هیوندای

هیوندای ولوستر 2019: پیش به سوی پیروزی

نسل اول هیوندای ولوستر با آن طراحی خاص خودش نتوانست خیلی خوب عمل نماید. ورود به ردیف عقب کمی مشکل بود و توان پیشرانه به ویژه در نسخه توربوشارژ چندان راضی کننده نبود. برای سال ۲۰۱۹ هیوندای مصمم شده تا اشتباهات خود را از طریق بازطراحی خط تولید ولوستر جبران نماید. ولوستر N جایگزین ولوستر توربو شده و در ایالت متحده تحت این نام عرضه می‌شود.

هیوندای ولوستر 2019
این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل دیترویت به نمایش گذاشته شد، در حالت استاندارد نیروی خود را به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مدیون بوده که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر است. در زمینه انتقال نیرو هم دو عدد گیربکس شش سرعته دستی و یا اتوماتیک آماده انجام وظیفه هستند.

همچنین اگر به توان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را به قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر انتخاب کنید. این پیشرانه همراه با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوال کلاچ و یا نمونه شش سرعته دستی قابل سفارش است.

هیوندای ولوستر 2019
اگر باز هم به خودروی پرقدرت‌تری نیاز دارد، ولوستر N در خدمت شما خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت، با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳.۵ نیوتن متر به همراه گیربکس شش سرعته دستی در ولوستر N به کار گرفته شده‌اند. فعلا خبری از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه در ولوسترN نیست.

اگر پیگیر اخبار هیوندای باشید احتمالا می‌دانید که بسیاری از بخش‌های این خودرو با مدل i30 N مشترک است. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر این خودرو با حالت‌های دینامیک انتخابی نرمال، اسپرت،اکو، N و Nبا قابلیت شخصی‌سازی همراه است. هر کدام از حالت های فوق تغییراتی در حساسیت دریچه گاز، سفتی غربیلک فرمان، سفتی کمک‌فنرها و ویژگی‌های کنترل پایداری ایجاد می‌نماید. همچنین هیوندای به یک سلاح مخفی نیز مجهز شده که همه این اتفاقات را رقم زده است؛ آقای دکتر «آلبرت بیرمان» مدیر اسبق بخش M شرکت ب‌ام‌و. از نظر ظاهری ولوستر N در مقایسه با سایر تریم‌های ولوستر، تهاجمی و جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ به ویژه با آن رنگ بدنه آبی مخصوص سری N و رگه‌های قرمز به کار رفته در آن، ولوستر N چهره‌ای دلربا پیدا کرده است. اسپویلر بزرگ به همراه دیفیوزر یکپارچه در نمای عقب، ولوستر N را در مقایسه با نسخه‌های معمولی متمایز می‌نماید. در طراحی خودرو نسبت به نسل قبل از زوایای تندتری بهره برده شده و هیوندای از یک طراحی نامتقارن برای درب سمت شاگرد به منظور دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های عقب استفاده نموده است. رینگ‌های این خودرو از نوع ۱۸ و یا ۱۹ اینچی بوده و چراغ‌های جلو از نوع LED هستند. به طور کلی طراحی جدید ولوستر به طرز جذابی به دل می‌نشیند. طراحی کابین نیز به همان اندازه جذاب است. رنگهای مختلفی برای کابین در دسترس بوده و طرح‌بندی اجزای داشبورد به خوبی انجام شده است.


سیستم اطلاعات سرگرمی از اپل کارپلی و اندرویداتو پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی به طور استاندارد عرضه شده است. نمونه هشت اینچی به همراه رادیو دیجیتال، شارژ بیسیم تلفن همراه و نقشه‌های مسیریابی نیز قابل انتخاب هستند. سامانه ارتباطی بلولینک هیوندای هم به مالک اجازه می‌دهد تا از کمک‌های جاده‌ای بیشتر، قفل و باز نمودن درب‌ها از راه دور و جانمایی خودرو در صورت دزدیده شدن بهره ببرد.


کلیه نسخه‌های هیوندای ولوستر به طور استاندارد از امکانات ایمنی گسترده‌ای نظیر: هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار و هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده، برخوردار هستند. کروز کنترل هوشمند و مانیتورینگ نقاط کور نیز به صورت انتخابی قابل سفارش هستند. شش عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ، ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز را هم بایستی به لیست تجهیزات استاندارد دو خودرو اضافه نمایید.

خودروهایی نظیر هوندا سیویک تایپ آر، گلف GTI و فورد فوکوس ST از جمله رقبای ولوستر در بازار هستند. هیوندای هنوز قیمت رسمی ولوستر را اعلام ننموده اما بر طبق انتظارات، احتمال می‌رود بهای پایه این خودرو کمتر از ۲۰هزار دلار باشد و با توجه به قیمت ۲۵هزار دلاری فورد فوکوس ST، ولوستر N هم احتمالا با برچسب قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلاری مواجه بشود.

Hyundai Veloster
هنوز نمی‌توان راجع به احتمال موفقیت ولوستر در بازار با قطعیت نظر داد اما آنچه مسلم است هیوندای همواره با ارائه مدل‌های اقتصادی متنوع و با قیمت مناسب، غول های خودروسازی را به چالش کشانده و با توجه به پیشرفت روزافزون این شرکت، احتمالا شاهد حضور پرقدرت‌تر ولوستر در بازار خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پشتش خیلی یه جورایی چیز شده!!!275 اسب قدرت و فقط 30 هزار تا قیمت.خداییش نابودیم ما!!

    1. سامان اذری

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      کمری 6 سیلندر هم تقریبا همون قیمته ولی با 301 اسب بخار

      1. AK_007

        ۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        یک ماشین خانوادگیه
        وزنش قاعدتا بیشتره, که با هندلینگ اسپرت در تضاده

  2. Amirferrari

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    من خودم ولستر دارم،از لحاظ طراحی میتونم بگم اونقدری خوب هست که هنوز که هنوزه جلب توجه میکنه ولی از لحاظ موتوری با ۱۳۶ اسب بخاری که داره چنگی به دل نمیزنه،تو ماشینای هیوندای که من داشتم ولستر بهترین گیربکس رو داره،گیربکس دو کلاچش باعث میشه کمتر به ضعیف بودن موتورش توجه کنین،در کل نسل جدید پیشرفت خوبی کرده مخصوصا تو مدل N با ۲۷۵ اسب بخار! فقط باید واسه مدل N یه گیربکس دو کلاچه تقویت شده بزارن تا دیگه حرفی توش نباشه

  3. حسین وی

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    یه ذره ماشین جلفیه ولی در کل مدل N شتاب خوبی خواهد داشت و برای جوانان مناسب است

  4. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    یکی از بی خاصیت ترین ماشینهایی که به عمر دیدم ولوستر بود. جدا از ظاهر که سلیقه ای هست هیوندای و کلا کره ای ها انگار تعریف درستی از ماشین اسپرت شهری بلد نیستن! سیستم تعلیق به شدت خشک که از پس جذب هیچ دست اندازی بر نمیاد در کنار یه موتور کم توان که حتی واسه یه سدان کوچیک اقتصادی هم ضعیفه چه برسه یه اسپرت شهری جوون پسند. یه ماشینی که نه میشه اسم اسپرت و هیجان انگیز روش گذاشت نه یه ماشین اقتصادی راحت با کارایی مناسب

    1. Travel4ever

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (40 ديدگاه)

      با همه ایم اوصاف عزم خوبی در ضمینه موتور و قدرت کرده که با توجه به گیربکس خوبش عالیش میکنه.
      ضمنا طراحی خارجی هیوندا تو این کلاس واقعا قابل تحسینه عجیب این ماشین خوشگل شد یکم دیگه رو کنسولاش کار کنه واقعا ماشین قابل احترامی میشه از نظر من

    2. رياض

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (297 ديدگاه)

      یعنی زیر هر مطلبی که راجع به کره هست همینارو میگی! اقا شما نخر!

    3. محمد

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10 ديدگاه)

      شما گوشی تو جلو صورتت بهتر بگیر نمیخواد ولستر نقد کنی.

  5. ali a

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    پیشرفت خیلی خوبی داشته…بلاخره یه موتور قوی هم روش گذاشتن…رقبا هم بیکار ننشستن..

  6. sunmartin

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    عده ای نمیدونم چه ضدیتی با کره ای ها دارن جالبه واسم این موضوع کره ای ها آلمانی ها آمریکایی ها همه عالین و هرشرکتی داره تلاش میکنه که بهترین ها به بازار ارائه بده
    ولستر جدید که از سری n هیوندای بهره میبره خودروی خوبی از کار دراومده و کاملا مشخصات یک خودروی پرفورمانس ارائه میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا