هیوندای

هیوندای کانسپت هیدروژنی FE Fuel Cell را در ژنو رونمایی کرد

بخشی از طرح‌های آیندهٔ هیوندای شامل معرفی حداقل ۱۴ محصول سازگاربامحیط‌زیست تا سال ۲۰۲۰ می‌شود. به‌عنوان یکی از اولین قدم‌ها در این زمینه، سازندهٔ کره‌ای یک کانسپت هیدروژنی بنام FE Fuel Cell را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. نام این کانسپت مخفف Future Eco یا آینده‌ای سازگاربامحیط‌زیست است؛ اما مهم‌ترین ویژگی این کانسپت استفاده از نسل چهارم فناوری هیدروژنی پیل سوختی در آن است که بُردی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با یک‌بار سوخت‌گیری برای خودرو فراهم می‌کند.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-04

این تکنولوژی سلول سوختی جدید در مقایسه با نمونهٔ بکار رفته در مدل توسان IX35 Fuel Cell، بیست درصد سبک‌تر بوده، ۱۰ درصد بهره‌وری بیشتری دارد و از ۳۰ درصد تراکم بیشتری در هر پیل سوختی برخوردار است. علاوه بر این، در کانسپت FE Fuel Cell از باطری‌های قابل‌حمل استفاده شده است که می‌توان آن‌ها را از جای خود بیرون آورده و برای انرژی بخشیدن به دیگر وسایل استفاده کرد. همچنین در صندوق بار خودرو نیز یک شارژر یکپارچه تعبیه شده است که به شارژ یک اسکوتر برفی می‌پردازد.

نایب‌رئیس هیوندای «Woong Chul Yang» در مورد این کانسپت هیدروژنی گفته است:

«هیوندای دارای میراثی از ساختارهای نوآورانه در وسایل نقلیه‌ای با سوخت کارآمد برای پیشبرد توسعهٔ زیست‌محیطی در صنعت خودرو است. کانسپت FE Fuel Cell تکامل مهمی در رهبری تکنولوژی هیدروژنی ما است که ما را یک گام به جامعه‌ای هیدروژنی که در آن حمل‌ونقل پاک و کارآمد جریان دارد نزدیک‌تر می‌کند».

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-05

طراحی بیرونی این کانسپت از مفهوم طبیعت و آب الهام گرفته است که بر تولید آلایندگی صفر آن تأکید دارد. بدین ترتیب در نمای جلویی FE Fuel Cell شاهد چراغ‌هایی باریک و کشیده هستیم درحالی‌که LEDهای بومرنگ شکلی هم در زیر آن‌ها کار شده است. این در حالی است که در چراغ‌های عقب نیز همین طراحی بکار رفته است و در همین حال رینگ‌های غول‌پیکر خودرو هم طراحی شلوغ و جالبی دارند.

داخل FE Fuel Cell هم بسان نمای بیرونی در نهایت سادگی طراحی شده و در آن سه نمایشگر بزرگ و روشنایی محیطی آبی‌رنگ بکار رفته است. یکی از این نمایشگرها برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده درحالی‌که دومی جایگزین صفحه آمپر آنالوگ سنتی شده است؛ و درنهایت نمایشگر آخر نیز در کنسول وسط در محل دسته‌دنده نصب شده است و کنترل عملکردهای خودرو از طریق آن صورت می‌گیرد. در تلاش برای تقویت بیشتر تصویر سازگاربامحیط‌زیستی این کانسپت، هیوندای کابین آن‌را به یک مرطوب‌کنندهٔ هوا مجهز کرده است که از آب تولیدشده توسط سیستم هیدروژنی خودرو استفاده می‌کند.

hyundai-fe_fuel_cell_concept-2017-1024-0a

هرچند FE Fuel Cell یک کانسپت است اما هیوندای در نمایشگاه ژنو اعلام کرده است که این چیزی بیشتر از یک نشان‌دهندهٔ تکنولوژی خواهد بود زیرا بر اساس آن ساخت یک نمونهٔ تولیدی برنامه‌ریزی شده است که در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور هیدروژنی تولیدی از تعدادی از ویژگی‌ها و عناصر کانسپت FE Fuel Cell استفاده خواهد کرد؛ اما این کراس‌اوور که هنوز نامش مشخص نشده علاوه بر تجهیز به قوای محرکهٔ هیدروژنی هیوندای، از جدیدترین سیستم‌های کمک‌رانندهٔ هیوندای که «حس هوشمند هیوندای» نام دارد نیز سود خواهد برد که شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته می‌شود.

hyundai-fe_fuel_cell_concep

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کابینش عالی و توهم‌زاست!!
    آفرین به این پیشرفت ?
    دیگه دوران برند بازی‌ گذشته؛ هر کشوری و هر برندی که پیشرفت کنه، قابل احترامه❤

    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (256 ديدگاه)

      حق با شماست آقا فرشاد گل ولی به نظر من قضیه دوست داشتن یه برند بحثش جداس. مثل نوکیا که چند سالی هست که پیشرفت زیادی نداشته ولی هنوزم خیلیا دوسش دارن و دوست دارند که برگرده. کره ای ها هم خیلی پیشرفت داشتن ولی من هیچ وقت نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم.( کلا محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی یه چیز دیگن)

      Just France and Japan

  2. حميد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تلویزیونهای سامسونگ که ابزار جاسوسی أمریکا معرفی شد ماشینهاشون که جای خود داره این کره ایها

  3. sunmartin

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کیا هیوندا در زمینه الکترونیک خودرو و باطری های هیدروژنی جهش بزرگی کردند در حال حاضر در اکثر نمایشگاه های مطرح مثل ژنو نیویورک پاریس بسیار مطرح شدند با محصولاتی نظیر کیا استینگر کیا نیرو ای ایکس 55 کیا سورنتو کیا اپتیما و هیوندای ایونیک کانسپت جدید هیوندای بجز قسمت عقب خودرو که قدری ناملموس است در بقیه قسمتها خوب کار شده شاید در آینده شکل کلی خودروهای مورد تردد به این سبک و سیاق باشند

  4. احمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هیوندا همه چی تمام کابینش دیوونه کنندست
    خودرو های هیدوژنی خیلی پر هزینه و خطرناکه به نظر من به صرفه نیست

    1. ASA

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      درسته
      اما تنها راه بشره
      اگر عمومی سازی بشه، تا حد زیادی از پسش برمیایم
      مثل داستان اولین کامپیوترها که خیلی خطرناک و پر هزینه بودند
      اما با متمرکزشدن روی اونها، الان همه کامپیوتر دارن
      این هم جریان همونه
      درسته غیر قابل باوره
      اما اگر روش تمرکز بشه عالیه

  5. amin

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    به نظر من نمای جانبی و عقبش از لکسوس nx الگو گرفته

  6. Big daddy

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کشوری که خودروسازی رو با ما شروع کرده بود . :((((

  7. بهنام

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    افتضاح و فوق العاده آماتور

  8. امیرسابق

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    به نظر من بعضی از دوستان درباره همون پراید و پژو که تخصص دارن نظر بدن سنگین ترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا