هیوندای برنامههای خود برای استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی قدرتمند و پایدار در صنعت خودرو را اعلام کرد. این خودروساز کرهای تخمین میزند تا سال ۲۰۳۰ به نقطه قیمتی مناسب برای تولید خودروهای سلول سوختی که با مدلهای الکتریکی قابلمقایسه است دست خواهد یافت. این شرکت در خلال برنامه آنلاین خود از کانسپت ویژن FK نیز رونمایی کرده است.
این خودرو یک محصول دو درب و اسپورت است که از قوای محرکه هیدروژنی ۶۹۰ اسب بخاری استفاده میکند. در واقع ویژن FK از قوای محرکه پیچیدهتری استفاده میکند. این مجموعه ترکیبی از مبدل انرژی سلول سوختی با سیستم دیفرانسیل عقب و سیستم پلاگین بوده و شعاع حرکتی فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. این خودرو در حداکثر قدرت تولیدی خود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه خواهد داشت.
فعلاً این تمامی آن چیزی است که هیوندای با رسانهها به اشتراک گذاشته اما کانسپت های جالب دیگر نیز توسط این خودروساز معرفی شدهاند. برای مثال میتوان به Trailer Drone اشاره کرد که سیستم حملونقل هیدروژنی آیندهنگرانهای است که میتواند بهصورت کاملاً خودران عمل کند. این کانسپت از سیستم مخزن هیدروژن ماژولاری استفاده میکند که فقط نیازمند چند مخزن کوچک برای هر سفر است. یکبار سوختگیری نیز شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتری را ایجاد میکند که طبق گفته هیوندای این رقم قابلمقایسه با سیستمهای حملونقل کنونی است.
این خودروساز کرهای به عنوان بخشی از استراتژی سلول سوختی خود به دنبال تولید خودروهای تجاری با قوای محرکه هیدروژنی یا الکتریکی تا سال ۲۰۲۸ است. هیوندای یک خودروی تجاری جدید با قوای محرکه سلول سوختی را معرفی خواهد کرد و انتظار میرود این خودروی سنگین در یک سال فروش چند هزار دستگاهی داشته باشد.
هیوندای برای رسیدن به اهداف جاهطلبانه خود از نسل جدید سیستمهای سلول سوختی در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. این سیستمها تا ۵۰ درصد ارزانتر، ۳۰ درصد جمعوجورتر و دو برابر قویتر از سیستمهای کنونی هیوندای خواهند بود.
Karl Benz
۱۷ شهریور ۱۴۰۰خوبه ولی بنظرم سوخت آینده هیدروژنه
M.K karimi
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی بشدت از هیدروژنی ها بدم میاد :((
شاید بتونم خودرو های الکتریکی رو با طراحی های عالی پورشه و تسلا و… برای خودم توجیح کنم اما واقعا خودرو های هیدروژنی رو نه…..!!
M.K karimi
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی اصلا از هیدروژنی ها خوشم نمیاد :((
شاید بتونم خودرو های تمام الکتریکی رو با طراحی های فوق العاده تسلا و پورشه و …. برای خودم توجیح کنم اما واقعا هیدروژنی ها رو نه…!!
بخصوص اینکه هیوندا و تویوتا اولین شرکتایی بودن که تو این عرصه قدم برداشتن :)))
(اولین پیامی که فرستادم با اکانت اصلی خودم نبود برای همین دوباره فرستادم)
Audi rs e_tron gt
۱۷ شهریور ۱۴۰۰آره هیدروژنی ها به دل بنده هم نمی شینند اما برای مخیط زیست می تواند چیز خوبی باشد
اما الکتریکی ها بشدددتتت به دلم می نشینند درون سوز ها هم ولی کمتر از الکتریکی ها
آنها ماشین های پاک تری از درون سوز ها هستند و آلودگی ندارند
درون سوز ها را هم دوست دارم
واقعا جذابند
کلا بنده تقریبا همه جور ماشینی به دلم می تواند بنشبند که در سطح خودش خوب باشد مانند آفرود،اسپرت،لوکس
اما خیلی ها هستند فقط با آفرود ها حال می کنند خیلی ها هم فقط لوکس ها خیلی ها هم فقط کلاسیک ها
اما همه جور دوست دارم که در سطح خودشان خوب باشند
فقط کلاسیک ها و هیدروژنی ها به دلم نمی شینن
hssn
۱۷ شهریور ۱۴۰۰باید طراحی جذاب و عملکرد نسبتا خوبی داشته باشه
فقط اینکه اون ورودی هوای پشت در هاش واسه چیه؟
M.K karimi
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اگه اشتباه نکنم طبق آخرین عکس اون دریچه ها مربوط به مخازن و موتور های بخش عقبی ماشینه. البته تا اون جایی که تو عکس هم معلومه پیشرانه جلوی ماشین هست….
اگه کسی کامل میدونه بگه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰مطمئن نیستم ولی فکر کنم برای خنک کردن کپسول ها باشه که در اثر گرما منفجر نشن
زیزیگولو
۱۷ شهریور ۱۴۰۰با اینکه طدفدار پروپا قرص ماشینای بنزینی هستم ولی مسائل زیست محیطی باید در اولویت قرار داشته باشه چون هوای پاک رو نمیشه خرید ولی میشه ساخت…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ شهریور ۱۴۰۰یه سیستمی ساخته بودن به اندازه ۲۵۰۰۰ درخت اکسیژن تولید میکرد! نمیدونم کی میخوایم همچین چیزی رو به کار بگیریم الان بهترین موقع هست…
(JONATHAN (TESLA
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بزرگ ترین عیب سیستم هیدروژنی پیچیدگی اونه
که غیر قابل ساده سازیه
سوال اینه چرا به جای ذخیره مستقیم انرژی در باتری خودرو اقدام به تولید همون انرژی در داخل خود خودرو بکنیم ؟
در دورانی که الکتریکی ها به صورت جدی توسعه پیدا نکرده بودن گزینه مناسبی به نظر میرسید
ولی حالا کسی حاضر نیست حتی یک صدم هزینه توسعه الکتریکی هارو برای توسعه هیدروژنی ها بزاره !
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰کسی حاضر نیست؟ خب معلومه ، همین ده سال پیش هم یک درصد هزینه سر بنزینی ها رو واسه برقیا خرج نمیکردن
فناوری های متفاوت و جدیدتر زمان زیادی میبره تا کسی روش سرمایه گذاری کنه ، تویوتا و هیوندای فعلا در این بخش سرمایه گذاری کردن ، اگه موفق بشن اونوقت تمام راه بازار عوض میشه
در صورت شکست برقیا با سرعت بیشتری پیش میرن
میثم
۱۷ شهریور ۱۴۰۰واقعا باریکلا به هیوندای
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰احتمالا با ۶۹۰ اسب بخار یه سوپر اسپرت هست ولی هر چی که هست با این قدرت دیدگاه هارو نسبت به هیدروژن تغییر میده ، خیلی حرکت جالبی بود ، امیدوارم ماشین خیلی خوبی در بیاد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰دوستان من یه سوال دارم که به متن ربطی نداره ، خواستم بدونم که تفاوت هوندا nsx و آکورا nsx چی هست که تحت د برند عرضه میشد و آرم های متفاوتی داشت
Ninja
۱۷ شهریور ۱۴۰۰هیچ تفاوتی ندارند هردو هوندا هستند هردو یکی هستند فقط بعضی از ان اس ایکس ها توسط یکی از زیر مجموعه های هوندا یعنی اکورا تولید میشد و ارم اکورا رو داشت و بهش میگفتن اکورا همین
قضیه خاصی هم نداره
Ninja
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اها داشت یادم میرفت اکورا برای امریکای شمالی بود و هوندا برای جاهای دیگه فکر کنم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ممنون ولی فکر کنم آکورا چون آرم آکورا داره کلاسش بیشتره😂
Shelby csx3015
۱۷ شهریور ۱۴۰۰من تازه وارد هستم و تجربه چندانی ندارم.
ولی به نظر من سیستم هیدروژنی بهتر و پاک تر از سیستم برقیه. باتری های الکتریکی بعد از از کار افتادن تقریبا غیر قابل بازیافت میشن و بیشتر از c02 مضر هستن چه برای ما چه زمین.
اما هیچ وقت هیچ کدومشون جذابیت و بی نظیر بودن موتور های درون سوز رو ندارن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ شهریور ۱۴۰۰آفرین به امید موفقیتشون…