هیوندای

هیوندای در حال آزمایش یک هاچ‌بک داغ موتور وسط

هیوندای با معرفی کانسپت RM16 N در نمایشگاه خودروی بوسان کرهٔ جنوبی امسال جهان خودرو را شگفت‌زده کرد چراکه این کانسپت یک هاچ‌بک اسپرت موتور وسط بود. حالا اما نمونه‌ای از این خودرو تحت پوشش‌های استتاری در حال آزمون در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. به همین دلیل ممکن است به‌زودی شاهد معرفی نسخهٔ تولیدی این هاچ‌بک موتور وسط باشیم و یا حداقل احتمال آن در دست بررسی است.

hyundai-rm16-n-spy-pics2

هیوندای تاکنون مجموعه‌ای از کانسپت‌ها را معرفی کرده است که پایه و اساس آن‌ها یک ولوستر بوده است اما موتور پشت سر راننده قرار گرفته بود؛ مانند کانسپت‌های RM14، RM15 و نهایتاً RM16؛ اما به نظر می‌رسد این‌یکی جدی‌تر از کانسپت‌های قبلی باشد؛ زیرا خودروسازان عموماً کانسپت‌های خود را به نوربرگ‌رینگ نمی‌آورند چراکه این خودروها فقط نیاز به یک ظاهر جذاب و خوب دارند و عملکرد آن‌ها اهمیت چندانی ندارد؛ بنابراین واقعیت این است هیوندای قصد ارزیابی عملکرد این خودرو را در پیست دارد تا امکان ساخت نسخهٔ تولیدی آن‌را بررسی کند.

کانسپت‌های موتور وسط هیوندای
کانسپت‌های موتور وسط هیوندای

RM16 N با چراغ‌های جلوی جدید، گلگیرهای عریض‌تر و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، ظاهر بسیار متفاوتی با یک ولوستر معمولی دارد. اگر نمونهٔ مورد آزمایش مشابه نسخهٔ کانسپت باشد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری با توربوشارژر الکتریکی خواهد بود که ۲۹۵ اسب بخار قدرت داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. این خودرو همچنین مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و یک اسپویلر عقب تطبیقی خواهد بود.

کانسپت RM16 N

رئیس بخش عملکرد بالای N Division هیوندای «Albert Biermann» گفته است که پس از مدل عملکرد بالای I30 N، دو محصول دیگر توسط بخش N هیوندای ساخته خواهد شد. گزارش شده است که یکی آن‌ها متعلق به زیرمجموعهٔ جدید جنسیس خواهد بود اما مدل دوم هنوز مشخص نیست؛ بنابراین این تصاویر جاسوسی جدید ممکن است نشانگر نسخهٔ تولیدی RM16 N باشند.

hyundai-rm16-n-spy-pics5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سلام.
    صبح بخیر.
    خیلی خوشم میاد تیم پدال سحرخیزن.
    معلومه مقاله ای که ساعت 7:10 آپلود میشه یک ساعتی قبلش کار میخواد.
    من هر صبح شاهد این سحرخیزی تیم پدال هستم.
    البته من معمولا صبح ها وقتم رو صرف کار و فعالیت های خیلی مفیدتر میکنم تا کامنت گذاشتن.
    متاسفانه حتی تابستون تا ساعت 11 خبری از کامنت در صفحات نیست !! ( کاربرا یا سر کار و مدرسن یا تا لنگ ظهر خواب!)
    .
    .
    .
    .
    .
    در مورد ماشین:
    از عقب واقعا ماشین زیبایی شده.
    مخصوصا چراغ های عقب.
    در جلو هم زیباست.
    .
    در کل هیوندای رو میپسندم.

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دمت گرم مجید
      همین بود ماشین از عقب زیباست از جلو هم زیباست همین !!!!

  2. 4MATIC

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    شبیه ولوستره

  3. سینا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    هاج یک موتور وسط ?

  4. hamid

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ((رئیس بخش عملکرد بالای هیوندای))اگه به یکی از خودرو سازای ما بگی همچین بخشی در خودروسازی وجود داره مثل شتر بهت نگاه میکنه

  5. volvo fh

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    در عوض رییس بخش عملکرد پایین داریم.
    کارش هم اینه که سال به سال ماشین بی کیفیت تر بسازن

  6. بنتلی

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    رئیس بخش عملکرد پایینو خیلی خوب گفتی…دمت گرم… درمورد این خودرو هم باید بگم ب نظرم خودروی هیجان انگیزیه و ب نظر میاد طراحی جذابی هم داره…جدیدا خودروهای کیا و هیوندای خیلی طراحی های پخته و جذابی دارن و همچنین کیفیت و دوام بالا…امیدوارم مشکلات مالی این دو شرکت حل بشه و تأثیری روی توسعه مدلای جدید نزاره…جدیدا حتی حقوق مدیران این دوتا شرکت هم ده درصد کم شده…جای ‏zippo‏ و ‏mds‏ خیلی خالیه…امیدوارم بازم کامنت بزارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا