زبان طراحی مجسمه سیال ۲ اینک تأثیر خود را روی سوناتای نسل هفتم گذاشته و چهره این خودرو را دگرگون کرده است. بیشتر تغییرات را میتوان در چراغهای جلو و عقب و جلوپنجره خودرو دید. اما سقف و شیب ملایم آن هنوز تداوم بخش راه مدلهای نسل فعلی سوناتا میباشد.
اندازه بدنه و فضای داخلی رشد کرده و زیرساخت نیز تا ۵۱ درصد مقاومت پیچشی بیشتر، کیفیت و ایمنی بالاتری را ارائه میکند. ابعاد خودرو شامل ۴۸۵۵ میلیمتر طول، ۱۸۶۵ میلیمتر عرض، ۱۴۷۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۸۰۵ میلیمتر میباشد. فضای بار صندوق نیز ۴۶۲ لیتر گنجایش دارد. هیوندای میگوید که سوناتای ۲۰۱۵، امنتر از همیشه خواهد بود. شش کیسه هوا، سیستمهای ABS, EBD, ESP و TCS، کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار، سیستم هشدار خروج از خط، چراغهای پرتو بالای اتوماتیک، تشخیص نقاط کور، سیستمهای ایمنی الکترونیکی و ایربگ زانوی راننده همه در جهت تأمین بیشتر ایمنی فراهم گردیدهاند.
در داخل کابین، داشبورد متقارن، اینک جای خود را به یک داشبورد پهن و تقریباً شش ضلعی و ارگونومیک داده که تا حدودی به سمت راننده زاویه گرفته است. پنل ابزارها نیز از تعدادی ذوزنقه تشکیل شده و در مجموع از طراحی مدرن قبلی فاصله گرفته و کلاسیک شده است. کابین لوکستر از سابق و با کیفیتتر است. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی نیز در مرکز توجهات قرار میگیرد. سیستم گرمکن و سردکن صندلیهای جلو به صورت استاندارد و عقب به صورت آپشن و پرده برای پنجرههای عقب از موارد قابل ذکر دیگر میباشند.
در بخش قوای محرکه، فعلاً سه پیشرانه برای عرضه در کره جنوبی آماده هستند. موتور ۲.۴ لیتری ۱۹۳ اسبی و ۲۴۷ نیوتن متری در مدل پایه حفظ خواهد شد. اما یک موتور ۲.۰ لیتری توربو و یک مدل هیبریدی نیز مورد انتظارند. هم اکنون در بازار کره یک مدل ۲.۰ لیتری CVVL با تنفس طبیعی و توان ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۱ نیوتن متر و یک مدل ۲.۰ لیتری LPI با توان ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر نیز به فروش میرسند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده میشود. در حالی که نمونههای هشت سرعته و ده سرعته نیز در مراحل توسعه قرار دارند.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۵ فروردین ۱۳۹۳طراحیش از نسل قبلش خیلی بهتر شده و رگه هایی از کیا اپتیما در عقب و داشبوردش دیده میشه ، امیدوارم کیفیتش هم به همون اندازه خوب باشه ، امیدوارم زودتر نسل جدید کمری بیاد و یک مقایسه ی هیجانی بین این 2 خودرو رو شاهد باشیم
Zonda R
۵ فروردین ۱۳۹۳@.F
طراحیه بیرونی به طرف کیا سوق پیدا کرده
و
همین طور طراحیه داخلی
چراغایه جلو کمی شبیهه کادنزا هستن
طراحیه داخلی هم متحول شده
و
کلاسیک شده
طراحیه فرمونشم عجیب شده
البته همینطور که مطلع هستید
کابین هیوندا بخصوص گنجور همیشه در مقایسه ها مورد تحسین بوده و بهترین
ولی بازخوردها مثبت خواهد بود به این مدل
چون تحقیقات زیادی شده تا این تغییرات اعمال بشه
Zonda R
۵ فروردین ۱۳۹۳F.A
طراحیه چراغایه عقبش
کمی شبیهه گرن توریسمو مازاراتی نیست؟؟؟؟
فواد
۶ فروردین ۱۳۹۳مطمئنید این اپتیما نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
meysam
۱۷ فروردین ۱۳۹۳آفرین به کره ایها. خیلی خوب دارن میرن جلو.درسته که ایرادهایی داره اما طبق روال گذشته به مرور زمان با کسب تجربیات بیشتر،ایراداتش رو در نسلهای آتی کمتر میکنن. درود بر غیرتشون.
matin
۵ فروردین ۱۳۹۳کابینش یکم تو ذوق می زنه
شهرام
۵ فروردین ۱۳۹۳برعکس دیدگاه شما
به نظر من خیــلی بیش از حد کلاسیک شده!
یه جورایی سن مصرف کننده اش رو به بالاتر از 40 سال افزایش داده ..
نسل های قبلی خیلی مدرن و جذاب تر بود
مثلا یه مقایسه ساده بین خطوط داخلی کابین و همینطور صفحه کیلومتر شمار یا داشبورد به خوبی این موضوع رو نشون میده .
همیـشه معتقد بودم که ” سوناتا ” یه سدان نیمه لوکس اسپرته
ولی الان داره تبدیل میشه به سدان لوکس کلاسیک!
محمدرضا
۵ فروردین ۱۳۹۳درود بر شما…
با شما موافقم یه کم طرحش کلاسیک شده و کمتر تو ذوق میزنه و کمتر ریسکی هست…
البته یه جور پختگی توی طرحاشه ولی با طرحای قبلی خیلی تنبل تر شده…
طراحی داخلیشم به نظر من بیشتر اروپایی شده…. مثل سیتروئن و پژو …
HASSANBMW
۵ فروردین ۱۳۹۳به نظر من 2013 قشنگ تر بود!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
من هم قبول دارم .
چراغای عقبش خیلی شبیه اپتیماهای 2014 شده .
علی خوشدل
۱۹ شهریور ۱۳۹۳دوستان و فرهیختگان عزیز سلام
درمورد طراحی هیوندای سوناتا 2015 باید بگم اگر از نظر طراحی ظاهری و همچنین طراحی داخلی و ارگونومیگ کمی تا حدودی شبیه به کیا اپتیما هست جای تعجب نداره چون طراح شرکت هیوندا و کیا شخصی بنام پیتر شرایر هست که 5 سال بعنوان بهترین طراح اروپا موفق ب دریافت جایزه ی فرمان طلایی شد.که انصافا لیاقت این جایزه رو داشته.هیوندای سوناتا 2015 شاهکاره
حامد MASERATI GT
۵ فروردین ۱۳۹۳خوبه خوشبختانه سوناتا داره پخته تر میشه و اغراق در طراحیش کمتر شده.
فرزاد
۵ فروردین ۱۳۹۳ماشینهای منطقه ازاد اروند اجازه تردد در اهواز را پیدا کرده اند و من نمیدانم بنز بخرم یا کادیلاک.یا بزنم به ماشین اسپرت ،و بین شورولت کامارو یا فوردموستانگ ،نمی دانم کدامیک را انتخاب کنم
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۳کادیلاک
حامد MASERATI GT
۶ فروردین ۱۳۹۳من خودم آبادانم سدان میخوای فورد تاوروس بگیر هم لوکسه هم باکلاس. اسپرت میخوای کامارو ss گوجه ای.
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۳خوش بحالتون جای ما رو هم خالی کنید.
الان یه ss چنده اونجا؟
حامد MASERATI GT
۸ فروردین ۱۳۹۳کامارو ss 110 تا120 موستانگ حدود 100 تا 110
کیان
۶ فروردین ۱۳۹۳اگه سن وسالت بالای پنجاست بنز بخر اگه زیر سی هستی کامارو یا موستانگ اگه بین 30 تا پنجاهی فورد تاروس
:-)
کافر مقدس
۵ فروردین ۱۳۹۳بازهم یک Ford Fusion دیگر. . . .
میلاد
۵ فروردین ۱۳۹۳سوناتا مثل همیشه زشت!
امین
۵ فروردین ۱۳۹۳مثل مار پوست میندازه هر سال
حالمون به هم خورد
این نتیجه ی طرح های نپخته و خام و اغراق آمیزشه که دل آدمو بعد از یه سال میزنه
طراحی هر چقدر زیباتر و شکیل تر و اصولی تر باشه ، مردم دیرتر ازش خسته میشن مثل نسل قبلی بنز sکلاس یا بی ام و سری 5 که خیلی تو دل برو هستن
Aidin
۵ فروردین ۱۳۹۳داداش تو نخر و نگاه نکن.مگه واسه شما ساختن.زحمت کشیدن ماشین ساختن.مثل ما تعصبی نیستن که بشینن نظر بدن و هیچیم نباشن.
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی بهتر شده
از نمای جلو نسل قبلب متنفر بودم مخصوصا چراغاش
Yashar
۵ فروردین ۱۳۹۳اون تلق سیاه رو جلو پنجره داستانش چیه؟
ولی من خودم نسل پنجم (2007) رو خیلی می پسندیدم در عین سادگی جذابیت داشت!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۵ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
من از اولشم از هیوندا خوشم نمیومد.
طراحیش خیلی ضعیفه و همچنین قدرتش
tormoz dasti
۵ فروردین ۱۳۹۳عقبش خیلی زشته
sajjad
۵ فروردین ۱۳۹۳این ماشین قبلا تولید شده بابا کیا کادنزا که مارکش رو تغییر دادن .خب به جای خرید این میشه کیا کادنزا رو خرید. تازشم محصولات کیا یه سرو گردن از محصولات هیوندا بالاترند
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۵ فروردین ۱۳۹۳الآن شما تاحالا گرانجور و کادنزا سوار شدی؟ که ببینی کادنزا در مقابل گرانجور ماشین حساب نمیشه؟؟ برعکس گفتی با اینکه از شرکت های کره ای حالم بهم میخوره ولی هیوندای خیلی بهتر از کیا کار میکنه ، برای همین هم فروش بهتری داره
Zonda R
۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
مقایسه میزان فروش کادنزا و گرجور
و
میزان استقبال تو بازار امریکا
نشون میده در یه سطحن
البته من طراحیه کادنزارو بیشتر میپسندم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
محمد من کیارو بیشتر از هیوندای قبول دارم .
من هم کادنزارو بیشتر از گرنجور دوست دارم .
دیواره ی لاستیک گرنجور خیلی کمه . داخل کابین خیلی میکوبه .
این سونوتا هم نسبت به قبل از طراحیه پخته تر و کامل تر بهره
میبره . به نوعی میشه گفت که در طول زمان ، ماندگاریش بیشتره .
حجم پردازی ها و اغراق امیزی در طراحیش کمتر دیده میشه .
در طراحی های کیا هم این مسائل رعایت میشه . به خاطر همین
در طول زمان ماندگار تر و عامه پسند تر میمانند . زود از
بازار و دیدها کنار نمیروند .
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۳یعنی واقعه نمیدونی برند کیا مال هیوندایه
امیر
۷ فروردین ۱۳۹۳البته کیا تمام کمال مال هیوندای نیست یک سهمی از کیا رو داره …
علیرضا
۵ فروردین ۱۳۹۳پیرمردیه!
آرش
۵ فروردین ۱۳۹۳موافقم.کاملا گند زده مخصوصا تو کابینش.فقط امیدوارم این بلا رو سر آزرا نیاره.
MJ
۵ فروردین ۱۳۹۳مهم ترین نکته توی طراحی سوناتا 2015 اینه که نسبت به نسخه ی نسل قبل چهره ی کاملا متفاوت پیدا نکرده . طوری که خیلی راحت میشه فهمید که برادر بزرگ سوناتی 2011 هست که این خودش نکته ی خیلی خوبیه .
GTR-50
۵ فروردین ۱۳۹۳مزخرفه هیوندا فقط جنسیس سدان رو دوست دارم با سنتنیال
حسین
۵ فروردین ۱۳۹۳عقبش مثل آئودیه.در کل بهتر از نسل قبل شده.
ولی طراحی های کیا بهتره.
زیگما
۵ فروردین ۱۳۹۳لابد بعد از فیس لیفت چراغش بیضی کامل میشه
درست مثل اپتیما
هیوندای تو فیس لیفت خیلی مسخره کار میکته
چراغ های سانتافه و الانترا رو معمولی درست میکنه تا برای فیس لیفت بتونه با مهتابی کردنش تغییری در ماشین بده…..خر خودتی هیوندای….
