تویوتا پریوس، خودرویی بسیار مقرون به صرفه و قابل اعتماد است که رقبا را به تکاپو انداخته تا آنها نیز خودروی در حد و اندازه آن تولید کنند. هیوندای به مدل i30 خو رخت و ردایی جدید میپوشاند تا برای رقابت با پریوس V آماده گردد. قاعدتاً نسخه هیوندای نیز شامل پیشرانههای کممصرف یا هیبریدی هم خواهد بود.
فورد نیز تا سال ۲۰۱۸، رقیبی برای پریوس به میدان میفرستد. دلیل این تأخیر انتظار برای ورود مدل جدید پریوس است که تا دو سال بعد رونمایی میشود و فورد برای ساخت مدلی بهتر از آن نیز دو سال وقت باید صرف کند! شوی ولت جدید نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ وارد بازارها شود.
با پیوستن خودروهای بیشتری به این رقابت، خریداران از بین خودروهای پاک و کممصرف، گزینههای بیشتری برای انتخاب خواهند داشت.
MoahmmadTSR
۳ شهریور ۱۳۹۳ماهم کم نمیاریم رانا هیبریدی با افتخار تقدیم میکند!!ههرهرهرهره
انزو
۳ شهریور ۱۳۹۳هیوندای خیلی فضایی کار کرده دیگه
سعید131
۴ شهریور ۱۳۹۳در این که تویوتا کارش درسته شکی نیست. اما مگه تو پریوس چیکار کرده که مثلا فورد!! تازه باید دو سال بعد نسخه جدید پریوس یه چی بزنه که شاید از پریوس بهتر باشه!!؟؟؟
اصلا مگه همین فورد نبود که موتورای اکو بوستش بهترین موتور کم مصرف سال شده بود؟
راستی یه سر به http://arian-motor.com/ بزنید. میتسوپیشی لنسر داره :)
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳درود. سعید جان دو سال زمان زیادی در ساخت یه اتومبیل نیست. تولید هر مدل جدید 4 تا 5 سال زمان لازم داره.
شاهین
۳ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان،وقتتون بخیر
از نظر طراحی وقتی عکس اخر از سمت راست رو دیدم از هیوندای ناامید شدم اما فعلا این کانسپته و جا واسه پیشرفت داره.نمیدونم تا چه حد باهام موافقین ولی احساس میکنم این خودروهای هیبریدی و الکتریکی از نظر طراحی “یه جوری” هستن.البته استثناهایی مثل شورلت ولت و تسلا مدل اس هم وجود داره که طراحی خوبی دارن.
مسعود
۳ شهریور ۱۳۹۳مخصوصا زشت طراحی میکنن کسی نخره
یه سیاسته!
شاهین
۳ شهریور ۱۳۹۳مسعود جان معنی اینی که گفتین “گل به خودیه”!
کدوم کمپانی با دست های خودش گور خودشو میکنه؟! :)
NASSY
۳ شهریور ۱۳۹۳درود شاهین جان
در جوابت باید بگم : ایران خودرو و سایپا :D :D :D :D
کلا گورکن هستن این دو شرکت :D هم گور خودشون و میکنن هم مردم!!!!!!!
مسعود
۴ شهریور ۱۳۹۳این سیاست از طرف خودرو ساز نیست
دستور از بالا میاد.. تا وقتی ذخایر نفتی وجود داره و سود بالایی از این ذخایر برده میشه باید این خودرو های سوخت فسیلی هم وجود داشته باشه
وگرنه خیلی وقت پیش این امکان وجود داشت که تمام خودرو ها هیبریدی بشن
دست های پشت پرده هست که این گونه اختراعات رو میخرن با هزینه های بالا و به حالت راکد در میارن.
محمودخاوری
۶ شهریور ۱۳۹۳شاهین جان چطوری برادرم؟
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳ووواااووو!!! حقیقت داره؟؟ من فکر میکنم مسعود درست میگه، چیز بعیدی به نظر نمیاد. شما چطور؟؟
مصطفی
۴ شهریور ۱۳۹۳عجب کانسبتی!
Sina sh
۳ شهریور ۱۳۹۳داخلش قشنگ تره بیرونشه
Sina sh
۳ شهریور ۱۳۹۳فورد و هیوندا نمیتونن با تویوتا پریوس رقابت کنند چون در بازار جهانی خیلی فروش رفته حتی تاکسیاش در امریکا ر حال ترددن
توفیقی
۳ شهریور ۱۳۹۳واقعا باید اه اه گفت نه به به.انقدر از این خودروهای برقی متنفرم که حد نداره.
فقط از 3 تا خودروی هیبریدی خوشم میاد 918 و لافراری و P1 اونم نه به خاطر هیبریدی بودن به خاطر اینکه یه موتور بنزینی باحال دارن 8 و 12 سیلندر.
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳به نظر منم خودرو های هیبریدی بیش از این که مفید باشن مضرن و بیشتر برای یجور کل تکنولوژیکی ساخته میشن فرایند بیار آلوده کنندۀ باتریاشون و همین طور فرایند حذف باتری های قدیمی بسیار بسیار بیشتر از سوختای فسیلی به محیط زیست آسیب میزنن
تو یه تست توی تاپگیر یک M3 در مقابل پریوس قرار گرفت هر دو به یک میزان بنزین دریافت کردند پریوس با حداکثر سرعت پیستو طی میکرد ب ام و هم اونو تعقیب میکرد در نهایت ب ام و این جوری که یادمه 20 دور بیشتر از پریوس پیستو دور زد این نشون میده که اگر با یه ماشین هیبریدی درست رانندگی نکنی چقدر مصرفش بیشتر از یه ماشین اسپرته که اتفاقا اصلاً طوری ساخته نشده تا کم مصرف باشه
ali
۳ شهریور ۱۳۹۳تا صد سال هم رقابت کنند به تویوتا پریوس نمی رسن چون تویوتا هم تا الان عالی بوده هم برا آینده پیشرفته ترین محصولات هیبریدی و غیر هیبریدی رو به بازار می فرسته
احمدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۳کانسپتی به دور از واقعیت حتی سپرش هم کاپیوتریه اینا نشونه خوبی نیست چون سپر ضربه میبینه کاپیوتر و ال سی دی خراب میشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳ شهریور ۱۳۹۳همکاری هیوندای با فورد.
والا نمیدونم چی بگم ولی چیزی که میدونم این که صد در صد ماشین خوبی از آب در میاد مخصوصا” از لحاظ کیفیت ماشینای فورد.ولی خب تویوتا هم غولیه برا خودش.
hadi
۳ شهریور ۱۳۹۳کلا درسته که ماشینهای الکتریکی موقع حرکت ایجاد آلودگی نمیکنن اما برای شارژ همین ماشینهای پاک در جای دیگری سوختهای فسیلی سوختن و آلودگیشون رو ایجاد کردن. ضمنا شما در نظر بگیرید که تمام خودرو ها برقی بشن، اونوقت در سال چه تعداد باطری باید دور ریخته بشه اونم در حالی که این باطری ها قابل بازیافت نیستند. این ماشینها برای اینکه واقعا پاک باشن راه خیلی زیادی در پیش دارن. اما در هر صورت آینده متعلق به اون هاست. و بازهم با اینکه امریکا در شرایط اقتصادی مساعدی نیست پرچم دار این قافله ی تکنولوژی پیشرفته شده. عمر موتورهای درون سوز واقعا رو به اتمام گذاشته. کاش یکی تو کشور ما به این فکر بافته که الان زمان اینه که حالا که این تکنولوژی نوپاست ما هم باید به جای تولید موتور ملی درون سوز به دنبال خودرو الکتریکی بریم. اما افسوس که…
فرهاد
۳ شهریور ۱۳۹۳حرف شما درسته
برای همینم تویوتا داره میره طرف هیدروژنی
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳درسته اما به نظر من آینده مال موتور های هیدروژنیه و هیچ گریزی در این مسیر وجود نداره مگر باتری هایی دوستدار محیط زیست ، ارزان و با کارایی بالا ساخته بشن تا در خودرو ها استفاده بشن که تا حالا نتایج مفیدی در این زمینه بدست نیامده
