هیوندای به شدت خواهان گرامیداشت تاریخچه خود است و سال پیش در هفته میراث خود در کره جنوبی خودروهای پونی و گالوپر را به نمایش گذاشت هرچند اقدامات هیوندای به این موضوع محدود نشد. به منظور گرامی داشت اولین خودروی تولید انبوه خود هیوندای تفسیری دوباره از پونی را در قامت کانسپتی الکتریکی ارائه داده است. تصاویر این خودرو توسط یکی از طراحان شرکت در فضای مجازی منتشر شده است.
شاید با خود فکر کنید این خودرو محصولی همچون هیوندای ۴۵ کانسپت است که پونی الهام گرفته اما در واقع با نسل اول پونی کامپکت روبرو هستیم که بجای قوای محرکه قدیمی خود از پیشرانه الکتریکی استفاده کرده است. جدای از این باید گفت هیوندای آیونیک ۵ نیز نسخه تولیدی از ۴۵ کانسپت میباشد.
اما مشخصات قوای محرکه الکتریکی پونی کانسپت مشخص نشده هرچند از نظر طراحی میتوان به چراغهای جلو و عقب مدرنتر اشاره کرد. چراغهای جلو گرد بوده درحالیکه نمونههای بکار رفته در عقب درست مثل آیونیک گوشهدار میباشد.
طبق گفته منابع مطلع، آینههای نصب شده روی گلگیرها در واقع دوربینهایی هستند که تصاویر را در کابین نشان میدهند. ظاهراً پشت آمپرها نیز به سبک مدلهای دهه ۷۰ میلادی طراحی شدهاند. در کل فکر میکنیم حفظ شاخصههای کلاسیک یک خودرو موضوع خوبی است.
باید گفت پونی الکتریکی کانسپت در واقع خودرویی تک ساخت بوده و فقط در معرض دید تماشاچیان قرار خواهد گرفت.
این کانسپت در موتور استودیوی هیوندای در بوسان کره جنوبی به نمایش گذاشته میشود.
مهزیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۰خامه
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فکرش را کنید ، کرهای و میراث ? !
وقتی میگن چاخان و کلاهبردارن و میخواهند تاریخ هم به دروغ تحریف کنند ، بعد بگید چرا نوید حرف زیاد میزنی و… !
تا همین ۲۰ سال پیش هرچی داشتند ، صدقهسره ژاپنیها با پلتفرم و مشخصات فنی ژاپنیها جولان میدادند و حالا یه پلتفرم اصل ژاپنی را برای خودشان میدانند ، پَ اَ ، پروگی در این حد !
***
کشور ترکیه و تاجیکستان هم مشاعیر و افتخارات ایران را مُفتی مُفتی تصاحب میشوند و جشن هم برایشان میگیرند اما یه مقام ایرانی رگ نداره واکنش نشون بده و… !
ماشالاه کلاهبرداری هم روش و موقعیتش عوض شده و باکلاس با جشن و پایکوپی هم برگزارش میکنند !
میثم
۲۵ فروردین ۱۴۰۰با بخش اول کامنتت اصلا موافق نیستم
بالاخره باید رشد کرد. حالا یا خودت آستین بالا میزنی، یا مشارکت میکنی یا کپی ولی در هر صورت مهم اینه که بخوای رشد کنی
تلاش کره ای ها و اخیرا چینیها برای من همیشه قابل احترام بوده هرچند ممکنه مثلا ژاپنیها رو بهشون ترجیح بدم.
Nima RST
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بیش از چهل سال که دارن ماشین میسازن و تمام دنیا از ماشیناشون پره
چرا که نه؟
بردیا
۲۵ فروردین ۱۴۰۰هنوز کار داره ولی خوشگله
محمد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این یه دونه میراث اونقدرم جالب نیست که دوباره بخواد تولید شه
MOHAMMAD.n.r
۲۵ فروردین ۱۴۰۰از پلتفرم و موتور میتسوبیشی استفاده می کرده.
سری موتور های 4g میتسو روش بود.
میتسو چه کردی با خودت…
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میتسوبیشی خودزنی کرد
صنعت خودروسازی کره و چین رو راه انداخت الان از هر دوشون عقب تره
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا میراثشون هم کاپیه.میتسوبیشی یک موقعی بود خیلیا نبودن …راه رفتن رو اون یاد داد به بعضیا.البته هولدینگش این قدر بزرگ هست و درگیر کار های دیگه هست اگه توانشو بذاره میتونه دوباره به میدان بیاد
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰جنگنده نسل ۶ می خوان بسازن
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کشتی سازی هم انجام میدن و البته لوازم تحریر هم میزنن حتی این روان نویس های تقریبا قدیمی هم پشتش نوشته میتسوبیشی
میتسوبیشی شرکت خیلی بزرگیه ولی خب خودروسازیش ضعیف شده
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بفرمایید دوستان من دقیق نمی دونستم این همه شاهد مثال تازه شنیده بودم تو صنایع اسلحه سازی و دفاعی و خودرو های سنگین هم هستند ولی اطلاع دقیق ندارم.
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۰وقتی عکس رو دیدم فک کردم تویوتا کارینا 1970 هست وقتی تیتر رو خوندم فهمیدم هیوندای !!!
toyota carina 1970
hyundai pony 1976
پس این صنعت کپی پیست ماله امروز و دیروز نیست سَری دراز دارد و تا 1970 پیشینه داره خخخ ولی دیگه افتخار نداره که
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بله جز رفتار و سیاستشون شده.البته اگه یکم مهربانتر نگاه کنیم کمی بهتر شدن ولی باز درصد خلوصشون پایینه!
