بازار خودروی کشورمان علاوه بر قوانین و قواعد ظاهری، از روند پنهان و نانوشته ای هم تبعیت میکند که مشابه آن را در کمتر جایی از این عالم میتوان یافت. در این کهکشان شگفتانگیز، برخی از برندها دائماً در حال صعودند و دسته ای دیگر مدام در حال نزول. کراس اوورها همواره در اوجند و استیشنها و ونها مستمراً در سراشیبی سقوط.
نمای ظاهری این خودرو را میتوان تنها در یک کلمه توصیف نمود: غیرعادی. جدای از این حقیقت که این خودروی اسپرتی مجهز به دریچههای غیر کاربردی هوا بر روی کاپوت و همچنین یک درب در کنار راننده است، از جمله موارد عادی که در این مدل یافت میشود، سقف پانورامیک و چراغهای LED جلوست که به آراستگی هر چه بیشتر این هاچ بک کره ای مدد رسانده است.
کابینشرکت سازنده این خودرو نهایت تلاش خویش را نموده که کابینی اسپرتی را برای آن فراهم سازد، هیوندای ولوستر به نحو بسیار مناسبی با پشتسری منقش، گزینه اختیاری تعویض دنده از روی فرمان و نیز پدالهای آلومینیمی تجهیز شده است؛ اما اگر به طور عمیق به متن آنها نگریسته شود، همه این موارد، تنها به لحاظ زیبایی واجد ارزشاند تا کاربردی.نشیمنگاههای جلو نسبتاً راحت میباشند ولی فضای رقتانگیز سر در بخش پشتی خودرو که با فقدان دریچههای تهویه مطبوع ترکیب شده است، اسباب گله و شکایت هر فردی را در تمامی لحظات یک سفر فراهم میسازد.
تجهیزاتمانند هر هیوندای، این مدل به نحو بسیار خوبی و تا آنجایی که تکنولوژی اجازه میدهد تجهیز یافته است. تجهیزات استانداردی که در این مدل به کار رفته است شامل مواردی همچون کروز کنترل، پورت USB و AUX، کنترلهای روی فرمان،لامپهای مه شکن، دکمه استارت خودرو، پوشش چرمی صندلیها و نیز تنظیمات برقی صندلی راننده، میگردد. اما اگر تمایل به این دارید که تجهیزات بیشتری در اختیارتان قرار گیرد،میتوانید انتظار دریافت امکاناتی همچون گرمکن و سردکن صندلیها، سیستم ضد بخار شیشهها و همچنین سیستم ناوبری را هم داشته باشید.
آنچه این خودرو ارائه میدهددر زیر کاپوت این هاچ بک کره ای یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر مستقر است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، توان درخوری، برابر با ۱۳۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور/دقیقه و گشتاوری معادل با ۱۶۶ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور/دقیقه را ارائه میدهد. شرکت سازنده مدعی است که این خودرو در زمانی معادل ۱۱.۵ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب میگیرد، ولی ما به شما توصیه میکنیم که این ادعا را با کمی شک و تردید بنگرید.
جمعبندی نهایی کل امتیاز این خودرو: ۳.۵ از ۵با وجود اینکه ولوستر دارای پدالهای آلومینیمی و نیز آپشن تعویض دنده بر روی فرمان میباشد و همچنین به پیشرانه ای مجهز است که تا ۶۵۰۰ دور/دقیقه خیز برمیدارد، این خودرو به روشنی و در معنای حقیقیاش برای رانندگی سریع و سخت ساخته نشده است. هیوندای با ارائه این مدل جوانان را آماج خویش قرار داده است، ولوستر بیشتر یک خودروی مد روز و سبک شهری است و نه یک هاچ بک داغ، آنچنان که به آن تظاهر میکند.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»میزان تحسینبرانگیزی از تجهیزات استاندارد
بهای خوب در قیاس با رقبای همردیف خود
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
این خودرو این مثال را به ما یادآوری میکند: سرتاسر نمایش و نه حرکت
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۳۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور /دقیقه
گشتاور: ۱۶۶ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه (در برخی منابع ۱۰ ثانیه هم ذکر شده است)
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر
نوع جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرت
سیستم تعلیق عقب: اتصال چندگانه (مولتی لینک)
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۲۰/۱۷۹۰/۱۳۹۹ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص:۱۲۵۶ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: ۳۲۰ لیتر
حجم باک: ۵۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۴۵ R 18
ایمنی
کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
مجهز به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالاییها HAC
سیستم الکترونیکی کنترل پایداری خودرو ESC
مدیریت پایداری خودرو VSM
سیستم هوشمند پشتسریهای صندلی جهت کاهش صدمات ناشی از تصادف
برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو
تهویه مطبوع اتوماتیک
کروز کنترل
نمایشگر سوپرویژن به همراه کامپیوتر سفر
سیستم ضد بخار شیشهها
آینههای جانبی مجهز به گرمکن
صندلی برقی راننده
صندلی دارای روکش چرم
گرمکن صندلیها
دکمه START/STOP
گرمکن فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث+ AUX + USB + RCA ABLE
چراغهای جلو مجهز به LED با قابلیت اتوماتیک تبدیل نور بالا به پایین
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
سقف پانوراما
مجهز به ۶ اسپیکر جانبی + اسپیکر مرکزی+ ساب ووفر و آمپلیفایر اکسترنال
آینه الکترو کرومیک برای سهولت دید راننده در شب
مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برفپاککن
سیستم شستشوی چراغهای جلو
چراغهای ترکیبی عقب
قیمت
در ایران: ۱۲۶.۷ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگیهای این خودرو)
در امارات: ۶۷,۹۰۰ الی ۷۶,۹۰۰ درهم
ارمان
۷ بهمن ۱۳۹۳سوارش شدم سواریش اصلا نرم نیست ادم اعصابش خورد میشه
سامورایی
۸ بهمن ۱۳۹۳همون بره تلویزیون بزنه بهتره این کارا ژاپن المان وامریکا باید انجام بدن
حسين
۷ بهمن ۱۳۹۳یه نسخه مخصوص خاورمیانه شو بدن، توش از موتور ۲لیتری ۴سیلندر توربو جنسیس استفاده کنن!خیلی بهتر میشه!
همونطور که احتمالا میدانید جنسیس با دوموتور در دنیا عرضه میشه.
اميرعلي
۱۸ اسفند ۱۳۹۳من این ماشین را حدود یک سال دارم ، به تئوری ها نمی توان اکتفا کرد ، هر ماشینی یک نکته ای داره ، شتاب این ماشین 8.1 است و تا 220 کیلومتر سرعت می گیرد ،ترمز آن بی نظیر است آرامش رانندگی و حرکت مشهود دارد و بدنه آن بدلیل نا متقارن بودن درهای جلو ، فولادی است فقط پدال گاز در شتاب گرفتن دو ضربه ای است و سپس فشار روی آن باید یکنواخت و ممتد باشد که همان نکته است که شاید بعضی ها ندانند و …
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان فقط کافیه اینجارو ببینن تا نظرشون در مورد این ماشین از این رو به اون رو شه !!!
https://www.hyundaiusa.com/research-tools/reviews-awards.aspx?model=veloster
اکبر
۱۷ مرداد ۱۳۹۴به نظر من خیلی قشنگه ولی باید دید هندلینگش مثل مزدا 3 نیو هست
مهیار
۳ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان من تازه یه دونه خریدم زرد 300 کیلومتر رانندگی کردم دید عقب با دوربینی که داخل داره حله سر نشین عقب کاملا راحت هستند شتاب خوبی داره روی حالات اتوماتیک با تختخه کردن ماشین کاملا از زمین کنده میشه به راحتی ای ایکس 45 رو تو سر بالایی گرفتم در حالت منوئل در جا 207 نابود می کنه فقط فاق لاستیک کوتاه است زود پنچر می کنه صدایاگزوز محشره با صرف هزینه 11 میلیونی وبستن بلو لینک از 138 اسب بخار به 245 اسب بخار تقویت کردمش خودروی عالی هستش
حامد
۶ مهر ۱۳۹۴سلام داداش ببخشید مزاحم شدم اقا من در شرف خریدن ولسترم منتها میخواستم ببینم این منبع اگزوزی که گفتیو مشخصات کاملشو بدی چون ماشین اسپورت اپشن اصلیش اون صدای خفن اگزوزه ممنون میشم راهنمایی کنی تو نمایندگی نصب میشه یا بیرون
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۴اگه لاستیکش رو عوض کنی و بجای فاق کوتاه 30 لاستیک 45 بذاری این مشکل کاملا حل میشه . سواری ماشین بسیار بهتر میشه و فرمانپذیری ماشین هم تغییر خاصی نمیکنه.,
نیوشا
۲۷ مهر ۱۳۹۷بلولینک چیه ؟
توضیح میدین دوستان؟
مهدی
۲ دی ۱۳۹۴خیلی خوشگله
من و سفید و زردشو دیدم
ولی فکر میکردم موتورش بیشتر باشه
برا کسایی که خیلی دنبال کل کل سرعت نباشن و تمکانات و زیبایی در کنار قیمت معقول براشون مهم باشه خوبه به نظر من
Nima
۱ بهمن ۱۳۹۴سلام
ی سوال داشتم.
اگه تحریم ها برداشته شه ، اجازه ی ورود ولستر توربو به ایران رو میدن ؟
ممنون
Poorya
۴ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان-وقت بخیر…
به نظرتون مدل” توربو ولاستر ” با برداشتن تحریما میاد داخل کشور یا نه؟؟؟
ممنون…
هومن
۲۸ اسفند ۱۳۹۴به نظر من خیلی خشکل و با کلاسه من که عاشقشمممم. واسه اونایی که میگن شتاب نداره داداشه من شما از ۱۱۰ کیلومتر ۲ کیلومتر بیشتر بری قبض جریمه در خونته . به نظر من عشقه
Ehsan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اکثرا نداشته و ننشسته از روی تخیلات و حرف چهار تا دلال در افشانی میکنند.
یه مقدار سر امکانات و گیربکس و ترمز و جوایزی که ولستر بدست اورده تحقیق کنید. البته در کشور بی مطالعه ما باید یه چیز خوب رو بد بگن.