هیوندای توسان ۲۰۱۶، مجللتر، جدیتر و تکاملیافتهتر از همیشه به نظر میرسد. چراغهای کشیده و بزرگ LED جلو همراه با جلوپنجره شش ضلعی کرومی شباهت این خودرو را با دیگر اعضای خانواده هیوندای بیشتر کردهاند و در عین حال مهمترین تغییرات ظاهری آن نیز به شمار میآیند. این تغییرات ظاهری بیشتر بر اساس مدل بزرگتر سانتافه و مدل کانسپت و مطالعاتی اینترادو طراحی شدهاند.
همچنین استفاده از مواد نرم و با کیفیتتر در کابین، نمایشگر لمسی بزرگ و امکان سفارش صندلیهای جلو با گرمکن و تهویه داخلی نیز از موارد قابل توجه هستند. هیوندای همچنین ویژگیهای کاربردی نظیر درب عقب خودکار و فضای وسیع بار به میزان ۵۱۳ لیتر و سیستمهای ایمنی و کمکی نظیر پارکینگ هوشمند، نگه داشتن خودرو درون خط جاده، ترمز اضطراری خودکار، درب کاپوت فعال برای ایمنی بیشتر عابران پیاده در هنگام برخورد و تشخیص نقاط کور را نیز از نظر دور نداشته است. در مورد پیشرانه، توسان جدید میتواند از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۵ اسب بخار که به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل میگردد، بهره بگیرد. نسخه توربوی همین موتور نیز قادر است ۱۷۶ اسب بخار نیرو در اختیار یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه (به صورت اختیاری) قرار دهد. همچنین موتور ۱.۷ لیتری توربو دیزل ۱۱۵ اسبی و موتور ۲.۰ لیتری دیزلی در دو نسخه ۱۳۶ و ۱۸۴ اسب بخار نیز قابل انتخاب میباشند. نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی توسان نیز انتخابهای دیگری میباشند که قابلیتهای جالبی دارند. موتور دیزلی ۱۳۶ اسبی به همراه موتور الکتریکی ۱۴ اسبی با باتریهای لیتیوم یون و ولتاژ تنها ۴۸ ولت، در مدل هیبریدی 48V توسان، مجموعاً ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۴۱۳ نیوتن متر گشتاور را تولید میکنند. این سیستم شامل یک ژنراتور ترکیبی برای استارتر، اینورتر و مبدل کم ولتاژ DC/DC میشود که مجموعاً تنها ۲۰ کیلوگرم به وزن خودرو میافزاید. یک نسخه پلاگین هیبریدی هم شامل موتور دیزلی ۱۱۵ اسبی، گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، موتور الکتریکی نصب شده در عقب با قدرت ۶۸ اسب بخار و باتریهای ۱۰.۷ کیلووات ساعتی یون لیتیوم پلیمر به بازار ارائه میشود. قدرت این پیشرانه در حالت ترکیبی ۱۸۳ اسب بخار و گشتاوران ۴۷۴ نیوتن متر میباشد و تنها ۴۸ گرم آلاینده CO2 در هر کیلومتر منتشر میکند. درحالیکه میتوان ۵۰ کیلومتر مسافت را نیز با موتور الکتریکی آن و بدون مصرف قطره ای سوخت طی کرد. توسان جدید از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ و به عنوان مدل ۲۰۱۶ راهی بازار میشود.۳۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
حامد قدسی
۱۹ اسفند ۱۳۹۳واقعا پیشرفت خوبی داشته و از نظر ظاهری بسیار زیباست .
بدون تعصب واقعا قابل اعتنا ساخته شده و غیر از انسان های متعصب بی منطق هر منتقد صاحب نظری دیگر نمی تواند به راحتی ازکنار آن عبور کند.
امیدوارم فقط قیمتش (البته در ایران) نجومی نباشه!
جی تی ار
۱۹ اسفند ۱۳۹۳چی میشد اتاق سوناتا رو هم مثل این و یا جنسیس زیبا و شیک درست کنند???…:-/
ارمان
۲۰ اسفند ۱۳۹۳داداش سوناتا جدید زده که خیلی باحاله
ZIPPO
۲۰ اسفند ۱۳۹۳هیوندای هیچوقت خودروساز قابل تاملی نبوده ونخواهد شد از هرنظر
من که دارم این نظرو میزارم چند مدلشو داشتم توسان وازرا و سوناتا
واقعا در برابر رقباش هیچ حرفی برا گفتن نداره در همه رده ها .
متاسفانه تو ایران به بدلیل بازار بسته و برخی مسایل سیاسی کره ای ها تونستد جا باز کنند
ولی در همه دنیا ماشین های کرهای 1 ماشین درجه 3 حساب میشنکه در رده های اخر خریدند
بعضی از دوستان هم که دایم دم ازپیشرفت میزنن باید بدونن چون باز هم متاسفانه ما تو ایرانیم که یک بازار بسته و بسیار محدوده و فقط ایرانخودرو و سایپا رو میبینیم فکر میکنیم هیوندای داره کولاک میکنه اتفاقا پیشرفت هیوندای در برابر بقیه خودروسازها بسیارکمه
هیوندا و کیا فقط دارن خداتومن پول طراح المانی میدن تا ظاهرشونخوب شه ولی ازلحاظ فنی صفرن چون مسایل فنی در سایتهای محرمانه خودروساز هاست و شامی ده ها سال تجربست و نمیشه با پول خرید دقیقا مثل اینکه ایرانخودرو بیاد طراح مرسدس رو استخدام کنه اون شاسی رو طراحی کنه موتور سمند بزاره روش
کلا کره ای ها هنوز یک خودرو ساز درجه 3 هستند در بازار های بین المللی
حامد قدسی
۲۰ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز شما قیمت ماشین ها رو هم در نظر بگیر احتمالا قیمت یک ماشین 30000 دلاری را با یک ماشین با دو برابر قیمت و چندین برابر سابقه اش مقایسه کنید. انتظار نداشته باشید که بنز با این سابقه اش در مقابل هیوندای که نصفش هم سابقه تجربه و شهرت نداره بهتر نباشه. برای شما که با چنین اعتماد به سقفی خودرو ساز های کره ای رو می کوبید بد نیست بدانید که کره ی جنوبی یکی از پیشرو ترین کشور ها در زمینه ی علم و تکنولوژِی است و طبیعتا صنایع مختلف از جمله خودروسازی هم این پیشرفت را خواهد دید. شما این همه سایت تحقیقاتی هیوندا در اروپا آسیا و آمریکا دارد را نادیده می گیرید. و اینکه احتمالا بقیه دوستان را ساده لوح و بیسواد فرض نکنید که هیچ از خودرو نمی فهمند. این نگاه از بالا خیلی چندش آور است. در آخر اینکه من طرفدار هیچ برند و کشوری نیستم چرا که چنین کاری اغلب به تعصب های غیر منطقی می انجامد.
بهرام
۲۰ آذر ۱۳۹۴جناب zippo سلام شما که از خودروهای کره ای راضی نیستید ونبوده اید چرا چند نوع از آنها را خریده وسوار شده اید؟مثلا شما میتوانستید با پول آزرا ، تویوتا بخرید.البته بنده هیچکدام را تا حالا نداشته ام ولی بدانید که عزیزان من ،خریداران از نظرات شما استفاده میکنند.خواهشا اگر از محصولی راضی نیستید دلیل ومصداق آنرا هم بفرمایید.
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز اگر شاخص کیفیت خودرو(تعداد عیوب در صد خودرو) را توی اینترنت سرچ کنید خواهید دید که هیوندای بعد از لکسوس رتبه دوم رو از لحاظ کیفیت ساخت داره.
شهرام
۱۹ اسفند ۱۳۹۳هیوندای ثابت قدم در مسیر پیشرفت ..
در کل به نظر میرسه نمای جلویی بیش از حد به ” سانتافه ” نزدیک شده
امـــا
میشه گفت روکش چرم قرمز رنگ صندلی ها و طراحی داخلی خیلی خیلی اسپرت و خوب تر شده !
دیگه هیوندای داره به مقطعی میرسه که کمتر میشه ازش ایراد گرفت
البته ایراد هایی که در مقایسه با بزرگان هست و نه ایراد های Basic !!
علي
۱۹ اسفند ۱۳۹۳حالا این بیاد ایران میشه هم قیمت سانتافه، بعد سانتافه ام ۲۰ میلیون گرون میشه بله دیگه پولارا از ملت میگیرند انحصاراً میدند به خاندان گرامی ها(صاحب نمایندگی هیوندای، کیا، جیلی) که بیشتر تو پول غوطه ور بشند.
جی تی ار
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ازلحاظ طراحی خیلی خوب شده,مخصوصا کابینش. البته عقبش یکم بد شده. انگار عقب i30جدید رو با همون ابعاد گذاشته باشی روی این ماشین شاسی بلند. طیف موتور هاش هم خیلی عالیه. اگه بخوام انتخاب کنم,اون مورد آخری رو انتخاب می کنم…
ali2240
۱۹ اسفند ۱۳۹۳دوس داشتمش و الان بیشتر دوست میدارمش، زنده باد ملت سخت کوش و مدیران باهوش کره
saleh.cars.motorcycles
۱۹ اسفند ۱۳۹۳تا به اینجا نظر دوستان کامل بوده
فقط مونده یک تشکر از پدال
مرســــــــی پدال
علیرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۳با توجه به حجم موتور، به احتمال قوی موتور ۱.۶ توربو با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وارد خواهد شد و با توجه به تعرفه واردات ، باید از قیمت فعلی ارزانتر باشد و استقبال خوبی هم ازش خواهد شد، مگر اینکه خاندان نامحترم گرامی بخوان جیباشون رو بیشتر پر کنن
armin
۱۹ اسفند ۱۳۹۳رینگاش خوب نیس
aria
۱۱ آذر ۱۳۹۴آقا امین خدایی رینگ واقعا فوق العاده روش گذاشتن که تو هیچ هیوندا من ندیدم
Mohammad1181
۱۹ اسفند ۱۳۹۳عقبش شبیه الفارومئو جولیتا شده قبول دارین؟
احسان(احسان سابق)
۱۹ اسفند ۱۳۹۳هر کاری میکنم نمیتونم توسان رو هضم کنم.حس بدی داره
نوید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳من این حس رو نسبت به اسپورتج دارم
البته خیلی شدید
اما باید اینو بگم با نسل قبلش اصلا مشکل نداری ولی این نسل …
ساسان.م
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش خوبه نه جلفه نه خسته کننده
به شخصه به اسپورتیج ترجیحش میدم
ولی موتورش جون نداره 176 اسب واسه این غول تشن؟ راه نمیره انصافاً
GT-R
۱۹ اسفند ۱۳۹۳اپتیما 1016 قراره کی رونمایی بشه؟
شایان
۲۰ اسفند ۱۳۹۳چین مدرن=کره
RETOLEX
۲۰ اسفند ۱۳۹۳واقعا خوبه و زیبا
هیوندای هم مثل کیا استایل خودشو پیدا کرده
من منتظر هستم نسل جدید اسپوتیج هم بیاد تا ببینم اسپورتبج هم چنین پیشرفتی میکنه
حامد
۲۰ اسفند ۱۳۹۳هیوندای، کم با احساسات بازی کن…
سعید
۲۰ اسفند ۱۳۹۳گزینه های زیادی برای موتور داره،خیلی خوبه،طراحی داخل کابینش ساده و شیک و قشنگه،کیفیتش هم حتما بهتر از قبل شده،ظاهرش فوق العاده شده هرچند به زیبایی سانتافه نیست
قلی
۲۱ اسفند ۱۳۹۳داشبرهاشو چرا انقدر زشت می سازنن؟ بدن من یه داشبرد خوب براشون طراحی کنم
امیرحسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۳من سال اینده میخوام ماشین بگیرم با این وجود موندم صبر کنم سری جدید اسپورتیج بیاد تا بتونم با توسان مقایسه کنم بعد انتخاب کنم تا اشتباهم باعث پشیمونیم نشه نظر شما دوستان چیه راهنمایی اگه میشه…..
