هیوندای آزرا جای خالی بین سدان متوسط سوناتا و لوکسترین مدل این شرکت یعنی جنسیس را پر میکند. کارخانه هیوندای نسل جدید این مدل را با عنوان گرنجور (بعضی ها در ایران به اشتباه گرندیور تلفظ می کنند) وارد ایران کرده است. گرنجور با دو نوع موتور ۳ لیتری و ۲.۴ لیتری به بازار عرضه شد که مدل سه لیتری آن که هم اکنون وارد ایران شده است، قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت میباشد و مدل ضعیف تر آن ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید میکند.
گرنجور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر میاد که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتوان اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ کند، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای ماهیچه ای تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد، به طوری که در زمان حضور سوناتا ۲۰۱۱ شاهد این بودیم که سوناتا از تمامی خودروهای موجود در آن زمان کاملا متمایز بود و بیشتر از هر خودروی دیگری، بیننده رو سمت خودش جذب می نمود، پیرو سیاست تازه شروع شده هیوندای، سری جدید آزرا هم همانگونه که ذکر شد، دارای خطوط تیز و شکسته بوده و این خطوط حتی روی چراغ ها هم اثر بخش بوده اند، اما این تغییر کمی بیش از حد از طرح سوناتا تقلید شده بود که شاید در نگاه اول احساس کنید که با یک سوناتا ۲۰۱۱ رو به رو هستید! اما با نگاهی دقیق تر خواهید یافت،گرنجور، ماهیچه ای تر شده و همچنین فاصله دو محور از هم بیشتر گردیده و این باعث شده تا ظاهر گرنجور، یک ظاهر نازک نارنجی مثل سوناتا تکراری نباشد.
پیشرانه استفاده شده روی مدل های وارداتی شرکت آسان موتور، همانگونه که گفته شد، ۳ لیتری با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت میباشد که از تکنولوژی ساخت بالایی برخوردار است و با بهره گیری از گیرباکس پیشرفته ۶سرعته، از این رو احتمال میرود که مصرف سوخت پایینی داشته باشه!
در نمای ظاهری خودرو، به چراغ کوچک LED که به صورت نواری در نمای خودرو به چشم میخورد، و رینگ ۱۸ اینچی و سایر موارد میتوان اشاره کرد که رینگ ۱۷ اینچی هم برای این مدل قابل سفارش میباشد.
در بخش امکانات رفاهی گرنجور باید به ماساژور صندلی راننده، گرمکن فرمان و صندلی برای همه چهارسرنشین، پرده های آفتابگیر جانبی سرنشینان عقب، دریچه های کولر جداگانه برای سرنشینان عقب، با قاب فیبر کربن، سقف پانوراما و در بخش امکانات ایمنی میتوان به اضافه شدن ایربگ محافظ زانوی راننده که جمعا گرنجور دارای ۱۳ایربگ میباشد و همچنین کروز کنترل هوشمند به طوری که در هنگام نزدیک شدن به خودروی جلویی به از برخورد شما با اتومبیل دیگر جلوگیری میکند و … اشاره کرد.
قیمت گرنجور در تاریخ ۸آذر ۷۸ میلیون تومان از سمت نمایندگی هیوندای اعلام شده است.
با تشکر از شرکت آسان موتور کرمان-نمایندگی دلیلی که امکان گرفتن این گزارش رو فراهم کردن و با تشکر از آقای نیما رفعت نامی که با توضیحاتشون نونستیم این متن رو برای شما آماده کنیم و در پایان تشکر میکنم از دوست خوبم سورج رکن آبادی که زحمت عکس گرفتن از گرنجور رو کشید.
مهیار
۱۳ آذر ۱۳۹۰سلام
ماشینی هست با امکانات خوب من دوستم خریده اما سواری خوبی نداره و واقعا 75 تومن نمی ارزه .
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۰به نسبت نسل قبل خیلی بهتر شده ولی بیشتر از70 نمی ارزه.
آقایی
۱۴ آذر ۱۳۹۰خیلی ماشین خوبیه فقط قیافش یکم ترسناکه
امین کیخا
۱۵ آذر ۱۳۹۰من تا حالا چند تا هیوندا داشتم الان هم ورا کروز دارم فکر میکنم با تغییر ارزش برابری پول باید تصور مون در مورد نرخ ماشین را عوض کنیم تا حالا ماشین گرون نخریدم ضرر کنم.
ولی
۱۵ آذر ۱۳۹۰دلخواه من نیست.من با میتسوبیشی سر خوشم در حال حاضر جیپشو برا سال 1984دارم خدائی نسبت به کلاسش نمونه نداره.اینو بگمفقط باهاش صخره نوردی نکردمو بس
مهندس حمید حسن پور
۱۶ آذر ۱۳۹۰هندلینگ هیوندای هنوز مشکل داره و احتمالاً طراحی ظاهری آن بعد یکی دو سال کاملاً کسالت آور میشه! مشکلی که زمانی خودروهای ژاپنی با اون دست به گریبان بودند.سوناتا 2011 که زود به صداهای اضافی می افته، امیدوارم این نتیصه در آزرا برطرف شده باشه.
بابک
۱۶ آذر ۱۳۹۰ازنظر ظاهر سوناتا خیلی خوشگلتره
ساسان
۱۸ آذر ۱۳۹۰متاسفانه تقریبا همه خودروهای کره ای خشک هستند وضربات تعلیق به خوبی خودروهای ژاپنی مثلا تویوتا خنثی نمیشود ودر جاده های پر دست انداز کشور ما برای افراد حساس مشکل ایجاد میکندو بنده فکر میکنم آزرا 2012 هم از این قائده مستثنی نباشد البته در هیوندا ورا کروز این مساله بهتر شده.اکثر خودروهای کره ای نون آپشنهاشونو میخورن.
حمید
۱۸ آذر ۱۳۹۰صاحب این ماشین هستم فوق العاده است
حسین
۱۹ آذر ۱۳۹۰حمید جان لطفآ در مورد ماشینت توضیحات بیشتری بده واینکه ارزش خرید داره یا نه؟
ممنون
محمود
۲۰ آذر ۱۳۹۰من تجربه ی رانندگی با آزرآ 2012 را ندارم ولی طبق کاتالوگی که ترجمه کردم فهمیدم که این ماشین از سیستم تعلیق و هندلینگ فوق العاده پیشرفته و نرمی برخوردار است.
مهندس حمید حسن پور
۲۲ دی ۱۳۹۰تو تبلیغات خیلی چیزا میگن که در عمل میبینی راضیت نمیکنه! حتی ممکنه از نظر من که مثلاً ماکسیما قبلش داشتم خیلی ماشین نرمی باشه اما از نظر شما که سیتروئن c5 داشتی بیش از حد خشک و آزار دهنده باشه!
رضا از اهواز
۲۲ آذر ۱۳۹۰اتفاقا بر عکس نظر آقای ساسان باید عرض کنم اکثر خودروهای کره ای دارای سیستم تعلیق نرم هستند و عملکرد خوبی در جاده های ایران دارند. برای مثال انواع دوو. یا انواع هیوندای های قبلی مثل آزرا ، وراکروز یا آوانته.
بهنام
۲۸ آذر ۱۳۹۰سلام
ببخشید که در بخش مربوط به هیوندای می نویسم.
می خوام بدونم آیا کراندو KORANDO مدل 2011 وارد بازار ایران شده؟ قیمتش؟
بهراد
۱۶ دی ۱۳۹۰مایک گرنجور فول اپشن شرکتی داریم واقعا خودروی خوب عالی است من نسل قبل ان را سوار شده بودم واقعا نسل جدید زمین تا اسمان با نسل قدیم فرق کرده و تقریبا همه چیزش عالی و فوق العاده است
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۰سلام من ماشینه آزرا 2012 خریدم سواریش و شتابش عالیه نصبت به سانتافه همچیش عالیه هندلینگش حرف نداره من با 40 تا سرعت باهاش در زدم ماشین حتی کجم نشود خیلی نرمه کمکاشم خوبه فقط ضعفش ارتفاعشه که تو جاده های کوهستانی نمیشه باهاش رانندگی کرد ارتفاعش خیلی پایینه
اکبری
۴ بهمن ۱۳۹۰لصفا کسانی که ازرای گرنجور 2012 دارن توضیح بیشتری درباره این ماشین بدن. من قصد خریدشو دارم.
علی
۴ بهمن ۱۳۹۰می بخشید میخواستم بدونم ایا ازرا2012 تو نمایندگی هست؟
محمد از بوشهر
۵ بهمن ۱۳۹۰سلام دوستان. لطفا اکه کسی هست که قبلا سوناتا ۲۰۱۱ داشته، الان ازرا ۲۰۱۲ داره این دوتا ماشینو از لحاظ سواری و راحتی مقایسه کنه. مرسی…
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۰من به عنوان کسی که رانندگی با آزرا 2011 و تویوتا آریون 2011 را تجربه کرده باید بگم که هندلینگ و نرمی آزرا به مراتب بهتر از آریون است. زمان شروع حرکت آزرا، راننده جهش و عکس العمل بلافاصله ماشین را پس از فشردن پدال گاز حس میکنه در صورتیکه چنین چیزی در تویوتا آریون اتفاق نمی افته. آپشنهای آزرا غیرقابل چشم پوشیه. البته شکی در کیفیت اتوموبیل های تویوتا نیست ولی بنظر من تواناییه اتوموبیل های هیوندای در رقابت با تویوتا در بازار بین المللی و آمریکا خود بیانگر خیلی مسایل است.
مسعود
۱۹ بهمن ۱۳۹۰خوش به حالتون که دارید واین جور ماشینا سوارمی شید و ابراز نارضایتی هم می کنید. ما که دلمون به همون پرای هاچ بکمون خوشه
شایان
۲۰ بهمن ۱۳۹۰من تا حالا همچین ماشینایی نداشتم اما به لحاظ اطلاعاتی از مشخصات فنی کیفیت و آپشن این خودوها مطلع هستم هیوندای گرنجور نسبت به نسل قبلی (آزرا)واقعا عالیه.
امیدوارم منم یه روز بتونم از این جور خوروها بخرم.
یعنی میشه؟
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۰ازارا 2012 با این بدنه جدیدش تا 2 سال یا 4 سال بیشتر دوام نمیاره درسته شتابش زیاده و امکاناتش ولی به این قیمت نمی ارزه چه تویتا چه هیوندا البته تویتا زودتر گلگیر رشون لغ میشه از ریخت اوللشون میفتن ولی تویتا موتورش مطمن نرمتر کم شتاب تر کم مصرف با امکانات کمتر دوتاشون در یه حدن ولی با این قیمت نمی ارزن وراکروز خوبه از نطر من اونم گرون هست ولی با این قیمتای دیگه این بهتره
امیرحسین
۶ اسفند ۱۳۹۰من هم پشت آزرا2012 نشستم هم پشت ماکسیما.ماکسیما داخلش راحتتره.شاید خیلی آپشن نداشته باشه ولی خیلی نرمتره.از لحاظ شتاب و سرعت هم که حرفی واسه گفتن نیست.ماکسیمای دستی تو شتاب اولیه از جنسیس کوپه هم بهتر میره.باور ندارین امتحان کنین.استحلاک ماشین های هیوندای هم واقعا بالاست
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۰من سواری با ماشینای زیادی رو تجربه کردم!
هرکی میگه مارکهای قدیمی هنوز بهترند اشتباه میکنه.
دیگه خودروسازهای خارجی زمانشونو صرف طراحیهای اولیه نمیکنن:از این رو رقابت خیلی نزدیک میشه پس شرکتهای قدیمی که بازار رو در زمان فقر صنعت اتومبیل به دست گرفتندو جایگاه خوبی در بین متقازیان پیدا کردند زیاد مایل به جنب و جوش نیستند. بدیحی ست که رقیبان گوی رقابت را ربوده اند!
آرش
۱ فروردین ۱۳۹۱باسلام.من کیا کادنزا دارم و موتورش 3500 سی سی هست که نسبت به آزرا قدرت و شتابش بیشتره.ولی آزرا از لحاظ ظاهری عضلانی تره و چراغهای جلوش از لحاظ زیبایی واقعا بی نظیره.4 سیلندر این ماشین که 2400 سی سیه اصلا به درد نمیخوره.
وحید
۷ فروردین ۱۳۹۱قیمتش شده 100 میلیون .
atila
۷ فروردین ۱۳۹۱اگه پول مفت دارین برین این ماشینو بخرین دسته چندم زاپنیها به این بزک شده ها میرزه
محسن
۸ فروردین ۱۳۹۱متاسفانه این ماشینی که این همه تعریف می کنید تا کنون فقط 3 عدد در امریکا فروش داشته.
بله فقط 3 تا…
چون هنوز ما خودروی با کیفیت سوار نشدیم که به این دست ماشین ها می گیم با کیفیت.
تو این سبک می شه به سری 5 بی ام دابلیو و سری ای و سی مرسدس اشاره کرد.
مهرداد
۸ فروردین ۱۳۹۱خوشبحالتون من نه ماشینی دارم نه موتوری نه دوچرخه.
جان من سوار میشین چه لذتی داره, خوشبحالتون نفس کشیدن براتون راحته.
mehran
۱۵ فروردین ۱۳۹۱salam man mikhan gerangur age dorost neveshtam bekharam kasi moshakhasate folesho midone?