در حاشیه مراسم رونمایی از مدل سابکامپکت کونا در مجموعه موتور استودیوی هیوندای در فاصلهای دور از مرکز شهر سئول، این خودروساز کرهای از برنامههای عمدهاش برای توسعه مدلهای شاسیبلند در خط تولید نیز پرده برداشت. مسئولان اجرایی هیوندای از تمایل این کمپانی برای داشتن مجموعهای کامل از شاسیبلند، شامل یک مدل کوچکتر سگمنت A در سطحی پایینتر از «کونا» و همینطور یک شاسیبلند در سگمنت E، در موقعیتی بالاتر از سانتافه خبر دادهاند.
در حالی که «کونا» میخواهد نسل موسوم به «هزاره» و کسانی که یک زندگی پرجنبوجوش دارند را تحتتأثیر قرار دهد، هیوندای این موضوع را نیز تشخیص داده که باید مطابق با نیاز و تمایل روزافزون بازار خودرو، به سمت کراساورها قدم بردارد؛ چرا که در غیر این صورت، از سایر خودروسازان در سطح جهانی عقب خواهد ماند. البته مقامات هیوندای، در همین حال به این موضوع اشاره کردهاند که این کمپانی همچنان به تعهداتش در خصوص توسعه پیشرانههای هیبریدی، تمامالکتریکی و پیل سوختی هیدروژنی وفادار میماند. طبق گفته هیوندای، در مجموع تا سال ۲۰۲۰، تعداد ۳۱ مدل جدید از این خودروساز ارائه خواهد شد:
ما روزهایی را که فقط به ارائه یک خودروی خوب و با کیفیت مناسب فکر میکردیم، پشتسر گذاشتهایم و در حال حاضر به یک حملونقل خوب، پاک و با قابلیتهای ارتباطی فکر میکنیم. برنامه داریم تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴ خودروی کرهای به صورت الکتریکی یا پیلسوختی ارائه کنیم. ضمن اینکه به توسعه زیرساختهای هیدروژنی و بهبود ظرفیت باتریهای الکتریکی متعهد هستیم.
در نتیجه، شنیدههای قبلی در این زمینه تأیید میشود و شروع این استراتژی با مدل «کونا» خواهد بود. هیوندای درنظر دارد که دو مدل هیدروژنی و تمامالکتریکی از کونا در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به خط تولید ببرد. گفته میشود که دامنه مسافت مدل تمامالکتریکی حداقل برابر ۳۹۰ کیلومتر خواهد بود؛ یعنی تقریباً معادل مسافتی که شورولت بولت میتواند با یک بار شارژ باتریهایش بپیماید. دامنه مسافت شورولت بولت در حال حاضر برابر ۳۸۳ کیلومتر است که به میزان قابلتوجهی از مسافت ۲۰۰ کیلومتری در هیوندای آیونیک بیشتر است.
در زمینه رانندگی خودکار، کارهای بزرگی در دست اقدام است و هیوندای در حال حاضر تکنولوژی سطح ۴ خودران را در یک «آیونیک» آزمایش میکند. البته هیوندای هنوز به مشکلات بزرگی در این زمینه اذعان میکند؛ از جمله عدم وجود قابلیتهای لازم در زیرساختهای کنونی و همینطور، نیاز به استانداردهای بالای ایمنی.
بازار خودروهای اسپورت محدودیتهای خاص خود را دارد و هیوندای نیز این موضوع را تصدیق میکند، امّا در عین حال، برای توسعه خودروهای اسپورت همراه با دیگر خودروسازان، بهویژه آنهایی که تکنولوژی EV را به خدمت میگیرند، آمادگی دارد. اولین قدم کلی در جهت پرفورمنس در محصولات هیوندای، گسترش مدلهای سری N است؛ برندی که این کمپانی کرهای برای منظور انتخاب کرده و هماکنون با i30N در سری رالی WRC شرکت میکند.
منبع: automobilemag
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶معلومه هیوندا واقعا داره کار و تلاش در مسیر پیشرفت انجام میده
واین برای ما ایرانیا که بخش وسیعی از بازارمون در اختیار کره ای هاست خبر خوبه
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۶حداقل حسنی که هیوندا و کیا واسه ما دارن اینه که مطمئنی هر خودرو جدیدی بدن بیرون تو ایرانم میاد
درسته بشدت گرانتر از همه دنیا ولی بالاخره میاد
کاش ای کااااااااش واسه ما مزدا و نیسان و هوندا و فورد و … هم همینطور بودن
mohammadreza
۳۱ خرداد ۱۳۹۶چراغ جلوهاش یکم شبیه چراغ جلو کراس اوور های جدید جیپ نیست؟
ACR VIPER
۳۱ خرداد ۱۳۹۶یه جورایی طراحی ستون cهم شبیه جیپ کامپس درومده
جواد
۳۱ خرداد ۱۳۹۶دیگه مونده مرسدس بر اساس پلتفرم اسمارت فورتو یک شاسی بلند بزنه که جنسمون جور جور بشه
ACR VIPER
۳۱ خرداد ۱۳۹۶این ماشین واسه رفتو آمدهای تو شهر ساخته شده
و برای کسانی خوب هست که تو شهرهای بزرگ با ترافیک سنگین حوصله روندن کلاس eو fرو ندارن
سبحان
۱ تیر ۱۳۹۶تلفیقی از جیپ و سیتروین کاکتوسه