یکی از چیزهایی که واقعاً میتواند خاطر علاقهمندان خودروهای سوخت فسیلی را مکدّر کند، حرکت رو به رشد خودروهای هیبریدی در تصاحب قلبهایی است که قبلاً اهمیت چندانی برای این نوع خودروها قائل نبودهاند. در این میان، مدلهایی مانند مکلارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری، از جمله خودروهایی بودهاند که در تغییر این پیشزمینه ذهنی نقش داشتهاند.
در حالی که عملکرد خودروهای الکتریکی هنوز مسیر خود را طی میکند، ولی مدلهای هیبریدی جایگاه خود را در بازار دارند. یکی از خودروسازهایی که به دنبال سهم خود از این تغییر رویه بازار میگردد، خودروساز کرهای، هیوندای است. در حالی که هوندا اینسایت که تولید آن متوقف شده، نتوانست جایی برای خود دست و پا کند، هیوندای قصد دارد تا با ارائه یک مدل پلاگین هیبریدی هاچبک، بازار «پریوس» را مورد هدف قرار دهد. امّا چه انتظاراتی باید از این گزینه جدید هیوندای داشت؟ در ادامه برخی ویژگیهای احتمالی این مدل را بررسی میکنیم:طراحی دقیق و سیال
در تصویر اولیهای که از این مدل منتشر شده، طراحی آن از الگوی «گوهای-آئرودینامیکی» موجود در نسلهای قبلی «پریوس» و همینطور «اینسایت» پیروی کرده و از پنجره دو تکه در هاچ برای دید بهتر استفاده کرده است.
اگر آن را با پریوس مقایسه کنیم، این کابین ساده و معمولی به نظر میرسد، ولی تصاویر جاسوسی تا به امروز نشان میدهند که احتمالاً شرایط راحت و خوشایندی را در داخل این کابین داشته باشیم. طراحی داخلی از الگوی «سوناتا» استفاده کرده و در آن، مواردی نظیر گوشههای گرد و الگوهای آلومینیومی دیده میشوند. تزئینات داخلی از یک فضای با دو طیف رنگی بهرهمند شده است؛ یکی پنل درها و صندلیهای خاکستری روشن و دیگر ناحیه تیرهتر بالای داشبورد.
پیشرانه احتمالی
در حالی که سوناتا هیبریدی از یک موتور ۲ لیتری در کنار یک مکمّل الکتریکی استفاده میکند، این مدل پلاگین مبتنی بر النترا که برنامهریزی آن برای مدل ۲۰۱۷ است، به احتمال زیاد از موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با انژکتور مستقیم بهره خواهد برد که برای جثه کوچکش تناسب بیشتری دارد. در بخش الکتریکی، از یک بسته باتری لیتیومی استفاده میشود که میتواند یک دامنه تمامالکتریکی حدود ۶۴ کیلومتر را برای آن فراهم کند.
رقبای الکتریکی
هاچبک هیبریدی هیوندای، اول از همه باید با نسخه تازه تویوتا پریوس ۲۰۱۶ رقابت کند. از دیگر رقبا که بسته به بازار ممکن است متفاوت باشند، میتوان به نسل دوم شورولت ولت ۲۰۱۶، نیسان لیف، آئودی A3 ای-ترون و بامو 225xe اکتیو تورر اشاره کرد.
ZIPPO
۱۶ مهر ۱۳۹۴افرین بر هیوندای
واقعا خوشم میاد از تصاحب هیچ بازاری دست نمیکشه
هیچوقت دست از تلاش بر نمیداره و داره با سرعت نور پیشرفت میکنه
و از اینکه پا تو کفش بزرگانی مثل بنز و بی ام و تویوتا و فولوکس و….. هم کنه هیچ ترسی نداره
حتی قسمتی از بازار های اون ها رو هم تصاحب کرده
شایان
۱۶ مهر ۱۳۹۴قسمتی از بازارهای اونارو تصاحب کرده!!!! نه که این رندها هر سال دارن توسط کره ها فتح میشن و آمار فروششون و درصد فروششون داره به نابودی میره آقای مجسمه تعصب کسی که میره دنبال اتومبیل های بنز و ب ام و هیچ وقت نگاه هم سمت کره ای ها نمیکنه چه اینکه بخواد بخرتشون
mohammad_boss429
۱۶ مهر ۱۳۹۴حداقلش اینه که واسه پیشرفت تلاش میکنن. این تلاششون تحسین برانگیزه
great britain
۱۶ مهر ۱۳۹۴شایان انقدر تعصب به خرج نده یه موقع دیدی یه بازاری که ماله آلمانی ها بود توی خودرو سازی افتاد دست کره ای ها اونوقت از این نظرت پشیمون میشی!!! کره ای ها پیشرفتشون فوق العاده سریعه واین کار هم دور از انتظار نیست ممکنه فقط چندسال طول بکشه. اونا اگه عینه بعضی ها فکر میکردن اصلا توی این ضمینه وارد نمیشدن.تلاششون تحسین برانگیزه.
شایان
۱۷ مهر ۱۳۹۴پدال خواهشا نظر این آقا رو پاک کنید خوشم نمیاد این جوابمو بده یه جورایی توهین میدونم به خودم
mahdi
۱۶ مهر ۱۳۹۴خوشبحالت zippoدنیای تو خیلی کوچیکه خودتو راحت کردی ،.طرفداره یه برند هستی و خلاص.
great britain
۱۶ مهر ۱۳۹۴بعضی وقت ها چیزهای کوچیک از نظر تو mahdiکارهایی شگفت انگیزی میکنن که بزرگها از توانشون خارجه.
ارمان
۲۲ مهر ۱۳۹۴فیلم بت من زیاد مبینی؟
shahab
۱۷ مهر ۱۳۹۴ایولزدی به هدف
نوید جهرمی
۱۶ مهر ۱۳۹۴پریوس از قدیمی های بازاره و با قابلیت اطمینانی ک داره و قیمت مناسبش جایگاهش دست نخورده مونده و اختلاف فروشش با رقباش زیاده.
هیوندای هم اگر میخواد تو این زمینه رقابت کنه باید همین موارد رو در نظر بگیره. در صورت فرض ظاهر زیباتر و وارانتی طولانی تر، شروع رقابتش خوب میتونه باشه اما ب نظرم قاعده ب هم نمیخوره و باز پشت سر تویوتا میمونه.
امیرحسین
۱۶ مهر ۱۳۹۴اینکه کره هم ای ها میخوان به هر حوزه ای سرک بکشند به ضررشون تموم میشه.بعضی حوزه ها بسیار تخصصی هست و نداشتن دانش لازم باعث شکست میشه
برای نمونه تو بهترین ماشین های آفرود هیچ اسمی از کره نیست
نوید جهرمی
۱۶ مهر ۱۳۹۴اگه بخوای اینجور بگی ک ب قبل تر هم برگردی اصلا نباید ب خودروسازی سرک میکشیدن چون هیچ اسمی ازشون نبود.
احمد باقری
۱۶ مهر ۱۳۹۴اینجوری که نویسنده نوشته، مثل اکثر اوقات، همه جاش از یک خودرویی کپی کاری شده.
ali ayat
۱۶ مهر ۱۳۹۴این سونوتا هیبرید هم خیلی زیباست توجه نکرده بودم
فرزاد
۱۶ مهر ۱۳۹۴اینجا ایران است جایی که 90 درصد مردم پراید و پزو سور میشنوند ولی میگویند ماشین های کره ای خوب نیستند!
ali ayat
۱۶ مهر ۱۳۹۴ماشین کره ای خوبه
ولی ژاپنی بهتره
شایان
۱۶ مهر ۱۳۹۴نسبت به اروپائی ها آمریکائی ها وحتی ژاپنی ها آره خیلی هم پائین تره ولی نسبت به ایرانی های ***آسمون تا زمین بالاتره
امیر
۱۷ مهر ۱۳۹۴آدم فرقون هم سوار شه اینو میدونه کره ای در حد ژاپنی و آلمانی نیست.