Sina10
۲۵ فروردین ۱۴۰۰من از این سبک طراحی هیوندای که کلاسیکه خیلی خوشم میاد ، ایکاش همه ی مدلاش رو طراحی کلاسیک بسازه ، ایکاش همه برن سراغ اینکار
ولی هیوندای آنچنان میراثی نداره !!
آخرین میراثی که شاید ارزش داشته باشه ازش ، همون هیوندای جنسیس بود که همین چند سال پیش تولیدش متوقف شده بود?
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تنها چیزیش که باحال بود این سانتریفیوژ هاش بود??
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰???
بهنام
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میرات گذشته ؟؟؟؟ کدوم میراث ؟خخخخ
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰????میراث؟؟میراث هیوندای مثل پدری که ارث برای بچه هاش کلی قسط و وام گذاشته
datsun
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میراث میتسوبیشی یا هیوندای؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ فروردین ۱۴۰۰هیوندای؟میراث؟؟هنوز ۵۰ساله(اونم اِسماً) خودروساز شده تازه ای کاش ماشین خودشونم بود اونوقت یه چیزی اما این ماشین در واقع ماحصل آقای جورج تِرنبال ( از طراحان ارشد شرکت موریس) بود،حتی این پیکان خودمونم این بزرگوار داخلی سازی کردن و چندتا آرم فلش و پیکان بهش بستن تا از هیلمن هانتر تبدیل بشه به ثمره نبوغ مهندسین!?اونایی که با پیکان خاطره دارن رو درک میکنم ماشین بدی برای اون زمان نبود اما….
باید قبول کرد پیکان(هیلمن هانتر)جزو چرت ترین ماشین های انگلیسی بود،در جواب کسایی که میگن پیکان الهام بخش خودروسازی کره بوده و روس ها و عربا ازش استقبال میکردن باید بگم اون زمان کره جنوبی اصلا صنعتی به اسم خودروسازی نداشت که اومد از پیکان ما شگفت زده شد، عربا تا قبل انقلاب بیشتر شترسوار بودن??و البته روس ها هم هی آشغالایی مثل گاز و واز و کاماز و ماماز میساختن که دو قرونی ارزش نداشت!??البته الانم ماشین هاشون افتضاحه،همش شده لادا و یه یوآز و پاتریوت که از مونتاژی های ایرانم بدترن،به غیر از اینا،ایرانخودرو(ایران ناسیونال)از همون اولم ریشه خرابی داشت،پیکان که توی انگلیس گذاشته شد کنار فورا رفتن سراغ ۳۰۵،که بعدش انقلاب شد و از اون بدتر توی انحصار قرار گرفت،بعد اونم همش پژو و کرایسلر کمک ایران خودرو کردن تا سال ۸۳هم ساختنش،حالا هم روی پلتفرم های دهه ۸۰,۹۰میلادی پژو و موتورای افتضاح فرانسوی با تکنولوژی دهه ۹۰میلادی درجا میزنیم….
البته سایپا هم چندان عالی نبود و حداقل ماشین های بهتری تولید میکرد…
جنرالموتورز ایران و شرکت سهامی جیپ ولی عالی عمل کردن اما متاسفانه آخر عاقبت جالبی پیدا نکردن…
از دست این زمونه بی رحم…
MOS
۲۵ فروردین ۱۴۰۰میراث ??
Amirreza
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم پونی اولین خودرو هیوندای بوده
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰زیاد بد نیست می تونست بهتر باشه
میثم
۲۵ فروردین ۱۴۰۰نسخه اولیه رو کاری ندارم
ولی این کانسپته نمای سه چهارم عقبش کاملا کپی پاسات دهه 70 میلادیه
نمای جلوشم ار کارینای تویوتا وام گرفتن
سگ سرابی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰شاهین جان دستت درد نکنه
آیا کره شمالی صنعت خودروسازی دارد؟
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کرهی شمالی !!!!
نون نداره بخوره !
مردمش هنوز تو دوران بوق زندگی میکنند از بس که بسته نگهداری شدهاند !
مستند کرهی شمالی را ببین ، متوجه همه چیز میشوی !
به شما پیشنهاد میکنم کتاب ( رودخانهی تباهی ) را بخوانید ، فکر کنم لذتش را ببرید ، اما کتابهای بیشتری هم برای فرار از کرهی شمالی نوشته شده که من نخواندم ، اما هیجانشان بالاست !
کرهی شمالی ، تافتهای جدا بافته از جهان است !
یه چیز جالب که چند ماه پیش در سایت اسببخار یادم میاد تیتر زده بود ( کنایهی کیمجونگاون رهبر کرهی شمالی به خودروسازی ایران ) ??? فکرش را بکن چقدر بدبختیم که این نکبت کثیف هم به ما تیکه میندازه !
فکر کنم میخواستن پراید بکنن تو پاچشون ، فهمیدن ، وِلِش کردن ? !
سگ سرابی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰به هر حال ممنون
Sina10
۲۵ فروردین ۱۴۰۰حیف که یه بار هم جرمی کلارکسون نرفت کره شمالی ?
وگرنه میدیدیم اوضاعشون چجوریه
یعنی وقتی یه چند دونه اس کلاس گیرشون اومد همه مونده بودن چحوری این اس کلاسا رو پیدا کرده بودن
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰چند تا فیلم ساختن با یانگوم و جومونگ تاریخو تحریف کردن یک جوری قهرمان سازی کردن انگار اسکندر مقدونی بودن. کسی بهشون هیچی نگفت حالا حرف از میراث میزنن.
دمشون گرم تلاش کردن دست به زانوی خودشون گرفتن و بلند شدن ولی این دیگه دلیل نمیشه تا به جایی رسیدن شروع کنن به جعل و کلاه برداری.