این اولین هیوندای i30 است که با موتور ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۱۸۳ اسب بخار معرفی میشود.
برخلاف دیگر هاچبک های تمامعیار رقیب مانند گلف GTI، هیوندای ترجیح داده تا برای اولین بار موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI بنزینی خود که در حالحاضر در زیر کاپوت ولوستر توربو قرار دارد را در فیسلیفت i30 قرار دهد. اما این تنها تغییر انجام شده نیست، بلکه هیوندای توانسته با انجام تنظیمات در سیستم تعلیق آن، زمان خود در پیست نوربرگرینگ را بهبود بخشد. چه چیزهایی تغییر کرده است؟ازنظر ظاهری، جدا از جلوپنجره مشبک شش ضلعی، i30 توربو از یک کیت بدنه اسپورت، اگزوزهای دوقلو، رینگ ۱۸ اینچی و چراغهای الایدی عقب برخوردار است. در داخل هم از ترکیب رنگ قرمز و مشکی، فرمان چرمی و صندلیهای اسپرت استفادهشده است. با داشتن توان ۱۸۳ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰، i30 توربو قادر است ۰ تا ۱۰۰ را در ۸ ثانیه پر کند و با حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت در جادهها بتازد. تولید گاز گلخانهای CO2 هم ۱۶۹ گرم در هر کیلومتر است علاوهبراین هیوندای ادعا میکند مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. بازار هدف i30 توربو رقابت با اتومبیلهای مشابه مانند سئات لئون FR با موتور ۱۷۸ اسب بخار ۱.۸TSI، پژو ۳۰۸ GT با ۲۰۲ اسب بخار و البته پسرعموی آن، کیا سید GT با ۲۰۱ اسب بخار است. رانندگی آن چطور است؟
درکل نسبتاً خوب است. شاسی و تعلیق بسیاری از تنشهای دستاندازها را تحت کنترل نگه میدارد و در همه حال سواری خوبی ارائه میدهد، به نظر هیوندای تنظیم کمکفنرها را به خوبی انجام داده است. حتی در یک سطح نامناسب هم، i30 توربو با حفظ خونسردی خود را سازگار و ضربات وارده را فیلتر میکند. همانطور که اعداد نشان میدهند، i30 توربو سریع است اما این چابکی چندان احساس نمیشود. پرتابهای کوتاه تعویض دنده گیربکس هیجانانگیز است و هیوندای i30 ازنظر چابکی و سرگرمکنندگی و بهویژه اسپورت بودن ترقی کرده است. شاسی قدرتمند عمل میکند و اجازه میدهد تا شما i30 توربو را بهسادگی و برای مدت طولانی برانید. i30 توربو سه حالت رانندگی راحت، عادی و اسپورت را ارائه میدهد که با انتخاب حالت دوم، این هاچبک فاقد مهارتهایی که از یک ماشین سرگرمکننده مانند این انتظار دارید، میشود. هرچند، واضح است که این i30 میتواند هم بهعنوان یک خودرو روزمره و هم بهعنوان یک خودرو برای رانندگی تفریحی استفاده گردد اما یک هاچبک تمامعیار و داغ نیست. خلاصه
هیوندای یک مدل از i30 همراه تجهیزات و موتور جدید معرفی کرده است که از امکاناتی مانند: بلوتوث، کروز کنترل، سیستم ناوبری، تهویه دو منطقهای، صندلیهای نیمه چرم اسپورت، رینگ ۱۸ اینچی و دوربین دید عقب بهره میبرد. شما همچنین میتوانید یک مدل ۵ درب هم انتخاب کنید.
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴این بیاد ایران 150 160 قیمت میخوره پس آدم باید اسکل باشه وقتی جولیتا را میتونه با این قیمت بخره بره دونبال این
هادی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴علی جان اینجا ایرانه اگه این بیاد ایران 150 تومن جولیتا میدونه یکم از این بهتره اونو میکنه 250 تومن
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب فراهانی ممنون از مطلب
چقدر جذابه این i30 جدید
آپشن هاش که معرکه ست
قیمتش هم خوبه
در مقابل رقبایی که گفته شد شاید قدرت کمتری داشته باشه ولی عملکردش خوب و رضایت بخشه
من خوشم اومد ازش
i30 نسل قبل که خوب بود انصافاً
David
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی جالبه ! ندیده بودم کسی از لکسس ایراد بگیره اما از اونور بیاد از هیوندای تعریف و تمجید کنه !!!! واقعا جالبین شما ها ! مشخص شد که اون توهین های شما به لکسس فقط از روی حسادت بوده
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نه اینکه توهین های شما به ماشین های آلمانی از روی مطالعه و تحقیق بوده!
جوابِ های،هوووی است…
ما تا قبل از کامنت های شما و امثال شما هیچ مشکلی با هیچ برندی نداشتیم (الان هم نداریم) اما کامنت های شاهکار شما باعث ناراحتی و عذاب ماهاست.پس انتظار همچین رفتاری رو باید داشته باشی.
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴وقتی ما محصولات کره را عالی تصور می کنیم و عملکرد اونهارو خوب و رضایت بخش قلمداد می کنیم و این یعنی مقایسه را با محصولات بی کیفیت ایران خودرو و سایپا یا محصولات از رده خارج چینی که در حال مونتاژ در ایران هستن انجام میدهیم در صورتیکه اگر در کشوری زندگی می کردیم که بازار آزاد داشت اون وقت حتما نظرمون عوض می شد و شاید به راحتی تحت تأثیر محصولات اغوا کننده کره ای نمی افتادیم چونکه در دراز مدت محصولات کره ای عیب و ایرادات خودشونو بیش از پیش نشان می دهند و خریدار را پشیمان از خرید آنها .
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حامد جان
وقتی رقبایی چون سئات لئون FR با موتور ۱۷۸ اسب بخار ۱.۸ لیتر
پژو ۳۰۸ GT با ۲۰۲ اسب بخار
کیا سید GT با ۲۰۱ اسب بخار
و… هستند
خب وقتی خوبه خوبه دیگه با موتور 1.6 لیتری عملکرد فنیش خوبه دیگه!!!
هر جای دنیا همبگیم این مشخصاتو میگن خوبه
نکنه انتظار عملکرد سوپراسپرت رو ازاین هاچ بک داری
هیوندای یه عمده ساز رده متوسط هستش و خودروهای تولیدی خوبی هم داره که منم گفتم رضایت بخشه
پس دیگه چرا نگاه از بالا به پایین داشته باشیم؟؟
Archi khan
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴والا همین خودرو که نوشته یه هاچ بک داغ و تمام عیار نیست!
ارزوی خیلی از جوونای ایرانه…
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴در ایران برای اینکه رقبای اصلی نمایندگی ندارند یا خیلی ضعیف عمل کردند و به لطف خانواده گلرنگ و قوانین واردات محصولات کره ای فروش بالایی دارند . به عنوان مثال رقبای i30 بنظرم خیلی سر تر از این خودرو هستند . آدم فولکس واگن گلف ، فورد فوکوس و مزدا ۳ هاچبک رو ول کنه اینو بخره ؟ شرکت هیوندای با گارانتی ۷ ساله و شرایط خرید خوب تو آمریکا هنوز داره خودشو جا میندازه . البته پیشرفت خیلی زیادی داشته . ولی آمریکا و آلمان و ژاپن هم بیکار ننشستند .
navid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اگر بازار ایران آزاد بود و شرایط فروش و خدمات پس از فروش مناسب بود رفتاری بسیار شبیه بازار امریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت. مثال واضح و کنونی اون مناطق آزادمون هستن.
اون موقع بود که اینقدر سنگ فرانسویا و کره ای ها رو به سینه نمیزدیم.
احسان(احسان سابق)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کلا ماشین های هیوندای طراحی داخل و خارجشون خوبه و ایرادی نمی شه ازشون گرفت.قدرت خیلی بالایی نداره اما نسبت به حجم موتور خیلی قدرت خوبی داره و شتاب بالایی برای همچین موتوری داره.اما کلا این ماشین واسه من مردوده چون از ماشین های واگن شکل بیزارم
milad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴داشتن همین هم ارزوست….گلف و فوکوس نخواستیم..
Behnam
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴i30 هنوز اول راهه خیلی کار داره که به رقیباش برسه ، ولی استارت خوبی زده.
رامتین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴این اتومبیل 140 بیشتر نخواهد بود و البته کیا سید هم قشنگتره و هم با دقیقا همین موتور، قدرت 201 داره. جولیتا 165 تومن در حال حاضر است و بنظرم بهترین اتومبیل زیر 200 تومن در ایرانه. فقط امیدوارم موتور جولیتا کمی قویتر شه و به قدرت 200 اسب برسه که اونموقع ترکیبی بینظیر خواهد بود.
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی به نظر من به عنوان یه هاچبک اسپورت از هیوندای،ولوستر توربو خیلی بهتر از اینه،هم قدرت و سرعت و شتابش بهتره و هم ظاهرش
h112
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴پدال یه برسی تخصصی بین :::مزدا 6 و کیا اپتیما و هوندا آکورد و تویتا کمری و هیوندای سوناتا بگذار…
h112
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درباره این برسی هم اگه اشتباه نکنم هیوندای تو رالی wrc با این خودرو شرکت میکنه که تقریبا هم موفق بوده….در کل واقعا هیوندای و کیا هیچی برای مشتری کم نمیگذارن ….
BMW7
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴در کل محصولات هیوندای و کیا و چند شرکت اسیای فروش و خدمات خیلی خوبی دارن تو ایران و تو مدتی ک وارد بازار شدن بیشتر از اروپایی ها و آمریکایی ها فروش کردن و مردم متوسط و بعضی از سطح بالا هم استقبال خوبی کردن و فکر کنم این ماشین هم اگه وارد بشه خوب بپسندنش بخاطر اینکه در مقابل رقیباش تو ایران از همه نظر بهتره،اما بازار جهانی رقابت خیلی سختی داره و شاید از پس بعضی رقیباش بر نیاد،درکل من ازش خوشم اومد خوشکله
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۴قیمتش 127 تومن هست سعادت آباد میفروشن
مهران
۱۸ تیر ۱۳۹۵خوب یا بد از آب در اومدن یک ماشین ارتباطی به برند و کشور سازنده نداره چرا تو سایتهای ماشین همش گیر میدین به اینکه فلان ماشین چون ژاپنیه خوبه اون چون کره ایه بده بکی دیگه چون آلمانیه پرفکته یه کم تاپ گیر نگاه کنین ببینین نظر منتقد های درست و حسابی که واقعا از ماشین سر در میارن چیه,ببینین که مثلا کیا سید به عنوان ماشینی مسابقه اشون به علت قیمت خوب نصبت به امکانات انتخاب میشه ولی میاد به چندین ماشین لکسوس میگه اشغال حتی بدترین ماشین تاریخ هم لکسوس انتخاب میکنه حالا تو ایران تا اسم لکسوس میاد براش جون میدن با اینکه قیمتهاش الکی بالاس ولی به کیا و هیوندای میگن پیف پیف