سعید
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام
1 – خودروهای سوپر اسپورت HYBRIDE ساخت شرکتهای MC LAREN , PORSHE , FERARI خودروهایی بودند که برای امر دیگر طراحی و ساخته شدند و آن کمک از موتور الکتریکی برای جبران کم توانی لحظه ای موتور بنزینی بود ، مثلاً جبران توان خودرو در احظه شتاب گیری .
2- خوردو اینسایت ساخت شرکت HONDA هیدروژن سوز است ، نه های برید .
benz and porche
۱۶ مهر ۱۳۹۴کجا بازار لوکس سازهای قدری مثل بنز وبی ام دبلیو را گرفته .برند های خودرو سازی به صورت زیر در سایتinterbrand رنک مشود. 1-تویوتا 2- بی ام دبلیو 3- مرسدس بنز 4-هوندا . اونوقت هیوندا ی کجا تصاحب کرده بازار امریکا دست تویوتا وتوچین تو لوکس سازها دستBMWو مرسدس بنز وایودی است.zepo کلا فازت چیه؟
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴به نظرم قیافش بهتر خواهد بود
اما کیفیت و تکنولوژی تویوتا رو ترجیح میدم
mds
۱۶ مهر ۱۳۹۴نمی دونم چرا به کره افتخار میکنم
شایان
۱۷ مهر ۱۳۹۴مگه کره ای هستی؟؟؟؟؟ تعصب بی خود نداشته باش خواهشا اگه به تعصب باشه خیلی ها هم توانشو دارن هم خیلی ماهرانه و حرفه ای کار و انجام میدن
me84
۱۷ مهر ۱۳۹۴دارم تلاش میکنم این تعصب بی معنی رو از ذهنم پاک کنم که کره از ژاپن پایینتره یا ژاپن از آلمان و ….، به جای این افکار بیمورد باید مدیریت، هدف گذاری، تلاش خستگی ناپذیر و ثمره سختکوشی کره ای ها رو مد نظر قرار داد وگرنه خود هیوندای از ما بهتر میدونه که چه جایگاهی تو صنعت خودروسازی داره. فرق اونا با ما اینه که به موقعیت فعلی خودشون اصلا توجه نمیکنن و فقط به اهداف و آرمانهاشون نگاه میکنن و برای رسیدن به اون نقطه، تا سرحد مرگ تلاش میکنند. صحت این حرفهایی رو که زدم رو میشه از نتایجی که کره ای ها گرفتند سنجید.
حتی در مورد چینیها و حتی هندیها هم نباید اینطوری فکر کرد.
در واقع تنها موردی که کاملا حق به جانب میشه در موردش اینطوری فکر کرد، فرهنگ کار و تلاش ایرانیه، تو 90% زمینه ها.
شایان
۱۷ مهر ۱۳۹۴مطمئنا جنس آلمان و ژاپنی بهتر از کره ای هست اینو بازار و صنعت میگه نه یه سال دوسال بلکه سالها و دهه ها جنس کره همیشه درجه دو بوده آلمان و ژاپن و آمریکا موتور اقتصادیه مناطق خودشون و جهانن و مهم تر از اون مادر صنایع سنگین مادر تجهیزات سنگین ابزار دقیق در همه صنایع اینو میگم چون خودم صنعتیم تویه صنعت کار میکنم خبر دارم این سه تا کشور صنعتشون جدا از بقیست بقیه از این سه تا کمک میگیرن و مدلاشون از این سه تا کشور تامین میشه نتایجشونم واسه خودشون نگه دارن حاب دو دوتاست نه حرف ارزون تر از ارزنه یه عده
shahab
۱۷ مهر ۱۳۹۴به پریوس نزدیک هم نمیتوه بشه