hamid3x
۳ شهریور ۱۳۹۳آقا هادی راست میگه مشکل زیست محیطی باتری ها که از عناصر سنگین ساخته میشن کمتر از سوخت های فسیلی نیست
پس بهترین راه حل خودرو های هیبریدی و هیدروژنی هستند که بالاترین راندمان و پاکی رو دارند
البته باید منتظر تکنولوژی های جدید بود
hadi
۳ شهریور ۱۳۹۳سلام به آقا حمید عزیز. البته نظر من اینه که خودروهای هیدروژنی هم بعد ها میتونن به خاطر تولید بخار آب مشکلاتی رو برای طبیغت ایجاد کنن. چون دیگه اونوقت صحبت از تولید میلیاردها متر مکعب آب در روز میشه. یا حداقل هوای شهرهای شلوغ شرجی میشه. به نظر من بهترین راه اینه که الکتریسیته از منابع پاک مثل خورشید و باد ساخته بشه و از این راه خودرو ها شارژ بشن. واقعا در کشوری مثل ایران که اینقد روزهای گرم و آفتابی داریم جای افسوسه که چرا نیروگاه خورشیدی نداریم. در مورد باطری ها هم بالاخره یک دانشمندی گونه ی قابل بازیافتش رو میسازه اما تصور کنید اگر اون دانشمند ایرانی باشه بعد از این راه چه سود سرشاری رو وارد اقتصاد این مملکت میکنه. البته در صورتی که قبلا اون هموطن از ایران نرفته باشه
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳اشتباه میکنید دوست عزیز برای شرجی شدن هوا به میزان بسیار بیشتری آب نیاز هست و با و جود جریانات هوا در حالت عادی چنین چیزی خیلی بعیده شاید باورت نشه اما یه جا خوندم اگر کل سوختنی های روی زمین رو بسوزونید بیش از 1 تا 2 درصد به میزان دی اکسید هوا اضافه نمیشه
Ferrari
۳ شهریور ۱۳۹۳پریوس ماشین عجیبی، چرا چون تا الان ماشینی که بتونه با اون رقابت کنه ساخته نشده. واقعا برام جای تعجب داره که این تویوتا می تونه کاری کنه کارستون، منظور یکی از بهترین سدان های امریکا تویوتا کمری و بهترین ماشین هایبرید امریکا پریوس هست. حتی تنها شرکت غیر امریکایی که تو نسکار مسابقه میده. ولی من اگه بجای امریکایی ها بودم فورد اس مکس می خریدم که اتفاقا چند سال پیش رکورد فروش پریوس رو شکست.
hamid3x
۳ شهریور ۱۳۹۳سلام از ماست هادی جان
امیدوارم چنین اتفاقی بیفته ، مشکلات زیست محیطی مثل آلودگی هوا ، تغییرات آب وهوایی ، گرم شدن زمین ، خشکسالی و سیل های زیاد همگی حاصل استفاده بیش از حد سوخت های فسیلی(نفت و مشتقات) و تولید گاز های گلخانه ای هستش ، اگر هر چه زودتر جلوی این تخریب زیست محیطی گرفته نشه فقط خدا میدونه که چه بلایی سرمون میاد. پس مجبوریم که به سمت انرژی های پاک بریم
ahmad
۴ شهریور ۱۳۹۳پدال لطفا از کار خوب ژاپنی ها یعنی یارانه 20 هزار دلاری برای استفاده کنندگان از خودروهای الکتریکی مطلب بذار
datsun
۴ شهریور ۱۳۹۳طراحی عجیبی داره زیاد جالب نیست
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳این که رقابت بین شرکت ها زیاده خیلی خوبه و همین باعث میشه کمپانیهای خودروسازی تمام تلاششون رو برای هرچه بهتر کردن محصولشون بکنن
هیوندای حالا یه چیز، ولی فورد که خودش صدر نشینه دیگه نیازی به رقابت با پریوس نداره!!
امید
۵ شهریور ۱۳۹۳به این میگن بازار و رقابت انحصار جز بدبختی برای ملت هیچی نداره درود بر خودروسازان با شرف
reza
۶ شهریور ۱۳۹۳صدرصد هیوندای این طراحی رو عوض می کنه