پول ماشین پول برندشه تویوتا هم همیمطوره اون که فقط پول برنده
اما قیمت هیوندای واقعی هست و با کیفیت بیشتر چون پول ماشینو از مشتری میگیره نه پوله برندو
محمدرضا ♥BMW♥
۱۹ تیر ۱۳۹۴خب معلومه مزدا 6 و کمری بهتر از سونتان خیلییییییییییییییییی سر ترن سوناتا 2015 خوشگله اما هیچ اصالتی نداره خدایی اصالت رو باید از BMW یاد گرفت…در مورد ام جی 6 هم اصلا اینا به هم ربطی ندارن و ام جی 6 رقیب مزدا3 لنسر کرولا سراتو و النترا هست که من بین این ها یا ام جی6 2015 رو انتخاب میکنم یا مزدا3 2015 :)
امیرحسین
۱۹ تیر ۱۳۹۴از خلاصه کره ای ها این نکته رو دریافتن که برای رقابت با خودروسازان اصیل باید از طراحی داخلی موقر و شیک استفاده کنه
وگرنه اسباب بازی هایش تنها تو کشورهایی جهان سومی طرفدار خواهد داشت […]
من در شغل خودم متوجه این شدم که آدم های تحصیلکرده و نخبه به لحاظ اقتصادی […] اکثراً سراغ آکورد و کمری. یا آلمانی ها میرن و […]
mds
۱۹ تیر ۱۳۹۴آمریکایا و اروپایا هم بیسوادن که میرن هیوندای و کیا میگیرن ، کیا سید که تو اروپا فروشش از مرز یک میلیون گذشت این ها هم بی سوادن که گرفتن
تا کی میخوایم به کشور کره حسودی کنیم آخه ، هر چقدرم زور بزنید وجهه ماشینای کره ای خراب کنید تا جلوی فروش زیاد این دو برند رو بگیرید نمیتونید موفق بشید
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۴کمری رابا سوناتا مقایسه می کنی هه هه هه…………..
کمری 2015 یدونه باشه.
Ilyar
۱۹ تیر ۱۳۹۴این بررسی مربوط به مدل تو ایربگش بود. ..واسه همین امتیاز کمتری آورد. ..وگرنه نمونه های فول اپشنش رو همه مجلات معتبر خارجی تاییدش کردن. ….
در ضمن اونایی که فکر میکنن شتاب محصولات هیوندای پایینه ، یکبار سوار سانتافه 3500 بشن ، آنوقت میفهمن که شتاب یعنی چی. ..شتابش کاملا از مورانو و پرادو و…بالاتره و پابه پای لکسوس rx و پورشه کاین 2009 راه میره. ..
hamid reza
۱۹ تیر ۱۳۹۴والا اگه گرده پشت rx رو هم بتونه جمع کنه. به هیچ وجه نه سانتافه و نه وراکروز نمیتونن پابه پای rx راه برن خیلی اختلاف هست بینشون
Ilyar
۱۹ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز …شما rx رو بیار …من گردوخاک رو بهت نشون بدم. …
شما آیا اصلا سوار این دو ماشین شدی که نظر میدی!
نمیگم سانتافه در کل از rx بهتره ولی حداقل که تو شتاب پابه پای هم میرن که فیلمهاشم تو آپارات هستش.
بهتره آدم از روی تعصب نظر نده.
hamid reza
۲۰ تیر ۱۳۹۴با اجازه شما فکر میکنم 5 سال رانندگی با rx این اجازه رو به من بده که در موردش اظهار نظر کنم. من پشت سانتافه 2700 نشستم که کلا از گود خارج هس به کنار و وراکروز که همون موتور سانتافه 3500 رو داره
اصلا شبیه به rx نیست شتابشون .اصلاااا
یکبار هم تو کفی و سربالایی یه سانتافه 3500 انداخت با من که تو سربالایی که اینقدر عقب افتاد که دیگه روش نشد بیاد بعد از اینکه پلیس منو نگه داشت واسه جریمه سرعت اومد رد شد :)
تعصبی در کار نیست حقیقتی که با چشم دیدم رو بیان کردم
sjs
۱۹ تیر ۱۳۹۴180برای این…
ناعادلانه س…
RAYAN
۱۹ تیر ۱۳۹۴یا ابرفرض!!!!llyar منظورت اینه که سانتافه 3500 میتونه پرادو 6سیلندر رو بگیره؟؟ در ضمن مگه سانتافه سواری داره که میگی یه بار سوار سانتافه بشی میفهمی….
Ilyar
۱۹ تیر ۱۳۹۴بله. ..پرادو برخلاف قابلیت افرود عالیش ، شتاب چندان دلچسبی نداره. ..بله سانتافه 3500 راحت پرادو رو میگیره. …سانتافه درسته که سواری نسبتا خشکی داره ولی همین خشکی باعث شده که پایداری و قابلیت مانور بهتری نسبت به انواع پرادو و لندکروز و….داره. …درست مثل مزدا3 یا تویوتا gt86.
امیررضا سابق
۱۹ تیر ۱۳۹۴Ilyar عزیز اولا سانتافه 3300 هست نه 3500
دوما شما لطف کن لکسوس 500 ملیونی رو با ماشین 200 ملیونی مقایسه نکن
چون همه چی صفر تا صدو شتاب نیس که . ماشین باید اصالت و کیفیت و امکانات داشته باشه. من سانتافه دارم 2400 و یکی از فامیلامون لکسوس rx350 داره.
و از نزدیکم دیدم لکسوس رو. میتونم بگم این ماشین اصلا با سانتافه( چه 2.4 یا چه 3.3) قابل قیاس نیس. لکسوس یه چیز دیگس لطفا با تعصب نظر ندید
Ilyar
۱۹ تیر ۱۳۹۴اولا من نگفتم که سانتافه از rx بهتره و شدیدا هم تاکید دارم rx سرتره. …ثانیا منظور من سانتافه 2012 و 3500 هستش که تو شتابگیری در بین شاسی بلند ها ماشین شاخی هستش.
خودمون سانتافه 3500 داریم و فامیلمون هم لکسوس. ..از نظر شتابگبری کاملا در یک سطح و هر دو در نوع خود عالی هستند….ولی خوب کیفیت و دوام لکسوس بالاتره. ..ولی خوب سانتافه هم تقریباً نصف قیمت لکسوس هستش .
محمدرضا
۱۹ تیر ۱۳۹۴درود بر همه…. راستش هرجوی میخوام باهاش کنار بیام با داشبوردش نمیتونم کنار بیام… خدایی حس 405 رو بهم میده…. احساس خوبی ندارم به نظر من مزدا3 نیو که تو ایران ساخته میشد و حتی نسل قیل سوناتا خیلی باحالتر بود جلو داشبوردش ….
رضا
۱۹ تیر ۱۳۹۴من شش ماه سوار شدم خیلی نرم وراحت ولی موتورش افتضاحه اصلا شتاب نداره
کلا ماشین پیرمردیه
erfan
۱۹ تیر ۱۳۹۴این دوستانی که میان یه خودروسازیو تو ۱ خط کامنت میکوبنو از نو میسازن.
همین دوستانی که نظرات فضایی و با اعتماد به (سقف) میدن. دوست عزیز شما بیشتر میدونی یا مهندسی که تو این خودروسازیا داره کار میکنه؟:-/
چون ایشون گفت فلان فلان اون ماشین بده
چرا خودرو سازیارو میکوبید باو تو از مهندس هیوندای بیشتر میدونی که داری اینجوری قضاوت میکنی در مورد ماشین.
یه جوری سوناتارو میکوبه طرف که انگار پدر کشتگی دارن باهاش ایرانی بودنمونو همه جا ثابت نکنیم.
اینم نظر من رو این ماشین:
طراحی بدنه کاملاً الخام گرفته از نسل پیشه بدنه هم همینطور دوستی که میاد میگه اصلاً این شباهت نداره. رو چه حساب اینو میگه چراغای عقبو جلو که کاملاً شبیه نسل قبله بدنه هم که تمام خط و خطوط طراحی نسل پیشو داره پس چی میگه برادر من.
اتاقشم عوض کردن که به یه سمبل طراحی بِرِسَن تو طراحی اتاق این ماشین. بهش نظم دادن که مثل بی ام و اتاقو بر پایه یه طراحی ببرن جلو بر پایه همین سوناتای ال اف
مشکل ایرانیا اینه که فکر میکنن نابغه هستن فک میکنن همه چی دونن.
دوست عزیز اونی که اینو طراحی کرده و ساخته از منو تو خیلی بیشتر میدونی پس با یه کامنت زمینو زَمونو خودروسازیو نابود نکن
رضا
۱۹ تیر ۱۳۹۴اگه یه خودرو ساز همیشه درست فکر میکنه پس دلیل اینکه بعضی از برندها ویا بعضی از مدلهاشون شکست میخوره چیه؟