هیوندای

ویژن FK، خودروی هیدروژنی اسپرت و 690 اسبی هیوندای

هیوندای برنامه‌های خود برای استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی قدرتمند و پایدار در صنعت خودرو را اعلام کرد. این خودروساز کره‌ای تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ به نقطه قیمتی مناسب برای تولید خودروهای سلول سوختی که با مدل‌های الکتریکی قابل‌مقایسه است دست خواهد یافت. این شرکت در خلال برنامه آنلاین خود از کانسپت ویژن FK نیز رونمایی کرده است.

این خودرو یک محصول دو درب و اسپورت است که از قوای محرکه هیدروژنی ۶۹۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. در واقع ویژن FK از قوای محرکه پیچیده‌تری استفاده می‌کند. این مجموعه ترکیبی از مبدل انرژی سلول سوختی با سیستم دیفرانسیل عقب و سیستم پلاگین بوده و شعاع حرکتی فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو در حداکثر قدرت تولیدی خود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه خواهد داشت.

فعلاً این تمامی آن چیزی است که هیوندای با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته اما کانسپت های جالب دیگر نیز توسط این خودروساز معرفی شده‌اند. برای مثال می‌توان به Trailer Drone اشاره کرد که سیستم حمل‌ونقل هیدروژنی آینده‌نگرانه‌ای است که می‌تواند به‌صورت کاملاً خودران عمل کند. این کانسپت از سیستم مخزن هیدروژن ماژولاری استفاده می‌کند که فقط نیازمند چند مخزن کوچک برای هر سفر است. یک‌بار سوخت‌گیری نیز شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند که طبق گفته هیوندای این رقم قابل‌مقایسه با سیستم‌های حمل‌ونقل کنونی است.

این خودروساز کره‌ای به عنوان بخشی از استراتژی سلول سوختی خود به دنبال تولید خودروهای تجاری با قوای محرکه هیدروژنی یا الکتریکی تا سال ۲۰۲۸ است. هیوندای یک خودروی تجاری جدید با قوای محرکه سلول سوختی را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود این خودروی سنگین در یک سال فروش چند هزار دستگاهی داشته باشد.

هیوندای برای رسیدن به اهداف جاه‌طلبانه خود از نسل جدید سیستم‌های سلول سوختی در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. این سیستم‌ها تا ۵۰ درصد ارزان‌تر، ۳۰ درصد جمع‌وجورتر و دو برابر قوی‌تر از سیستم‌های کنونی هیوندای خواهند بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Karl Benz

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خوبه ولی بنظرم سوخت آینده هیدروژنه

  2. M.K karimi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی بشدت از هیدروژنی ها بدم میاد :((
    شاید بتونم خودرو های الکتریکی رو با طراحی های عالی پورشه و تسلا و… برای خودم توجیح کنم اما واقعا خودرو های هیدروژنی رو نه…..!!

  3. M.K karimi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی اصلا از هیدروژنی ها خوشم نمیاد :((
    شاید بتونم خودرو های تمام الکتریکی رو با طراحی های فوق العاده تسلا و پورشه و …. برای خودم توجیح کنم اما واقعا هیدروژنی ها رو نه…!!
    بخصوص اینکه هیوندا و تویوتا اولین شرکتایی بودن که تو این عرصه قدم برداشتن :)))

    (اولین پیامی که فرستادم با اکانت اصلی خودم نبود برای همین دوباره فرستادم)

    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آره هیدروژنی ها به دل بنده هم نمی شینند اما برای مخیط زیست می تواند چیز خوبی باشد
      اما الکتریکی ها بشدددتتت به دلم می نشینند درون سوز ها هم ولی کمتر از الکتریکی ها
      آنها ماشین های پاک تری از درون سوز ها هستند و آلودگی ندارند
      درون سوز ها را هم دوست دارم
      واقعا جذابند
      کلا بنده تقریبا همه جور ماشینی به دلم می تواند بنشبند که در سطح خودش خوب باشد مانند آفرود،اسپرت،لوکس
      اما خیلی ها هستند فقط با آفرود ها حال می کنند خیلی ها هم فقط لوکس ها خیلی ها هم فقط کلاسیک ها
      اما همه جور دوست دارم که در سطح خودشان خوب باشند
      فقط کلاسیک ها و هیدروژنی ها به دلم نمی شینن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  4. hssn

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    باید طراحی جذاب و عملکرد نسبتا خوبی داشته باشه
    فقط اینکه اون ورودی هوای پشت در هاش واسه چیه؟

    1. M.K karimi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم طبق آخرین عکس اون دریچه ها مربوط به مخازن و موتور های بخش عقبی ماشینه. البته تا اون جایی که تو عکس هم معلومه پیشرانه جلوی ماشین هست….
      اگه کسی کامل میدونه بگه

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        مطمئن نیستم ولی فکر کنم برای خنک کردن کپسول ها باشه که در اثر گرما منفجر نشن

  5. زیزیگولو

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    با اینکه طدفدار پروپا قرص ماشینای بنزینی هستم ولی مسائل زیست محیطی باید در اولویت قرار داشته باشه چون هوای پاک رو نمیشه خرید ولی میشه ساخت…

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یه سیستمی ساخته بودن به اندازه ۲۵۰۰۰ درخت اکسیژن تولید میکرد! نمیدونم کی میخوایم همچین چیزی رو به کار بگیریم الان بهترین موقع هست…

  6. (JONATHAN (TESLA

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بزرگ ترین عیب سیستم هیدروژنی پیچیدگی اونه
    که غیر قابل ساده سازیه
    سوال اینه چرا به جای ذخیره مستقیم انرژی در باتری خودرو اقدام به تولید همون انرژی در داخل خود خودرو بکنیم ؟
    در دورانی که الکتریکی ها به صورت جدی توسعه پیدا نکرده بودن گزینه مناسبی به نظر می‌رسید
    ولی حالا کسی حاضر نیست حتی یک صدم هزینه توسعه الکتریکی هارو برای توسعه هیدروژنی ها بزاره !

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Sina10

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      کسی حاضر نیست؟ خب معلومه ، همین ده سال پیش هم یک درصد هزینه سر بنزینی ها رو واسه برقیا خرج نمیکردن
      فناوری های متفاوت و جدیدتر زمان زیادی میبره تا کسی روش سرمایه گذاری کنه ، تویوتا و هیوندای فعلا در این بخش سرمایه گذاری کردن ، اگه موفق بشن اونوقت تمام راه بازار عوض میشه
      در صورت شکست برقیا با سرعت بیشتری پیش میرن

  7. میثم

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    واقعا باریکلا به هیوندای

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    احتمالا با ۶۹۰ اسب بخار یه سوپر اسپرت هست ولی هر چی که هست با این قدرت دیدگاه هارو نسبت به هیدروژن تغییر میده ، خیلی حرکت جالبی بود ، امیدوارم ماشین خیلی خوبی در بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    دوستان من یه سوال دارم که به متن ربطی نداره ، خواستم بدونم که تفاوت هوندا nsx و آکورا nsx چی هست که تحت د برند عرضه میشد و آرم های متفاوتی داشت

    1. Ninja

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      هیچ تفاوتی ندارند هردو هوندا هستند هردو یکی هستند فقط بعضی از ان اس ایکس ها توسط یکی از زیر مجموعه های هوندا یعنی اکورا تولید میشد و ارم اکورا رو داشت و بهش میگفتن اکورا همین
      قضیه خاصی هم نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Ninja

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اها داشت یادم میرفت اکورا برای امریکای شمالی بود و هوندا برای جاهای دیگه فکر کنم

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          ممنون ولی فکر کنم آکورا چون آرم آکورا داره کلاسش بیشتره😂

  10. Shelby csx3015

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من تازه وارد هستم و تجربه چندانی ندارم.

    ولی به نظر من سیستم هیدروژنی بهتر و پاک تر از سیستم برقیه. باتری های الکتریکی بعد از از کار افتادن تقریبا غیر قابل بازیافت میشن و بیشتر از c02 مضر هستن چه برای ما چه زمین.

    اما هیچ وقت هیچ کدومشون جذابیت و بی نظیر بودن موتور های درون سوز رو ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    آفرین به امید موفقیتشون…

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا