سام کاویانی: میل به خرید خودروهای بلندقامت در جایجای این گیتی گردون سیر توفندهای به خود گرفته است و بیشک جامعه جوان ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اقبال شایان توجهی که طی سالیان اخیر به خودروهای شاسیبلند در کشورمان ایجاد شده تبعاتی را هم با خود به همراه آورده است؛ و آن هم افزایش پیاپی بهای انواع این کلاس فرای مرزهای عقل و منطق بوده است. البته این عامل با گرانی مقطعی نرخ ارز و کمبود گاه بیگاه برخی از مدلهای محبوب نیز گره خورده و جو بازار را از آنچه هست متشنجتر نموده است.
با کمال شگفتی، امروزه برخی از کراساوورهای پرطرفدار چینی به مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم نزدیک شدهاند و تنها کافی است که کمی احتیاط و خجالت کنار نهاده و از این حد نیز فراتر روند! برخی از کراساوورهای محبوب کرهای هم با جسارتی تام و بیهیچ شرم و آزرمی، هر چند وقت یکبار، برای خالی نبودن عریضه هم که شده، چند میلیون تومانی بر نرخ فروش خود میافزایند تا بلکه روزی فرا رسد که ژاپنیها را که هیچ، حتی ژرمنها را هم با برچسب قیمتی خود روسفید نمایند!
گواه این مدعا، رشد روزافزون بهای کراسهای وارداتی در چند ماه اخیر است. مثلاً نسخههای جدید دو بلندقامت محبوب بازار، یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج ۲۰۱۷، تنها بهصرف جایگزینی اتاق، از ارقام زیر ۱۶۰ میلیون تومانی سال پیش به اعدادی فراتر از ۱۹۰ میلیون رسیدهاند و هیچ بعید نیست که روزی از مرز بالای ۲۰۰ میلیون هم گذر کنند. دیگر کراساوور پرفروش بازار، یعنی سانتافه ۲۰۱۷، رقم ۲۵۰ میلیون تومان را هم درنوردیده است که بیشک عددی است سخت گزاف و شوکآور.
با عنایت به چنین وضعی و نبود هیچ گزینه بلندقامتی که زیر ۱۵۰ میلیون – در سبد عمده واردکنندگان خودروهای ژاپنی و کرهای – قیمت داشته باشد، بهتر است که این دسته از واردکنندگان، بر ورود کراساوورهای ارزانتر و اقتصادیتری تمرکز کنند تا بلکه مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و از ریزش احتمالی برخی دیگر نیز در آتیهای نزدیک جلوگیری نمایند؛ زیرا که احتمالاً در آیندهای نهچندان دور نهتنها بازار خودروهای بلندقامت ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومانی در کشورمان بدل به یکی از مهمترین، شلوغترین و رقابتیترین بازار خودرویی میشود، بلکه هر کس که بر شاهرگ آن مسلط گردد بردش تا سالهای سال تضمین خواهد شد. بهویژه، با ورود بلندقامتانی چون پژو ۲۰۰۸، رنو داستر جدید و چری تیگو ۷ که در آیندهای نزدیک صورت خواهد گرفت، کار فروش خودروهای شاسیبلند برای واردکنندگان ژاپنی و کرهای، بهویژه کیا و هیوندای بسی سختتر خواهد شد، زیرا که هر سه خودروی نامبرده بهاحتمالزیاد با بهایی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان عرضه میشوند و درعینحال، به حمایت مستحکم خودروسازان طراز اول کشور پشتگرم هستند. بیتردید همین موضوع مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید این سه خواهد کرد، زیرا گستردگی خدمات پس از فروش، کماکان یکی از مهمترین عوامل جهت خرید یک خودرو توسط آحاد هموطنانمان است و بیشک نمایندگان سایپا، ایرانخودرو و مدیران خودرو در سرتاسر کشور تا حدی میتوانند به این نیاز فراگیر پاسخ درخوری ارائه دهند.
در اینجا، بنده به معرفی دو کراساوور اقتصادی میپردازم که امروزه از بازار خوبی در کشورهای آسیایی برخوردارند ولی جایشان در بازار داخلیمان سخت خالی است. این دو بلندقامت اقتصادی شرقی در صورت ورود و عرضه با قیمتی مناسب میتوانند تحولی را در بازار کراساوورهای وارداتی رقم زده و حق انتخاب بیشتری را برای عمده مصرفکنندگان ایرانی تدارک ببینند. یکی از این دو خودرو از برند هیوندای کره است و آن دیگری هم از هوندای ژاپن.
هیوندای کرتا
هیوندای کرتا (CRETA) که از آن با عنوان هیوندای ix25 و هیوندای کانتوس (CANTUS) هم نام برده میشود، یک کراساوور جمعوجور است که برای نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی و به هیئت یک کانسپت در نمایشگاه بینالمللی خودروی پکن رونمایی شد.
پلتفرم این خودرو با دیگر ساختههای گروه خودرویی کیا/هیوندای ازجمله کیا سول، کیا KX3، کیا CEED و هیوندای الانترا همسان و مشترک است. هیوندای کرتا در ممالکی همچون چین، هند، برزیل، روسیه و الجزایر به تولید میرسد و در دو گونه تک و دو دیفرانسیل، در تیررس خریداران قرار میگیرد. در بازار هند، این خودرو با پیشرانههای متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه میشود. پیشرانههای دیزلی در احجام ۱.۴ و ۱.۶ لیتری ارائه میشوند که به ترتیب از توانی معادل ۹۰ و ۱۲۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۴ و ۲۶۵ نیوتن متر برخوردارند و پیشرانه بنزینی هم تنها در یک نسخه ۱.۶ لیتری عرضه میشود؛ نسخهای که توانی معادل ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را از خود تولید میکند. نیروی حاصل از پیشرانه بهواسطه یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای این خودرو منتقل میشود.
در این میان، نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی (۱۲۳ اسب بخاری) این خودرو میتواند در صورت ورود به بازار کشورمان توفیق بسیاری را از آن خود نموده و عرصه را بر دیگر رقبای خود سخت تنگ کند.
نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی هیوندای کرتا از چابکی نسبتاً خوبی برخوردار بوده و قادر است در عرض ۱۱.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت نهایی آن معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بین ۶.۵ الی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت متغیر است. طول/عرض/ارتفاع این کراساوور کوچک آسیایی معادل ۴۲۷۰/۱۷۸۰/۱۶۳۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با ۲۵۹۰ میلیمتر است. وزن خالص هیوندای کرتا معادل ۱۱۸۰ کیلوگرم است.
بهای نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی کرتا در بازار هند، بسته به تیپ رفاهی، بین ۹۴۰ هزار الی یک میلیون و ۳۱۸ هزار روپیه متغیر است که با تبدیل آن به دلار آمریکا ارقامی بین ۱۳,۸۳۰ الی ۱۹,۴۰۰ دلار به دست میآید.
هوندا BR-V
هوندا BR-V یک کراساوور میان سایز در قد و قواره امثال هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است که برای نخستین بار، در روز بیستم ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی و به صورت یک نسخه پروتوتایپ در نمایشگاه بینالمللی شهر گای کیندو (GAIKINDO) اندونزی به نمایش درآمد. این کراساوور میان سایز توسط مرکز تحقیق و توسعه آسیا&پاسیفیک شرکت هوندا طراحی و هدف از ارائه آن نیز، تسخیر بازارهای آسیایی بوده است. در حال حاضر، هوندا BR-V در کشورهایی همچون هندوستان، تایلند و اندونزی به تولید رسیده و به ممالک دیگری چون مالزی، فیلیپین و آفریقای جنوبی و… صادر میگردد.
پلتفرم BR-V با محصولات دیگری از هوندا منجمله موبیلو (MOBILO)، به ریو (BRIO) و آمیز (AMAZE) همسان و مشترک است و در حال حاضر نیز، با دو پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی عرضه میشود. پیشرانه بنزینی با حجم ۱.۵ لیتر از توانی معادل ۱۱۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۵ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز، از توانی معادل ۱۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر سود میبرد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، هوندا BR-V با دو گیربکس ۶ سرعته دستی و CVT عرضه میشود و در دو گونه تک و دو دیفرانسیل در دسترس خریداران خود قرار میگیرد.
ازآنجاییکه در ایران ورود نسخههای دیزلی یک خودرو با موانع متعددی مواجه است لذا تنها پیشرانهای که باقی میماند همان نسخه ۱.۵ لیتری بنزینی (۱۱۹ اسب بخاری) این خودروست. بیشک هوندا CR-V بنزینی با استعانت از پیشرانه بسیار پیشرفته i-VTEC خود، گزینهای سخت سازگار با آبوهوای گرم و سوزان کشورمان است و ازآنجاییکه ساختههای هوندا از دوام عالی برخوردارند و حتی برخی از محصولات ۲۵ سال پیش آن نیز – ازجمله سیویک و آکورد – کماکان در کمال صحت و سلامت و با حداقل استهلاک در جادههای کشور ما در حال ترددند، لذا عرضه این خودرو با بهایی رقابتی میتواند بسیاری از هموطنان را به خرید این بلندقامت زیبای ژاپنی ترغیب نماید. بهویژه که این خودرو از سایز مناسبی هم برخوردار است و در انواع ۵ و ۷ نفره عرضه میشود.
نسخه ۱.۵ لیتری بنزینی هوندا BR-V در زمانی بین ۹ الی ۱۰ ثانیه از حالت توقف به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرد و بیشینه سرعت آن نیز، بین ارقام ۱۸۰ الی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، متغیر است. مصرف سوخت ترکیبی در این پیشرانه حدود ۶.۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. طول/عرض/ارتفاع هوندا BR-V معادل ۴۴۵۵/۱۷۳۵/۱۶۵۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با ۲۶۶۰ میلیمتر است. وزن این خودرو بین ۱۱۹۹ الی ۱۳۰۶ کیلوگرم متغیر است.
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CARWALE.COM
HYUNDAI.COM/IN
و…
علی
۸ بهمن ۱۳۹۵هوندا BR-V
peyman
۸ بهمن ۱۳۹۵داداشه جای خیلی از خودروهای برند تو این مملکت خالی هست.مملکتی که مردمش در طول تاریخ خیلی سختی کشیده اند ولی چه کنیم حالا مدیران دلسوز ما رو از داشتن خودرو با کیفیت محروم کرده اند ولی خانواده و فرزندان خودشون اشکال نداره سوار ماشین مدل بالا بشن
sunmartin
۸ بهمن ۱۳۹۵4با تشکر از سام کاویانی با قلم شیوا و سخن نافذ خود دقیقا جمله افرادیکه استعانت تصرف و خرید suv و کراس آورهای فعلی بازار اجباری کشور راندارند میتوانند با خرید هیوندای کرتای زیبا و نیز هنودا brv با کیفیت و چابک با نیل به این هدف بیشتر هموار گردند این دوخودرو برای افرادی بمانند بنده و امثالهم همانند جواهری در بین انواع بدلیجات خودنمایی میکند متاسفانه با هیچ یک از خودروهای چینی موافق نیستم پس لاجرم افراد با طرز تفکری مشابه اینجانب یا باید عطای خودرهای بلند قامت را به لقای آن بخشیده و از خودروی فعلی خود ممنون باشند و یا دل به دریای مواج چینی ها زده و یک خودروی چینی را برگزینند همانند جک اس5 هایما اس 7 توربو و از فرانسوی ها کراس آور زیبای 2008 با کیفیتی که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد و من به شخصه آنرا در نمایشگاه احساس کردم
اما دو گزینه ای که اشاره کردید بی تردید بهترین گزینه ها برای بازار کشور هستند و جای خالی آنها کاملا مشهود است در پایان انتخاب بنده هوندا brv است علی رقم اینکه طرفدار برند های کیا هیوندا هستم ?
سام
۸ بهمن ۱۳۹۵خواهش می کنم دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
میلاد
۹ بهمن ۱۳۹۵جناب کاویانی
بهتره به جای ممالک، سرزمین یا کشور را بکار ببرین.
خودمون واژه های به این خوبی داریم نمیدونم چه کاریه که شما برای زیباتر کردن نوشته ها، واژه عربی بکار میبرین!؟
با واژه های پارسی نوشته ها زیبایی دوچندان پیدا میکنن.
با سپاس
Mehran
۸ بهمن ۱۳۹۵امیدوارم هرچه زودتر مردم ما از شر این خودروسازهای داخلی راحت شن که هرچی میکشیم ازوناست تا وقتی که خودروساز داخلی مون هرکار دلش میخاد میکنه وارد کننده هم ازون بدتر میکنه
hamid3x
۸ بهمن ۱۳۹۵فعلا که مردم باید هزینه سه مدل نهار و دسر و بیکاربودن همراه با حقوق و تمام مزایا کارمندان نخبه و توانمند شرکت ایرانخودرو و سایپا رو باید بدن و کیفیت خودروهای تولیدی کیلو چنده….
رامین
۹ بهمن ۱۳۹۵دقیقا…
یکی از اقوام ما معاون یه خودروساز داخلیه
ماشین خودش 200 میلیون
Parker
۸ بهمن ۱۳۹۵این دو ماشین واقعا عالیند.
باید وارد بشن.
از ماشین های چینی خیلی بهترن.
هوندا که فرانسوی ها رو هم روسیاه میکنه.
سامان اذری
۸ بهمن ۱۳۹۵بجز این دوتا به شدت جای
مزدا cx3 و cx5 خالیه
Parker
۸ بهمن ۱۳۹۵آره.
سری CX مزدا رو هم میخواستم نام ببرم.
ولی خودت میدونی معیار قیمت گذاری اینجا عرضه و تقاضا، وجهه ی برند، کیفیت و پرستیژ و قیافه ی ماشین هست.
این مقاله به بررسی خودروهای 100 تا 150 تومن اختصاص داشته.
با تجربه ی اخیرم از قیمت گذاری هیوندای i10 و Nissan X Trail فکر نمیکنم CX3 و بخصوص CX5 کمتر از 175 میلیون قیمت بخورن.
پس رقیب چینی ها و فرانسوی های مونتاژ داخل نمیشه. هر چند 1000 پله بالاتره.
سامان اذری
۹ بهمن ۱۳۹۵Cx3 تقریبا هم قیمت با نیسان جوکه
تو ایران 130 الی 140 قیمت خورده
ME84
۸ بهمن ۱۳۹۵درود
من از هوندا خیلی خوشم اومد.جالبه که حجم موتورش 100 سی سی از هیوندای کمتره وزنش هم بیشتره و ابعادش هم کمی بزرگتره، ولی شتاب و مصرف سوختش از هیوندای کمتره. استهلاکش رو هم که تو خود مقاله اشاره کرده . بنظر من طراحی هوندا شیکتر هم هست.
در ضمن آقای کاویانی بخاطر زحمت مقاله و ادبیات زیباتون سپاسگذارم
سام
۸ بهمن ۱۳۹۵لطف داری دوست عزیز،بسی مایه خرسندی است که این متن مورد توجه شما واقع گردید.
آرین
۸ بهمن ۱۳۹۵هیوندای کرتا تو مناطق آزاد هست، به هیچ عنوان با اقبال عمومی مواجه نشده، چون قیمتش با امکانات مشابه خیلی کمتر از نیسان جوک نیست و با توجه به بازار رقابتی تو این رنج قیمت ( حدود 60 تا 65در مناطق آزاد ) و از طرف دیگه ظاهر نه چندان جالب از نزدیک فعلا که خرید و فروش نمیشه.
ميلاد
۱۱ بهمن ۱۳۹۵حرفتون درسته توی منطقه اروند هم خیلی اقبالی نداره ، خود من یه ژوک 2015 برای بابام گرفتم 39 تومن خیلی هم ازش راضیه تازه ماشین ژاپنی هم هست
Man
۸ بهمن ۱۳۹۵خدایا این ………..
هوندا ۵۸ ملیونی رو میدن ۱۵۰ .
فقط افسوس.
دلم گرفت
رامتین
۸ بهمن ۱۳۹۵شکی نیست بزودی محصولات کره ای از ایران حذف میشن. نمایندگی رسمیشون هم از بین رفت. دیوانه هست آدم 250تومن بده سانتافه!!! سیتروئن الان کراس اوری بنام C3XR معرفی کرده که با موتور توربو 166 اسب توان داره و قراره 100تومن وارد کشور بشه (ابعادش کمی کوچیکتر از توسانه ولی هم قدرت با توسان 200تومنی). خدمات پس از فروش هم که بشدت کفه سیتروئن سنگینی میکنه. خب کی میاد 200 بده به توسان؟ بله اگر اختلاف قیمت 20تومن بود یه چیزی نه 100تومن. البته خوشحال میشیم کره از ایران بره و ژاپن، مثه نیسان، فولکس و رنو کاملا بیان. آقای گرامی نمایندگی کیا و هیوندا را براحتی رها کرد و رفت سمت آئودی. براش اصلا مهم نیست.
سامان اذری
۸ بهمن ۱۳۹۵اگه 100 تومن دادن بیا تف کن تو صورت من
اول یه نگاه به قیمت تیگو 5 بنداز بعد ببین سیتروئن رو 100 تومن میدن؟؟
Mehran
۸ بهمن ۱۳۹۵هیچ وقت گول مونتاژی های سایپا و ارانخودرو رو نخورید اینا میرن پشت محصولات سیتروئن و پژو قایم میشن چون با اون برند ها به اهدافشون نزدیکترن.هیچ وقت براتون سوال پیش نیومده که چرا اینا تو این ۲۵ سال با هیچ شرکت دیگه ای غیر پژو سیتروئن همکاری نکردن.الان مدلهای پایه ب ام و مثل ۳۲۰ و ۳۱۸ توی روسیه مکزیک چین اندونزی و حتی مصر تکرار میکنم( مصر)دارن تولید میشن بنز و تویوتا و نیسان و میتسوبیشی هم همینطور.ولی اینا فقط پژو میشناسن چرا؟
Parker
۸ بهمن ۱۳۹۵.
رامتین. شما چه تجربه ی تلخی از ماشین های کره ای داری ؟!
رامتین
۸ بهمن ۱۳۹۵صدا دادن ماشینی مثه اپتیما با 5000 کیلومتر خصوصا در سانروفش. واقعا نیسان تینا بهتر دیدم از اپتیما. اونم تیانا سال91 و اپتیما 2015. بنظرم ژاپن چیز دیگست.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۸ بهمن ۱۳۹۵عجب معیار دقیق و کاملی !! واقعا لذت بردم !!
خسته نباشی… خدا قوت…
همه ی تحلیلت رو از هزاران ماشین کره ای روی یک سانروف گذاشتی.
دمت گرم !!!
اونم مقایسه ی کیا اپتیما با برند درجه -1- ژاپن یعنی نیسان.
تکلیف خودت رو مشخص کن . بحث ماشین کره ای رو با ماشین فرانسوی میکنی بعد حرف از نیسان تیانا میزنی ! و میگی ژاپن یه چیز دیگست !! ???
چه ربطی داره ؟!؟
تویوتا کریسیدای نو مدل 1990 به همه ی ماشین های زیر 200 میلیون ایران شرف داره. کسی بحثی تو کیفیت ماشین ژاپنی نداره.
بحث نیسان نمیدونم چه ربطی داشت. خودت فهمیدی به من هم بگو.
Mehran
۸ بهمن ۱۳۹۵تقریبا خیلی غیر رسمی و یواشکی انحصار کیا و هیوندا به سایپا و کرمان موتور واگذار شدند به این شرط که اگر هر یه دونه خودرو که ازون برند ساختن مجوز واردات یه دونه خودرو رو بگیرن مثلا یه i20 مدل پایه بسازن یه سوناتا وارد کنن یا یه سراتو اشغالی مونتاژ کنن یه اپتیما ۲۰۰ تومنی وارد کنن حالا شما اسمشو چی میزارین من نمیدونم. اون اقایی هم که اسمشو بردین اصلا به سادکی از کیا و هیوندا نگذشت شما مطمئن باشین از خجالتش در اومدن
ایمان
۸ بهمن ۱۳۹۵رامتین جان تو رویا سیر میکنی ها!!
به قول این آقای آذری تیگو5 الان 99 تومن قیمت خورده
بیژن
۸ بهمن ۱۳۹۵رامتین جون ، در مورد قیمت سیتروئن داری اشتباه میزنی داداش…!
احسان(احسان سابق)
۸ بهمن ۱۳۹۵چند وقت پیش یه دوستی به من اعتراض به شدت سختی کرده بود که چرا زیاد فاز منفی میدم. البته بیشتر از این ناراحت بود که بر اساس یه تحقیق علمی در انگلیس گفته بودم ایرانی ها به طور متوسط جزو جوامع باهوش نیستن. انگار که من ایرانیا رو خلق کردم یا من تحقیق رو انجام دادم. والا تا حالا یه تست هوش درست و حسابی تو مدرسه و دانشگاه ازمون نگرفتن و جوابشو بهمون نگفتن که بدونیم جامعمون نابغس یا نه.
متاسفانه یه اعتقاد غلط تو ناخودآگاهمون داریم که فکر می کنیم همه چیز خود به خود درست میشه مثلا بیکاری خود به خود برطرف میشه، فساد خود به خود ریشه کن میشه، بازار خودرو خود به خود بهبود پیدا میکنه و … . من نمیگم نباید خوش بین بود اما اوضاع پدرانمون رو که نگاه می کنم میبینم که کل عمرشون برای رسیدن یه روز خوب در استرس سپری شد. کی همچین زندگی دوست داره؟
در ضمن شمایی که به من میگی برو هر جایی که دوست داری زندگی کن اصلا خودت میفهمی چی داری میگی؟ اگر میتونستم تا حالا 1000 دفعه این کشور رو ترک کرده بودم. متاسفانه نه انقدر شانس داشتم که نابغه بدنیا بیام و نه انقدر خوش یوم بودم که خانواده ثروتمندی داشته باشم. شاید یه زمانی اوضاعم خب بشه اما اون زمان دیگه به روغن سوزی افتادم و پیر شدم.
دوستان عزیزی که مدام نصیحت میکنید، از نظری خوشتون نمیاد گزینه دیسلایک هست. روی گزینه دیسلایک بکوبید و خلاص و دیگه نصیحت کردن رو بذارید کنار.
یوسف
۸ بهمن ۱۳۹۵ورود این دو خودرو واقعا هیچ دردی رو دوا نمیکنه، الان در بازار تنوع فوق العاده ای هست ولی با قیمت گزاف و مشکل اینجاست که زیر پنجاه میلیون گزینه به روزی وجود نداره، اومدن این دوتا که اقتصادی ترین و حداقلی ترین مدل های این دو برند هستند با قیمت بالای صد میلیون تنها باعث دلزدگی از این دو برند میشه، مشکل اصلی ضعف مفرط ارز ملی و حرص و طمع بی پایان ***.
آرمین
۸ بهمن ۱۳۹۵این سایپا و ایرانخودرو ی پررویی که من میشناسم تا پراید شاسی بلند و با 100میلیون نکنن تو پاچه ملت همین وضعیت ادامه داره
یووه تتل
۸ بهمن ۱۳۹۵واقعا این هیوندای با کیا دارن شورشو در میارن… هر سری جدید که میاد بیرون قیمتاشونم افزایش پیدا میکنه…واقعا ک *** .. هیچ کنترلی وجود نداره…این جوری پیش بره چند سال دیگه قیمتاشون میره رو میلیارد تومان..
چرا هان.. چرا.. چرا !؟
اون موقع که پراید هفت میلیون بود .. هیوندا کیا ۳۰میلیون به بالا… چینی نیوردن …چون فاصله قیمتی کم بود .. نمیتونستن زیاد به مردم بندازن…چون راحتی مردم واسشون مهم نیست…اما حالا که هیوندا کیا رفته بالای ۱۵۰میلیون تومان و پراید پژو ۲۰تا چهل میلیونن …بهترین موقع واسه انداختن جنس های چینه!؟!!!!!
AK_007
۸ بهمن ۱۳۹۵مقصر شرکت های داخلی هستن
هیوندا و کیا چیکار کنن?!
حمیدرضا
۸ بهمن ۱۳۹۵من جای کرتا رو خیلی خالی میدیدم ولی هوندا رو نمیشناختم البته هوندا بیشتر نظر من رو جلب کرد ولی درنهایت عمرا اگر هیچ کدوم وارد بشن
h112
۸ بهمن ۱۳۹۵همین دوتا ماشینی که نام بردید تو ایران خیلی خوش بینانه کلاس پایه اش بالای 100 میلیون در میاد…
mohammad fm480
۸ بهمن ۱۳۹۵ضمن تشکر از اقای سام کاویانی عزیز که مقالات بسیار جالب در سایت قرار میدهند.
هوندا brv از کرتا قشنگتره و انتخاب من در این مقالست
سام
۸ بهمن ۱۳۹۵خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
هاشم
۸ بهمن ۱۳۹۵یعنی این چپاول گران پول ملت بیان خودرویی مانند هوندا را بدن 13400 دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه میشه؟؟؟؟؟؟
Radison
۹ بهمن ۱۳۹۵اینجا جاش نیس ولی من امروز با کیا سورنتو جدید آشنا شدم…واقعا رقیب خوبی برای سانتافه اس.
شایان
۹ بهمن ۱۳۹۵هروقت به کرتا نگاه میکنم فکر میکنم یه شرکت چینی ناشیانه و واضح از روی سانتافه کپی کرده اصلا به محصولات دیگه هیوندای نمیاد یه جورایی نچسبه
اشرفي
۹ بهمن ۱۳۹۵سیتروئن C3XR
، 100 میلیون. شوخی میکنی مهندس. کمتر از 160میلیون نیست قیمتش؟!
ho33ein
۱۰ بهمن ۱۳۹۵این مدل هوندا سانروف هم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امین
۱۰ بهمن ۱۳۹۵چندروز پیش برنامه ماشین شبکه VOA داشت شاسی بلندهای بازار آمریکا رو نقد میکرد
عین عبارت درباره سانتافه: شاید بشه گفت بین این چند خودرو سانتافه از همه بدقیافه تر باشه و چابکی لازم رو نداره
عین عبارت درباره سورنتو جدید: سواری خوبی نداره تکون های زیادی وارد میکنه و راننده راحت نیست از لحاظ قیافه شاید بشه گفت بهترین قیافه رو بین این چند مدل داره
و جالبتر اینکه بین فورد و شورولت و هیوندای و کیا و هوندا و نیسان، نیسان رو بهترین دونستند از لحاظ قدرت، اقتصاد سواری و راحتی و چابکی