sina
۵ فروردین ۱۳۹۳خوبه . از اون طراحی زشته سری حال حاضر (2013 ) در بازار در اومده :)
Ehsan
۵ فروردین ۱۳۹۳یک برند باید اصالت طراحی داشته باشه ، نه اینکه هر سال تغییر شکل بده
مرتضی
۵ فروردین ۱۳۹۳بی شباهت به ماشین های المانی نیست بخصوص بیرون
احسان(احسان سابق)
۵ فروردین ۱۳۹۳ظاهرش مردونه تر و پرابهتتر از نسل قبلی هست اما مثل اینکه کیا تاثیرش روی هیوندای زیاد بوده و میشه این رو هم بیرون و هم خارج ماشین پیدا کرد.البته باید قبول کرد داخلش از اپتیما زیباتره
مصطفی
۵ فروردین ۱۳۹۳کیفیت داخلی سوناتا های الان که خیلی بده 2011 شو دیدم که بعده 2 سال فرمونش پوسته پوسته شده بود داشبردشم که پلاستیکی و بی کیفیته ولی خوب صندلی ها هنوز خوب موندن
در کل امیدوارم نسل جدید با قیمت و کیفیت معقول و مخصوصا هندلینگ که تبلیغ شده قدرت انتخاب مشتریان و بالا ببره
Un4given
۵ فروردین ۱۳۹۳خوبه تونست یکم اون توهم مسخره نسل قبلیشو از بین ببره. معلوم نبود چطور یهویی 100% پلتفرم ماشینو عوض کردن و سوناتا رو تبدیل به یچیز فضایی کرده بود حالا باز یه ID دیگه بود شاید قابل تحملتر بود
این مدلو بازم بهتر کار کردن فقط تریم داخلش خیلی ساده دراومده مخصوصا درب داشبردش که آدمو یاد 405 میندازه !
هیوندا اون اوایل که با آمریکا بیشتر کار میکرد به مراتب ماشینهای با کیفیت و بهتری میساخت، اما همینقد هم که متوجه شد نهایتا اصالته که میمونه بازم براش خوشحالم .
Saied
۵ فروردین ۱۳۹۳اگه هیندای نبود الان اکثر ایرانی ها مجبور بودن همون پرایدشونو سوار بشن! پس لطفا نا شکری نکنین
احمد
۶ فروردین ۱۳۹۳خیلی شبیه به کادنزا شده.اما از نسل قبلیش قشنگتره چون طراحی نسل قبلی خیلی اغراق امیزه.وخیلی جلف. فقط تویوتا روعشق است
ESI
۶ فروردین ۱۳۹۳چه زیبا شده نه
مصطفی
۶ فروردین ۱۳۹۳داخل مدل قبلی قشنگ تر بود.
کیاوش
۷ فروردین ۱۳۹۳به قول بجه ها یکم پیرمردیه…وای اون داشبورد مسخره جیه آخه…سرو ته نداره…تکلیفش نه با خودش نه با هیجکس دیگه ملوم نیست!!!
خاوری مزراتی
۷ فروردین ۱۳۹۳بنظرم چن چیز تو این مدل جالبه
یکی اینکه هیوندای نتونسته تو طراحی حزف تازه ای بزنه
دوما سردرگمه و نمیدونه باید برای چه رنج سنی خودرو تولید کنه
سوما خواسته این مدل رو به جنسیس نزدیک کنه هم طراحی داخلی هم خارجیشو که بنظرم نتونسته
چهارم بنظرم هیوندای داره افول میکنه
پنجم امیدوارم این مدل حداقل کیفیت سواری و لذت رانندگی بیشتری داشته باشه
sunmartin
۷ فروردین ۱۳۹۳بالاخره هیوندا متوجه شد که طراحی های پیتر شریر در بخش کیا بیشتر اروپایی و به روز هست و از شکست های شدید خطوط و اغراق در طراحی خود داری کرد من این مدل رو با توجه به شباهت بسیار زیادش به خودروهای کیا موتورز در نمای خارجی و نیز داخلی حتی تریم داخلی پسندیدم حالت چراغ های جلو و عقب بیشتر شبیه ساخنه های آئودی و زبان طراحی کیا موتورز هست جلو پنجر از حالت اعوجاج خارج شده و بیشتر تیگر نوز رو برای ما تداعی میکنه این محصول خیلی موفق میشه در بازار و ماندگاری بیشتری رو داره چون اصولی طراحی شدهبرای اولین بار به هیوندا تبریک میگم
sajjad
۸ فروردین ۱۳۹۳مگه ایران خودرو چند صد سال وقت لازم داره که یه چیزی تولید کنه که بشه گفت ماشینه . به جای استفاده از اپشن های امروزی خودرو سازی جهانی .تو سیرو سلوکه 30-40 سال پیشه .بابا بسه دیکه مردم خسته شدن .حالا نمیخواد شما بیای راه رفته دیگرانو طی کنی . اگه قادر یه تولید هم نیستی .پس گمرکو ازاد کن .به جای این که بیای خودرو سازیو شخصی سازی کنی تا با محصولات جهانی رقابت کنه اومدی تبدیل کردیش به دومین منبع درامد مالی دولت وهی مالیات میگیری .ایا ارزش ایرانی جماعت اینه !!!