تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در برخی کشورها با نام توسان شناخته میشود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران زیادی به شک افتادهاند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.
به سراغ ix35 میرویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز میشود. به علت ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای میگیرد. دکمه استارت را فشار میدهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی شروع به کار میکند.
موتور ix35 چهار سیلندر ۲.۴ لیتری بوده و قدرتی ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاوری ۲۲۷ نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت میکند. به گفته سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه میباشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر میگذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل میکند. سپس زمان تست سرعت میرسد. پدال را تا ته فشار میدهیم و خودرو شتاب میگیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعتهای بالاتر میرسد.
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلیهای تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار میدهیم و خودرو با صدای کمی روشن میشود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر ۲.۵ لیتری بوده و میتواند قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه میافتد و برای رسیدن به سرعتهای بالا نگرانی زیادی وجود ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه میباشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.
فضای داخلی
با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب میکند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیتتر از ix35 جلوه میکند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 میباشد.
آفرود
از شهر خارج میشویم و وارد جادهای سنگلاخی میشویم. اولین چیزی که باعث آزار شما در ix35 میشود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگهای روی زمین گیر میکند. در rav4 به علت ارتفاع زیادتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان میدهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق میگیرد.
هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی ۹ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر دارد.RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرمکن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.
ایمنی
هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره میبرند.
طبق بررسیهای NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تستها، عملکردی مشابه داشتهاند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو ۴ ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شدهاند.
در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خوانندهی عزیز میگذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.
ارمان
۵ دی ۱۳۹۲در مورد قیمت حرفی نزدین !
علیرضا 21
۵ دی ۱۳۹۲به تویوتا بر خورد راو4 رو با یه آی یکس35 مقایسه کردین. مرد حسابی معلومه که تویوتا بهتره. حداقل با میتسوپیشی یا قشقایی مقایسش می کردین
حميدرضا
۵ دی ۱۳۹۲ادم باید خیلی […]باشه که تویوتا روباهیوندای مقایسه کنه.جهت اطلاع باید بدونیدکه تویوتالقب باکیفیت ترین خودروی دنیا روبه دوش میکشه.یعنی کیفیت ساختش وعمرودوامش از بنزو بی ام دبلیو و…هرماشینی که حساب کنید بیشتره.پدال شماهم بروهیوندای روباکیا مقایسه کن نه باتویوتا
علیرضا 21
۶ دی ۱۳۹۲ایشون راست میگن:
من سال 2007 یه کمری گرفتم و پارسال هم یه c200 amg جدید!
والا من از اون موقع که حدود 6 سال از عمر کمری می گذره هیچ مشکلی باهاش نداشتم.
اما چند ماهی که ستون عقب سمت چب بنز به سروصدای عجیبی افتاده و هیچ کسی هم جوابگو نیست.
من نمی خوام بگم بنز کیفیت نداره اما تمرکزش رو جاهای دیگه هست اما تویوتا تمرکزشو رسما رو کیفیت گذاشته!
saied
۵ دی ۱۳۹۲اقا سال ۲۰۱۰ میلادی که تقریبا اسفند ماه سال ۸۹ شمسی بود من یه پرادو vxصفر خریدم . اون ضمون قیمتش۹۰ میلیون تومان بود . الان دقیقا میخوام صفر همون مدل بگیرم !!!! قیمتش شده ۴۱۰ میلیون تومان . کسی میدونه که چرا اینهمه قیمتش رفته بالا ؟ اخه نه دلار اینهمه گرون شده نه تعرفه حا زیاد جا به جا شدن ؟ اخه چرا قیمتش تقریبا چهار نیم برابر شده ؟ :( به خدا ظلم که اینا به ما میکنن :(
رحمت
۵ دی ۱۳۹۲با سلام
متاسفانه مقایسه کاربردی نبود. قیمت ها نیز لحاظ نشده است.
هر چند من خودم تویوتا را ترجیح میدم
زیگما
۵ دی ۱۳۹۲وقتی قیمت ها 1 ماه آینده تغییر میکنه چرا باید از قیمت ها حرف بزنه و مطلب رو محدود به زمان کنه؟در ضمن برای اطلاع از قیمت کافیه بالای همین صفحه رو نگاه کنی!
ارمان
۶ دی ۱۳۹۲منظور قیمتش نسبت به هم است ، من مطمئنم تویوتا به دلارم گرونتره
رهگذر
۵ دی ۱۳۹۲هر دو اساسی ایکبیری هستند بخصوص داخلشون اسیایی هستند دیگه
علی
۵ دی ۱۳۹۲من همیشه هیوندا رو تحسین میکنم و عاشق محصولاتش به خصوص ix35 هستم
اما تویوتا واقعا توی نسل جدید RAv4 سنگ تموم گذاشته و به جز نمای جلو توی بقیه موارد از هیوندا پیشی گرفته
البته باید قیمت نمونه وارداتی به ایران رو هم مد نظر قرار داد
nima
۵ دی ۱۳۹۲از هیچ کدوم خوشم نمیاد . اگه قصد خرید دارین یکم پول جور کنین و یه bmw x1 1.8 li بخرین خیلی از این دو بهتره . هم شتاب بیشتری داره و هم لوکس تره .
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۵ دی ۱۳۹۲همچین “یه کم” هم تفاوت قیمت ندارنها…
اگه فول آپشن هارو مقایسه کنید راو4 170 میلیونه اما ایکس 1 250 میلیون.
یعنی بی ام دبلیو 32 درصد گرونتره،شتاب بیشتری هم نداره
شتاب بی ام دبلیو 10.5 ثانیه و قدرت 150 اسب میباشد…
درضمن آپشن بیشتری هم ندارد/
علی
۶ دی ۱۳۹۲در ضمن bmw x1 دو دف نیست و تک محور متحرکه که به درد جاده های لغزنده اصلا نمیخوره و میشه بگی بیشتر یه اتومبیل سواریه تا یه suv
بارو
۵ دی ۱۳۹۲چرا قیمت رو نذاشتن توی مقایسه قیمت مهم ترین عنصر به حساب می ره
علیرضا
۵ دی ۱۳۹۲به عهده ی خودم ؟! از همون اول تویوتا رو بر میداشتم ^_^
PEUGEOT
۵ دی ۱۳۹۲جای شک و فکر نیست معلومه تویوتا بهتره
به نظر من کیفیت و اصالت خیلی مهمتر از قیافست
که در این مقایسه هیوندای و کیا و سوزوکی جلوی تویوتا هیچ حرفی برا گفتن ندارن
P E U G E O T
محسن
۵ دی ۱۳۹۲فضای داخلی تویوتاهای جدید (مخصوصا کرولا) زیاد جذاب نیست… ولی با توجه به این که همیشه به تویوتا اعتماد داشتیم احساس می کنم از کیفیت بالایی برخوردار باشه
محسن
۵ دی ۱۳۹۲البته این نظر شخصی من بود شاید دوستان مخالف باشند
محمدرضا
۵ دی ۱۳۹۲هیچ کدوم…کیا اسپورتیج
داوود
۵ دی ۱۳۹۲اختلاف ها تقریباً ناچیزه، اما باز کفه ترازو به نفع راو4 هست!
ای کاش در ایران نسخه لیمیتد RAV4 هم وارد میشد
بهتر بود ix35 با همتای کره ای خودش یعنی اسپورتیج مقایسه بشه و راو4 هم با میتسوبیشی asx
زیگما
۵ دی ۱۳۹۲اسپورتیج و توسان از نظر موتور سیستم تعلیق پلتفورم یکی هستن.مقایسه کردن نمیخواد!
محمدرضا
۵ دی ۱۳۹۲میتسوبیشی asx از نظر قیمت با rav4 فرق داره…rav4 بایدد با سانتافه(ix45) مقایسه بشه.
زیگما
۵ دی ۱۳۹۲عزیزم سانتافه suv اسیز متوسط خانوداگی هست
rav4 Compact suv یا اس یو وی شهریه هست.
این دو تا هیچ وقت در یک رده نیستند.
چون تو ایران قیمت rav4 زیاده دلیل نمیشه با خودرو های کلاس بزرگ تر مقایسه بشه……
هادی
۵ دی ۱۳۹۲تو این رده فقط اسپورتیج هم ارزونتر نسبت به اونا،هم امروزی تر والبته بسیار زیباتر
feri
۵ دی ۱۳۹۲راو فور دف لاک نداره و awd هست بهترین ماشین میتسوبیشی هست تو این رده با گیربکس cvt و مصرف صوخت 6 لیتر و قیمت بهتر و 5 ستاره ایمنی
فرید
۵ دی ۱۳۹۲Center diff lock داره Raw4
اگر مراد سیستم 4wd چهار حالته مثل گرند ویتارا هست بله فقط همین تک حالت رو داره و قابل مقایسه هم نیست مضاف بر اینکه Center locking differential صرفا توزیع گشتاور 60-40 انجام میده و اگر یکی از چرخهای محوری به خاطر لغزندگی دچار هرزگردی بشه کل محور از دست میره
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۵ دی ۱۳۹۲من به شخصه awd تویوتا رو به 2wd میتسوبیشی ترجیح میدم…
در ضمن دوست عزیز راو4 با دیف لاک هم داریم…
feri
۵ دی ۱۳۹۲4wd asx هست و اصلا 2wd نداره تو سایت تویوتا دو حالته 2wd ,awd درضمن asx گیربکس cvt و پانارومای یک تکه داره
پدال چرا میتسو رو تو این مقایسه نیاوردی ؟
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۶ دی ۱۳۹۲پانارومای یک تکه داره،درست اما دوست عزیز asx تک دیف(دیف جلو هست)کاملا مثل کولئوس و باید با کولئوس مقایسه شه.
masoud v12
۵ دی ۱۳۹۲جای شکی نیست که تویوتا اوله همه چیز در روی کاغذ نیست فقط همین بس که راو4 لگوی تویوتا رو داره
امین
۵ دی ۱۳۹۲خوشم اومد. هردوشون خوبن ولی تویوتا بهتره.
1.نگاه امکاناتشون کنین . تویوتا چه امکانات بدرد بخور و فنی داره ولی هیوندای امکنات سوسولی و بدردنخوری اره.
2.فنیشون یکیه ولی بدلیل کیفیت بهتر تویوتا راو4 بهتره.
3.افرودشون که معموله دیگه فقط تویوتا.
4.طراحی جفتشون خوبه.
پس اگه من باشم تویوتا رو میخرم.
ماشاالله تویوتا.
امین
۵ دی ۱۳۹۲داشبورد تویوتا بهتره ولی با دریچه کولر های کنار پنجره ایش حال نمیکنم.
ali persis
۵ دی ۱۳۹۲سلام به همگی به نظر من تویوتا راو فور بهتر از هیونداست اما نیسان قشقایی از جفتشون بهتره
km
۵ دی ۱۳۹۲Rav4 همه چیزش خوبه طراحیش هم خیلی از نسل قبل بهتر شده.
اینجا هم تازه از سانتافه گرون تره و با سانتافه مقایسش میکنن ولی باز هم روی کاغذ راو4 سرتر بود. سواریش هم خیلی عالیه مخصوصا نسخه لیمیتدش که اینجا نیست.
محسن.د
۵ دی ۱۳۹۲من Rav4 رو انتخاب میکنم. شاسی بلندی که با کمترین ناهمواری، کف ماشین به زمین گیرکنه، مفتش گرونه!
mahsa
۶ دی ۱۳۹۲نظرات شما همیشه مورد پسنده هر وقت من نیستم از طرف من برا خودتون لایک بزنین
محسن.د
۶ دی ۱۳۹۲شما لطف دارین.
mds
۵ دی ۱۳۹۲فقط هیوندای و کیا
zondar
۵ دی ۱۳۹۲درود.
پدال عزیز سپاسگزارم از مطلب خوبت
علی ...
۵ دی ۱۳۹۲راو 4 حدود 50 میلیون تومان از هیوندای توسان گران تر هست هیوندای 130 میلیون تومان فول و راوو 4 حدود 180 میلیون تومان تیپ معمولیش فول راوو 4 حدود 200 میلیون هست
امین
۷ دی ۱۳۹۲من که تیپ 3 RAV4 رو ثبت نام کردم، موقع تحویل گه رفتم ی فاکتور 180 میلیونی جلوم گذاشتن بدون پلاک که اگر قیمت پلاک کردنشم بیاد روش حدود 185-186 درمیومد..البته بخاطر اینکه مدل 2014 رو بگیرم فعلا دست نگه داشتم.
یه پسل باهوش
۵ دی ۱۳۹۲من اسپورتیج رو ترجیح می دم
s
۵ دی ۱۳۹۲کیفیت محصولات تویوتا خیلی بهتر و استحلاک کمتری دارن هیوندا بیشتر در ظاهر و امکانات تمرکز کرده من خودم سوناتا رو سوار شدم سواریش اصلا خوب نیست در کل تویوتا رو ترجیح میدم
saeid
۵ دی ۱۳۹۲اصلا فکر کردن نداره… فقط تویوتا
فقط تویوتا مرگ نداره
فرزاد
۵ دی ۱۳۹۲هیج شاسی بلتدی به bmw x6 نمی رسه.تویوتا و هیوتدا جلوی این ماشین باید برن بوغ بزنن!
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۵ دی ۱۳۹۲دوست عزیز چه ربطی اینها به هم دارن؟
با پول ایکس6 5تا راو4 میشه خرید!!!
آرمین 66
۵ دی ۱۳۹۲راو 4 خیلی بهتر از ایکس 35 ایه هم از فنی هم از نظر نرمی تو هوا میخوره ایکس 35 رو
کرمانشاه
۵ دی ۱۳۹۲اخه برادر x6چه ربطی به این دوتا داره .اون چند کلاس بالاتره و اصلا تو کلاس دیگس انگار بیای قابلیت آفرود x6رو با لندکروز مقایسه کنی که کاملا بی ربطه!!در ضمن rav4 اولین ماشین دنیا تو این کلاس بود
حامد MASERATI GT
۵ دی ۱۳۹۲قیاس درستی نیست . RAV4 چند پله بهتر و بالاتر از IX35 .
esi
۵ دی ۱۳۹۲برای تنوع هم کشده من تویوتا رو انتخاب میکنم ولی هیچی مثل شاسی بلند های دلنشین امریکائی نمیشه
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۵ دی ۱۳۹۲همینطور که از نظرات مشخصه راو4 محبوب تر از توسانه اما تو بازار بحث کاملا متفاوته همینطوری که میدونید توسان چندبرابر فروش بیشتری نسبت به راو 4 داره.
دقیقا همین اتفاق در مقایسه بین سوناتا و آزرا با اپتیما و کدنزا رخ داده…
امین
۷ دی ۱۳۹۲متاسفانه همینطوره..باوجود اینکه حدود یک ماهی میشه که شرکت ایرتویا شروع به تحویل دادن خودروهای RAV4 کرده ولی این ماشین رو تو خیابون کمتر می بینیم.
همیشه عقل مردم به چشمشونه..چون IX35 ارزونتر هست و بزک دوزک بیشتر داره ترجیح میدن اون رو خریداری کنند!!
یکی دو ماه دیگه خودروی RAV4 رو از نمایندگی تحویل می گیرم ولی با این وضع بازار هر وقت خواستم بفروشمش با مشکل روبرو میشم!!!
این مساله من رو ناراحت می کنه..وگرنه شکی ندارم که تویوتا بهتر از هیوندای هست.
فرهاد
۷ دی ۱۳۹۲داداش این فقط یک دلیل داره اونم اینه
جهان سوم همه چیزش جهان سومیه
حتی تو انتخاب ماشین با این که میدونه کدوم ماشین بهتره بازم انتخاب اشتباهو انجام میده
hero
۵ دی ۱۳۹۲آی ایکس 35 باید با ام وی ام ایکس 33 مقایسه بشه نه با تویوتا
ساسان.م
۵ دی ۱۳۹۲LoL
نابود کردی هیوندای رو که :D
جدا از شوخی منم راو4 رو ترجیح میدم
نیسان قشقایی حریف بهتری برای راو4 هست کاش با اون مقایسه میکردین
احسان1
۷ دی ۱۳۹۲خداییش دمت گرم تا 10 دقیقه داشتم میخندیدم بهترین نظر بود هیوندای رو با خاک یکسان کردی
ali
۵ دی ۱۳۹۲من ix35رو ترجیح میدم. . . .
Hamidreza
۵ دی ۱۳۹۲من تویوتا رو به هیوندا ترجیح میدم…بالاخره تویوتا در تولید شاسی بلند سابقه بیشتری داره…و از نظر تولید اولین کمپانی توی دنیا هست…
عطا
۵ دی ۱۳۹۲آخه چی بگم؟؟ من این مقاله رو نخوندم چون می دونستم که تویوتا برندست. مقایسه خودروسازهای ژاپن با کره، مثل مقایسه خودروسازهای کره با چین هست.
ژاپن کجا و هیوندای کجا. اونم تویوتا. من که خندم می گیره.
عطا
۵ دی ۱۳۹۲آخه چی بگم؟؟ من این مقاله رو نخوندم چون می دونستم که تویوتا برندست. مقایسه خودروسازهای ژاپن با کره، مثل مقایسه خودروسازهای کره با چین هست.
ژاپن کجا و کره کجا. اونم تویوتا. من که خندم می گیره.