نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: نمیتوان خودروی هیوندای i20 را با وجود حذف دو درب و استفاده از نام کوپه، بهعنوان یک هاچبک داغ قلمداد نمود. این اولین خودروی i20 سه درب این شرکت میباشد که با طراحی شیکتر، اسپرتتر و جذابتری همراه شده است.
چند ماهی از معرفی هیوندای i20 پنج درب جدید که یک هاچبک آرام و خانوادگی در سگمت B و رقیبی برای فورد فیستا است، میگذرد. با این وجود، مدل سه درب تا حدودی با این خودرو، متفاوت به نظر میرسد. این تفاوت تنها به علت حذف دو درب یا کاهش ۲۵ میلیمتری طول خودرو نیست. این خودرو کمارتفاعتر و با سقف شیبدارتر است. ستونهای وسط و قسمتی از انتهای ستون C نیز به رنگ تیره درآمدهاند. سقف نیز از شیب ملایمی برخوردار است. سپر و جلوپنجره شش ضلعی از طراحی اسپرتتری برخوردار شدهاند و سیمای خودرو درمجموع، هیجانانگیزتر شده است. فرمان اسپرت گرمکندار و تجهیزاتی چون هشدار خروج از خط نیز به این خودرو افزوده شدهاند. هیوندای برای این خودرو از چرخهای اسپرت ۱۷ اینچی استفاده کرده است. بعلاوه یک اسپویلر بزرگتر در انتهای سقف به چشم میخورد. ظرفیت فضای بار هم با ۱۰ لیتر افزایش نسبت به مدل ۵ درب به ۳۳۶ لیتر رسیده که حتی از فورد فوکوس هم بزرگتر است. قدرت بخش این هاچ بک جدید، همان موتورهای ارائه شده برای مدل ۵ درب است. از جمله موتور ۱.۲۵ لیتری با قدرت ۸۴ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر و یا موتور ۱.۴ لیتری ۱۰۰ اسبی و ۱۳۴ نیوتن متری و یا موتور دیزلی ۱.۴ لیتری ۹۰ اسبی و ۲۴۰ نیوتن متری. گیربکس نیز برای انواع بنزینی از نوع ۵ سرعته دستی و برای سایر مدلها از نوع شش سرعته اتوماتیک میباشد. گیربکس ۴ سرعته خودکار نیز برای مدل بنزینی ۱.۴ لیتری قابل سفارش است. البته از سال آینده موتور جدید و نوآورانه سه سیلندر ۱.۰ لیتری T-GDI توربوشارژر هیوندای-کیا هم روی این خودرو قرار میگیرد. پیشرانهای که نخستین بار بر روی کیا سید قرار خواهد گرفت و قدرت آن ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۷۲ نیوتن متر میباشد. هیوندای i20 کوپه، بخشی از برنامه حرکت هیوندای برای سال ۲۰۱۷ است که شامل معرفی ۲۲ خودروی جدید در این بازه زمانی میشود. با ارائه مدلهای با ظاهر جوانپسندتر میخواهد کمی رکود ناشی از تغییر نسل مدلهای خود و فروش اندک ولوستر در اروپا را جبران نماید.۲۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
صادق
۱۷ اسفند ۱۳۹۳از i20 و i30 خیلی خوشم میاد
مخصوصا i20
دیگه اینکه کوپه هم هست!
>>این کارخونه های آلمانی هم تا همه رو از راه به در نکنن دست بردار نیستن! این همه افزایش مدل بیشتر برای رقابت با نمونه های اروپایی، به خصوص آلمانی هستش، کادیلاک رو که از اون ور از راه به در کردن، هیوندای هم از اینور ;) <<
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۷ اسفند ۱۳۹۳برا من خوبه
M5
۱۷ اسفند ۱۳۹۳هیوندای داره کمی اصالت پیدا میکنه !
E 36
۱۷ اسفند ۱۳۹۳هر خبری از هیوندای میاد آدم غافلگیر میشه ! واقعا باید تحسین کرد این کره ایارو
شایان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳بقیه میتونن بکنن مطمئن باش اگر توانشو داشتن این کارو میکردن البته چه بهتر که امثال هیوندای کره که به نظرم آشغال ترین و بی کیفیت ترین و عقب افتاده ترین سیستم های اتومبیل و با کپی از این و اون خودشونو به اینجا رسوندن از راه به در شن کره مدرن شده چینه هر دو یه جور آشغالن
CBR400
۱۸ اسفند ۱۳۹۳آقا شایان نه هیوندای آشغال و بی کیفیت و عقب افتاده است نه کره ایها . جوری حرف میزنی هر کی ندونه فکر میکنه یه عمره توی کشور کره زندگی میکنی و زیر و بم کره ایها در ساخت خودرو را از بری . فقط نگو این حرف من درسته که اصلا این حرفا به قول معروف توی کتم نمیره و محاله باور کنم . کره ایها هر چی باشن مثلا تقلید کار نیستن . یکی از بستگان ما تا الان دو تا ماشین کره ای داشته . به نظرت اگه این ماشینها آشغال و بی کیفیت بودن نه تنها بستگان ما بلکه دیگر خریداران ماشینای کره ای این خودروها رو میخریدن ؟ خودت رو فقط برای چند دقیقه بزار جای یکی از خریداران ماشینای کره ای . برای خریدن این ماشین فرضی همه جاش رو بررسی میکنی و اثری از کیفیت پایین و آشغال بودن نمیبینی . قطعا با دیدن ماشینی که هم کیفیت کابین و مونتاژ و … خوبه برای خریدش اقدام میکنی . میگی کره ایها – با کپی از این و اون خودشونو به اینجا رسوندن – . هیوندای پونی توسط ایتال دیزاین طراحی شده . اگه شباهتی بین پونی و ماشینای دیگه باشه تقصیر هیوندای یا کره ایها نیست . بلکه تقصیر ایتال دیزاینه که این ماشینو طوری طراحی کرده که شبیه دیگر خودروها بشه . قطعا ایتال دیزاین نمیخواسته این اتفاق بیوفته . بیشتر خودروهای موفق و پر فروش هیوندای { و سنگ یانگ و دوو } توسط ایتال دیزاین طراحی شدن . اگه هم پای تقلید و کپی کاری در میان باشه تقصیر ایتال دیزاینه که این ماشینا رو طراحی کرده . نه کره ایها . بدون شک ایتال دیزاین هم نمیخواسته این ماشینا رو طوری طراحی کنه که شبیه دیگر خودروها باشن . در مورد کیا هم باید بگم بیشتر ماشینهای قدیمی کیا توسط مالکان اصلی این خودروساز با نام کیا در بازار کشورهای مختلف تولید شده . مثلا کیا پراید . این ماشین توسط فورد طراحی و ساخته شده . ولی بعد خرید بخشی از سهام کیا توسط فورد فورد فستیوا با نام کیا پراید در کره فروخته شد . برخی از خودروهای کیا توسط مزدا یا برخی از خودروسازانی که با این خودروساز همکاری داشتن تولید شده . خودروهای جدید کره ای هم تکلیفشان معلومه . مثل کیا . اگه میگن کیا تقلید کاره دلیلش اینه که peter schreyer ماشینای کیا رو طراحی میکنه . در یک نشریه مربوط به سال 89 نویسنده ای گفته بود کیا forte از هوندا سیویک تقلید کرده . درصورتیکه کیا این ماشین رو طراحی نکرده . بلکه peter schreyer این ماشین رو طراحی کرده . کیا کپی کار نیست . از این حرفت خجالت بکش . راستی این حرف رو که زدی تاثیر خیلی زیادی روی من داشت . و باعث شد برای همیشه پدال رو ترک کنم . فعلا توی پدال هستم . تا کی معلوم نیست . شاید همین فردا خداحافظی کردم . شاید هم هفته دیگه . فعلا چیزی قطعی نیست .
احسان(احسان سابق)
۱۷ اسفند ۱۳۹۳این ماشین فقط واسه شهر ساخته شده اما ملت تو ایران با اینا ازاهواز بلند میکنن میرن مشهد
Pooya
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام. حرف شما زیاد معنی نداره. ( مگه اینکه جک حساب کنیم. ) چرا چون شما حساب کنید هر خانواده بخواد برای شهر، خارج شهر، مسافرت، تفریح و … یک ماشین داشته باشن. چی میشه. و وقتی ماشین شهری می خرید دلیل نمیشه که وقت باید داهل شهر برونیش. مثل لپ تاپ که وقتی وقت برای بازی می خری دلیل نمیشه نه تونی کار های دیگه ای هم باهاش بکنی.
احسان(احسان سابق)
۱۷ اسفند ۱۳۹۳منظورم دقیقا همین بود که گفتم.اگر یه خانواده با پراید بره مسافرت دلیلش حتما نبود بودجه هست اما کسی که این رو می خره حداقل میتونه زانتیا یا 407 دست دوم داشته باشه که باهاش بره تو جاده.ماشین هرچقدر هم که مدرن باشه اما باید به جثه و هیکلش نگاهی بندازی ببینی در چه حده
شهریار
۱۷ اسفند ۱۳۹۳با توجه به وضع نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی شما هم اگه تمام داراییت یه خودرو باشه مجبوری باهاش هم کار کشاورزی بکنی هم تجارت و هم باهاش از جنوبی غربی ترین نقطه ایران به شمال شرقی ترین نقطه ایران سفر کنید…زیاد سخت نگیرید..مهم اینه که دور هم جمع باشیم وخوش بگذرونیم و بعضی وقتا همونطوری دسته جمعی بریم ته دره یا زیر یه هجده چرخ که اونم راننده محترم تریلی به علت داشتن بیمه تکمیلی و هزار کوفت و زهرمار دیگه بگه کشتم که کشتم …دیه شون رو میدم …..علت تصادف رو هم خواب آلودگی راننده و صحبت کردن با موبایل و… اعلام میکنن…دیگه تکنولوژی پایین پراید که مال زمان وایکینگهاست و خرابی جاده و نبود علایم هشدار دهنده و و اینا هیچکدوم تاثیری نداشتن..
خلاصه اینکه برای بعضی از خونواده های ما داشتن حتی یه پراید مدل خیلی پایین هم آرزوست …دیگه کاربرد چه میفمنند چیه و خارج شهر و داخل شهر کدومه ؟؟؟؟
خدا کنه هیچ بنده خدایی تو وضعیتی که ما هستیم گیر نیوفته!!!!!!!!!
sAMG
۱۷ اسفند ۱۳۹۳دوستان ببخشید این سوالو تو این پست میپرسم لطفا راهنمایی کنید:بین 35 تا50تومن چه ماشینی بگیرم؟کیفیت موتور برام بیشتر از کیفیت اتاق مهمه …چینی ویا وطنی بودنش هم فرقی نداره (هر چند همشون آشغالن ولی صفر کیلومتر منظورم هست)ممنون از همه ی پدالیا.
tadano
۱۷ اسفند ۱۳۹۳اگه دنبال خوشگلی هم نیستی یه تیبا بگیر بقیه پولتم بذار جیبت تو این اوضاع بعدا به کارت میاد به قیمت بهترین ماشین تولید داخله .
حامد قدسی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳شوخیتون گرفته! تیبا! البته جسارت نمی کنم ولی
با اون موتور ضعیفش باید وزن خیلی سنگینیو بکشه بعد میگی خوبه؟
80 اسب برای 1 تن وزن به نظرم افتضاحه! تازه اگر این پراید تقویت شده 80 اسب باشه!
صادق
۱۷ اسفند ۱۳۹۳درود
آقای sAMG هنوز که هنوزه بعد از این همه سال توی این رنج قیمت ماشین بهتر از ال 90 نیست (مخصوصا از لحاظ فنی که برات مهمه)
یه گزینه ی دیگه هم که خودم درموردش یه مدتی تحقیق کردم SLX هستش که اکثرا، راضی بودن که اونم میتونه گزینه ی خوبی باشه
ارادت
حامد قدسی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳slx به نظرم با توجه به قیمتش از L90 بهتره.
(هرچقدر هم از کیفیت حرف بزنیم باز هم قیافه ی مضخرف L90 برای من قابل تحمل نیست! تازه کلی پول اضافه هم باید بدی)
اما slx تا الان که نزدیک 2 ساله داریمش مشکلی نداشته و شتاب و مصرف سوخت خوبی داره.
اگر بخوای قیمت بالاتر هم انتخاب کنی به نظرم برای داشتن گزینه های بیشتر باید خیلی بری بالا!
راستی ef7 بنزینی هم ماشین خوبیه و تا جاییه که من شنیدم مدل های اخیرش کیفیت خوبی دارند.
VENENO
۱۷ اسفند ۱۳۹۳بجز تندر ک دوستان گفتن ؛ الان پارس ELX با موتور XUM ک میگن 2000 ولی 1900 هست هم موجوده ؛ فامیلمون گرفته داشبورد قدیمیشو 39 تومن راضیه
shahryar
۱۷ اسفند ۱۳۹۳موتور برات مهمه برو سراغ tu5 که الان روی slx, pars, 206 هستش،
به نظرم slx با صرفه تره،اکثرا ازش راضی بودن
sAMG
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ممنون از نظرات همه ی دوستان اما نظر خودم روی 206 تیپ5 هاچبک هست…کمی اهل سرعت هستم و از ارتفاع ال90 میترسم…بنظرتون 206 میتونه منو راضی کنه؟تو چینی ها هم بهم پیشنهاد بدین.مخلص همگی شما هستم.
اریک
۱۸ اسفند ۱۳۹۳207 بخر، اگر هم یک توربو بذاری روش با یک OBD که دیگه می ترکونه تازگی خ ملت توربو 207 و 206 آوردن.
سلام
۱۸ اسفند ۱۳۹۳به نظر بنده با ارزش ترین ماشین نسبت به پول پرداختی سمند LX-EF7 دوگانه سوز می باشد. و اگر با ظاهرش و یا به هر دلیل دیگه ای مناسب ندونید گزینه دوم L90 و گزینه سوم پارس LX و گزینه چهارم رانا. سمند LX-EF7 دوگانه سوز= 31.6 میلیون تومن، L90 = 44، پارس LX و = 42.5، رانا=33، 405 SLX هم ماشین خوبی نسبت به قیمتش= 32
RETOLEX
۱۷ اسفند ۱۳۹۳چراغ های عقبش و کیلومترش مثل جنسیس هست
یه جورایی طراحیش اروپایی هست ولی داخلش نه
همه چیزش خوبه ولی یه خورده قدرتش کمه
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱۷ اسفند ۱۳۹۳من که یدونه slxtu5 داشبورد جدید دارم ازش راضى هستم تو رنج قیمت خودش ماشین خوبیه کم مصرف, کم سر و صدا, نرم شتاب قابل قبول , قیافه قابل قبول( نسبت به ال نود)
رامتین
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خیلی زیباست ولی قدرتش کمه. امیدوارم مدل توربوش که 186 اسب قدرت داره (که البته به نسیت کیا سید توربو که 200 اسب داره، کمی ناامید کننده است) بیاد و بشه در ایران خرید. قیمتش هم حدود 120 خواهد شد. وگرنه اتومبیل با قدرت زیر 100 اسب، واقعا اذیتت میکنه و در مسیرهایی مثه شاهرود-گرگان که مسیری فوق العاده زیبا و با سربالایی و پیچهای وحشتناکه، نمیتونه خوب ماشین جواب بده و بکشه…
حامد قدسی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳واقعا مدل های جدید هیوندا خیلی قشنگ شدن اما چرا این قدر موتورش ضعیفه؟
من انتظار بیشتری داشتم.
سعید
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ولوستر کوچولو یا بچه ولوستر،ظاهرش قشنگه ولی حیف که قدرتش کمه
کامبیز
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام. لطفا قیمت هیوندایی i20 پنج درب مدل 2015 رو بگین؟ من منطقه آزاد هستم و قصد خریدش رو دارم. الان وارد بازار شده مدل 2015؟