سام کاویانی: ممکن است که مدل i20 هیوندای برای برخی از عشاق خودرو چندان شورانگیز نباشد و برخی دیگر نیز اصلاً آن را نپسندند، ولی این خودرو واجد چنان صفاتی است که کمتر کسی را از خرید خود پشیمان میکند. میدانیم و میدانید که بازار هاچبکهای وارداتی در کشورمان چندان داغ نیست و بسیاری نیز حاضر نیستند که اندوخته زیادی را بابت خریدشان صرف کنند ولی شاید شنیدن این نکته برایتان جالب باشد که از دو سال پیش بدین سوی، حجم واردات هیوندای i20 – آنهم نسل قدیم – به کشورمان روند صعودی به خود گرفته است. این رخداد بهخودیخود بر این امر گواهی میدهد که i20 در کانون توجهات جامعهمان جای گرفته و بسیاری از مصرفکنندگان نوعی را هم به سمت خود جلب نموده است، مصرفکنندگانی که کیفیت، کارایی و مصرف کم این کرهای کوچک توانسته است به نیازهای آنها پاسخ درخوری ارائه دهد.
چندی پیش، نسخهای از نسل فعلی این خودرو در زیر سقف شرکت کرمان موتور مشاهده گردید. گویا به جهت آزمون فنی در آن مکان آرمیده بود. انتظار میرود که این خودرو بهزودی در خطوط تولید این شرکت جای گیرد. با عرضه این خودرو به بازار و احیاناً ورود پژو ۲۰۸ در آتیهای نزدیک، رقابتی سختی بین این دو رقیب رقم خواهد خورد. رقابتی که در یک سوی آن محصولی نشسته که پشتگرم به حمایت بزرگترین خودروساز خاورمیانه است و در آن سوی نیز، محصولی از شرق دور که آوازه شهرتش اروپا و آسیا را درنوردیده است.
هیوندای i20 تاکنون در دو نسل پیاپی به تولید رسیده است. سری نخست، از سال ۲۰۰۸ میلادی در مدار تولید بود و تنها یکبار در سال ۲۰۱۴ میلادی تحت عمل فیسلیفت قرار گرفت. این نسل هنوز هم در کشور ما به فروش میرسد؛ اما نسل دوم این خودرو برای نخستین بار، در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی در هندوستان رونمایی شد و در ماه نوامبر همان سال نیز به بازار اروپا راه یافت. طراحی این نسل که در موسسه طراحی هیوندای واقع در روسلهایم آلمان صورت پذیرفته بر مبنای فلسفه “مجسمه سیال ۲.۰ ” بوده و طراح آن نیز شخصی به نام CASEY HYUN میباشد. برخی از المانهای شایان توجه در طراحی ظاهری این خودرو عبارتاند از: لامپهای مه شکن ذوزنقهای شکل جلو، ستون C به رنگ مشکی، طرح چشمنواز چراغهای جلو و عقب و بالاخره جلوپنجره ششضلعی. نسل دوم هیوندای i20 از تنوع زیادی در بدنه خود برخوردار است و در سه فرم متفاوت ازجمله سه و پنج درب هاچبک و نیز کراساوور در ممالکی همچون هندوستان و ترکیه به تولید میرسد.
سایت «CARBUYER»
نکات مثبت:
پیشرانه جذاب یک لیتری توربو
دارای بهترین فضای کابین در کلاس خود
ظاهر شیک
نکات منفی:
کابین بیروح
متریال بهکاررفته در کابین میتوانست از این بهتر باشد
تنها در تیپهای بالای این خودرو، صفحهنمایش لمسی در دسترس خریداران است
سایت «CARWOW»
نکات مثبت:
کابین جادار
سطحی سخاوتمندانه از تجهیزات
طراحی دقیق و هشیارانه
نکات منفی:
برای راندن لذتبخش نیست
عملکرد با طمأنینه و آرام
رقبایش از آن هیجانانگیزترند
مشخصات فنی هیوندای i20
تاکنون شرکت کرمان موتور در مورد تیپ پیشرانه نصبشده در هیوندای i20 مونتاژ ایران اظهارنظری ارائه نکرده است، اما ازآنجاییکه معمولاً نسخه ارزانتری از یک خودرو در آغاز کار توسط سازندگان داخلیمان روی خط تولید جای میگیرد، لذا ما در اینجا تنها به درج مشخصات نسخه ۴ سیلندر (۱.۲۵ لیتری) اکتفا نمودیم.
آرایش پیشرانه: ۴ سیلندر – تنفس طبیعی خطی
حجم موتور: ۱۲۴۸ سیسی
ضریب تراکم پیشرانه: ۱۰.۵: ۱
توان: ۸۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۲۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: نیمهمستقل، اکسل محور پیچشی (CTBA)
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی سالید (جامد)
نوع سیستم فرمان: کمک پیشرانه برقی (MDPS)
مصرف ترکیبی سوخت: ۴.۷ الی ۵.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۰۳۵/۱۷۳۴/۱۴۷۴ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۷۰ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۳۲۶ لیتر
ظرفیت باک بنزین: ۵۰ لیتر
وزن خالص: ۱۰۴۰ کیلوگرم
سایز لاستیک: ۱۸۵/۶۵ R 15 یا ۱۹۵/۶۵ R 16
ایمنی (تیپ SE در بازار بریتانیا)
4 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا (رتبه ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۸۵ درصد)
عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم کمکی شروع حرکت از سراشیبی (HAC)
سیستم مدیریت کنترل پایداری خودرو (VSM)
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت (LDWS)
کمربندهای ایمنی پیشکشنده
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کیت تعمیرات لاستیک
و…
تجهیزات رفاهی (تیپ SE در بازار بریتانیا)
کروز کنترل با محدودکننده سرعت
صندلیهای چرمی
استراحتگاه دست در کنسول میانی جلو
آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن
شیشههای برقی حساس به مانع
فرمان با پوشش چرمی
نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS)
فرمان برقی حساس به سرعت
خروجی برق ۱۲ ولت در جلو
سامانه روشنایی در روز چراغهای جلو
نگهدارنده فنجان در کنسول میانی و دربهای جلو و عقب
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + رادیو DAB دیجیتالی و CD + MP3 و درگاه USB و AUX و هندزفری موبایل
6 عدد بلندگو
قلاب چمدان
و…
قیمت
قیمت: ۱۳,۰۲۵ پوند (نسخه ۱.۲۵ لیتری) – با تخفیف نمایندگی این رقم به ۱۰,۹۹۵ پوند کاهش یافته است.
قیمت مصوب هیوندای i20 توسط شرکت کرمان موتور معادل ۸۶,۹ میلیون تومان تعیین شده است.
محل ساخت نسخههای هیوندای i20 موجود در بازار بریتانیا: کشور ترکیه
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
HYUNDAI.CO.UK
CARBUYER.CO.UK
و…
SRR
۲ دی ۱۳۹۵همه چی چه خوب پیش میره دلار ارزون تر و مالیات ارزش افزوده پول گمرک و ماشینای خارجی !! دست ما ها رو هم بگیرین ☺
dice
۳ دی ۱۳۹۵سلام خدمت همه پدالی های عزیز….یه سوال داشتم… برای کسی که اولین ماشینشه که می خواد بخره تو قیمت 30 الی 40ملیون بنظرتون چه ماشینی مناسبه؟؟؟؟….
پ.ن: بعده کنکور امسال بالاخره می تونم ماشین داشته باشم… انگار بهم تی تاپ دادن …
پ.ن2:هنوز گواهی نامه ندارم :) :)
دانیال
۳ دی ۱۳۹۵سلام
206
بنظرم سمت دست دوم نرو
mehran.Jy
۳ دی ۱۳۹۵تبریک میگم داداش
اگه راننده هستی و قبلا سوار می شدی ۲۰۶ ماشین دوست داشتنی هست. مخصوصا واسه راننده.
ولی اگه میخوای تجربه کسب کنی و راننده شی بهت پیشنهاد می دم که تا زمانی که با نوع رانندگی دوستان تو جاده آشنا نشدی یه ماشین کم خرج تر و ارزون بگیر. قیمت سه بار تعویض روغن و فیلتر ۲۰۶ برابر یه تعمیر کامل موتور پرایده
اگه پول برات مهم نیست که هرچی عشقته
??
سهیل
۴ دی ۱۳۹۵رانا ال ایکس عالیه قیمت تیپ2پژو206امکانات همرده 206صندوقداره ظاهرجذابی داره با کیفیت ترین تولید داخلیه
امیرجسین
۹ دی ۱۳۹۵سلام
بنظرم یه پراید ارزون بخر تا باهاش تمرین کنی و دستت راه بیوفته
بعد 206 یا ال 90 بگیر
Sami
۱۷ دی ۱۳۹۵پراید دسته دو بگیر چون باراوله میشینی پشت ماشین.مطمنا تا چندماه اولش میمالیش به جایی
ناشناس
۲ دی ۱۳۹۵همه چیزش به جز موتور وقیمت عالیست. کیفیت هم که بیست
ASA
۲ دی ۱۳۹۵قیمتش به تومن چقدر میشه؟؟؟
سیاوش
۲ دی ۱۳۹۵با پوند 5 تومنی حساب کنی میشه همون 65 که دوستمون گفت منتها بخاطر گمرک و شیرینی و کرمان موتور اینا میشه 80 شایدم بیشتر
بنظرم نمیارزه
رضا پ
۲ دی ۱۳۹۵قیمتش تو امارات 45000 هزار درهمه
اگه 30 درصدم برای مثلا مالیات و ارزش افزوده ، گمرکی قطعات، هزینه تولید ، سود کارخونه و… بهش اضافه کنیم پر پر پرش باید بشه 60 میلیون بیشتر از این غیره منصفانه هستش چون قیمت وارداتیش 85 تومنه باید هم کمه کم 20 تا 25 درصد از قیمت وارداتیش کمتر باشه
البته با شناختی که از خودروسازهای وطنی داریم بخاطر طمعشون احتمالا بالاتر از 60 تومن بشه
تا تولید خودرو کاملا رقابتی نشه همین آش و همین کاسس
شاهین
۲ دی ۱۳۹۵سلام
ساندرو حول و حوش 50 تومن قیمت داره تو بازار
فکر نمیکنم دور ور 60 تومن باشه.
بریم بالاتر…
رضا پ
۲ دی ۱۳۹۵ساندرو به اعتراف مدیران بخاطر فروش برلیانسهای چینی پارس خودرو از اولش شیش، هفت میلیون بالاتر از ارزش واقعیش قیمتگذاری شد
MPH
۲ دی ۱۳۹۵ویژگی های مثبت زیادی داره ولی با قیمتی که تو ایران میگیره قدرتش کمه
سام
۳ دی ۱۳۹۵دوست عزیز،همانطور که در متن هم ذکر شد «شرکت کرمان موتور در مورد تیپ پیشرانه هیوندای i20 نصب شده در ایران اظهار نظری نکرده است،اما از آنجایی که معمولا نسخه ارزان تری از یک خودرو در آغاز کار توسط سازندگان داخلی مان در خط تولید جای می گیرند،لذا ما در اینجا تنها به درج مشخصات نسخه 1.25 لیتری اکتفاء نمودیم»
پس امکان نصب پیشرانه قوی تر و یا ضعیف تری بر روی این خودرو وجود دارد و گزینش پیشرانه ای که در بالا مشخصات آن را ذکر نمودیم،تنها پیش بینی یک اقدام – البته با نگاهی به رویه فعلی و سابق شرکت مذکور- است.
MPH
۳ دی ۱۳۹۵ممنون جناب سام،شما درست میفرمایید
The Grand Tour
۲ دی ۱۳۹۵من که ازش خوشم می یاد.
مهیار
۲ دی ۱۳۹۵همه چیزش خوبه غیر شتاب که تو ماشین به این جم و جوری یعنی فاجعه…….
<<<<<
۲ دی ۱۳۹۵همه چیز که شتاب نیست!!
جوری حرف میزنید انگار هممون تا دیروز شتاب زیر 8 داشتیم
Mgh321
۳ دی ۱۳۹۵مثلا ماشین شهریه….!
Kamran cooper
۲ دی ۱۳۹۵دیگر از این جور خبر ها متنفر شده ام
در این دیار فقط میشود حسرت خورد
قصه ی کلاه بردانانی ذیل نام خودرو ساز و وارد کننده و ترسناک تر از آن مردمی که خیلی چیز ها مثل فقر برایشان عادی شده زیادی تکراریست
باز هم خوشا به پدال که شده ویترین آرزو های فلزی مان
رامتین
۲ دی ۱۳۹۵موتور ضعیفی داره. با موتور بالای 130 اسب قیمت 70تومن ارزش داره نه موتور هم قدرت با تیبا!
<<<<<
۲ دی ۱۳۹۵الان اینجا چیزی که مهمه برند . اعتبار و کیفیت محصوله
هرچند با قیمتی گرانتر
سیدامین فاخر
۳ دی ۱۳۹۵دقیقا حداقل باید موتو۱.۶ لیتری روش سوار باشه
که فک کنم قدرت موتورای ۱۶۰۰ هیوندا ۱۲۰ اسب بخارهست
اگه قیمتشو هم به زیر هفتاد برسونن عالی میشه
<<<<<
۲ دی ۱۳۹۵هر چند پول خریدش رو ندارم اما
امیدوارم تنوع محصول در خودروسازان خصوصی خصوصل کرمان موتور باعث به زمین خوردن اون آقایونی بشه که ماشین 30 سال پیش رو با قیمت 3 برابر به خورد ملت میدند
Sardar
۲ دی ۱۳۹۵تلفیق دنا و فولکس پاسات :
http://uupload.ir/files/clbn_new_samand.jpg
بنظرم قشنگه نظرات دوستان چی هست؟
MPH
۳ دی ۱۳۹۵بنظرم خیلی قشنگه ولی باید از نماهای دیگه هم عکس باشه ببینیم هماهنگه یانه.ولی از نمای جلوش که خیلی خوبه
sunmartin
۲ دی ۱۳۹۵واقعا نسل جدیدش معرکه اس طراحیش
هیوندای کیفیت خوبی داره بخصوص i20 که مورد توجه بسیاری از سایت های خارجی بوده جالب اینجاست که کشوری مثل ترکیه از توانایی صنعتی بحدی رسیده که پایلوت شرکت تویوتا و برترین محصولاتش وخودروهای هیوندا کیا و رنو و محلی برای ساخت موتور و شاسی بنز و بی ام دبلیو شده کشوری که نفت نداره اما اقتصادش طوریه که اجناسش کشورهایی مثل آلمان و انگلیس و …خریداری میکنن
سیاوش
۲ دی ۱۳۹۵به نظرم با آمدن رنو کلیو با قیمت تقریبی 80 تومن و هیوندا که با تجربه ای که دارم کمتر از 70 امکان ندارد تیرخلاصی به آی 20 و کیا پیکانتو زده می شود نظر دوستان چیه ؟؟؟؟
HoSeIn
۳ دی ۱۳۹۵آفرین به کرمان موتور ، یه حرکت مثبت
ali
۳ دی ۱۳۹۵208 ++
i20 —
نظرتون رو بگید ببینیم کدومشون پرطرفدار تره ؟
pony car
۳ دی ۱۳۹۵مهمترین عامل در موفقیت این خودرو قیمت گذاری اونه اگر کرمان موتور این ماشین نهایت 60 ملیون قیمت گذاری کنه می تونه موفق باشه ولی نزدیک شدن به رقم 70 ملیونی برای یه ماشین مونتاژ در کلاس بی هرچند برند معتبر هیوندایی باشه اما بعید می دونم انچنان مورد استقبال بگیره تو این سگمنت رنو کلیو خدا وکیلی عالیه به نظر من فرانسوی ها فقط باید هاچ بک بسازن هاچ بکاشون همیشه خوب و ارزون پر فروشن
علی
۳ دی ۱۳۹۵آخرشو خوندید نوشته تخفیف نمایندگی 2030 پوند تخفیف داده به پول ما تتقریبا ۱۰ میلیون
آقا من موندم اونا انسانیت حالیشونه یا ما
احمدرضا
۳ دی ۱۳۹۵این خودرو توی نسخه فول زیر 70 قیمت نمیخوره ممکنه توی مدل پایه با حذف خیلی از امکانات به قیمت حدود 60 به فروش برسه. البته قیمت 70 هم براش توی نسخه فول بد نیست در جایی که نسخه وارداتیش بالای 80 قیمت داره و رقیبش یعنی پژو 208 هم قراره با قیمت نزدیک به 70 به فروش برسه. در کل بعیده طوری قیمتگذاری بشه که برای بقیه خودروهای بازار ایجاد تهدید کنه پس دوستان خیلی خوش بین نباشند.
رامتین
۳ دی ۱۳۹۵با همه این اوصاف من فولکس پولو که 100 اسب توان داره و اون هم قراره با قیمت زیر70 بیاد را ترجیح میدم.
مانی
۳ دی ۱۳۹۵با این موتور در برابر 208 شانسی نخواهد داشت،مگر اینکه قیمتش کمتر تعیین بشه که با توجه به شناختی که از خودروسازهای وطنی دارم بعید میدونم!
فيصل
۳ دی ۱۳۹۵چی میشه نیسان میکرا و سانی و تیدا رو هم بیارن حتی سوزوکی سویفت
فرهاد كرمستجی
۴ دی ۱۳۹۵اقایون یه جور میگین گرونه انگاری قیمتش به پوند رو متوجه نشدین یا شاید از اوضاع ارز خبر ندارین. بعدشم ماشین اقتصادی داری میخری برادر که شتابش برات کمه، والا!!! انگاری همه می خوان لایی بکشن و ناهنجار رانندگی کنن.
Hamed
۴ دی ۱۳۹۵به نظر من حرکت مثبتی هست.و با اومدن فولوکس پولو و رنو کلیو و 208 رقابت داغ میشه.البته متاسفانه قیمتها از مقدار واقعی بالاتر خواهد بود.و تا زمانی هم که ما نخوایم تغییر کنیم.همینه مونتاژ کار خودروسازای خارجی میشیم.ما باید پول بدیم تکنولوژی خودروسازای ژاپنی رو بیاریم داخل ایران .
سام کاویانی
۵ دی ۱۳۹۵با سلام به تمامی خوانندگان عزیز
بر طبق آخرین اطلاعاتی که از و بسایت کرمان موتور اخذ شده است،مشخصات هیوندای i20 مونتاژ کشورمان به شرح ذیل اعلام می گردد :
حجم موتور : 1368 سی سی
توان : 98.6 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور : 134 نیوتن متر در طیف دور موتوری 4000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت : 170 کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس : 4 سرعته اتوماتیک
سیستم فرمان : برقی (MDPS)
مشخصات چرخ ها : رینگ آلومینیمی 16 اینچی
سیستم ترمز جلو : دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب : دیسکی (جامد)
تجهیزات : 2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین جلو) – سیستم ضد بلوکه ترمز(ABS) – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (ESP) – سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی (HAC) – نمایشگر فشار باد لاستیک ها (TPMS) – دوربین دید عقب -تهویه مطبوع اتوماتیک- سنسور باران – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان با قابلیت پخش DVD و MP3 – چراغ های مه شکن جلو و عقب – آینه الکتروکرومیک – محفظه خنک نگهدارنده – کامپیوتر سفری و…..
با نهایت سپاس
ارادتمند همگی تان : سام کاویانی
Hj
۶ دی ۱۳۹۵بله درسته.دوستان این ماشین در وبسایت کرمان موتور قرار گرفت
کیان بنی هاشم
۶ دی ۱۳۹۵من مدل ساده 1400 سیسی آنرا درترکیه دارم و بسیار از آن راضی هستم بخصوص میزان مصرف بنزین بسیار کم و جاداری اتاق آن و سرعت و شتابی که نسبتا” خوب است با گیربکس دستی 5 دنده که عملکردی فوق العاده دارد.
جاسم
۷ دی ۱۳۹۵65 ملیون خیرش رو ببینی
nimnova
۱۵ دی ۱۳۹۵قیمت فضاایییی!!!! اولا خدمت اون مسئولی که مردمو بی سواد فرض کرده عرض میکنم که خودتی! شما اگه سواد داشتی می فهمیدی با تعیین قیمت معقول و جلب رضایت مشتری ، فروش خیلی بالاتر می ره و فروش به مراتب خیلی بیشتر سود می کنی نسبت به فروش محدود و قیمت نجومی
دوم اینکه نخرید آقا نخرید. تا کی اجازه بدیم بهمون توهین کنن؟ نخرین چیزی که ارزش نداره رو
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۵با سلام ببخشید من فکر کردم مال کشور کره است ! ترکیه خوبه؟ به نظر شما جک بهتره که چینیه یا i2۰ که ترکیه ایه؟ من موندم تو انتخاب لطفا کمکم کنید چند ساله دارم ماشین می خرم ولی هر بار به دلایلی نمی تونم از بین این همه مدل انتخاب کنم تو رو خدا کمکم کنید…. همین دیروز رفته بودم جک بنویسم که کرمان موتور گفت شنبه فروش هیوندا شروع میشه دوباره منصرف شدم فکر کردم کره اییه حالا که فهمیدم ترکیه می سازه خیلی ناراحتم
سام کاویانی
۱۷ دی ۱۳۹۵با سلام به تمامی خوانندگان عزیز
قیمت مصوب هیوندای i20 توسط شرکت کرمان موتور معادل 86,9 میلیون تومان تعیین شده است.
ارادتمند همگی تان – سام کاویانی
Goli
۱۴ بهمن ۱۳۹۵سلام
بالاخره من متوجه نشدم که کرمان موتور الان که ثبت نام هارو آغاز کرده داره تولید کره( یا همون ترکیه و هند )رو میفروشه یا مونتاژ خودشو؟ ?