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ببخشید میخواستم بدونم کی به بازارجهانی عرضه میشه و کی وارد ایران خواهد شد؟
mojtaba
۶ شهریور ۱۳۹۴من 2 ساله توسان دارم از هر نظر عالیه من 5 سال ماکسیما داشتم ولی این ماشین معرکس با توجه به قیمتش. بله تویوتا از نظر کیفیت کابین داخلی بهتره ولی برند هیوندا از نظر فنی عالیه و جوابشم تو ایران پس داده در ضمن هیوندا در اروپا و امریکام فروش خویی داشته همین نشون میده که هیوندا هم حرفی برای گفتن دارد
ارمان
۹ شهریور ۱۳۹۴دوستان قسمت این ماشین خوشبختانه نوجومی نیست و قیمتش 138 تا 145 می باشد و گران تر نشده
حامد
۲۶ شهریور ۱۳۹۴تعرفه واردات خودرو در سال 94 با حجم موتور2400 دقیقا 55 درصد بوده است
تعرفه واردات خودرو در سال 94 با حجم موتور 1600 دقیقا 40 درصد بوده است
اگر آقایون دلال بگذارند قیمت این خودرو با کاهش حجم موتور میبایست کاهش پیدا کند…
Reza
۱۱ آبان ۱۳۹۴سلام
کسب میدونه چرا تا الان وارد نشده
وارد کننده ها درست جواب نمیدن…
مرتضي
۲۸ آبان ۱۳۹۴چرا بین همه محصولات هیوندایی فقط توسان 2016 new face وارد نشده و بقیه مشکلی ندارند؟
matin00770
۳۰ آذر ۱۳۹۴سلام خسته نباشید همه دوستان خوب..لطفا کسی که اطلاعات خیلی خوبی داره جواب سوالهای منو بده چون کمتر کسی بلده جواب بده.
1) توسان 2016 وارد ایران شده و به فروش میرسد؟
2) دیدم که توسان 5مدل داره، کدوم مدل فول آپشنه و از همه بهتره؟ ( فول آپشن در سطح خودش ).
3) حدود قیمت فول آپشنش رو اگر میدونید بگید؟
4) سانتافه 2016 بهتره یا توسان 2016؟ آخه دیگه قدرت های موتوراش یکیه تقریبا
فرهاد
۹ دی ۱۳۹۴سلام دوستان من ی چند ماهی که مدل 2015توسان خریدم فکر کنم ماشین خوبی باشه ایشالا که همینطور باشه چون هنوز بیش از هزار کیلومتر باهاش رانندگی نکردم اما فعلا که تو این مدت ازش راضی بود هر چند که به نرمی سوناتا نیست.
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۴سلام دوستان
یکی از دوستان فرمودن که از لحاظ نرمی مثل سوناتا نمیشه ولی خدائی بین ماشینای کره ای از سوناتا خشکتر ماشینی فکر نکنم که داشته باشیم و این توسان دومه که دارمش..از هر لحاظ عالیه و بدون ایراد فقط مشکلش پائین بودن قدرت و توانائی موتورشه که البته بنظر خودم،رضایت کاملو بهت نمیده که بخوای باهاش طبق میلت لذت ببری و کم میاره.
Eisa
۲۰ بهمن ۱۳۹۴سلام .من از جزیره قشم هستم.توسان 2016 خریدم .واقعا قشنگه.بدنه کامل با مدلهای قبل عوض شده.حرف نداره خداییش.آدم دلش نمیخواد ازش بیاد پایین خخخخخ